Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Dao
Sossar ee lata
Regndrottning
Infra
ANNA2LINK
9 posters

    Om inte pengar styrde era liv...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-10, 23:59

    Hur skulle ni vilja leva era liv här inne på forumet om inte pengar styrde era liv? Hur skulle livet för er berika er och göra er nöjda och tillfreds med livet?

    För min del skulle jag nog vara nöjd med ganska så lite.

    Jag vill ha en god hälsa som nummer ett.

    Jag skulle vilja bo annolunda än i dag, kanske i ett litet rött hus med vita knutar och med en lagom stor tomt. I dag så bor jag i lägenhet(3 rum och kök). Men ibland så längtar jag till att bo annolunda. Det är mycket viktigt att trivas med sitt boende. Vi trivs i lägenheten men hus lockar mer...

    Sen skulle jag vilja att barnen mådde bra(det gör dom för det mesta) och var nöjda med deras skoler och liv. Sen skulle jag vilja leva sambo i stället för särbo...

    Något som är viktigt för mig och för vem som helst är att få utöva sina intressen så som umgås med min fam,vänner, musik(sjunga och lyssna på), träning, bio, restaurantbesök ibland mm.

    Ett arbete som jag trivs med skulle jag givetvis vilja ha också. Men jag är nog ganska så flexibel där så är arbetskamraterna bra så är ofta arbetet kul med så jag är ganska bred när det gäller jobb.

    Ut och resa någon gång ibland skulle också vara trevligt, åka på lite semestrar. Skulle jag ha det så som jag skriver då skulle nog jag vara nöjd med mitt liv...


    Kanske ganska mycket begärt... Men inte för mycket tror jag inte...


    Nu skulle jag vilja höra om era önskningar...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Infra 2010-04-11, 00:25

    Jag har ungefär lika små anspråk som du och samma prioriteringar.
    Särboskap är att föredra för mig men finns sämja så bor jag hellre
    sambo i ett hus. Behöver ej alls vara flådigt. Normalinkomsttagare
    måste i regel vara två för att beviljas lånen.

    Hälsa är nummer ett - absolut. Kanske nr 2 förresten efter ungarnas
    välmåga. Jag skulle föredra att jobba med händerna - varför inte
    skriva? Arbetskamrater är väsentligt, avgörande. På mitt jobb med
    "brukare" brukar resonemanget gå: "klienterna står man alltid
    ut med" (man måste höra det underförstådda).

    Du begär precis lagom, men allt för många måste avstå även från lagom.
    Speciellt ensamstående.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 00:42

    Infra skrev:Jag har ungefär lika små anspråk som du och samma prioriteringar.
    Särboskap är att föredra för mig men finns sämja så bor jag hellre
    sambo i ett hus. Behöver ej alls vara flådigt. Normalinkomsttagare
    måste i regel vara två för att beviljas lånen.

    Hälsa är nummer ett - absolut. Kanske nr 2 förresten efter ungarnas
    välmåga. Jag skulle föredra att jobba med händerna - varför inte
    skriva? Arbetskamrater är väsentligt, avgörande. På mitt jobb med
    "brukare" brukar resonemanget gå: "klienterna står man alltid
    ut med" (man måste höra det underförstådda).

    Du begär precis lagom, men allt för många måste avstå även från lagom.
    Speciellt ensamstående.


    Ja jag tror inte att jag begär alldeles för mycket... Jaha då tänker vi ganska lika då... Very Happy. Sen det där med lagom är inte självklart för alla nej...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-11, 01:20

    Hmmmmm...

    Bra fråga, Anna!

    Ärligt så är det inte mycket jag skulle vilja förändra med mitt liv. Jag bor jättebra, jag gillar jobbet jag är på så den skulle jag vilja fortsätta med. Men, jag skulle nog välja att ha jobbet på halvtid, jag skulle även vilja arbeta lite med tapetsering.

    Jag har lite problem med mina yrkesval, jag är både social OCH skapande! Det är svårt att få både/ock på ett och samma jobb.

    Jo... en sak... jag skulle skaffa mig en ny soffa och fåtöljer. Mina är ganska så gamla nu....
    Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 01:30

    Regndrottning skrev:Hmmmmm...

