Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+31
R.O.F.L
mimra
KickTheRasist
Mona Stalin.
..........
formsvackan
x-medborgare
Corven
marxisten
Sossar-e-lata
Sunrise
Redvictory
Susz X
cleopatra
berralarzon
Blåfront
Kakmonstret
Thetaxpayer
theward
SiP
RedCloud
kanaljen
GustavAnder
Leena-66
fredrik rahm70
lazy
Regndrottning
blueheaven
råttan.
Sniperace
MartinLindgren
35 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 13:06

    Finansierar socialen sånt?
    Inte vet jag, har aldrig sprungit där!


    Men det verkar ju du veta mer om än jag, Mr. Dirty Dog! Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 13:15

    martin7lindgren skrev:Finansierar socialen sånt?
    Inte vet jag, har aldrig sprungit där!


    Men det verkar ju du veta mer om än jag, Mr. Dirty Dog! Wink

    Men om du under dina 20 år som hemlös INTE gick på socialen, HUR livnärde du dig då?
    Genom TIGGERI? Svartarbete? Snatteri o stölder?

    Det går ju liksom INTE att leva på ingenting, och amfetaminmissbruk är ju inte gratis (du HAR ju i tidningsintervju berättat om ditt amfetaminmissbruk)

    Det är väl inte undra på att forumisterna UNDRAR hur du livnärt dig osv..

    Hur och varför blev du hemlös, hur livnärde du dig under denna tid?
    Klarade du denna tid utan att begå ett enda brott? levde du aldrig på andra /eller skattebetalarna)

    Tycker du att Sossarna gjorde mycket för dig under de 20 åren som hemlös, och hur kan de då komma sig att du tvingades vara hemlös med dem vid rodret?

    Har DU fått det ekonomiskt SÄMRE under alliansen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 13:25

    Ja du, då har du något och fundera på,
    men garanterat inte av tiggeri, snatteri, soc eller något annat du så gärna tar upp?


    Som hemlös, blir man antingen en överlevare, eller också dör man!
    Jag överlevde! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 13:36

    martin7lindgren skrev:Ja du, då har du något och fundera på,
    men garanterat inte av tiggeri, snatteri, soc eller något annat du så gärna tar upp?


    Som hemlös, blir man antingen en överlevare, eller också dör man!
    Jag överlevde! Very Happy

    Och varför vill du inte berätta hur? Skäms du över det?

    Att överleva som hemlös UTAN att tigga, stjäla, få från Soc, eller arbeta svart verkar ytters otroligt, speciellt som du säger att du INTE levt på andra, vilka alternativ finns kvar?

    Det ÄR dyrt med både mat, alkohol och amfetamin, så du måste förstå att vi är NYFIKNA...

    förresten så är ju amfetaminmissbruk även det ett brott eftersom det förutsätter INNEHAV av narkotika.


    Men snälla MArtin, BERÄTTA för oss undrande om hur och varför du blev hemlös, vad sysselsatte du dig med INNAN, och som sagt HUR försörjde du dig som hemlös?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 13:50

    Skäms jag! För vad då, nu får du fan ta och ge dig, ingen har väl öppnat sig som jag gjort på forumen! Twisted Evil

    JAG HAR FAN INGET ATT BE OM URSÄKT FÖR, ALLT ELÄNDE HAR JAG OCH INGEN ANNAN FÅTT BETALA PRISET FÖR,
    SEN ÄR DET JAG OCH INGEN ANNAN SOM KÄMPAT MIG TILLBAKA! Twisted Evil
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 13:57

    martin7lindgren skrev:Skäms jag! För vad då, nu får du fan ta och ge dig, ingen har väl öppnat sig som jag gjort på forumen! Twisted Evil

    ÖPPNAT?
    det vi VET är att du varit hemlös i ca 20 år, och att du under denna tid missbrukade bla amfetamin, att du förfrös tår osv

    MEN inte ett dugg om hur du levde INNAN, varför du blev hemlös, hur du försörjde dig under hemlöshetstiden, mat och amfetamin är ju som bekant INTE gratis, du förnekar att du fått pengar från Soc snatterierer eller genom brott, så det är väl inte undra på att folk undrar här gällde frågan om du skäms för att berätta JUST de sakerna, är det något som du inte vill vi ska veta?

    JAG har däremot berättat ÖPPET om min bakgrund, vad JAG sysslat med, hur jag blev sjukpensionär osv.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:01

    Sen vet ju du också Sniper, att hitills har jag fått hela forumhögern över mig som ylande utsvultna vargar varje gång jag släpper något ur mitt liv!

