Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
GustavAnder
womanlover
kanaljen
MammaGuevara
theward
Corven
Susz X
cleopatra
12 posters

    Fy vad lågt!!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-04-30, 14:20

    Självklart måste man kraftfullt markera vad som är fel!!!
    Diskussioner med tydliga enkla markeringar är det viktigaste som finns!
    Och- att visa sina äkta känslor!!!
    Utan ett känslomässigt engagemang blir det inget äkta alls!
    Att tvinga sig på en människa med någon form av sex utan att denne vill det är ett brott
    i mina ögon..även sexuella trakkasseringar..

    Så på det sättet håller jag icke med Ander...överagerar?
    Trams.
    Dock kom en del kloka ord i din tidigare text oxå..
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-30, 15:44

    cleopatra skrev:
    Tycker du att det är fel att reagera starkt på något man anser orättvist BH? Överreagerar man då? Vem avgör vad som är en överreaktion? Du reagerar ju tex starkt i vissa invandringsfrågor (liksom även jag gör) överreagerar vi då?

    Gör jag?

    Har du inte förväxlat mig med någon annan?

    Tycker nog att regndrottning genom att kasta knivar på GA överreagerar själv ,ja!
    Men hon kanske kastar knivar för att hon vill skoja lite eller helt enkelt för att GA tillhör motståndarlaget?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-30, 17:16

    blueheaven skrev:
    cleopatra skrev:
    Tycker du att det är fel att reagera starkt på något man anser orättvist BH? Överreagerar man då? Vem avgör vad som är en överreaktion? Du reagerar ju tex starkt i vissa invandringsfrågor (liksom även jag gör) överreagerar vi då?

    Gör jag?

    Har du inte förväxlat mig med någon annan?

    Tycker nog att regndrottning genom att kasta knivar på GA överreagerar själv ,ja!
    Men hon kanske kastar knivar för att hon vill skoja lite eller helt enkelt för att GA tillhör motståndarlaget?

    Efter en närmare koll...jo... Embarassed F´låt igen.... silent Varför ska DU alltid ha rätt? *muttrar ilsket* Jag brukar inte klanta mig så, men har inga svårigheter att be om ursäkt när jag gör det iaf Cool

    Ja men byt ut sista delen av min mening mot kommunism/kommunister, råa, grillade eller kokta, vilket du vill... Wink Då stämmer det väl iaf?

    JÄVLAR!! *duckar och slänger mig på golvet* KNIVAR!! affraid Visste inte att RD var mordisk.... tongue Allvarligt så förstår jag RD:s reaktion, ogillar också starkt denna "klapp på huvudet"-mentalitet som går ut på att kvinnor alltid överreagerar när de blir starkt engagerade i något.

    -Så, så lilla vän, ta en pms-tablett, ett glas vin och shoppa lite så går det nog över ska du se....typ.... Rolling Eyes Men om en man blir förbannad och slänger näven i bordet så är han en riktig "karlakarl" som står upp för sina åsikter.

    Sen hjälper det ju säkert inte att de två står på helt skilda sidor i politiska frågor heller.... Twisted Evil
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Blåfront 2009-05-01, 22:51

    Det går bra att påpeka etniska svenskar våldtar

    Men hur många medier har skrivit sanningen om södertäljeligan?

    En tidning vad jag vet! Resten tiger!

    Så jävla sjuk är eran migrationspolitik!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 22:59

    Vad är problemet? Vad är det som ska utredas?
    Kvinnors rätt att säga nej?
    Det är ju alldeles självklart!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 23:23

    martin7lindgren skrev:Vad är problemet? Vad är det som ska utredas?
    Kvinnors rätt att säga nej?
    Det är ju alldeles självklart!