    Bra fråga, Anna!

    Ärligt så är det inte mycket jag skulle vilja förändra med mitt liv. Jag bor jättebra, jag gillar jobbet jag är på så den skulle jag vilja fortsätta med. Men, jag skulle nog välja att ha jobbet på halvtid, jag skulle även vilja arbeta lite med tapetsering.

    Jag har lite problem med mina yrkesval, jag är både social OCH skapande! Det är svårt att få både/ock på ett och samma jobb.

    Jo... en sak... jag skulle skaffa mig en ny soffa och fåtöljer. Mina är ganska så gamla nu....
    Very Happy


    Tack RD!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Om inte pengar var viktigt

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-11, 03:54

    varför klagar ni på att alliansen "drar" in på bidragen?.................................
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Dao 2010-04-11, 03:54

    Det enda jag skulle påverka är boendet och öka på mina resor lite mer. Resa dit man vill, så länge man vill...

    Annars är jag också ganska nöjd...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Dao 2010-04-11, 03:55

    Sossar ee lata skrev:varför klagar ni på att alliansen "drar" in på bidragen?.................................

    Därför att vi vill att även sådana som du skall få leva ett gott liv...

    Förövrigt drar alliansen inte in bidragen. De ökar dem. Det är de rödgröna som kommer att dra in bidragen!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 08:51

    Jag tycker ung. som Regndrottningen. Livet jag lever nu är ett fullgott liv utan jakt på varken pengar eller status.
    Självklart måste man ju ha till mat och potatis, men allt det där andra ?
    Nej det är inte värt jakten och stressen.

    Det enda jag kostat på mig är en extra kraftfull dator eftersom jag är lärare i mediaämnen och behöver bra verktyg för att kunna arbeta. Men annars lever jag som konsumtionssamhällets skräck, jag handlar helt enkelt inte (förutom livets nödtorft då).

    Jag kan uppriktigt tycka synd om tex Seel, och Gustav Ander och redalert som verkar tro att lyckan sitter i plånboken. De missar något väsentligt i jakten på detta. Nämligen livet.

    Och jag tror att det var därför vi är här: för att leva.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  fingubben 2010-04-11, 09:05

    ANNA2LINK skrev:Hur skulle ni vilja leva era liv här inne på forumet om inte pengar styrde era liv? Hur skulle livet för er berika er och göra er nöjda och tillfreds med livet?

    För min del skulle jag nog vara nöjd med ganska så lite.

    Jag vill ha en god hälsa som nummer ett.

    Jag skulle vilja bo annolunda än i dag, kanske i ett litet rött hus med vita knutar och med en lagom stor tomt. I dag så bor jag i lägenhet(3 rum och kök). Men ibland så längtar jag till att bo annolunda. Det är mycket viktigt att trivas med sitt boende. Vi trivs i lägenheten men hus lockar mer...

    Sen skulle jag vilja att barnen mådde bra(det gör dom för det mesta) och var nöjda med deras skoler och liv. Sen skulle jag vilja leva sambo i stället för särbo...

    Något som är viktigt för mig och för vem som helst är att få utöva sina intressen så som umgås med min fam,vänner, musik(sjunga och lyssna på), träning, bio, restaurantbesök ibland mm.

    Ett arbete som jag trivs med skulle jag givetvis vilja ha också. Men jag är nog ganska så flexibel där så är arbetskamraterna bra så är ofta arbetet kul med så jag är ganska bred när det gäller jobb.

    Ut och resa någon gång ibland skulle också vara trevligt, åka på lite semestrar. Skulle jag ha det så som jag skriver då skulle nog jag vara nöjd med mitt liv...


    Kanske ganska mycket begärt... Men inte för mycket tror jag inte...


    Nu skulle jag vilja höra om era önskningar...

    Det kanske är på tiden att börja jobba, ett hus med röda knutar kommer inte av sig själv. God morgon förövrigt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 09:33

    dubbelnickande högertomte skrev:Det kanske är på tiden att börja jobba

    Vid varje givet tillfälle finns det fler arbetslösa än lediga jobb...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Dao 2010-04-11, 09:42

    RedCloud skrev:
    dubbelnickande högertomte skrev:Det kanske är på tiden att börja jobba

    Vid varje givet tillfälle finns det fler arbetslösa än lediga jobb...

