Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
redalert
ANNA2LINK
formsvackan
Potatiskungen
Dao
Sniperace
F.I.S.T
DMustaine
Corven
Infra
R.O.F.L
lazy
x-medborgare
Vercingetorix
croz
MartinLindgren
RedCloud
Sossar ee lata
22 posters

    Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-19, 13:58

    Komma hit och ge sig på vår yttrandefrihet!!!! då blir man "bränd" Very Happy

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1992932/broderna-alija-drevs-av-hat-mot-lars-vilks
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  RedCloud 2010-05-19, 14:27

    Whites only



    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Ku_klux_klan
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty "Läraren" Red C´s vanliga svar

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-19, 14:30

    RedCloud skrev:
    Whites only



    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Ku_klux_klan

    När han vet att jag som vanligt har rätt Very Happy Sorgligt att du inte tar avstånd från att ge sig på medborgare med brandbomber Twisted Evil
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  RedCloud 2010-05-19, 14:38

    När han vet att jag som vanligt har rätt Sorgligt att du inte tar avstånd från att ge sig på medborgare med brandbomber

    Har tröttnat på dina rasistiska inlägg....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 14:40

    Är det bara Lars Vilks som har yttrandefrihet här?

    som jag ser på yttrandefriheten så är det värt och låta andra tycka vad dom vill, för att få utrycka vad man själv vill!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Men lilla Martin

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-19, 15:03

    MartinLindgren skrev:Är det bara Lars Vilks som har yttrandefrihet här?

    som jag ser på yttrandefriheten så är det värt och låta andra tycka vad dom vill, för att få utrycka vad man själv vill!

    Därav är det väl inte okej att kasta brandbomber? Nu beter du dig som Red C Twisted Evil
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  RedCloud 2010-05-19, 15:05

    Lars Vilks uppfattning av yttrandefrihet verkar vara rätten att kränka, ivrigt påhejad av forums ultrahöger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 15:34

    Självklart är det inte okey att kasta brandbomber,men dom som gjorde det mot Lars Vilks sitter ju iförvar nu!

    Men å´andra sidan S-ee-L, kastar någon en brandbomb mot mig och jag får veta vem, blir det en bomb tillbaks!

    Skulle jag av någon anledning inte greja det själv,blir det pröjsa någon annan för att få jobbet gjort!

    Kanske vore något för oss S-ee-L, ett eget litet typ Simon Wisentals jaga nazister,fast vi jagar mordbrännare!
    avatar
    croz


    Antal inlägg : 278
    Join date : 09-03-24

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  croz 2010-05-19, 15:46

    Sossar ee lata skrev:Komma hit och ge sig på vår yttrandefrihet!!!! då blir man "bränd" Very Happy

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1992932/broderna-alija-drevs-av-hat-mot-lars-vilks

    Allah straffar vissa med detsamma.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Hahahaha Bra Martin

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-19, 15:49

    MartinLindgren skrev:Självklart är det inte okey att kasta brandbomber,men dom som gjorde det mot Lars Vilks sitter ju iförvar nu!

    Men å´andra sidan S-ee-L, kastar någon en brandbomb mot mig och jag får veta vem, blir det en bomb tillbaks!

    Skulle jag av någon anledning inte greja det själv,blir det pröjsa någon annan för att få jobbet gjort!

    Kanske vore något för oss S-ee-L, ett eget litet typ Simon Wisentals jaga nazister,fast vi jagar mordbrännare!

