Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Susz X 2009-05-09, 16:10

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Susz X 2009-05-10, 13:39

    Vet den som köper droger att de kan ha smugglats in på detta sättet?
    De har alltså dödat ett spädbarn- plockat ut inälvir och lagt in narkotika i kroppen.
    Vad finns egentligen för fler sätt?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-05-10, 14:32

    De som köper droger bryr sig knappast om distributionskedjan.

    Tror aldrig Martin funderade över/i/eller genom vilka vägar hans amfetamin passerat.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Leena-66 2009-05-10, 17:18

    Tjänstemannabyråkraten skrev:De som köper droger bryr sig knappast om distributionskedjan.

    Tror aldrig Martin funderade över/i/eller genom vilka vägar hans amfetamin passerat.


    Det är ingen som aktivt använder droger som bryr sig om sånt- jag brydde mig inte heller på den tiden när jag var fast i skiten...och jag slutade inte att droga för att jag insåg att det inte var bra att knarka- jag slutade för att jag blev så jävla trött på konsekvenser av mitt användande. Detta är snart 10 år sen jag blev drogfri, och idag bryr jag mig. Det är hemskt att smuggling ser ut så här, och jag är glad att jag slipper att finansiera sånt idag.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Susz X 2009-05-10, 18:01

    Leena-66 skrev:
    Tjänstemannabyråkraten skrev:De som köper droger bryr sig knappast om distributionskedjan.

    Tror aldrig Martin funderade över/i/eller genom vilka vägar hans amfetamin passerat.


    Det är ingen som aktivt använder droger som bryr sig om sånt- jag brydde mig inte heller på den tiden när jag var fast i skiten...och jag slutade inte att droga för att jag insåg att det inte var bra att knarka- jag slutade för att jag blev så jävla trött på konsekvenser av mitt användande. Detta är snart 10 år sen jag blev drogfri, och idag bryr jag mig. Det är hemskt att smuggling ser ut så här, och jag är glad att jag slipper att finansiera sånt idag.

    Du Lena- en eloge och mer därtill till dig!
    För Din rakrygghets skull!
    Ville bara säga det..

    sunny
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Susz X 2009-05-10, 21:29

    Rent etiskt- ingen som tycker något..? Är det rätt att använda döda barn att smuggla narkotika i? Vad är det för människor som kan göra så?
    Var får de barnen ifrån- måste det inte vara en expertis som utför detta..obducent/ läkare eller dylikt?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Corven 2009-05-10, 21:34

    Suzx,

    den frågan är ganska korkad att ställa. Tror du verkligen att någon skulle svara att det är etiskt försvarbart???

    Självklart tar alla här avstånd från sånt. Det är nog också därför tråden inte har särskilt många inlägg.

    Alla är överens om att det är fel, och då finns det int så mycket att diskutera liksom.

    DEbatt kräver olika åsikter....
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  marxisten 2009-05-10, 21:35

    Susz X skrev:Rent etiskt- ingen som tycker något..? Är det rätt att använda döda barn att smuggla narkotika i? Vad är det för människor som kan göra så?
    Var får de barnen ifrån- måste det inte vara en expertis som utför detta..obducent/ läkare eller dylikt?

    En sjuk industri använder sig av sjuka tillvägagångssätt. Fy fan, allt för pengar på bestraffning av andra. Och gällande de etiska i detta, avskyvärt! Kommer inte på några ord för att förklara denna handling!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 15:57

    Corven skrev:Suzx,

    den frågan är ganska korkad att ställa. Tror du verkligen att någon skulle svara att det är etiskt försvarbart???

    Självklart tar alla här avstånd från sånt. Det är nog också därför tråden inte har särskilt många inlägg.

    Alla är överens om att det är fel, och då finns det int så mycket att diskutera liksom.

    DEbatt kräver olika åsikter....

    Nää- tror jag inte- och ja- frågan var korkad,tack för du är rak,
    var lite desperat- vill så gärna synliggöra hur dessa bär sig åt..
    Vet inte riktigt hur jag ska bära mig till för att få igång en diskussion
    om detta- som leder till fler synliggöranden..
    Kanske vill någon mer än ovanstående/ tidigare personer vara behjälplig?

    Hur ser/ märker man som egentligen att ett barn är dött?

    Ett spädbarn som ser ut att sova men inte gör det- utan är död?
    Hur kan man upptäcka det filmen visar i sin närmiljö?
    På semesterresan?

    Sponsored content


    Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn.. Empty Sv: Drog Smuggling- hur går det till egentligen? EX:Barn använder de sig av- även dödade barn..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 15:08