    Nej Martin, det är inte kvinnors rätt att säga nej som ska utredas, den är som du skriver helt självklar. Det som ska utredas är varför en del män högaktningsfullt skiter i detta och vad man ska göra åt dem så fler kvinnor slipper drabbas. Utredarna i den EU-studie som jag länkade till när jag startade tråden vill lägga all skuld på offren och det är ju helt åt h-vete.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty så här menade jag

    Inlägg  theward 2009-05-02, 10:13

    cleopatra skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?


    Visst har du rätt i att fokus bör ligga på hur vi ska lösa problemet, men det utesluter väl inte att man får bli förbannad? Och visst har utredarna vissa poänger när de försöker utreda orsakerna, men de "glömmer" att ta upp männens del av skulden. De skriver "rätten till ett sent nej" men kanske också skulle ha tillagt "oförmåga att acceptera ett sent nej"? De skriver heller ingenting om att många (de flesta om inte alla) våldtäkter begås av män med en otroligt snedvriden kvinnosyn. Antingen det nu är en våldshandling eller en sexuell handling så är kvinnan en leksak som mannen kan leka med efter önskemål och behag, inte en levande varelse med rättigheter och känslor. Hur löser vi det problemet?

    Alkoholens inverkan går aldrig att frångå, men samtidigt tror jag inte det spelar SÅ stor roll ändå. ALLA killar som dricker våldtar ju inte tjejer även om de hamnar i situationer då de mycket väl skulle ha möjlighet till det. Jag tror att det fortfarande måste finnas ett grundläggande problem hos killar som går över gränsen. Sen är det säkert sant att en del av dem aldrig skulle våga i nyktert tillstånd, men under alkoholen inverkan släpper den sista spärren.


    TW skrev:
    Det innebär ju någon form av penetrering, det hörs på namnet
    Jag tycker det blir lite farligt om man ser "allt" som våldtäkt och "inget" som sexuellt övergrepp.

    Det kan antingen innebära att ordet våldtäkt får "mindre" värde eller att fler känner större skuld pga att det de råkat ut för klassas som våldtäkt...

    Vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar, men jag hoppas det

    Tror iaf att det är en väldigt skillnad att tex "bara" bli tagen på, än det är att bli penetrerad..............

    När det gäller psykiska men efteråt sas


    Hur hör man det på namnet? Våld betyder ju våld vare sig det är fysiskt eller psykiskt och täkt betyder "plats för insamling eller utvinning" eller ett markområde enligt SAOL. Täkt är även en ort i Dalarna. Var hittar du betydelsen penetrering?

    Att inte kalla det för våldtäkt kan också av kvinnan (och omgivningen) tolkas som att det hon utsatts för inte var så farligt och få kvinnan (och omgivningen) att tro att hon överdriver. Ett sexuellt övergrepp, vare sig förövare använder fysiskt eller psykiskt våld, måste alltid rubriceras som våldtäkt. eftersom VÅLD används. Det behöver alltså INTE innebära penetrering.

    Det kan vara stor skillnad i "att bli tagen på". Får man en klapp i rumpan, sexuella kommentarer eller ett kläm på bröstet är detta sexuella trakasserier och inte ett sexuellt övergrepp. Blir man däremot avklädd, helt eller delvis, och fasthållen av tio snubbar som samtidigt kladdar på en över hela kroppen och "pratar snusk" så känner man sig nog lika våldtagen som om de stuckit in något i en, och det psykiska traumat kan bli minst lika allvarligt.


    Våldtäkt... att betäcka någon(betyder ju att befrukta).
    Då betyder våldtäkt att "befrukta" någon med våld...
    För befruktning ska kunna göras, behövs oftast penetrering...
    Våldtagen...att bli tagen, innebär för mig också penetrering ...

    Fast varför hänga upp sig på ord..
    Vad jag menar är att ordet våldtäkt ska det inte gå inflation i, då förlorar det i värde...

