Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Secrist
lazy
marxisten
KickTheRasist
MartinLindgren
fredrik rahm70
10 posters

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 17:43

    Mona var gäst hos Skavlan på SVT i förrigår.

    Norges statsminister Jens Stoltenberg (s) var också på plats och det blev en rad frågor som kretsade kring att socialdemokraterna nu i Sverige följer den norska modellen med ett rödgrönt regeringsalternativ.

    I Norge är det Vänstern som innehar finansministerposten.


    Skavlan frågade då Sahlin om det innebär att det skulle innebära att Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige?

    Innan Mona kunde svara blev hon avbruten av publiken.

    De skrattade.
    drunken
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 17:55

    Nu är ju SKAVLANS talk show, ett renodlat underhållningsprogram, sen vet vi ju att Lars Ohly inte blir vår nästa finansminister,
    Helt andra uppdrag väntar honom som statsråd, eller hur?
    Kan tänka mig att han kanske blir jämlikhets minister ? Arrow
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 17:58

    martin7lindgren skrev:Nu är ju SKAVLANS talk show, ett renodlat underhållningsprogram, sen vet vi ju att Lars Ohly inte blir vår nästa finansminister,
    Helt andra uppdrag väntar honom som statsråd, eller hur?
    Kan tänka mig att han kanske blir jämlikhets minister ? Arrow

    eller varför ej "toalettpappers kvalitets" minister??=)

    Mona blev ju företagsminister för att hon misslyckades med firman sin och partiledare och statsminister kandidat för att hon misslyckats i politiken och ingen annan ville*skrattar*
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 20:36

    "Toapappers minister" är du det som säger, är det möjligen ditt drömjobb du fantiserar om, drunken
    Kanske ett departement från sandlådan och den egna barndomen?
    Ungefär som en av dina nostalgikickar? drunken
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 20:39

    Men vet du vad jag tycker, pajkastning och sedvanligt gammalt AB/forum tjabbel, kanske passar bra under ämnesfri ventilation, eller hur?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 20:44

    Hej Martin!


    Jag tycker att du skall icke slösa för mycket tid på denna individ. För att det enda som han kan göra är att uttala sig lite för luftigt Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 21:02

    KickTheRasist skrev:Hej Martin!


    Jag tycker att du skall icke slösa för mycket tid på denna individ. För att det enda som han kan göra är att uttala sig lite för luftigt Twisted Evil

    nöff nöff är det mest intelligenta du framför på forumet kicken


    lol!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 21:22

    fredrik rahm skrev:
    KickTheRasist skrev:Hej Martin!


    Jag tycker att du skall icke slösa för mycket tid på denna individ. För att det enda som han kan göra är att uttala sig lite för luftigt Twisted Evil

    nöff nöff är det mest intelligenta du framför på forumet kicken


    lol!



    Jag förstår att du kan den språket Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 21:36





    Jag förstår att du kan den språket Twisted Evil

    skrattar.. faktiskt ej..

    och skall du svara på frågan om en religion är en "folkgrupp" kanske=?
    pig clown
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-22, 21:58

    fredrik rahm skrev:




    Jag förstår att du kan den språket Twisted Evil

    skrattar.. faktiskt ej..

    och skall du svara på frågan om en religion är en "folkgrupp" kanske=?
    pig clown



    För att det skall bli lättare att förstå vad jag menar med Rasist begreppet då kan jag underlätta för dig :



    RASIST paketet( islamofobi, ras hatare , främlingsfientlighet , homofobi etc..)

    Jag är medvetet att varje av de har sitt egen benämning och förklaring , men för mig är lättast att kalla sådana avarter för Rasist.


    comprende

    Sen kan du tänka dig vart jag har dig i denna paketet Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 23:07

    KickTheRasist skrev:
    fredrik rahm skrev:




    Jag förstår att du kan den språket Twisted Evil

    skrattar.. faktiskt ej..

    och skall du svara på frågan om en religion är en "folkgrupp" kanske=?
    pig clown



    För att det skall bli lättare att förstå vad jag menar med Rasist begreppet då kan jag underlätta för dig :



    RASIST paketet( islamofobi, ras hatare , främlingsfientlighet , homofobi etc..)

