Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Sniperace
RedCloud
Sossar ee lata
7 posters

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-31, 13:35

    Eller kan det vara så att Red C har hittat på det kanske Very Happy Very Happy LÄRAREN Red C
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedCloud 2010-05-31, 13:37

    Den judiska staten Israel utövar terror mot det palestinska folket.

    Det räcker för terrorstämpeln.

    Något mer du ville veta ?

    Eller vad kallar DU en stat som skickar ut sin armé att mörda på internationellt vatten ?


    Senast ändrad av RedCloud den 2010-05-31, 13:37, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sniperace 2010-05-31, 13:37

    Israel är INTE terrorstämplat av FN, däremot är HAMAZ det, och det PÅSTÅS att USA är det enda land som blivit det, dock har jag INTE sett några bevis eller framlagda länkar som stöder detta påstående
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-31, 13:39

    Ärligt talat S-ee-L, vad kallar du Israels agerande idag för något, kapa en konvoj med hjälpfartyg på internationellt vatten, bara borda och skjuta ihjäl ett stort antal fredsaktivister!

    Det är ju nästan jämförbart med 11 september!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Jag kallar Israel handling vidrig

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-31, 13:45

    men att Red C tjatar om sitt påhittade terrorstat hela tiden har väl inget med det att göra? Läraren Red C sprider falska rykten att Israel är terrorstämplat punkt slut! Hamas är som sagt terrorstämplat, men det tjatar han aldrig om den lilla mytomanen.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedCloud 2010-05-31, 13:53

    Läraren Red C sprider falska rykten att Israel är terrorstämplat punkt slut!

    Jag har aldrig påstått detta, dock påstår jag att Israel är en terrorstat.

    Vilket de med råge bevisade i morse...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-31, 13:54

    Strunta i vad Red Cloud säger den här gången S-ee-L, själv har jag hållt mig undan alla diskutioner om Israel hitills, men efter dagens händelse tvingas man ta ställning!

    Allt man hör om Israel betende stämmer med råge!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedMentalCase 2010-05-31, 14:22

    Alla Israel-hatare antidemokrater och diverse extremvänster har helgdag idag.

    Man kan ju knappast göra sig fri från vetskapen att det ligger mycket latent hat emot mellanösterns enda demokrati.

    Bitterheten från den misslyckade 68-vänstern och dess efterföljare tar ut sina egna tillkortakommanden och sitt ganska äckliga hat mot Israel, vänsterns eviga hackkyckling.

    Men, Israel måste ju nu producera verkliga bevis på att de blev attackerade med vapen vid bordningen, det blir en springande punkt i skuldfrågan.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Dao 2010-05-31, 14:30

    Det enda land som blivit stämplat i internationell domstol är USA!

    Inget annat land har blivit detta!

    Däremot kan man SJÄLV avgöra sådant, genom att se på vilka handlingar ett lands regim gör.

    Ur den synvinkeln kan man mycket väl stämpla Israel som terroristland!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-31, 14:30

    Jag måste erkänna att jag tycker detta med Palestina och israel är skitsvårt..

    Dagens händelse tänker jag avakta lite med..
    För jag känner att alla fakta inte är på bordet kanske dom aldrig kommer dit heller..
    Båten skulle vara fredlig israel säger att dom skulle kolla dem..
    Hur gick det till vad hände.. än så länge verkar det bara finnas direkta uppgifter från israel..
    Men när jag växte upp.. (68 vänstern då var jag 10 år)
    Så minns jag än idag dessa ständiga rapporter om sprängda israeliska skolbussar och mycket annat.
    Därför så har jag svårt att enbart se Israel som skurk.. Och jag har också väldigt svårt för Palestinas stadgar att utrota Israel..

    ibland känns det som att alla fakta inte berörs vänstern har sina högern har sina Och jag vet inte kan bara se till mina minnen och undra och fundera.Sticker och jobbar straxt så jag kan inte bemöta eller diskutera detta vidare just nu. Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedMentalCase 2010-05-31, 14:33

    Jag tycker vi ska vara tacksamma för att vi har Carl Bildt som utrikesminister, han är lugn och sansad.

    I motsats till den IQ befriade Sahlin som redan gapar om att ta hem ambassadpersonal och bojkott, kan ingen stoppa den hjärndöa kärringen ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sniperace 2010-05-31, 14:36

    Dao skrev:Det enda land som blivit stämplat i internationell domstol är USA!

    Inget annat land har blivit detta!

    Däremot kan man SJÄLV avgöra sådant, genom att se på vilka handlingar ett lands regim gör.

    Ur den synvinkeln kan man mycket väl stämpla Israel som terroristland!

    detta har upprapats många gånger nu, men ALDRIG med källa till detta, jag skulle gärna se en sådan, och inte bara påståendet att det gjorts
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Ja tacka gud att vi har Bildt nu

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-31, 14:42

    Tänka dig Mona vid rodret och Ohly gapande bakom! hemsk tanke
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Dao 2010-05-31, 14:44

    Sniperace skrev:Israel är INTE terrorstämplat av FN, däremot är HAMAZ det, och det PÅSTÅS att USA är det enda land som blivit det, dock har jag INTE sett några bevis eller framlagda länkar som stöder detta påstående

    http://www.learning4sharing.nu/statsterrorism-238743.html

    Ur artikeln:

    "Det enda landet i världen som i en internationell domstol blivit fälld för terrorism är USA. År1986 i Internationella domstolen blev USA dömt att pröjsa skadestånd mot Nicaragua samt slut med brotten (bland annat mineringen av Nicaraguas farvatten). USA vägrade samt använde sitt veto i FNs säkerhetsråd för att blockera en resolution som uppmanade alla länder att respektera internationell lag."