    Varför är det förresten automatisk vådltäkt om man har sex med minderåriga?
    Den lagen skulle förstört tre av mina kompisars liv och framtida förhållande om man skulle gått efter lagen.
    De killarna var alla mellan 18-20, när de träffade sina tjejer som var 14 år.
    jupp sex hade de också och nej det var inte påtvingat...
    Tror inte att tjejerna fortfarande skulle var ihop med dessa killar 15-20 år senare om de kännt sig våldtagna på nåt sätt....

    Visst är det skillnad på på sexuellt utnyttjande och våldtäkt.
    Vid sexuellt utnyttjande förekommer inte påtagligt våld utan man utnyttjar den andre på ett eller annat sätt.
    Man kan lova den andre saker, ge den andre saker eller på annan sätt lura sig till sexuella handlingar... Men våldtäkt är det ju inte
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-02, 11:00

    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?


    Visst har du rätt i att fokus bör ligga på hur vi ska lösa problemet, men det utesluter väl inte att man får bli förbannad? Och visst har utredarna vissa poänger när de försöker utreda orsakerna, men de "glömmer" att ta upp männens del av skulden. De skriver "rätten till ett sent nej" men kanske också skulle ha tillagt "oförmåga att acceptera ett sent nej"? De skriver heller ingenting om att många (de flesta om inte alla) våldtäkter begås av män med en otroligt snedvriden kvinnosyn. Antingen det nu är en våldshandling eller en sexuell handling så är kvinnan en leksak som mannen kan leka med efter önskemål och behag, inte en levande varelse med rättigheter och känslor. Hur löser vi det problemet?

    Alkoholens inverkan går aldrig att frångå, men samtidigt tror jag inte det spelar SÅ stor roll ändå. ALLA killar som dricker våldtar ju inte tjejer även om de hamnar i situationer då de mycket väl skulle ha möjlighet till det. Jag tror att det fortfarande måste finnas ett grundläggande problem hos killar som går över gränsen. Sen är det säkert sant att en del av dem aldrig skulle våga i nyktert tillstånd, men under alkoholen inverkan släpper den sista spärren.


    TW skrev:
    Det innebär ju någon form av penetrering, det hörs på namnet
    Jag tycker det blir lite farligt om man ser "allt" som våldtäkt och "inget" som sexuellt övergrepp.

    Det kan antingen innebära att ordet våldtäkt får "mindre" värde eller att fler känner större skuld pga att det de råkat ut för klassas som våldtäkt...

    Vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar, men jag hoppas det

    Tror iaf att det är en väldigt skillnad att tex "bara" bli tagen på, än det är att bli penetrerad..............

    När det gäller psykiska men efteråt sas


    Hur hör man det på namnet? Våld betyder ju våld vare sig det är fysiskt eller psykiskt och täkt betyder "plats för insamling eller utvinning" eller ett markområde enligt SAOL. Täkt är även en ort i Dalarna. Var hittar du betydelsen penetrering?

    Att inte kalla det för våldtäkt kan också av kvinnan (och omgivningen) tolkas som att det hon utsatts för inte var så farligt och få kvinnan (och omgivningen) att tro att hon överdriver. Ett sexuellt övergrepp, vare sig förövare använder fysiskt eller psykiskt våld, måste alltid rubriceras som våldtäkt. eftersom VÅLD används. Det behöver alltså INTE innebära penetrering.

    Det kan vara stor skillnad i "att bli tagen på". Får man en klapp i rumpan, sexuella kommentarer eller ett kläm på bröstet är detta sexuella trakasserier och inte ett sexuellt övergrepp. Blir man däremot avklädd, helt eller delvis, och fasthållen av tio snubbar som samtidigt kladdar på en över hela kroppen och "pratar snusk" så känner man sig nog lika våldtagen som om de stuckit in något i en, och det psykiska traumat kan bli minst lika allvarligt.


    Våldtäkt... att betäcka någon(betyder ju att befrukta).
    Då betyder våldtäkt att "befrukta" någon med våld...
    För befruktning ska kunna göras, behövs oftast penetrering...
    Våldtagen...att bli tagen, innebär för mig också penetrering ...