    Jag är medvetet att varje av de har sitt egen benämning och förklaring , men för mig är lättast att kalla sådana avarter för Rasist.


    comprende

    Sen kan du tänka dig vart jag har dig i denna paketet Twisted Evil



    låt oss se Mina personliga åsikter

    ..kärlek har inget kön (aj där sprack homfobin)

    Jag fördömmer all religion (okej buddism verkar faktiskt ball) (islamofob?? nope ateist)

    rasen är homosapiens sapiens (vi blöder alla rött) (en ras liksom ingen skllnad)

    man tar seden dit man kommer (uhh hur var det med främlingsfientlig??)

    så vem är nu fördoms full och dömande??



    Ho capito bene, non è triste il tuo piccolo pazzo?


    lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 00:18

    Du menar att man villkorslöst ska ta seden dit man kommer?
    Får man inte också ta med sig sina egna seder bruk?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 00:40

    martin7lindgren skrev:Du menar att man villkorslöst ska ta seden dit man kommer?
    Får man inte också ta med sig sina egna seder bruk?


    martin o jag drar till ngt arab land tror du nu att jag sätter mej i en park med flaska vin och äter en fläskotlett då??


    eller äta i indien med vänster hand?

    eller ej följa ett landslagar??

    eller varför ej bosätta sig i ett land och inte lära sj språket?



    *doooh*

    allt är ej svart vitt som i din ytterst trånga mentalt lilla värld.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  marxisten 2009-02-23, 01:24

    fredrik rahm skrev:
    martin7lindgren skrev:Du menar att man villkorslöst ska ta seden dit man kommer?
    Får man inte också ta med sig sina egna seder bruk?


    martin o jag drar till ngt arab land tror du nu att jag sätter mej i en park med flaska vin och äter en fläskotlett då??


    eller äta i indien med vänster hand?

    eller ej följa ett landslagar??

    eller varför ej bosätta sig i ett land och inte lära sj språket?



    *doooh*

    allt är ej svart vitt som i din ytterst trånga mentalt lilla värld.

    I din verkar det endast finnas färgen MÖRK BLÅ tycker jag bitvis. lol!


    Senast ändrad av marxisten den 2009-02-23, 01:32, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 01:30

    Sätter sig i en park och käkar kotlett och dricker vin? Question
    Och vad vill du ha sagt med det? Question
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 01:35

    Skulle det vara fel och slå sig ner i någon park, med en flaska vin och några kotletter om andan faller på? Very Happy
    Har du aldrig varit i Hagaparken på Bellmansdagen?
    Grillade kycklingar, revbenspjäll vin och öl så långt ögat kan nå, en riktig folkfest? Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  lazy 2009-02-23, 01:50

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 12:47, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 09:54

    Tack för tipset Lazy, men jag förstår ju att det som är förbjudet för Dubaierna själva, är det nog för mig också om jag är där Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2009-02-24, 00:14

    Nä, vi får väl hoppas att inte Ohly blir finansminister. Det kommer att påminna om filmen med Tom Hanks "Vägen till undergång". Rolling Eyes
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  lazy 2009-02-24, 00:23

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 12:47, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  palmevara 2009-02-24, 00:34

    fredrik rahm skrev:Mona var gäst hos Skavlan på SVT i förrigår.

    Norges statsminister Jens Stoltenberg (s) var också på plats och det blev en rad frågor som kretsade kring att socialdemokraterna nu i Sverige följer den norska modellen med ett rödgrönt regeringsalternativ.

    I Norge är det Vänstern som innehar finansministerposten.


    Skavlan frågade då Sahlin om det innebär att det skulle innebära att Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige?

    Innan Mona kunde svara blev hon avbruten av publiken.

