Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
JEM
formsvackan
Corven
cleopatra
Kakmonstret
Susz X
GustavAnder
Regndrottning
IK HAAT COMMUNISME
13 posters

    Bra! bojkotta FN-konferens

    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-19, 22:57

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4941866.ab

    Äntligen, land efter land hoppar nu av konferensen om rasism.
    Som vanligt kommer det att handla om en anti-israelisk agenda, som tidigare då det mest handlade om att tala dåligt om semitism och israel.

    "Tyvärr kan vi inte vara säkra på att konferensen inte åter kommer att användas för att uttrycka stötande åsikter, däribland antisemitiska åsikter, sade Australiens utrikesminister Stephen Smith till CNN."

    Denna konferens är mot rasism men också för rasism. Det är inte klokt hur utsatta judarna är, än idag.

    Bra gjort, bojkotta skiten!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-19, 23:13

    Hur kan ett problem lösas genom ett bojkott?

    queen
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-19, 23:15

    Regndrottning skrev:Hur kan ett problem lösas genom ett bojkott?

    queen


    Säg det till vänstern som bojkottar Israels varor. HAHA
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-19, 23:19

    IK HAAT COMMUNISME skrev:
    Regndrottning skrev:Hur kan ett problem lösas genom ett bojkott?

    queen


    Säg det till vänstern som bojkottar Israels varor. HAHA

    Och det var ett svar på frågan?..... Det var det inte utan ett undvikande av att svara.

    queen
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty bra

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-20, 00:33

    Det är bra markerat , även av Sverige.
    Det är dags att stämma i bäcken för denna organiserade rasism.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Susz X 2009-04-20, 00:53

    Olyckligt att inte konferensen handlade om mänskliga rättigheter i stället..när det är så infekterat..
    Kanske med något litet inslag/ synliggörande av konsekvenser av rasism..
    för den finns där det vet vi- på fler plan
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-20, 00:59

    Även Tyskland bojkottar mötet.

    Irans president ska komma till mötet och hålla tal - vilket sammanfaller på samma dag som Hitlers födelsedag. Han kommer säkert stå där och återigen förneka förintelsen, och allt slutar i en total katastrof.

    Inte konstigt att Tyskland hoppar av...
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 13:32

    Susz X skrev:Olyckligt att inte konferensen handlade om mänskliga rättigheter i stället..när det är så infekterat..
    Kanske med något litet inslag/ synliggörande av konsekvenser av rasism..
    för den finns där det vet vi- på fler plan

    Om det hade varit mänskliga rättigheter som skulle avhandlas på mötet så hade de länder som nu tänker komma aldrig visat sig där.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-20, 18:37

    Som jag trodde. Svinet från Iran propagerade sitt hat, varpå delegater ursinnigt lämnade konferensen. Helt rätt!

    En fredlig konferens skall inte vara ett forum för hat mot judar och israeler eller annan folkgrupp.
    Vänstertomtarna här kommer väl vara vansinniga för att Sverige lämnade salen, men jag är iaf stolt över att vara Svensk idag.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 19:05

    Som jag trodde. Svinet från Iran propagerade sitt hat, varpå delegater ursinnigt lämnade konferensen. Helt rätt!



    Så oväntat.... Rolling Eyes Han är ju en komplett galning, det vet man ju redan. Skottpengar någon? Twisted Evil Dessutom är han livsfarlig (för hela världen) eftersom han jobbar på att ta fram atomvapen som han utan att tveka kommer att använda, troligtvis mot Israel. Frågan är var han sedan kommer rikta nästa attack, för aldrig i livet att han kommer sluta där. Fan, Ayatolla Khomeini och Saddam Hussein var ju rena korgossar jämfört med detta odjur. Fast antagligen kommer Israel snart göra processen kort med honom, gör de inte det så gör USA det. Det jävliga är bara att de som kommer få lida är som vanligt den civila befolkningen i både Iran och Israel Sad Får monstret iväg en atombomb innan någon hinner stoppa honom stannar det ju inte ens där, då ligger ALLA länder i närheten illa till (inklusive Palestina). Han har ju sagt att det inte spelar någon roll om någon bombar Iran med en atombomb så alla Iranier (inklusive han själv) dör, bara han hinner mörda alla Israeler först så tycker han att han vinner ändå.... Rolling Eyes Frågan är om den Iranska befolkningen delar hans åsikt i den frågan.....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Corven 2009-04-20, 19:43

    Jag är lite ambivalent i frågan. Jag skulle gärna vilja se hela talet innan jag fördömer det. Det har egentligen bara presenterats två strofer, och med tanke på de förutfattade meningar som fanns innan mötet ens öppnade, så ger jag nog inte så mycket för rapporteringen. Däremot fördömer jag å det bestämdaste hans förnekelse av förintelsen.

