Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Dao
MartinLindgren
croz
Secrist
fingubben
F.I.S.T
10 posters

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty BRÅ

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:13

    Tror secrist att det har med ras att göra ???
    Säg vad du tycker, det vågar du inte.

    Jag vet inte vad som är värst faktiskt, Smygisar som du, som håller inne med sina fula fördomar... eller FG som vräker ur sig rakt ut utan att förstå att han är öppet rasistisk.


    Vänligen kommentara rapporten istället för personangrepp på mig. Det var inte jag som skrev den.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-29, 23:15

    Secrist skrev:Tror secrist att det har med ras att göra ???
    Säg vad du tycker, det vågar du inte.

    Jag vet inte vad som är värst faktiskt, Smygisar som du, som håller inne med sina fula fördomar... eller FG som vräker ur sig rakt ut utan att förstå att han är öppet rasistisk.


    Vänligen kommentara rapporten istället för personangrepp på mig. Det var inte jag som skrev den.

    Jag vill veta vad du tycker ??... vågar du stå för vad du tycker och tror ??
    För du antyder saker som alltid.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Dao 2010-04-29, 23:22

    Tack Secrist!

    Här är lite från rapporten:

    "MAJORITETEN AV DEM SOM REGISTRERATS FÖR BROTT
    ÄR FÖDDA I SVERIGE AV SVENSKFÖDDA FÖRÄLDRAR" (Sid. Cool

    "Andelen som är misstänkta för brott är dock högre bland dem som är
    födda utomlands eller har en eller två utrikes födda föräldrar, jämfört med
    dem som är födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar." (Sid. Cool

    "Det är också mer än sex gånger vanligare
    att personer vars familj haft socialbidrag är registrerade för brott än
    personer vars familj inte haft det." (Sid. 9)

    "Från tidigare forskning vet man att vissa bakgrundfaktorer, som ålder och
    kön, samvarierar med risken för brottslighet. Mot denna bakgrund har Brå
    gjort en så kallad standardisering av materialet med avseende på kön, ålder,
    utbildning och förvärvsinkomst. Standardiseringen innebär att de olika
    grupperna genom en statistisk beräkning ”likställts” när det gäller dessa
    faktorer. Alla grupper får med denna beräkning en lika stor andel män,
    samma andel yngre och så vidare. Det visar sig då att de utrikes föddas
    överrisk minskar från 2,5 till 2,1. Även överrisken i gruppen som är född i
    Sverige av två utrikes födda föräldrar minskar påtagligt, från 2,0 till 1,5.
    Ett skäl till det är att dessa grupper har en större andel unga män med låg
    utbildning och inkomst jämfört med dem som är födda i Sverige av två
    svenskfödda föräldrar." (Sid 10)

    "Brå:s bedömning utifrån nuvarande kunskapsläge är att selektion vid
    polisanmälan och selektion i polisens spaningsarbete kan förklara en viss
    del av de överrisker att registreras för brott som redovisas." (Sid. 11)

    "Det som alla invandrare som kommer till Sverige har gemensamt är att de
    brutit upp från sitt hemland och bosatt sig i ett nytt land. Att varaktigt
    lämna sitt hemland och de band man har där, inrymmer en rad svårigheter,
    oavsett skälet till utvandringen. [] De flesta invandrare lyckas trots
    dessa svårigheter anpassa sig till det nya livet i Sverige. Men bland dem som
    känner utanförskap och upplever att de har bristande livschanser, kan risken
    för brottsligt beteende öka." (Sid 12)

    "Det finns många studier som visar att utrikes födda som grupp har sämre
    sociala förutsättningar och en sämre social situation än genomsnittssvensken.
    Det gäller till exempel utbildning, arbete, inkomst boende samt fysisk
    och psykisk hälsa. Dessa faktorer påverkar generellt risken för brottslighet. [] Särskilt faktorn förvärvsinkomst tycks vara av betydelse. Det är heller inte otänkbart att en ytterligare analys av skillnader
    i levnadsbetingelser skulle ge ytterligare ”förklaringar” till de utrikes föddas
    överrisker att vara registrerade för brott." (Sid. 12f)