    Fast varför hänga upp sig på ord..
    Vad jag menar är att ordet våldtäkt ska det inte gå inflation i, då förlorar det i värde...

    Varför är det förresten automatisk vådltäkt om man har sex med minderåriga?
    Den lagen skulle förstört tre av mina kompisars liv och framtida förhållande om man skulle gått efter lagen.
    De killarna var alla mellan 18-20, när de träffade sina tjejer som var 14 år.
    jupp sex hade de också och nej det var inte påtvingat...
    Tror inte att tjejerna fortfarande skulle var ihop med dessa killar 15-20 år senare om de kännt sig våldtagna på nåt sätt....

    Visst är det skillnad på på sexuellt utnyttjande och våldtäkt.
    Vid sexuellt utnyttjande förekommer inte påtagligt våld utan man utnyttjar den andre på ett eller annat sätt.
    Man kan lova den andre saker, ge den andre saker eller på annan sätt lura sig till sexuella handlingar... Men våldtäkt är det ju inte

    Nej varför hänga upp sig på ord, traumat är ju lika stort vad det än heter. Det enda jag menar är att det inte behövs penetrering för att en kvinna ska känna sig våldtagen. Jag förstår också vad du menar med att överutnyttja våldtäktsrubriceringen, men det finns ju olika grader tex grov våldtäkt, och jag tror att man även kan riskera att förringa kvinnans upplevelse av att ha blivit våldtagen med en mildare brottsrubricering.

    Jag tycker inte heller att det är rätt att döma killar för våldtäkt om de har sex med en tjej som är under 15 så länge det är helt frivilligt från tjejens sida och åldersskillnade inte är för stor. En del tjejer mognar ju tidigare än andra och har fasta förhållanden redan vid 14 års ålder. Självklart är det dock bra att lagen finns, men det ska iaf behövas en anmälan från tjejen för att det ska kunna leda till åtal. Jag sa till mina döttrar att jag inte lade några som helst aspekter på när de sexdebuterade, så länge det var deras eget fria val och inte killens tjat, och samtidigt skedde under säkra förhållanden (läs kondom) Två av dem var tidiga, en var lite senare, alla var nöjda.

    Om man går med på sex för egen vinnings skull kallas det väl något annat än sexuellt utnyttjande.... Rolling Eyes Undantaget är om det tex gäller killar som deelar knark till småtjejer och kräver sex i utbyte, för då handlar det om att tjejen är i beroendeställning till langaren och bör därför rubriceras som våldtäkt även om tjejen inte protesterar. Detta var ju fallet med tjejen som tog livet av sig och han är ju mycket riktigt anklagad för våldtäkt.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 14:18

    cleopatra skrev:
    theward skrev:
    cleopatra skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?


    Visst har du rätt i att fokus bör ligga på hur vi ska lösa problemet, men det utesluter väl inte att man får bli förbannad? Och visst har utredarna vissa poänger när de försöker utreda orsakerna, men de "glömmer" att ta upp männens del av skulden. De skriver "rätten till ett sent nej" men kanske också skulle ha tillagt "oförmåga att acceptera ett sent nej"? De skriver heller ingenting om att många (de flesta om inte alla) våldtäkter begås av män med en otroligt snedvriden kvinnosyn. Antingen det nu är en våldshandling eller en sexuell handling så är kvinnan en leksak som mannen kan leka med efter önskemål och behag, inte en levande varelse med rättigheter och känslor. Hur löser vi det problemet?

    Alkoholens inverkan går aldrig att frångå, men samtidigt tror jag inte det spelar SÅ stor roll ändå. ALLA killar som dricker våldtar ju inte tjejer även om de hamnar i situationer då de mycket väl skulle ha möjlighet till det. Jag tror att det fortfarande måste finnas ett grundläggande problem hos killar som går över gränsen. Sen är det säkert sant att en del av dem aldrig skulle våga i nyktert tillstånd, men under alkoholen inverkan släpper den sista spärren.