    Och ni ska fan inte sitta och gotta er på min bekostnad, NO WAY!
    Hitills har vargflocken gjort allting fel varje gång jag berättat något om mig själv! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:04

    Och har du någon gång hört mig förneka det du varit med om, har jag någon gång ifrågasatt din situation, har jag använt ditt elände till att sprida skit om dig på forumen? No

    NEJ SJÄLVKLART, ALDRIG!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 14:06

    martin7lindgren skrev:Sen vet ju du också Sniper, att hitills har jag fått hela forumhögern över mig som ylande utsvultna vargar varje gång jag släpper något ur mitt liv!

    Och ni ska fan inte sitta och gotta er på min bekostnad, NO WAY!
    Hitills har vargflocken gjort allting fel varje gång jag berättat något om mig själv! No

    JAg gottar mig aldrig åt olycka, tvärtom, jag är seriöst intresserad av hur du hamnade som du gjorde, hur du lyckades överleva osv, jag är också mycket intresserad av att höra hur DU själv ställer dig till det, om du anser att du själv bidrog till att du hamnade där, eller om det helt och hållet är andras fel osv!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:16

    Det har jag berättat om tidigare, för mig började allt med en skilsmässa, och inget annat,
    Inget missbruk eller droger låg bakom!

    Och hade jag vetat vad som väntade, 20 års hemlöshet med allt elände det för med sig, hade jag inte suttit här idag, hade stupat för länge sedan?

    Till saken hör också att förutom min sambo, så är mitt ex mina allra bästa vänner idag,
    Har fått tillbaks mina barn två tjejer som inte är barn längre, dom förlorade åren går inte ändra, däremot är vi alla överens om hur framtiden ska se ut!

    Bara det att mitt ex var döende nykligen och efter sin transplantation fått sitt liv åter, är en resa bara det!


    Så har någon utsatts för otaliga prövninga i livet så är det jag, självklart inte den enda prövade, men garanterat en av dom!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:19

    Du kanske inte gör det Sniper, har aldrig påstått det heller, men du kan ju vara ovetande vilka som avses som gottare åt andras elände!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:24

    Hupps..., Vad ser jag nu?
    För 36:e gången på forumen har någon av mina trådar sprängt 1000 vallen cheers
    Men det är ju därför jag finns på forum för att se och höras, och det har ju jag lyckats rätt bra med! Wink

    Nu är det bara bra siffror som ska föra det rödgröna alternativet in i rosenbad 2010!

    Och bra siffror blir det framöver efterhand som den gemensamma valplattformen sätter sig! bounce
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 14:26

    Det har jag berättat om tidigare, för mig började allt med en skilsmässa, och inget annat,

    Javisst, men hur kunde denna göra att du blev hemlös, gjorde den att du inte brydde dig om något och bara flyttad ut på gatan, lämnade arbete osv?
    Eftersom detta skedde under en tid när sossarna regerade hur kunde du då falla igenom det sociala skyddsnätet?
    En skilsmässa är ju normalt inget som gör någon hem eller arbetslös och normalt så brukar det INTE vara några problem att få en lägenhet OM man inte misskött ekonomin så att det finns betalningsanmärkningar, eller andra orsaker att man nekas att hyra lägenhet
    Och som sagt, jag gottar ju inte mig, och det är inte säkert de andra gör det i verkligheten, de tar chansen att ge sig på dig just för att du ofta har ett ganska aggressivt beteende mot åsiktsmotståndare, det räcker med att vara hård i tonen många gånger eftersom text inte speglar känslor på ett korrekt sätt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-04, 14:40

    Nu tror ju inte jag, att jag är den enda som drabbades så?
    Och det som hände mig kan hända alla andra också om det vill sig illa, ingen väljer det själv,

    Som trissreklamen säger, plötsligt händer det, från en sekund till nästa kan hela tillvaron slås i spillror, Arrow


    Precis som i ditt eget fall, plötsligt händer något, sen blir ingenting sig likt igen, och det finns lika många olika saker som kan hända som det finns människor som hamnar i det!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-05-05, 00:21

    martin kommer aldrig att berätta något annat än det som passar in i snyfthistorien. Och det är väl inget fel med det. martins personliga förehavanden får ju trots allt anses betydelselösa i det stora hela.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-05, 08:01

    Precis som
    i ditt eget fall, plötsligt händer något, sen blir ingenting sig likt
    igen, och det finns lika många olika saker som kan hända som det finns
    människor som hamnar i det!
    I mitt fall var det inte plötsligt, det var väntat sedan lång tid eftersom jag visste sedan barnsben vart min ärvda sjukdom förde, faktum är att det krävde MYCKET kamp innan jag fick de papper som tillät mig arbeta till sjöss, jag hade egentligen ALDRIG behövt arbeta om jag inte tvingat mig till detta.
    Jag var bara sex är gammal första gången de opererade, och 33 när sista STORA operationen till slut satte stopp för vidare arbete.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-05, 09:57

    Då var ju du förbered, så är det inte för alla,
    För dom allra flesta kommer olika eländen som en blixt från himmeln,

    Och du sniper, menar du att du på något sätt är mer berättigad förtidspensionär än jag?

