Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+20
fingubben
Potatiskungen
DMustaine
berralarzon
Kakmonstret
RedCloud
pompoo
croz
Secrist
Corven
MartinLindgren
Regndrottning
x-medborgare
lazy
KickTheRasist
Sniperace
F.I.S.T
Infra
Dao
ANNA2LINK
24 posters

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-25, 18:10

    JAg förstår du har problem med vanföreställningar DAOREN, men det finns medicin mot sådant!!

    Och där förlorade du debatten Sniper...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-25, 18:11

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Sniper!

    Varför vill du tvinga av den muslimska kvinnan hennes kläder?



    http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=153152172

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Besljadbilfrd

    Varför vill DU TVINGA kvinnor klä sig som fanatiker vill?
    Varför vill du INTE att det ska vara FRIVILLIGT?

    kan du förklara det, är det för att du anser att ALLAH bestämt detta?

    Vi var ju nyss överens om att det inte var jag som bylsade
    på kvinnorna en massa klädtrasor? Om dom bylsade på dig en
    massa klädtrasor skulle du gå omkring så, då? Nej just det!

    du och jag överens, i dina drömmar då.... Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-25, 18:11

    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:Sniper slåss återigen mot väderkvarnar...
    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Don-quijote-holger_56967801
    Very Happy Mitt i prick!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-25, 18:12

    RedCloud skrev:
    JAg förstår du har problem med vanföreställningar DAOREN, men det finns medicin mot sådant!!

    Och där förlorade du debatten Sniper...

    Nej, det inbillar du dig bara RC....
    det gjorde jag INTE, möjligen DAOREN som drog in väderkvarnar lol!

    Dina härskarfasoner funkar inte på mig.....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-25, 18:15

    Sniper!

    Om det kom någon och började bylsa på dig en massa kläder skulle
    du då stå still och tigande låta det ske? Nej just det!
    Du skulle klösas och bita ifrån, eller hur?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  redalert 2010-04-25, 18:15

    RedCloud skrev:
    JAg förstår du har problem med vanföreställningar DAOREN, men det finns medicin mot sådant!!

    Och där förlorade du debatten Sniper...

    Jasså på vilket sätt då no know? lol!

    Tramspelle! geek
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-25, 18:19

    Infra skrev:Sniper!

    Om det kom någon och började bylsa på dig en massa kläder skulle
    du då stå still och tigande låta det ske? Nej just det!
    Du skulle klösas och bita ifrån, eller hur?

    Om jag var hotad till liv och lem och utan möjlighet att klara mig undan skulle jag nog ta kläderna hellre än att bli misshandlad och utsatt för våld och hotelser, och jag skulle hoppas på att myndigheterna gjorde ALLT för attt stoppa ett sådant beteende....

    det är det problemet du INTE vill bekämpa genom att samhället ska ge sitt stöd, du vill att kvinnorna med eget våld ska försöka klara av detta eller?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 19:46

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Sniper!

    Om det kom någon och började bylsa på dig en massa kläder skulle
    du då stå still och tigande låta det ske? Nej just det!
    Du skulle klösas och bita ifrån, eller hur?

    Om jag var hotad till liv och lem och utan möjlighet att klara mig undan skulle jag nog ta kläderna hellre än att bli misshandlad och utsatt för våld och hotelser, och jag skulle hoppas på att myndigheterna gjorde ALLT för attt stoppa ett sådant beteende....

    det är det problemet du INTE vill bekämpa genom att samhället ska ge sitt stöd, du vill att kvinnorna med eget våld ska försöka klara av detta eller?


    Dom kvinnorna som blir hotade ang detta vågar nog inget annat än att ha på sig slöjor eller vad det kan vara och vågar nog ofta inte berätta om dom blir tvingade till det...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-25, 19:49, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 19:46

    redalert skrev:Tramspelle!

    Slå upp ordet här på forumet, alliansens ordlista, så får du se vad trams betyder... Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 19:47

    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:Dao jag är emot tvång och jag hoppas inte att folk är rädda för att just diskutera om detta pga att man kan misstolkas att vara rasist om man inte diskuterar på ett "korekt" sätt.

    Anna ... här är ditt inledningsinlägg, och jag skall bemöta det som jag ser det


    ANNA2LINK skrev:Utan att vara rasist

    Så börjar sällan UTTALANDEN som är främlingsvänliga (Obs uttalanden, inte person)

    ANNA2LINK skrev:så händer det att jag bli lite ledsen över när jag ser muslimska flickor bära slöja i det svenska samhället och då menar jag barn. Barn i Sverige borde få vara just barn och bestämma själva här. Faktum är ju att det är så att dessa muslimska flickor inte får vara med i simhallar när klasser badar och dyl. Detta kan jag faktikt bli irriterad på. Varför är det så?