    TW skrev:
    Det innebär ju någon form av penetrering, det hörs på namnet
    Jag tycker det blir lite farligt om man ser "allt" som våldtäkt och "inget" som sexuellt övergrepp.

    Det kan antingen innebära att ordet våldtäkt får "mindre" värde eller att fler känner större skuld pga att det de råkat ut för klassas som våldtäkt...

    Vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar, men jag hoppas det

    Tror iaf att det är en väldigt skillnad att tex "bara" bli tagen på, än det är att bli penetrerad..............

    När det gäller psykiska men efteråt sas


    Hur hör man det på namnet? Våld betyder ju våld vare sig det är fysiskt eller psykiskt och täkt betyder "plats för insamling eller utvinning" eller ett markområde enligt SAOL. Täkt är även en ort i Dalarna. Var hittar du betydelsen penetrering?

    Att inte kalla det för våldtäkt kan också av kvinnan (och omgivningen) tolkas som att det hon utsatts för inte var så farligt och få kvinnan (och omgivningen) att tro att hon överdriver. Ett sexuellt övergrepp, vare sig förövare använder fysiskt eller psykiskt våld, måste alltid rubriceras som våldtäkt. eftersom VÅLD används. Det behöver alltså INTE innebära penetrering.

    Det kan vara stor skillnad i "att bli tagen på". Får man en klapp i rumpan, sexuella kommentarer eller ett kläm på bröstet är detta sexuella trakasserier och inte ett sexuellt övergrepp. Blir man däremot avklädd, helt eller delvis, och fasthållen av tio snubbar som samtidigt kladdar på en över hela kroppen och "pratar snusk" så känner man sig nog lika våldtagen som om de stuckit in något i en, och det psykiska traumat kan bli minst lika allvarligt.


    Våldtäkt... att betäcka någon(betyder ju att befrukta).
    Då betyder våldtäkt att "befrukta" någon med våld...
    För befruktning ska kunna göras, behövs oftast penetrering...
    Våldtagen...att bli tagen, innebär för mig också penetrering ...

    Fast varför hänga upp sig på ord..
    Vad jag menar är att ordet våldtäkt ska det inte gå inflation i, då förlorar det i värde...

    Varför är det förresten automatisk vådltäkt om man har sex med minderåriga?
    Den lagen skulle förstört tre av mina kompisars liv och framtida förhållande om man skulle gått efter lagen.
    De killarna var alla mellan 18-20, när de träffade sina tjejer som var 14 år.
    jupp sex hade de också och nej det var inte påtvingat...
    Tror inte att tjejerna fortfarande skulle var ihop med dessa killar 15-20 år senare om de kännt sig våldtagna på nåt sätt....

    Visst är det skillnad på på sexuellt utnyttjande och våldtäkt.
    Vid sexuellt utnyttjande förekommer inte påtagligt våld utan man utnyttjar den andre på ett eller annat sätt.
    Man kan lova den andre saker, ge den andre saker eller på annan sätt lura sig till sexuella handlingar... Men våldtäkt är det ju inte

    Nej varför hänga upp sig på ord, traumat är ju lika stort vad det än heter. Det enda jag menar är att det inte behövs penetrering för att en kvinna ska känna sig våldtagen. Jag förstår också vad du menar med att överutnyttja våldtäktsrubriceringen, men det finns ju olika grader tex grov våldtäkt, och jag tror att man även kan riskera att förringa kvinnans upplevelse av att ha blivit våldtagen med en mildare brottsrubricering.