    De skrattade.
    drunken

    Skrattar bäst som skrattar sist. Det är ett gammalt talspråk, men tror att det kommer duga väldigt bra till denna tråden framöver.

    Jag kan uppriktigt säga att V partiet är det parti som idag tilltalar mig mest. Enbart ett gammaldags Socialdemokratparti som tar ordentliga steg tillbaka åt vänster skulle möjligen kunna stjäla min röst.

    Med risk att skaffa mig många ovänner, så måste jag säga att dagens arbetare är totalt bort dribblade av massmedia och lögnaktiga politiker. Ibland har man lust att säga, skyll er själva då. Men det tänker jag inte göra. Att vara vilseled är nämligen inte det samma som att vara korkad.
    Jag tror mig veta att arbetarna i Sverige, som anser att politik inte angår dem, snart kommer få ett mycket hårt uppvaknande.
    Det är ju trotts allt så här att Alliansen toppstyrs av moderaterna.
    Moderaterna har alltid velat försvaga för arbetarna. Detta för att kunna pressa ner löner och rättigheter att förbruka arbetare.
    Så säg mig nu alla Allians anhängare med arbete, hur bekämpar man bäst arbetares rättigheter?
    Just det, genom hög arbetslöshet. Jag är till och med så fräck att jag påstår att Alliansen med moderaterna i spetsen, just är ute efter detta! Att pressa ner löner med hjälp av krisen. Samt av att avveckla det allmänna välfärdsystemet.

    Jag ska här skriva om ett bokcitat så att det passar in i dagens Sverige!
    När regeringen vägrade stötta SAAB, då protesterade jag inte!
    När regeringen vägrade stötta Volvo då protesterade jag inte.!
    När försäkringskassan privatiserades (framtid) då protesterade jag inte!
    Nu när min arbetsplatts ska läggas ner, då finns det inga kvar som kan protestera! Alla fackliga arbetare är idag arbetslösa!



    Senast ändrad av palmevara den 2009-02-24, 00:38, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Hit ja

    Inlägg  Secrist 2009-02-24, 00:36

    He, he..ja, jag kan ju inte låta vänstermupparna få tramsa runt utan motstånd. Vi som tar ansvar för sveriges ekonomi måste ju stå upp mot alla bidragskrav till höger och vänster.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 01:31

    Secrist skrev:He, he..ja, jag kan ju inte låta vänstermupparna få tramsa runt utan motstånd. Vi som tar ansvar för sveriges ekonomi måste ju stå upp mot alla bidragskrav till höger och vänster.

    Nu är det inte så att jag finner tanken med Ohly som finansminister tilltalande...

    Men, bidrag hit och dit är gammal och uttjatat. Alliansen ger precis lika många bidrag i form av subventioner... men de ger inte till de som behöver dem.

    Däri ligger skillnaden!

    För du kan inte påstå att alliansen inte ger bidrag?


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-02-26, 15:43, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 01:52

    Secrist kliver in och tar med sig utrycket vänstermuppar det första han gör, ja det är ju okey på ett ocensurerat forum! Twisted Evil
    Vänstermupparna får inte stå oemotsagda trumpetar han också, Twisted Evil
    No problems Secrist många av oss är i god form efter all sparring mot er blåbär på AB/forumet! Twisted Evil
    Det blir väl som vanligt, blåbärsdrevet kommer rusande 3/4 stycken i flock, mot utvalda motdebattörer i hopp om att sluka oss med hull och hår! Twisted Evil
    Men drevet har ju fått retirera med svansarna mellan benen hitills, Twisted Evil
    Så det lär inte bli några större problem i fortsättningen heller, Evil or Very Mad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 01:59

    För att inte tala om många som riskerar utförsäkring, och därmed tvingas över till anna kommunal försörjning som Cristina Husmark/Person utrycker sig,
    Det vill säga tvingade att bli "SOCIALBIDRAGSTAGARE" Arrow

    Sponsored content


    Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=) Empty Sv: Lars Ohly skulle bli finansminister i Sverige möttes av asgarvade publik=)

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 16:33