    Felet du gör här är att du sätter dig själv i slöja i din tankevärld och på så sätt försöker sätta dig in i hur de skall uppleva detta ... och sedan tar det för en sanning, fast det bara är ett antagande av dig på felaktiga grunder

    ANNA2LINK skrev:jag anser att det är fel att dessa flickor ibland är täckta med slöja och det ibland också är mot sin vilja. Detta med slöja bör vara frivilligt och jag är ganska säker på att i dom flesta fallen är det inte det.

    Återigen du kan inte bara gå omkring och anta saker, och sedan hålla det för en sanning, spec inte när det kommer till en främmande religion, och ett främmande folk, som du och jag vet väldigt lite om

    ANNA2LINK skrev:Det finns dom muslimska kvinnor som bär slöja pga att dom vill. Men hur ska vi veta om dom bär det pga sin vilja eller att dom är tvingade av det hemifrån?

    Precis Anna ... hur ska du kunna veta detta !!

    ANNA2LINK skrev:Slöjan får aldrig vara ett tvång.


    Nej

    ANNA2LINK skrev:Men tyvärr så tror jag att det är det i dom flesta fallen.


    Och hur vet du det ??

    ANNA2LINK skrev:Det jag baserar mina tankar på är att om jag själv var muslim och kom till ett fritt land som Sverige så tror inte jag att jag skulle vilja bära slöja. jag skulle nog vilja anpassa mig till det land som jag bor i. Sen har jag sett mycket muslimska flickor(barn) som bär slöja...

    Om detta stämmer så skulle du bära slöja om du flyttade till ett muslimskt land, och du skulle gå till moské ?

    ANNA2LINK skrev:Att det måste vara fritt att bära slöja eller inte i Sverige är självklart. Ärligt talat så tror jag inte att dom flesta muslimska flickor som är barn vill bära dessa utan dom är just tvingade till det många och det är fel.

    Återigen vad du tror i detta är ingen nödvändig sanning. Och det är inte vår sak att ändra deras kultur. Sedan är som sagt var tvåång i den mån det förekommer både svårt att påvisa och därför svårt att åtgärda ... så vida man inte på ett frihetsberövande, odemokratiskt sätt förbjuder alla att ha slöja ??



    Hur ska vi veta att kvinnor inte är tvingade då F.I.S.T?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 19:52

    Om detta stämmer så skulle du bära slöja om du flyttade till ett muslimskt land, och du skulle gå till moské ?
    F.I.S.T



    Ärligt talat så tror jag att jag i dom flesta muslimska länder skulle jag tvingas att använda slöja. Jag skulle nog inte ha något val...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-25, 19:54

    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Sniper!

    Om det kom någon och började bylsa på dig en massa kläder skulle
    du då stå still och tigande låta det ske? Nej just det!
    Du skulle klösas och bita ifrån, eller hur?

    Om jag var hotad till liv och lem och utan möjlighet att klara mig undan skulle jag nog ta kläderna hellre än att bli misshandlad och utsatt för våld och hotelser, och jag skulle hoppas på att myndigheterna gjorde ALLT för attt stoppa ett sådant beteende....

    det är det problemet du INTE vill bekämpa genom att samhället ska ge sitt stöd, du vill att kvinnorna med eget våld ska försöka klara av detta eller?


    Dom kvinnorna som blir hotade ang detta vågar nog inget annat än att ha på sig slöjor eller vad det kan vara...

    nej, återigen läs länken, och försök förneka problemen...

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/kommuner-maste-hejda-extremism_2385005.svd

    Är det okej att plädera för att människor ska isolera sig från demokratiska värden, jämställdhet och samhällsliv – till exempel att inte gå och rösta – samt att trakassera dem som inte efterlever sådana påbud?

    Dessa frågor måste ställas mot bakgrund av rapporten ”Hot mot demokrati och värdegrund – en lägesbild från Malmö”, med inriktning på situationen i Rosengård, som idag överlämnas till demokratiminister Nyamko Sabuni.

    Regeringen uppdrog på senhösten 2007 åt Försvarshögskolan (FHS) och Centrum för asymmetriska hot- och terrorismstudier (CATS) att genomföra en kunskapsöversikt av förebyggande insatser mot våldsbejakande extremism och radikalisering.

    I samråd med uppdragsgivaren och Malmö stad beslöts att genomföra en pilotstudie kring förhållanden i stadsdelen Rosengård, byggt på 30 djupintervjuer med skola, socialtjänst, närpolis, så kallade brobyggare och folk som jobbar ideellt med ungdomar.

