Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
formsvackan
F.I.S.T
theward
Redvictory
RedCloud
Sossar ee lata
10 posters

    Norrlänningar & sjukskrivningar

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 09:39

    En undersökning visar att de som bor i Jämtland har en sjuktal på 40!! dagar om året, alltså 1,5 månader av 12 är man sjuk!! va i helvete!! jävla mygel är vad det är, i Stockholm var siffran 27 dagar om året, även det väldigt högt. Vad är det som gör att norrlänningarna är sjuka 1,5 månader om året!!?? ingen kan inbilla någon att de är sjuka på riktigt så mycket!

    http://www.sr.se/Jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel=3385116
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 09:42

    jävla mygel

    Den medkännande (och mindre vetande)tänker till....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Kan du inte istället tala om varför Jämtlänningarna är mycket mer sjuka än de i Sthlm?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 09:44

    istället för att komma med ett korkat svar jämt....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 09:50

    kan inte DU istället förklara varför du är så fixerad vid pengar ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Pengar & pengar, jag tycker inte om folk som myglar och snyltar på andra

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 09:59

    om alla som kan jobba skulle göra det så skulle de som ÄR sjuka och våra pensionärer kunna få mycket mer, vad är felet med att arbetsföra människor hjälper till?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 10:16

    Sossar ee lata skrev:om alla som kan jobba skulle göra det så skulle de som ÄR sjuka och våra pensionärer kunna få mycket mer, vad är felet med att arbetsföra människor hjälper till?

    Om såna som du kunde börja göra rätt för er så skulle välfärden kunna byggas upp igen! men vi får väl vänta tills Rödgröna vinner i höst! då ska jag skicka in en massa förslag på hur de kan jaga skattefuskare som dig! jag önskar att det blir en jättehög förmögenhetsskatt och att fuskarnas hus o hem konfiskeras och uteliggarna får bo där!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  theward 2010-01-21, 10:50

    om man tar i och lyssnar på de förklaringar jag förrut givit i denna fråga
    S-E-L.

    Så kanske man inte behövde starta en tråd med samma frågeställning igen

    men jag tar det igen...

    I en mindre befolkning, så drar givetvis några långtidssjuka extra procentuellt av individerna, som bor i tex jämtland upp sjuktalen ...

    Sen är det generellt lite tuffare fysiska jobb i norrland och restiden till jobben är längre, vilket också sliter(mer än man tror)

    Det är mindre sol på vintern, sol behöver som du kanske människan för att må bra

    Arbetslösheten är större, därav kan också den ekonomiska stressen högre och i vissa fall har det givetvis varit lättare att sjukskriva pga arbetsmarknadens struktur

    Sen kan det faktiskt var så att det finns genetiska skillnader på folk o folk..
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sök hjälp för annat än Cancern Red V

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 10:50

    du mår ju riktigt dåligt, så bitter är inte bra att vara det kan sluta illa. Att du inte tycker att skattetrycket i Sverige räcker när du lever på andras inarbetade pengar visar bara hur patetisk och otacksam du är, du som är sjuk och allt säger du, och får den suveräna vård och hjälp du får i Sverige, ett otacksamt svin är vad du är! flytta tikll något land där du får mer hjälp då vet ja, men du är väl för oförmnögen att överhuvud taget röra dig utanför din lilla by du bor i. Snacka om skattefuskare! du snyltar ju dygnet runt på våra skattepengar, det rä sådana som dig man ska sätte dit din lilla fågelunge.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Genetisk skillnad, hahaha den var bra

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 10:53

    latheten ligger i generna! cheers . Om mnan säger att det är genetisk skillnad på oss svenskar och tex muslimer som gör att de är mer våldsbelägna så kallas man rasist.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 10:57

    theward skrev:om man tar i och lyssnar på de förklaringar jag förrut givit i denna fråga
    S-E-L.