    Jag tycker inte heller att det är rätt att döma killar för våldtäkt om de har sex med en tjej som är under 15 så länge det är helt frivilligt från tjejens sida och åldersskillnade inte är för stor. En del tjejer mognar ju tidigare än andra och har fasta förhållanden redan vid 14 års ålder. Självklart är det dock bra att lagen finns, men det ska iaf behövas en anmälan från tjejen för att det ska kunna leda till åtal. Jag sa till mina döttrar att jag inte lade några som helst aspekter på när de sexdebuterade, så länge det var deras eget fria val och inte killens tjat, och samtidigt skedde under säkra förhållanden (läs kondom) Två av dem var tidiga, en var lite senare, alla var nöjda.

    Om man går med på sex för egen vinnings skull kallas det väl något annat än sexuellt utnyttjande.... Rolling Eyes Undantaget är om det tex gäller killar som deelar knark till småtjejer och kräver sex i utbyte, för då handlar det om att tjejen är i beroendeställning till langaren och bör därför rubriceras som våldtäkt även om tjejen inte protesterar. Detta var ju fallet med tjejen som tog livet av sig och han är ju mycket riktigt anklagad för våldtäkt.

    Viktiga aspekter du tar upp här Cleo..På fler plan.
    Tål verligen att synliggöras på alla sätt.

    Dels eftersom :
    - Så många ungdomar får hela sina liv förstörda på grund av våldtäkt
    och utsatthet som små- såväl flickor som pojkar..oxå på grund av att
    INGEN LYSSNAT/ TAGIT PÅ ALLVAR! Det finns ju även i familjer..
    Minns förra året- då togs en mamma och hennes sambo för de sålde grov
    barnsex på nätet..Det var mammans egna barn som utsattes..

    -i dag finns vad jag kallar "trafficking- Barnsexhandel" (i tråd under )
    Krininellt..Man vill inte tro att det är så vanligt som det är
    - och då handlar det ju oftast om vuxna män som även betalar
    för övergrepp- ja - jag kallar det våldtäkt även när offret drogas
    av säljaren och tvingas ha sex...

    Så en offtopic: Ser att du bytt nickfoto- du är verkligen en kopia
    av en tjejj som bodde lite utanför Borås för många år sedan.
    Otroligt lika- tror hennes mor bor kvar och har en vovve..
    Iaf hade ni det då- Charlie om jag inte minns fel..

    Är det månde du?

    mvh
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 23:32

    Regndrottning skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Så 'manligt' av dig....

    Vi kvinnor överdriver och är hysteriska.... Fattas bara att du säger vi har mens också eller bara behöver lite kuk så blir allt bra... Evil or Very Mad

    Det är till att göra det lätt för sig och avfärda brotten som begås mot kvinnorna. Vi bara överreagerar....
    Evil or Very Mad

    queen

    Sådana gubbar har väl knappast rent mjöl i påsen Regn?
    Finns många som inte sprider liknande vibbar...som tur är..
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-03, 08:34

    Nej tyvärr Susz, jag har bott i Stockholm hela mitt liv. Jag har inte ens varit i Borås och min mamma håller koll på mig "ovanifrån" numera. Däremot får jag ofta höra att jag är lik den eller den. När jag var liten var många övertygade om att jag var dotter till Lill-Babs och trodde mig nästan inte när jag sa att det inte var så Rolling Eyes
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-05-03, 12:39

    cleopatra skrev:Nej tyvärr Susz, jag har bott i Stockholm hela mitt liv. Jag har inte ens varit i Borås och min mamma håller koll på mig "ovanifrån" numera. Däremot får jag ofta höra att jag är lik den eller den. När jag var liten var många övertygade om att jag var dotter till Lill-Babs och trodde mig nästan inte när jag sa att det inte var så Rolling Eyes

    Oki- då har jag iaf frågat och fått svar! Tackar..
    Det kan nog vara så- att vi alla har personer vi är
    snarlika med- just till utseendet..

    Beklagar att hon gått bort- din mamma..
    Fast- kanske är det så- att man har kontakt ändå...på sitt sätt.

    Sponsored content


    Fy vad lågt!! - Sida 2 Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 00:08