    Rosengård är en stadsdel i Malmö med flerbostadshus från det så kallade miljonprogrammet med cirka 22000 invånare, varav 60 procent är födda i utlandet och ytterligare 26 procent har föräldrar födda i utlandet. Arbetslösheten är utbredd; i området Herrgården är den så hög som 85 procent.

    29 av 30 som svarat beskriver oberoende av varandra en allmän ökning av radikaliseringen de senaste fem åren, även om man tycker det är svårt att precisera exakt hur stor ökningen är. Det är värt att understryka att de radikala individerna är få men har en relativt stor inverkan på omgivningen.

    En försvårande faktor är att på bara fem år byts halva befolkningen ut i stadsdelen. De som får arbete flyttar oftast från Rosengård.

    Samtidigt beräknas det inofficiella invånarantalet till det dubbla eftersom många bor i Rosengård utan att registrera sig. Migrationsverkets sekretess gentemot kommunerna beträffande nyanlända flyktingars boende försvårar situationen ytterligare.

    Trots att de upplever att radikaliseringen ökar tycker samtidigt en övervägande majoritet av respondenterna att ingenting görs i frågan. Den pågående samhällsdebatten är undermålig med små marginella slutsatser som ofta inte är grundade på att man vet hur man ska arbeta med dessa frågor.

    Många letar efter beprövade verktyg men avstår oftast från diskussioner kring frågan av rädsla för att befästa eller skapa fördomar.

    Samtliga respondenter, oberoende av varandra, pekar på samspelet mellan olika gemensamma externa och interna drivkrafter som grund för den ökade radikaliseringen de senaste fem åren.

    Den främsta externa drivkraft som identifierades handlar om det som brukar kallas ”the single narrative”. I första hand gäller det Irakkriget och i andra hand det som många muslimer uppfattar som Västvärldens övergrepp mot muslimer i Irak, Afghanistan och i andra regionala konflikter.

    Frustration och ilska i kombination med rädsla och ångest förekommer ofta hos individer med bakgrund från konflikthärdar såsom Irak, palestinska områden, Libanon och Somalia.

    Den främsta interna drivkraften handlar om den extrema segregation och det utanförskap som upplevs i områden som Rosengård.

    Respondenter inom skola, socialtjänst och polis återgav exempel på ungdomar som trots sin födsel och/eller uppväxt i Rosengård aldrig har lämnat sitt bostadsområde och heller aldrig sett Malmös innerstad – 20 minuter därifrån.

    Segregationen leder till en ond spiral av utanförskap, arbetslöshet, misstro och bitterhet mot samhället, som i sin tur leder till ökad isolering.

    Några viktiga faktorer vi funnit är trångboddhet och olika former av ”enklavisering”, liksom bristfällig introduktion av nyanlända invandrare kring demokrati, jämställdhet och värdegrund.

    Bland annat förekommer grupper av ultraradikala islamistiska medlemmar med hemvist i någon av de källarmoskéer (till skillnad från den officiella muslimska församlingen) som finns i området.

    Dessa predikar isolering och agerar åsiktskontrollanter samt upprätthåller en stark hotkultur, där främst kvinnor trakasseras psykiskt och fysiskt.

    Nyinflyttade familjer får besök hemma av företrädare för radikala grupper som talar om för dem vilka regler som gäller i Rosengård.

    Förhållningsreglerna innebär bland annat att kvinnor som aldrig tidigare burit slöja nu tvingas till det, att flickor och pojkar inte får leka tillsammans och att patriarkala maktstrukturer cementeras.

    Nyinflyttade familjer som aldrig varit speciellt religiösa eller traditionella uppger att de levde friare i hemlandet än i Rosengård.

    När det gäller utbildning har de kommunala skolorna problem med att hantera frågor kring kulturkrockar och påtryckningar eftersom allt fler elever väljer att hoppa av kommunala skolor till friskolor. Högstadiet på den kommunala Rosengårdsskolan har minskat från 700 till 350 elever de senaste åren.

    Vissa av dessa friskolor ger en annan undervisning på arabiska än den som sker på svenska när det gäller värdegrund och demokrati. Därför är det svårt för kommunen att utöva sin tillsyn.

    Tvångsgiften av flickor i högstadiet på sommaren mellan klasserna 8 och 9 är ett annat fenomen som kommer fram i vår studie.

    Likaså är det problematiskt att många kulturföreningar inte är vad de uppger sig vara. I vissa fall bedriver de i själva verket religiös verksamhet med en radikal hållning. De motsätter sig aktivt all form av integrering i samhället, vilket de även uppmanar sina medlemmar att göra.