    "Den tredje möjliga förklaringen, som är starkt sammankopplad med de två
    tidigare, är att mottagandet av invandrarna till Sverige, inte överbryggar
    deras svårigheter, så som det borde. Utbredda fördomar om invandrargrupper
    bidrar enligt flera forskare till att myndigheter och olika institutioner
    ibland utsätter invandrargrupper för en strukturell negativ särbehandling
    (de los Reyes och Winborg, 2002; Kamali, 2005). Tydligast kommer
    detta kanske fram i forskningen om invandrarnas situation på arbetsmarknaden
    (Höglund, 1998; Sidebäck m.fl., 2000; SOU 2001:79). Men fördomar
    kan också vara en bidragande förklaring till den allt starkare etniska
    boendesegregationen. På vissa håll har det gått så långt att utrikes födda
    familjer, barn och unga knappast alls träffar och talar med personer som
    inte har utländsk bakgrund. Denna segregation riskerar att öka en vi- och
    dom-syn, som försvårar invandrarnas möjligheter att integreras i Sverige
    och känna sig solidariska med det svenska samhället. Särskilt för ungdomar
    torde dessa faktorer innebära en ökad risk för brottslighet." (Sid 13)

    [size=18]Tack för att jag kunde ta del av rapporten själv, så jag slapp utgå från dina helt klart felaktiga tolkningar, Secrist!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Dao 2010-04-29, 23:23

    Secrist skrev:Tror secrist att det har med ras att göra ???
    Säg vad du tycker, det vågar du inte.

    Jag vet inte vad som är värst faktiskt, Smygisar som du, som håller inne med sina fula fördomar... eller FG som vräker ur sig rakt ut utan att förstå att han är öppet rasistisk.


    Vänligen kommentara rapporten istället för personangrepp på mig. Det var inte jag som skrev den.

    Nu har jag läst den, och det visade sig återigen att du tolkade utefter dina fördomar - så Fist verkar ha ganska rätt i sin iaktagelse!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty BRÅ

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:28

    Nu har jag läst den, och det visade sig återigen att du tolkade utefter dina fördomar - så Fist verkar ha ganska rätt i sin iaktagelse!

    På vilket sätt då hade du tänkt dig?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Dao 2010-04-29, 23:30

    Secrist skrev:Nu har jag läst den, och det visade sig återigen att du tolkade utefter dina fördomar - så Fist verkar ha ganska rätt i sin iaktagelse!

    På vilket sätt då hade du tänkt dig?

    Som jag skrev - att du verkar vilja omforma fakta, så de passar dina fördomar!

    Ungefär på samma sätt som du ofta gör med motståndarnas åsikter i debatterna!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Fördom?

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:38

    Andelen utrikes födda som skäligen misstänkts för något
    brott var som nämnts 2 gånger högre än för dem med två svenskfödda föräldrar.
    Motsvarande överrisker för de utrikes födda att registreras för ett
    brottsbalksbrott var 2,2 och för brott mot person 2,5. För några enskilda
    brottstyper var andelen utrikes födda särskilt hög. Andelen utrikes födda
    som registrerats som misstänkta för våldtäkt var 4,5 gånger högre än andelen
    registrerade bland dem med svenskfödda föräldrar. När det gällde misshandel
    mot obekant man var deras andel 4 gånger högre.


    Fördomar? Detta bekräftar det jag tidigare sagt. Ju grövre brott, ju högre överrepresentation.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Rasism

    Inlägg  PE Dal 2010-04-29, 23:43

    ""Alla västerlänningar !!??"""

    Nu får nog generaliseringsordet en ny anhängare!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Dao 2010-04-29, 23:43

    Secrist skrev:Andelen utrikes födda som skäligen misstänkts för något
    brott var som nämnts 2 gånger högre än för dem med två svenskfödda föräldrar.
    Motsvarande överrisker för de utrikes födda att registreras för ett
    brottsbalksbrott var 2,2 och för brott mot person 2,5. För några enskilda
    brottstyper var andelen utrikes födda särskilt hög. Andelen utrikes födda
    som registrerats som misstänkta för våldtäkt var 4,5 gånger högre än andelen
    registrerade bland dem med svenskfödda föräldrar. När det gällde misshandel
    mot obekant man var deras andel 4 gånger högre.


    Fördomar? Detta bekräftar det jag tidigare sagt. Ju grövre brott, ju högre överrepresentation.

    Läs ditt citat igen. Eller... jag kan hjälpa dig lite...

