Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Regndrottning
Kakmonstret
ericTheDog
8 posters

    Lars Ohly

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Lars Ohly Empty Lars Ohly

    Inlägg  ericTheDog 2010-09-05, 23:34

    Lars Ohly gjorde inget vidare intryck i utfrågningen.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  Kakmonstret 2010-09-05, 23:36

    Hoppas han retade upp/skrämde iväg kvinnliga väljare med sitt prat om bröstpumpar.

    Det ser ut som om han inte tror på vad han sitter och säger riktigt. Tror Ohly skulle vilja köra sitt eget race i valkampanjen, men då skulle han missa det rödgröna tåget.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  Regndrottning 2010-09-05, 23:38

    Han gav tydliga svar, stakade sig inte...inget hummande heller. Samt att han visade stor humor samt självkritik.

    Han var den bästa hittills.....

    Men, jag tycker att han borde ha fått svårare frågor.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  Kakmonstret 2010-09-05, 23:40

    Regndrottning skrev:Han gav tydliga svar, stakade sig inte...inget hummande heller. Samt att han visade stor humor samt självkritik.

    Han var den bästa hittills.....

    Men, jag tycker att han borde ha fått svårare frågor.

    ja, han har faktiskt lite humor. Kanske kan börja jobba som clown på ålderdomshem efter valet, förutsatt att det går dåligt i valet och Ohly avgår Smile

    Håller inte med om att han var bäst. Göran Hägglund var bäst.

    SVT gullade lite med Ohly med massa fotbollsfrågor, där borde han fått lite tuffare frågor istället.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2010-09-05, 23:43

    Men, jag tycker att han borde ha fått svårare frågor.

    Vad tyckte du om hans yrande om bröstpumpar då? Ett rätt bra exempel på varför jag har så svårt för vänsterns förmyndarmentalitet. Det finns en otäck inställning om att folk inte begriper sitt eget bästa därför är det statens uppgift att tvinga folk. Neutral
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  ericTheDog 2010-09-05, 23:58

    Kan någon förklara varför fotbollsspelare med miljoninkomster ska ha skatterabatt? Dcok ändrade sig ju Ohly på den punkten så många ggr att han till slut inte själv visste vad han tyckte.

    Skattesänkningar till miljonärer kunde han heller inte försvara.

    Tyckte han gjorde ett uselt intryck i varenda fråga. Inte bara som person, utan framförallt hans kassa politik.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 00:00

    Tyckte han gjorde ett uselt intryck i varenda fråga. Inte bara som person, utan framförallt hans kassa politik.

    Inte konstigt att Mona beklagar att hon hoppade i säng med honom (bildligt talat). Det kan kosta henne hennes politiska karriär.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  Kakmonstret 2010-09-06, 00:01

    Secrist skrev:Tyckte han gjorde ett uselt intryck i varenda fråga. Inte bara som person, utan framförallt hans kassa politik.

    Inte konstigt att Mona beklagar att hon hoppade i säng med honom (bildligt talat). Det kan kosta henne hennes politiska karriär.

    Ja, tidigare S-ledare har insett det dilemmat. Varnade inte Palme för att sträcka ut ett lillfinger eller hand till VPK?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty VPK

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 00:07

    Ja, tidigare S-ledare har insett det dilemmat. Varnade inte Palme för att sträcka ut ett lillfinger eller hand till VPK?

    Tidigare betraktades Vänsterpartiet som snudd på ett landsförrädarparti.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  DMustaine 2010-09-06, 06:47

    Han var en katastrof!! Men han skapade ett incitament för bröstpumpmarknadens tillväxt iaf! Vilken jävla lallare. Nej sånt skit kan vi inte ha i en regering och det där var knappast en röstvinnare för dekadensen!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  redalert 2010-09-06, 08:10

    Ja Ohly var ett skrämmande bottennapp, hur folk seriöst kan lägga en röst på den bluffmakaren är en fullständig gåta! affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 08:31

    Vi alliansare kan ju tacka och bocka för att Mona gett sig i lag med honom. Ju mer makt han får, ju mer röster får alliansen! cheers
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Lars Ohly Empty Du är ganska ensam om att tycka Ohly var bra......

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-09-06, 08:58

    Regndrottning skrev:Han gav tydliga svar, stakade sig inte...inget hummande heller. Samt att han visade stor humor samt självkritik.

    Han var den bästa hittills.....

    Men, jag tycker att han borde ha fått svårare frågor.

    80%!!!! gav Ohly 1 på en skala ett till fem..

    lol! lol!
    Man kommer inte långt med bröstpumpar och återtaganden, vilket skämt han var! det inser nog de flesta, utom RD.
    Man vad kan man begära.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 13:43

    Lasse Bröstpump visade i alla fall vad han tycker om familjers rätt att styra över sina egna liv.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 18:54

    ericTheDog skrev:Kan någon förklara varför fotbollsspelare med miljoninkomster ska ha skatterabatt? Dcok ändrade sig ju Ohly på den punkten så många ggr att han till slut inte själv visste vad han tyckte.

    Skattesänkningar till miljonärer kunde han heller inte försvara.

    Tyckte han gjorde ett uselt intryck i varenda fråga. Inte bara som person, utan framförallt hans kassa politik.

    Jag var emot hans tidigare förslag om skattelättnader för fotbollsspelare, men det innebär inte att Lars Ohly har fel i andra frågor, men jag förstår att ni höger graspar efter halmstrån....

    För övrigt så finner jag det humant och klädsamt att politiker likaväl som medmänniskor kan ändra sig när de inser att de har fel....

    I frågan om fotboll, så har Ohly dock rätt att det är omöjligt för Sverige att konkurrera med övriga Europa under nuvarande förutsättningar...
    Och jag håller ändå med om att Sverige skall behålla sin modell, att minst 51% av klubbens makt skall ligga kvar i föreningen.... annars säljer vi ut den modell som gjort ett så litet land framgångsrikt... nämligen ideellt arbete
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Lars Ohly Empty Halm

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 23:41

    Jag var emot hans tidigare förslag om skattelättnader för fotbollsspelare, men det innebär inte att Lars Ohly har fel i andra frågor, men jag förstår att ni höger graspar efter halmstrån....

    Det behövs inte. Vi låter opinionssiffrorna tala sitt tydliga språk.

    Sponsored content


    Lars Ohly Empty Sv: Lars Ohly

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 04:01