    Om inte - hade det varit en ekonomisk katastrof med dagens ekonomiska synsätt... Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  theward 2010-04-11, 10:33

    Sossar ee lata skrev:varför klagar ni på att alliansen "drar" in på bidragen?.................................

    Lär dig skillnad på bidrag och försäkring, då kanske vi kan börja snacka.

    Eftersom jagtrordet mesta du skriver om dig själv är önsketänkande så passar det mesta du hittar på om dig själv här Wink

    När jag drömmer så drömmer jag om att ha så mkt pengar, att jag skulle kunna köpa mig bättre vård och förhoppningsvis bli bra mkt friskare än jag är nu...

    Tex vägra sjukvården i Sverige, ta ett ryggmärgsprov för att kolla borelia här.
    Sådana gör de med framgång i tyskland, kostnad 8000kr.

    8000 det är pengar som jag inte har, inte för att kunna "chansa" md iaf.
    Menar skulle jag bevisligen ha en långvarig boreliainfektion vore de pengarna snart intjänade , då jag med säkerhet skulle kunna jobba mera inom ett år.

    Men har jag ingen sådan infektion, då står jag och stampar på samma plats med diagnosen jag redan har. Men har förlorat pengar som ska gå till uppvärmningen och/eller bilreparationer.
    Så alternativet är våga testa och kanske bli bättre, ellr våga testa och frysa ihjäl eller ha en bil i körodugligt skick

    Sådana val står en "fattig" människa inför... och sådan här val kommer att bli än vanligare om alliansen får fortsätta bygga upp sitt 1/3 samhälle
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Dao 2010-04-11, 10:36

    theward skrev:
    Sossar ee lata skrev:varför klagar ni på att alliansen "drar" in på bidragen?.................................

    Lär dig skillnad på bidrag och försäkring, då kanske vi kan börja snacka.

    Eftersom jagtrordet mesta du skriver om dig själv är önsketänkande så passar det mesta du hittar på om dig själv här Wink

    När jag drömmer så drömmer jag om att ha så mkt pengar, att jag skulle kunna köpa mig bättre vård och förhoppningsvis bli bra mkt friskare än jag är nu...

    Tex vägra sjukvården i Sverige, ta ett ryggmärgsprov för att kolla borelia här.
    Sådana gör de med framgång i tyskland, kostnad 8000kr.

    8000 det är pengar som jag inte har, inte för att kunna "chansa" md iaf.
    Menar skulle jag bevisligen ha en långvarig boreliainfektion vore de pengarna snart intjänade , då jag med säkerhet skulle kunna jobba mera inom ett år.

    Men har jag ingen sådan infektion, då står jag och stampar på samma plats med diagnosen jag redan har. Men har förlorat pengar som ska gå till uppvärmningen och/eller bilreparationer.
    Så alternativet är våga testa och kanske bli bättre, ellr våga testa och frysa ihjäl eller ha en bil i körodugligt skick

    Sådana val står en "fattig" människa inför... och sådan här val kommer att bli än vanligare om alliansen får fortsätta bygga upp sitt 1/3 samhälle

    För högern är nog detta överkurs! Räkna med att de flesta av dem tappade fokusen efter de första styckena... Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  theward 2010-04-11, 10:39

    jag har inget emot att jobba, men omekonomin intevar beroende av det.
    Skulle jag inte lönearbeta åt någon..

    Däremot skulle jag vara en sk månskensbonde... och satsa på så mkt självförsörjning som helst...

    I övrigt skulle jag om jag mådde bättre, engagera mig med att hjälpa andra människor, tex har vi en åldrande befolkning här, som inte har råd med hushållsnära tjänster

    Sen skulle jag lägga mer tid på mig själv, på mina barn och på min flickvän.

    Visst skulle jag ha mer prylar, jag är en "samlare".
    Men jag skule bara ha sådant jag ansåg ha reell nytta av, för att utöva mina intressen och mitt arbete

    Att leva mitt ut i skogen kilometer från närmsta granne det vore sann lyx för mig...
    Dyra resturangbesök och svindyra märkesgrejer är ingen för mig, oavsett om jag skulle bli mångmiljonär
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 12:54

    fingubben skrev:
    ANNA2LINK skrev:Hur skulle ni vilja leva era liv här inne på forumet om inte pengar styrde era liv? Hur skulle livet för er berika er och göra er nöjda och tillfreds med livet?