    "Andelen utrikes födda som skäligen misstänkts för något
    brott var som nämnts 2 gånger högre än för dem med två svenskfödda föräldrar."

    Det handlar alltså inte om att de begått något brott - utan de är MISSTÄNKTA för detta!

    I mina citat tidigare skriver rappoerten om en av bakgrunderna till detta - att det är mot dessa grupper polisen TITTAR, först och främst!

    Letar man på ett ställe - är givetvi chanserna att man hittar något där större...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-29, 23:50

    PE Dal skrev:""Alla västerlänningar !!??"""

    Nu får nog generaliseringsordet en ny anhängare!!!

    Jag vet inte vad du menar med ditt uttalande... men det är en medveten grov generalisering, med frågetecken efter, med syftet att visa att det just är på det viset att alla västerlänningar inte håller på med dessa saker... PRECIS SOM DET ÄR NÄR STORA DELAR AV FORUMHÖGERN GENERALISERAR KRING ISLAM OCH INVANDRARE....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Misstänkt

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:52

    Det handlar alltså inte om att de begått något brott - utan de är MISSTÄNKTA för detta!

    Att de inte blir fällda betyder inte att de är oskyldiga. För övrigt så är detta något som kommenteras i rapporten.

    Den slutsats som Sarnecki drar är att det är rimligt att anta att invandrare
    diskrimineras, åtminstone i det första skedet av rättsprocessen, på ett sätt
    som kan påverka hur stor andel av dem som är registrerade för brott. Han
    uppfattar dock att denna selektion endast ansvarar för en del av de skillnader
    i registrerad brottslighet som redovisas i olika studier.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-29, 23:53

    Efterlysning !!!

    Någon som sett Secrists ryggrad ????

    (fortfarande inte en egen åsikt som han står för ... bara krav på motdebattörer)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Dao 2010-04-29, 23:55

    Secrist skrev:Det handlar alltså inte om att de begått något brott - utan de är MISSTÄNKTA för detta!

    Att de inte blir fällda betyder inte att de är oskyldiga. För övrigt så är detta något som kommenteras i rapporten.

    Nä.. Speciellt inte när det handlar om invandrare, va?

    Det andra stycket är intressant. Mätte de diskriminationen också?

    Var då i rapporten?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty BRÅ

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:57

    Nä.. Speciellt inte när det handlar om invandrare, va?

    Det andra stycket är intressant. Mätte de diskriminationen också?

    Var då i rapporten?


    Ja tyckte du sade att du hade läst rapporten? Jag tyckte väl att det gick lite väl snabbt. Se ovan....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty BRÅ

    Inlägg  Secrist 2010-04-29, 23:58

    Efterlysning !!!

    Någon som sett Secrists ryggrad ????

    (fortfarande inte en egen åsikt som han står för ... bara krav på motdebattörer)


    Knytis fortsätter på den inslagna vägen med personangrepp istället för att diskutera svåra frågor. Är det jobbigt knytis? Behöver du lägga dig ner lite kanske?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-30, 00:00

    Secrist skrev:Efterlysning !!!

    Någon som sett Secrists ryggrad ????

    (fortfarande inte en egen åsikt som han står för ... bara krav på motdebattörer)


    Knytis fortsätter på den inslagna vägen med personangrepp istället för att diskutera svåra frågor. Är det jobbigt knytis? Behöver du lägga dig ner lite kanske?

    Secrist svara på frågor eller fortsätta ställa dem bara ??
    Secrist redovisa sin egen åsikt och stå för den ???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Fråga?

    Inlägg  Secrist 2010-04-30, 00:03

    Secrist svara på frågor eller fortsätta ställa dem bara ??
    Secrist redovisa sin egen åsikt och stå för den ???


    Vilken fråga? Min åsikt är att utomeuropeiska invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, framförallt vad gäller grova brott. En åsikt som grundar sig på (bland annat) och stöds av BRÅ.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-30, 00:06

    Secrist skrev:Secrist svara på frågor eller fortsätta ställa dem bara ??
    Secrist redovisa sin egen åsikt och stå för den ???


    Vilken fråga? Min åsikt är att utomeuropeiska invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, framförallt vad gäller grova brott. En åsikt som grundar sig på (bland annat) och stöds av BRÅ.