    Kastar du på mig så kastar jag på dig Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 16:04

    Det är väl en rättvis filosofi S-ee-L, tycker inte du det också, det vore väl mumma,martin och S-ee-L:s mordbrännarjageri,

    Enda utrustning vi behöver är ett namn, basebollträ och några molotovs! Wink
    Kanske varsin schysst hoj också, när vi ska ut på jobb? Twisted Evil


    Då får dom fan hålla sig undan oavsett ursprung, vi kör med filosofín mordbrännare som mordbrännare! Cool
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Och tar en sipp Lagavulin som belöning

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-19, 17:22

    MartinLindgren skrev:Det är väl en rättvis filosofi S-ee-L, tycker inte du det också, det vore väl mumma,martin och S-ee-L:s mordbrännarjageri,

    Enda utrustning vi behöver är ett namn, basebollträ och några molotovs! Wink
    Kanske varsin schysst hoj också, när vi ska ut på jobb? Twisted Evil


    Då får dom fan hålla sig undan oavsett ursprung, vi kör med filosofín mordbrännare som mordbrännare! Cool


    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-19, 20:02

    RedCloud skrev:Lars Vilks uppfattning av yttrandefrihet verkar vara rätten att kränka, ivrigt påhejad av forums ultrahöger

    "Snart kan man inte ens skriva något elakt om en synål utan att någon enögd djävel tar illa vid sig!" - Vilhelm Moberg

    "Den som är beredd att byta delar av sin frihet mot säkerhet förtjänar ingetdera."

    Varför känns det som att "rätten att känna sig kränkt och därigenom önska livet ur någon" har blivit en muslimsk folksport? Är man så inihelvete ömfotad är inte Lars Vilks ens största problem. Jag trodde att du var för en gränsöverskridande konst, RC. Konst SKA provocera och väcka frågeställningar. Annars fyller den ingen funktion.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-19, 20:08

    Vercingetorix skrev:
    RedCloud skrev:Lars Vilks uppfattning av yttrandefrihet verkar vara rätten att kränka, ivrigt påhejad av forums ultrahöger

    "Snart kan man inte ens skriva något elakt om en synål utan att någon enögd djävel tar illa vid sig!" - Vilhelm Moberg

    "Den som är beredd att byta delar av sin frihet mot säkerhet förtjänar ingetdera."

    Varför känns det som att "rätten att känna sig kränkt och därigenom önska livet ur någon" har blivit en muslimsk folksport? Är man så inihelvete ömfotad är inte Lars Vilks ens största problem. Jag trodde att du var för en gränsöverskridande konst, RC. Konst SKA provocera och väcka frågeställningar. Annars fyller den ingen funktion.

    Som en tillfälligt röd avfälling... Cool Så måste jag säga det ligger mycket i det du säger..
    yttradefriheten får vara olika bred beroende på vem som tycker och dömmer..Vad är politiskt korrekt just nu... Shocked
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  lazy 2010-05-19, 20:13

    Måste göra ett tillägg här, vet man med sig att det är ngn som kommer att
    provocera mot det man inte instämmer i så hör det till ett öppet samhälle
    att personen får göra det och samtidigt har man friheten att ignorera, ingen
    tvingar ngn att gå på föreläsningar el. konstutställningar som går emot det
    man själv tycker. Jag skrev i ett inlägg tidigare att om jag vet att Mohamed
    Omar&Co ska ha en förneka förintelsenföreläsning så behöver jag inte gå dit
    eftersom jag vet att jag kommer att må dåligt av det men jag kan heller inte
    hindra dem från att ha denna föreläsning, hur illa jag än tycker om det, för
    mig är detta demokrati och den har ingen rätt att trampa på.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-19, 20:18

    lazy skrev:Måste göra ett tillägg här, vet man med sig att det är ngn som kommer att
    provocera mot det man inte instämmer i så hör det till ett öppet samhälle
    att personen får göra det och samtidigt har man friheten att ignorera, ingen
    tvingar ngn att gå på föreläsningar el. konstutställningar som går emot det
    man själv tycker. Jag skrev i ett inlägg tidigare att om jag vet att Mohamed
    Omar&Co ska ha en förneka förintelsenföreläsning så behöver jag inte gå dit
    eftersom jag vet att jag kommer att må dåligt av det men jag kan heller inte
    hindra dem från att ha denna föreläsning, hur illa jag än tycker om det, för
    mig är detta demokrati och den har ingen rätt att trampa på.