    Man motsätter sig även demokratiska styrelseformer samtidigt som förtryck av kvinnor/flickor förekommer.

    Enligt många respondenter sker predikningarna ofta på andra språk där ett uttalat hat mot både Sverige och västvärlden förekommer. Det är dock viktigt att understryka att väldigt få har ett våldsbejakande budskap.

    Vilka slutsatser ska man då dra av denna lägesbild i vår studie? Vi har i vår rapport pekat på ett antal möjliga åtgärder, där flera med framgång använts i Nederländerna och i Danmark.

    Framför allt är det två viktiga slutsatser som förtjänar att lyftas fram:

    • Dels den principiella att vår demokratiska värdegrund och FN-stadgan om till exempel kvinnors rättigheter måste vara tillgänglig för alla i Sverige.

    • Dels den mer praktiska att i vårt upplysta egenintresse aktivt motverka sådana subkulturer som föder politisk/religiös extremism och som i sin tur kan utgöra en grogrund för våldsbejakande radikalisering och terrorism.

    Detta viktiga förebyggande arbete är alltså inte bara en angelägenhet för regeringen och statsförvaltningen. Vi har funnit att kommunerna måste vara de främsta aktörerna och ges nödvändiga förutsättningar för detta.

    MAGNUS RANSTORP, forskningschef, FHS/CATS

    JOSEFINE DOS SANTOS, forskningsassistent, FHS/CATS

    Fotnot : Inom EU används termen radikalisering för att beskriva en process som leder till att en individ eller en grupp stöder eller begår terroristhandlingar som en metod att främja en sak. FHS studie fokuserar på den process som kan utgöra ett första steg mot mer våldsbejakande radikalisering. Huvudsyftet med studien är dock att belysa den islamistiska extremismen.
    frågan är om inte vissa STÖDER dem som hotar.....

    eller ska sådant bekämpas?

    är det rätt att dessa tvingar flickor och kvinnor att ha sljöja, är det rätt att de dikterar levnadsvillkor, är det rätt att de där ska känna sig mer religiöst förtryckta än i landet de flydde ifrån.

    men förneka du bara
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-04-25, 19:54

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    JAg förstår du har problem med vanföreställningar DAOREN, men det finns medicin mot sådant!!

    Och där förlorade du debatten Sniper...

    Nej, det inbillar du dig bara RC....
    det gjorde jag INTE, möjligen DAOREN som drog in väderkvarnar lol!

    Dina härskarfasoner funkar inte på mig.....



    Du har förlorat din debatt och allt som har med människovärde med ett support för barnmördare och etnisk rensning!!

    Sen din pro-fascist blaj har inget betydelse alls.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 19:54

    ANNA2LINK skrev:Om detta stämmer så skulle du bära slöja om du flyttade till ett muslimskt land, och du skulle gå till moské ?
    F.I.S.T



    Ärligt talat så tror jag att jag i dom flesta muslimska länder skulle jag tvingas att använda slöja. Jag skulle nog inte ha något val...

    Anna skrev "så tror jag att jag"
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 19:56

    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:Om detta stämmer så skulle du bära slöja om du flyttade till ett muslimskt land, och du skulle gå till moské ?
    F.I.S.T



    Ärligt talat så tror jag att jag i dom flesta muslimska länder skulle jag tvingas att använda slöja. Jag skulle nog inte ha något val...

    Anna skrev "så tror jag att jag"


    Ja vad tror du själv då? Muslimska länder är ju ofta hårdare än vad vi är, det kan vi väl inte bortse ifrån?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 19:56

    lazy skrev:

    Utan att vara rasist


    Så börjar sällan UTTALANDEN som är främlingsvänliga (Obs uttalanden, inte person)

    Så här börjar allt som innehåller ngt kritiskt när det gäller
    invandrare/invandring i landet Sverige eftersom vi i flera år
    har blivit tillsagda att vi är rasister om vi kritiserar det
    allra minsta, hur sjukt är inte det?

    Vi kritiserar er kritik, och synar edra teser och påståenden, som oftast i dessa diskussioner synar en rassistisk hållning. Sedan att du inte vågar stå för dina åsikter är inget jag tar ansvar för.

    Du å andra sidan gömmer dig bakom påståenden som detta, att all "kritik" kring invandrarfrågor per automatik skulle innebära rasism...
    dina tankar avslöjas tysdligt då och då ppga obetänksamhet som gör att du tappar garden, i dona försök att dölja rasistiaka påståenden...

    ... som när du kommenterade rasrenhet

    -------

    https://acbladet.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=6684

    Sponsored content


    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 40 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 07:32