    Hihi ... ja du är ju fabulös i dina slingringar.
    Du hänvisar till statistik, och hävdar att statistiken är din åsikt !!
    Det är ingen ÅSIKT att de är överrepresenterade i brottsstatistiken...
    Men om Secrist vill vara så vänlig att lägga en åsikt till varför det är på det viset, så vore jag tacksam
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Why?

    Inlägg  Secrist 2010-04-30, 00:09

    Hihi ... ja du är ju fabulös i dina slingringar.
    Du hänvisar till statistik, och hävdar att statistiken är din åsikt !!
    Det är ingen ÅSIKT att de är överrepresenterade i brottsstatistiken...
    Men om Secrist vill vara så vänlig att lägga en åsikt till varför det är på det viset, så vore jag tacksam


    Kulturarv kanske?

    http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-30, 00:12

    Secrist skrev:Hihi ... ja du är ju fabulös i dina slingringar.
    Du hänvisar till statistik, och hävdar att statistiken är din åsikt !!
    Det är ingen ÅSIKT att de är överrepresenterade i brottsstatistiken...
    Men om Secrist vill vara så vänlig att lägga en åsikt till varför det är på det viset, så vore jag tacksam


    Kulturarv kanske?

    http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

    Där smög den sig fram, den svaga antydan till en fördoms hållning kring främmande kulturer.....men garderade med ett kanske !! Cool

    Såg du DAOs utdrag och alla de andra troliga orsakerna som kommer från BRÅ ??
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Generalisering in absurdum

    Inlägg  PE Dal 2010-04-30, 00:21

    """Jag vet inte vad du menar med ditt uttalande... men det är en medveten grov generalisering, med frågetecken efter, med syftet att visa att det just är på det viset att alla västerlänningar inte håller på med dessa saker... PRECIS SOM DET ÄR NÄR STORA DELAR AV FORUMHÖGERN GENERALISERAR KRING ISLAM OCH INVANDRARE...."""

    Jamen herr FIST, Du tänker ju tydligast likadant som den illvilligt rasistiska forumhögern, det är bara målgrupperingen som är av annorlunda fördomsprioritet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-30, 00:23

    PE Dal skrev:"""Jag vet inte vad du menar med ditt uttalande... men det är en medveten grov generalisering, med frågetecken efter, med syftet att visa att det just är på det viset att alla västerlänningar inte håller på med dessa saker... PRECIS SOM DET ÄR NÄR STORA DELAR AV FORUMHÖGERN GENERALISERAR KRING ISLAM OCH INVANDRARE...."""

    Jamen herr FIST, Du tänker ju tydligast likadant som den illvilligt rasistiska forumhögern, det är bara målgrupperingen som är av annorlunda fördomsprioritet.

    Nej det stämmer inte jag använder omvänt exempel för att belysa hur de resonerar
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  lazy 2010-04-30, 00:26

    Där smög den sig fram, den svaga antydan till en fördoms hållning kring främmande kulturer.....men garderade med ett kanske !!

    Inte konstigt att det blir galet i det här landet när alla rapporter
    bemöts med att rapporten i sig är "rasistisk" alt. "fördomsfull."
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty BRÅ

    Inlägg  Secrist 2010-04-30, 00:27

    Där smög den sig fram, den svaga antydan till en fördoms hållning kring främmande kulturer.....men garderade med ett kanske !!

    Såg du DAOs utdrag och alla de andra troliga orsakerna som kommer från BRÅ ??


    Jodå, jag har läst rapporten (till skillnad från Dao, han hoppade över det som inte passade), och i rapporten slås det fast att visst finns det ett inslag av olika "naturliga" förklaringar typ svårare att få jobb etc, men de har genom matematiska hänsynstagande kompenserat för detta och det förklarar inte skillnaderna mer än marginellt. Det är tex inte rimligt att anta att rasismen du utsätts för beror på varifrån Afrika du kommer rent geografiskt.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Förnekelsebegrundan

    Inlägg  PE Dal 2010-04-30, 00:37

    """Nej det stämmer inte jag använder omvänt exempel för att belysa hur de resonerar"""

    Här ligger nog den klassiska hunden begraven,,,herr FIST.

    Sponsored content


    Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall?? - Sida 2 Empty Sv: Vilken otäck kultur detta är ..... eller ???.... är det kanske individen i detta fall??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 11:08