    Så kanske man inte behövde starta en tråd med samma frågeställning igen

    men jag tar det igen...

    I en mindre befolkning, så drar givetvis några långtidssjuka extra procentuellt av individerna, som bor i tex jämtland upp sjuktalen ...

    Sen är det generellt lite tuffare fysiska jobb i norrland och restiden till jobben är längre, vilket också sliter(mer än man tror)

    Det är mindre sol på vintern, sol behöver som du kanske människan för att må bra

    Arbetslösheten är större, därav kan också den ekonomiska stressen högre och i vissa fall har det givetvis varit lättare att sjukskriva pga arbetsmarknadens struktur

    Sen kan det faktiskt var så att det finns genetiska skillnader på folk o folk..

    Sen är ju dessa procent beräkningar mycket missvisande! ett exempel som gjordes om kriminalitet! på en mindre ort (minns inte vilken) fick polisen
    upp att det var en hög procentuell ökning av ett brott! när de tittade närmare på det så var det bara ett fall! bor man på en liten ort där ingen brottslighet förekommer och plötsligt blir det tex inbrott då ökar ju brottsligheten med 100%
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 10:59

    Sossar ee lata skrev:latheten ligger i generna! cheers . Om mnan säger att det är genetisk skillnad på oss svenskar och tex muslimer som gör att de är mer våldsbelägna så kallas man rasist.

    Jaha! var fick du din latehet ifrån då? mamma eller pappa? Hitta inte på något häpnadsväckande om din mamma eller pappa nu! för då kan vi ju tro att du är en oäkting S-ee-L! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 11:36

    latheten ligger i generna!

    Rasbiologin dog tydligen inte i Berlin, maj, 1945......men neofascisten Seel håller den bruna fanan högt......
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Läs Red C LÄS

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 11:48

    det var The Ward som prata gener
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 11:54

    Seel, du är en liten uppblåst nolla som fått för dig att det går att mäta människovärde i antal kronor o hudfärg. Din människosyn hör inte hemma i Sverige på 2000-talet.
    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn som påtvingas dina vidriga åsikter
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 15:51

    Sossar ee lata skrev:En undersökning visar att de som bor i Jämtland har en sjuktal på 40!! dagar om året, alltså 1,5 månader av 12 är man sjuk!! va i helvete!! jävla mygel är vad det är, i Stockholm var siffran 27 dagar om året, även det väldigt högt. Vad är det som gör att norrlänningarna är sjuka 1,5 månader om året!!?? ingen kan inbilla någon att de är sjuka på riktigt så mycket!

    http://www.sr.se/Jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel=3385116

    Återigen....

    Stockholm är till största delen uppbyggt av invandrade norrlänningar, och även arbetande invandrare från utlandet. det är tack vare norrlänningar och invandrare som den staden går runt...
    Och vilka norrlänningar är det som flyttar till Sthlm tror herr sel ??
    JO dom arbetsföra, starka och friska .. !!

    Kan detta månne förklara för sel , varför sjukstatistiken är missvisande på denna punkt !! Very Happy
    I slutändan ... så är den norrländske arbetaren/medborgaren den bästa arbetskraft Sverige har... inte nå skattefobiska finansvalpar från Stureplan där inte Cool
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  formsvackan 2010-01-21, 17:28

    RedCloud skrev:Seel, du är en liten uppblåst nolla som fått för dig att det går att mäta människovärde i antal kronor o hudfärg. Din människosyn hör inte hemma i Sverige på 2000-talet.
    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn som påtvingas dina vidriga åsikter
    Snälla RC, ta inte den pajasen på allvar. Inget av det han skriver är verkligt. Det är bara en tragisk figur som roar sig med att provocera.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  berralarzon 2010-01-21, 17:31

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Seel, du är en liten uppblåst nolla som fått för dig att det går att mäta människovärde i antal kronor o hudfärg. Din människosyn hör inte hemma i Sverige på 2000-talet.
    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn som påtvingas dina vidriga åsikter
    Snälla RC, ta inte den pajasen på allvar. Inget av det han skriver är verkligt. Det är bara en tragisk figur som roar sig med att provocera.