    För min del skulle jag nog vara nöjd med ganska så lite.

    Jag vill ha en god hälsa som nummer ett.

    Jag skulle vilja bo annolunda än i dag, kanske i ett litet rött hus med vita knutar och med en lagom stor tomt. I dag så bor jag i lägenhet(3 rum och kök). Men ibland så längtar jag till att bo annolunda. Det är mycket viktigt att trivas med sitt boende. Vi trivs i lägenheten men hus lockar mer...

    Sen skulle jag vilja att barnen mådde bra(det gör dom för det mesta) och var nöjda med deras skoler och liv. Sen skulle jag vilja leva sambo i stället för särbo...

    Något som är viktigt för mig och för vem som helst är att få utöva sina intressen så som umgås med min fam,vänner, musik(sjunga och lyssna på), träning, bio, restaurantbesök ibland mm.

    Ett arbete som jag trivs med skulle jag givetvis vilja ha också. Men jag är nog ganska så flexibel där så är arbetskamraterna bra så är ofta arbetet kul med så jag är ganska bred när det gäller jobb.

    Ut och resa någon gång ibland skulle också vara trevligt, åka på lite semestrar. Skulle jag ha det så som jag skriver då skulle nog jag vara nöjd med mitt liv...


    Kanske ganska mycket begärt... Men inte för mycket tror jag inte...


    Nu skulle jag vilja höra om era önskningar...

    Det kanske är på tiden att börja jobba, ett hus med röda knutar kommer inte av sig själv. God morgon förövrigt.


    Ja och det kommer jag att göra i framtiden. Går just nu en arbetsmarknadsåtgärd.Dom flesta som är friska vill ha ett jobb. Jag vet att inte röda hus med vita knutar inte kommer av sig själv...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-11, 13:05, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-11, 13:02

    Ja måste säga att jag är nöjd med mitt liv.
    Röda huset med vita knutar har jag redan två fantasiska barn som det går bra för.
    En go gubbe att pussa på och som lagar fantastisk mat.
    Fixar och donar när prylar går sönder.
    Ett bra jobb önskar att det vore fast.
    resa inte så viktigt..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 13:02

    Brukar det inte vara vita knutar på ett rött hus ?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 13:07

    RedCloud skrev:Brukar det inte vara vita knutar på ett rött hus ?


    Ändrat... Men vi kanske skulle ha vita hus med röda knutar i stället...(det förekommer säkert) Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 13:09

    ANNA2LINK skrev:
    RedCloud skrev:Brukar det inte vara vita knutar på ett rött hus ?


    Ändrat... Men vi kanske skulle ha vita hus med röda knutar i stället...(det förekommer säkert) Very Happy

    skojar bara lite Anna....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 13:10

    RedCloud skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedCloud skrev:Brukar det inte vara vita knutar på ett rött hus ?


    Ändrat... Men vi kanske skulle ha vita hus med röda knutar i stället...(det förekommer säkert) Very Happy

    skojar bara lite Anna....


    Jag förstår det... Det är lugnt... Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 13:33

    Jag tror att när man tex har varit sjuk ett tag eller haft det jobbigt på annat sätt så nöjer man sig med det lilla...Det borde dom flesta göra...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 13:36

    Det borde dom flesta göra

    Många många har låtit sig luras att lyckan bor i plånboken.....det gör den inte.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-11, 13:40

    RedCloud skrev:Brukar det inte vara vita knutar på ett rött hus ?

    Jag skrev nog massor av fel i det inlägget Och det finns faktiskt andra färger det var grönt.Men min tvillimgbror ringde just då.. Och var så nervös över gnagar matchen idag han hade inte sovit i natt Very Happy
    Visst är JAG nervig men sov gott i natt.. Very Happy

    Så allt är AIKs fel idag Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-11, 13:42

    Så allt är AIKs fel idag

    idag bara ?

    Sponsored content


    Om inte pengar styrde era liv... Empty Sv: Om inte pengar styrde era liv...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 20:23