    Exakt det pratade vi om inte på aktuella.....
    Man är fri att välja..
    tror att man kanske skulle tala om yttradefriheten inte i termer vad borde vara förbjudet utan vad är moraliskt rätt..
    För mig innebär att en liten förändring kan bli början till ett stort förbud..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 20:27

    Värnar och värderar man yttrandefrihet och det fri ordet/bilden,
    Så står man ju samtidigt upp för att den som ger sig in leken får leken tåla!

    Men försök till mordbrand kan aldrig falla under yttrandefriheten! Evil or Very Mad
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  R.O.F.L 2010-05-19, 20:37

    Jag tycker vi väntar på Dao innan vi säger för mycket.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-19, 20:47

    MartinLindgren skrev:Värnar och värderar man yttrandefrihet och det fri ordet/bilden,
    Så står man ju samtidigt upp för att den som ger sig in leken får leken tåla!

    Men försök till mordbrand kan aldrig falla under yttrandefriheten! Evil or Very Mad

    För min del så är det ju inte mordbranden jag har i åtanke... Mordbrand är ett brott och skall så behandlas..
    Det blir rättens sak att bedömma.. vilka skäl som är godtagbara i ett försvar eller ett dömmande. Men mordbrand har inget med yttrandefrihet att göra..
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-19, 20:51

    R.O.F.L skrev:Jag tycker vi väntar på Dao innan vi säger för mycket.

    Det tycker inte jag... Det fantastiska med yttrandefriheten är att DAO får tycka och tänka som han vill..
    Likväll som vi andra får på olika sätt..
    Kanske vi är överens i vissa saker och i andra inte alls.. Men tycka får vi allehopp....
    Very Happy Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  lazy 2010-05-19, 21:19

    Exakt det pratade vi om inte på aktuella.....
    Man är fri att välja..
    tror att man kanske skulle tala om yttradefriheten inte i termer vad borde vara förbjudet utan vad är moraliskt rätt..
    För mig innebär att en liten förändring kan bli början till ett stort förbud..

    Det finns mycket som kan anses moraliskt orätt och det var just därför som
    jag tog upp det exemplet med förneka förintelsenföreläsningar, hur många
    mår inte dåligt av de föreläsningarna tror du men är det en anledning till
    att bränna ned Mohamed Omars hus?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 21:25

    Visdomsord X:et, visdomsord, så inte tusan blir jag förvånad att Rofl blir som ett frågetecken,
    Dom här högergubbsen verkar ju sakna knivslip allihopa? Wink


    Skulle vara S-ee-L som skiljer sig från dom andra, men inte ens det fattar dom små blå, att dom skulle kunna lära sig en hel del av S-ee-L!

    Men troligen tycker även S-ee-L att dom är korkade eftersom han kör sitt eget race!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  lazy 2010-05-19, 22:04

    Tror att jag lägger ner det här forumet nu, verkar som att RC, martin
    lindgren, berra, rv m.fl är samma person. Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-19, 22:34

    Ja jisses Lazy, det låter som en bra ide!
    För dina nojor verkar börja när mina slutar, men visst känns det hedrande att du tror vi är en person! Wink

    Tycker mig ha hört att det finns dom som tror att du också är ett helt gäng?
    men det har jag svårt att tro, är säker på att du är en udda brutta, iallafall bland dom jag känner, vet ingen annan som slår hej vilt omkring sig med piska och batong!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  Infra 2010-05-19, 23:04

    SEL! Nu frågar jag dig: om du stog bredvid Lars Vilks
    och någon kom fram för att ge honom på käften? Skulle du
    eller skulle du inte gå emellan?

    Sponsored content


    Gud straffar somliga direkt!!  man tycker inte direkt synd om han..... Empty Sv: Gud straffar somliga direkt!! man tycker inte direkt synd om han.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 20:38