    Hehe! tror bara han har roligt på deras bekostnad, det har iallafall jag av att läsa deras inlägg.
    Avd: Hobbyprojekt i brist på GA,s galenskapsinlägg.
    Smile))
    //berra
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Verkligheten är den att norrlänningar är sjuka 1,5 månader om året i snitt!!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 17:40

    det är helt sjukt, varför måste man vara med och betala för detta fusk!? svensken är världens friskaste sjukaste människa.
    Vad ni än säger så är norrlänningen sjuk 1,5 månader per varje 12 månaders period. jag och mina människor runt mig är sjuka 1,5 månader på tio år, alla som jobbar med mig är lika förbannade på dessa siffror och vet att det är mygel bakom, farsgubben min är mest irriterad, dom snor min pension säger han, alltså kan man säga att han hälsar till er,"ni snor min pension"
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  berralarzon 2010-01-21, 17:43

    Sossar ee lata skrev:En undersökning visar att de som bor i Jämtland har en sjuktal på 40!! dagar om året, alltså 1,5 månader av 12 är man sjuk!! va i helvete!! jävla mygel är vad det är, i Stockholm var siffran 27 dagar om året, även det väldigt högt. Vad är det som gör att norrlänningarna är sjuka 1,5 månader om året!!?? ingen kan inbilla någon att de är sjuka på riktigt så mycket!

    http://www.sr.se/Jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel=3385116


    Gäsp... inte mycket du fattar seel, du är förlåten som den dåre du är!
    //berra

    En undersökning visar att alla som kallar sig seel inte är riktigt avnavlade,källa livsforum för mytomaner.
    Kollade deras register seel hade uppnått högsta status guldmedalj i mytomani, första pris fyra veckor på nämndesmansgården behandlingshem!
    Ds:
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 17:50

    Sossar ee lata skrev:det är helt sjukt, varför måste man vara med och betala för detta fusk!? svensken är världens friskaste sjukaste människa.
    Vad ni än säger så är norrlänningen sjuk 1,5 månader per varje 12 månaders period. jag och mina människor runt mig är sjuka 1,5 månader på tio år, alla som jobbar med mig är lika förbannade på dessa siffror och vet att det är mygel bakom, farsgubben min är mest irriterad, dom snor min pension säger han, alltså kan man säga att han hälsar till er,"ni snor min pension"


    Ähh jag anar att ditt problem är nåt du inte vågar berätta!

    (det finns operationer för att få snoppen lite längre) visste du det?

    http://www.plastikoperationer.net/penisfoerstoring

    Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  berralarzon 2010-01-21, 17:55

    Redvictory skrev:
    Sossar ee lata skrev:det är helt sjukt, varför måste man vara med och betala för detta fusk!? svensken är världens friskaste sjukaste människa.
    Vad ni än säger så är norrlänningen sjuk 1,5 månader per varje 12 månaders period. jag och mina människor runt mig är sjuka 1,5 månader på tio år, alla som jobbar med mig är lika förbannade på dessa siffror och vet att det är mygel bakom, farsgubben min är mest irriterad, dom snor min pension säger han, alltså kan man säga att han hälsar till er,"ni snor min pension"


    Ähh jag anar att ditt problem är nåt du inte vågar berätta!