    För att du vetat vad som väntade sen 6 år, och mina skador kom av köldskador?


    Menar du att jag ska skylla mig själv, till skillnad mot dig som ärvt dina problem!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-05, 10:05

    Ja du Mr. Råtta! Till skilnad mot dig har jag öppnat mig och berättat en del som hänt mig i mitt liv,
    Något jag fått hur mycket skit som helst för från dig och dina forumvänner!
    Vad har du berättat om dig själv då, ingenting,
    Däremot har du visat hur jävla usel attityd du har mot dina medmänniskor som inte är lika lottade som du,

    Mycket märkligt betende faktiskt, att inte kunna glädjas över lyckan att få vara frisk och arbetsför, utan lägger allt krut på att förnedra och kränka sjuka och handikappade,

    Hur man kan vara så punchig att man ser det som ett straff att få vara arbetsför själv,
    Samtidigt som man som du ser det som en högvinst att inte vara det,

    ´
    JA, TILL DET TÄNKET OCH DEN ATTITYDEN KRÄVS DET NOG FAN EN MR: RÅTTA!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-05, 10:07

    martin7lindgren skrev:Då var ju du förbered, så är det inte för alla,
    För dom allra flesta kommer olika eländen som en blixt från himmeln,

    Och du sniper, menar du att du på något sätt är mer berättigad förtidspensionär än jag?

    För att du vetat vad som väntade sen 6 år, och mina skador kom av köldskador?


    Menar du att jag ska skylla mig själv, till skillnad mot dig som ärvt dina problem!

    Men för FAN Martin tagga nu ner, har jag någonsin anklagat dig för det?

    Du klarar tydligen inte av att ta saker som de är utan att fara ut i anklagelser osv.

    Det ENDA jag säger är att JAG vetet var det var på väg sedan jag var liten påg, att jag TROTS att jag inte behövde kämpade tills läkarna och FK FÖRBJÖD mig fortsätta, ser du det som en förolämpning mot dig får det stå för dig själv, NU är du PATETISK.

    Har du väldigt ont eller andra problem som gör dig så aggressiv och anklagande mot allt och alla?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-05, 10:20

    Ta och tagga ner lite själv du, Sniper!
    Vad har jag anklagat dig för, ställer bara några korta enkla frågor?

    Jag hör vad du säger, men hör du vad jag säger, det jag säger är i klartext att ingen väljer olika eländen som sjukdomar, skador, handikapp, hemlöshet frivilligt, sånt händer bara, och dom som drabbas kan inte göra annat än att gilla läget?

    Sen att dom som kan och har kraft att vända på olika skit man råkar ut för har ju i stort sätt haft tur!


    Vad är det som är så svårt att förstå?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-05-05, 12:58

    Typiska psykopatdrag! clown
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-05, 22:16

    Hmmm du verkar veta en hel del om "PSYKOPATI" Mr. Blue!
    Egna erfarenheter antar jag?
    Berätta vad har du varit med om?

    Men det vill du väl inte, röja dina inre hemligheter,
    då är det nog lättare att sedvanligt slingra dig undan?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-05-05, 23:20

    "Hur man kan vara så punchig att man ser det som ett straff att få vara arbetsför själv"

    Den ende som är "punchig" är du själv martin. Jag arbetar. Men du har ingen aning om vilka skador och/eller sjukdomar jag lider av. Vad det hela handlar om är om man är villig att göra det bästa av situationen.

    Du fjantar omkring på detta forum och yrar om de som har det svårast. Sen har du mage att jubla när Toblerone föreslår bidragsregn över de bidraglyftare som har det bäst. Just detta. Att låtsas stå för rättvisa, empati, trygghet och solidaritet för att sedan pissa på de som verkligen har det svårt...Jag finner inte ord för sådant beteende.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-06, 10:09

    Att du Mr. Råtta saknar ord är ju knappast något nytt, numera har du ju nästan bara tre,
    Lata!
    Bidragslyftare!
    Toblerone!
    Men som sagt, tamråttor har ju mindre hjärnor än vilda råttor!
    Är du en tamråtta?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-05-06, 19:56

    martin,

    Du pissar på de som har det svårast när du jublar över det bidragsregn Toblerone arrangerar åt rika bidragslyftare.

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 09:20