    Mer finns i den översatta artikeln från engelska wikipedia här:

    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_and_state_terrorism

    Även i denna artikel tas detta upp:

    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_and_state_terrorism

    Ur artikeln (på engelska):

    "For example, the United States had previously accepted the Court's compulsory jurisdiction upon its creation in 1946, but in Nicaragua vs. United States withdrew its acceptance following the Court's judgment in 1984 that called on the US to "cease and to refrain" from the "unlawful use of force" against the government of Nicaragua."

    Som källa anges här: ICJ-stadgan, artikel 18!

    Så lämna DEN frågan nu, och förklara istället varför du försvarar Israels våldsanvändning ÅTERIGEN!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Dao 2010-05-31, 14:50

    x-medborgare skrev:Jag måste erkänna att jag tycker detta med Palestina och israel är skitsvårt..

    Dagens händelse tänker jag avakta lite med..
    För jag känner att alla fakta inte är på bordet kanske dom aldrig kommer dit heller..
    Båten skulle vara fredlig israel säger att dom skulle kolla dem..
    Hur gick det till vad hände.. än så länge verkar det bara finnas direkta uppgifter från israel..
    Men när jag växte upp.. (68 vänstern då var jag 10 år)
    Så minns jag än idag dessa ständiga rapporter om sprängda israeliska skolbussar och mycket annat.
    Därför så har jag svårt att enbart se Israel som skurk.. Och jag har också väldigt svårt för Palestinas stadgar att utrota Israel..

    ibland känns det som att alla fakta inte berörs vänstern har sina högern har sina Och jag vet inte kan bara se till mina minnen och undra och fundera.Sticker och jobbar straxt så jag kan inte bemöta eller diskutera detbåtarnas ta vidare just nu. Very Happy

    Man KAN ha åsikter utifrån den fakta som just nu finns, också!

    Israel hade INGA SKÄL till att kontrollera lasten! Tror knappast att israelerna och de överlevande från förintelsen som var ombord hade accepterat vapen i lasten!

    Inga palestinier spränger idag israeliska bussar! Du måste skilja på sakerna här lite...

    Det finns inga "palestinas stadgar" här. Däremot har HAMAS stadgar som talar om Israels upphörande. Dessa finns där för att vara utgångspunkt för DIPLOMATI när Israel väl är beredda att prata fred. I priktiken har Hamas inga praktiska möjligheter att ens det minsta hota Israels existens, varpå "upprördheten" gentemot detta bara är dåliga ursäkter för att försvara Israels terror!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedCloud 2010-05-31, 14:52

    Jag måste erkänna att jag tycker detta med Palestina och israel är skitsvårt.
    .

    ett land ockuperar, ett annat är ockuperat, det är inte så svårt.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sniperace 2010-05-31, 14:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Israel är INTE terrorstämplat av FN, däremot är HAMAZ det, och det PÅSTÅS att USA är det enda land som blivit det, dock har jag INTE sett några bevis eller framlagda länkar som stöder detta påstående

    http://www.learning4sharing.nu/statsterrorism-238743.html

    Ur artikeln:

    "Det enda landet i världen som i en internationell domstol blivit fälld för terrorism är USA. År1986 i Internationella domstolen blev USA dömt att pröjsa skadestånd mot Nicaragua samt slut med brotten (bland annat mineringen av Nicaraguas farvatten). USA vägrade samt använde sitt veto i FNs säkerhetsråd för att blockera en resolution som uppmanade alla länder att respektera internationell lag."

    Mer finns i den översatta artikeln från engelska wikipedia här:

    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_and_state_terrorism

    Även i denna artikel tas detta upp:

    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_and_state_terrorism

    Ur artikeln (på engelska):

    "For example, the United States had previously accepted the Court's compulsory jurisdiction upon its creation in 1946, but in Nicaragua vs. United States withdrew its acceptance following the Court's judgment in 1984 that called on the US to "cease and to refrain" from the "unlawful use of force" against the government of Nicaragua."

    Som källa anges här: ICJ-stadgan, artikel 18!

    Så lämna DEN frågan nu, och förklara istället varför du försvarar Israels våldsanvändning ÅTERIGEN!!!

    på wiki läser vi att artikeln inte är neutral och att det inte är säkert den stämmer.

    på den andra länken ser vi bara påståendet, ingenstans att de verkligen dömts för TERRORISM...

    lite bättre kan du väl?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedCloud 2010-05-31, 14:58

    lite bättre kan du väl?

    föreslår att du mailar Internationella domstolen i Haag
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  RedMentalCase 2010-05-31, 15:03

    Amen för h-lvete, kan inte daoren och den knarkande läraren sluta med att dra in USA i varenda tråd, ni bara bevisar hur jävla inkrökta och knäppa USA hatare ni är.

    För daoren och redclown och ett par vänstertokar till handlar denna fråga inte om palestinierna, inte om gaza, inte om mänskliga rättigheter, det handlar bara om att kanalisera sitt sjukliga väst och USA hat.

    Weirdos !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sniperace 2010-05-31, 15:05

    RedCloud skrev:
    lite bättre kan du väl?

    föreslår att du mailar Internationella domstolen i Haag

    och där står i domen att de döms för TERRORISM, eller står det bara brott eller liknande, det är den springande punkten...

    är de dömda för TERRORISM utryckligen i domen, eller är det en tolkning som ni gör?

    Sponsored content


    Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden Empty Sv: Kan någon visa fakta att Israel är terrorstämplat av tex FN etc? Så som Red C tjatar om "terrorstaten" hela tiden

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 12:10