    (det finns operationer för att få snoppen lite längre) visste du det?

    http://www.plastikoperationer.net/penisfoerstoring

    Very Happy

    Smile:)tror inte det hjälper han har säkert ännu inte fattat vad den ska användas till, annat än O så skönt varmt en stund sedan sååå kaaallt
    //berra
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 19:25

    berralarzon skrev:
    Redvictory skrev:
    Sossar ee lata skrev:det är helt sjukt, varför måste man vara med och betala för detta fusk!? svensken är världens friskaste sjukaste människa.
    Vad ni än säger så är norrlänningen sjuk 1,5 månader per varje 12 månaders period. jag och mina människor runt mig är sjuka 1,5 månader på tio år, alla som jobbar med mig är lika förbannade på dessa siffror och vet att det är mygel bakom, farsgubben min är mest irriterad, dom snor min pension säger han, alltså kan man säga att han hälsar till er,"ni snor min pension"


    Ähh jag anar att ditt problem är nåt du inte vågar berätta!

    (det finns operationer för att få snoppen lite längre) visste du det?

    http://www.plastikoperationer.net/penisfoerstoring

    Very Happy

    Smile:)tror inte det hjälper han har säkert ännu inte fattat vad den ska användas till, annat än O så skönt varmt en stund sedan sååå kaaallt
    //berra

    Pojken har stora problem med liten..... Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 19:32

    Varför kommentarer du inte mitt inlägg om till sthlm inflyttade norrlänningar Seel ? Cool

    Återigen....

    Stockholm är till största delen uppbyggt av invandrade norrlänningar, och även arbetande invandrare från utlandet. det är tack vare norrlänningar och invandrare som den staden går runt...
    Och vilka norrlänningar är det som flyttar till Sthlm tror herr sel ??
    JO dom arbetsföra, starka och friska .. !!

    Kan detta månne förklara för sel , varför sjukstatistiken är missvisande på denna punkt !! Very Happy
    I slutändan ... så är den norrländske arbetaren/medborgaren den bästa arbetskraft Sverige har... inte nå skattefobiska finansvalpar från Stureplan där inte Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  theward 2010-01-21, 22:33

    Sossar ee lata skrev:det är helt sjukt, varför måste man vara med och betala för detta fusk!? svensken är världens friskaste sjukaste människa.
    Vad ni än säger så är norrlänningen sjuk 1,5 månader per varje 12 månaders period. jag och mina människor runt mig är sjuka 1,5 månader på tio år, alla som jobbar med mig är lika förbannade på dessa siffror och vet att det är mygel bakom, farsgubben min är mest irriterad, dom snor min pension säger han, alltså kan man säga att han hälsar till er,"ni snor min pension"

    Du "vet" mkt

    Ja om du menar att du bar umgås med människor som har 4,5 sjukdag per år under ett så långt spann som tio år...

    Antar jag för det föresta att du umgås med rena a-människor och/eller de har så pass fysiskt lätta jobb så de helt enkelt orkar jobba trots att de är lite sjuka...
    Eller så gör de som man inte ska göra (egentligen), tar ut semesterdagar när de är sjuka
    Detta är givetvis kontraproduktivt......

    Sen är det ju så jävla bekvämd att slänga ut en massa anklagelser om mygel mot grupper som inte kan försvara sig...

    Om du nu är företagare, så har du med säkerhet myglat en hel del själv också.
    Men det är väl säkert helt ok i din värld..

    Din fara har inte klagat på det eller???
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-22, 01:02

    Väntar fortfarande på en kommentar från trådstartaren ang detta mitt inlägg :

    "Stockholm är till största delen uppbyggt av invandrade norrlänningar, och även arbetande invandrare från utlandet. det är tack vare norrlänningar och invandrare som den staden går runt...
    Och vilka norrlänningar är det som flyttar till Sthlm tror herr sel ??
    JO dom arbetsföra, starka och friska .. !!

    Kan detta månne förklara för sel , varför sjukstatistiken är missvisande på denna punkt !! Very Happy
    I slutändan ... så är den norrländske arbetaren/medborgaren den bästa arbetskraft Sverige har... inte nå skattefobiska finansvalpar från Stureplan där inte"

    Sponsored content


    Norrlänningar & sjukskrivningar Empty Sv: Norrlänningar & sjukskrivningar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 20:11