    Han ska ju också ha sagt: Sionistregimen hotar oss med militärt angrepp. Men vi tror inte på krig, vi tror på humanitära och demokratiska lösningar, sade Ahmadinejad.

    Sen kan man ju iofs ifrågasätta det smarta i att kalla Israel en rasiststat på ett sånt möte. Att provocera på det sättet. Men det säger kanske en del om hur hunsade folket i mellanöstern har känt sig, och att man nu vågar ge luft åt tankar man tidigare lade band på.

    Det är en farlig väg, både för muslimerna, och för västvärlden. Mellanöstern har idag terrorbalansen i sin hand, så som Sovjet tidigare hade den.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  formsvackan 2009-04-20, 19:47

    GustavAnder skrev:Det är bra markerat , även av Sverige.
    Det är dags att stämma i bäcken för denna organiserade rasism.
    Att Irans president Mahmoud Ahmadinejad, i ett utalande kallar Israel för rasistiskt, är alltså att betrakta som organiserad rasism Very Happy
    .
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 19:59

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Det är bra markerat , även av Sverige.
    Det är dags att stämma i bäcken för denna organiserade rasism.
    Att Irans president Mahmoud Ahmadinejad, i ett utalande kallar Israel för rasistiskt, är alltså att betrakta som organiserad rasism Very Happy
    .

    Jomen det får man väl kalla det formsvackan? Om en sittande president (även om han är en galning) som är öppet antisemitisk anklagar dem han själv hatar för att vara rasistiska så ÄR det väl organiserad rasism. Hur definierar du annars organiserad rasism? Små samlingar förvirrade nassesvin i löjliga uniformer som det rycker i heilarmen på?

    Var Hitlers nazistregim inte heller organiserad?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-20, 20:02

    Jag är fortfarande ambivalent. Jag förstår mycket väl att man vill göra en markerad poäng genom att inte närvara...

    Samtidigt som INGENTING blir löst genopm att undvika och blunda för problemen.


    queen
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 20:02

    Det är en farlig väg, både för muslimerna, och för västvärlden. Mellanöstern har idag terrorbalansen i sin hand, så som Sovjet tidigare hade den.

    Mm, och de är ungefär lika balanserade och pålitliga, om inte värre. LÄSKIGT!! affraid affraid
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Susz X 2009-04-20, 20:04

    Corven skrev:Jag är lite ambivalent i frågan. Jag skulle gärna vilja se hela talet innan jag fördömer det. Det har egentligen bara presenterats två strofer, och med tanke på de förutfattade meningar som fanns innan mötet ens öppnade, så ger jag nog inte så mycket för rapporteringen. Däremot fördömer jag å det bestämdaste hans förnekelse av förintelsen.

    Han ska ju också ha sagt: Sionistregimen hotar oss med militärt angrepp. Men vi tror inte på krig, vi tror på humanitära och demokratiska lösningar, sade Ahmadinejad.

    Sen kan man ju iofs ifrågasätta det smarta i att kalla Israel en rasiststat på ett sånt möte. Att provocera på det sättet. Men det säger kanske en del om hur hunsade folket i mellanöstern har känt sig, och att man nu vågar ge luft åt tankar man tidigare lade band på.

    Det är en farlig väg, både för muslimerna, och för västvärlden. Mellanöstern har idag terrorbalansen i sin hand, så som Sovjet tidigare hade den.

    Kan inte annat än att hålla med här dig Corven..Att vara föör snar att döma
    utifrån ett enda synsätt- då är man väldigt illa ute. Det är väl ett sådant
    tänk som är grogrunden till rädsla/ avståndstagande/ hat och rasism...
    och som alltid glömms "den vanliga människan åt sidan"...Är det rimligt?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Susz X 2009-04-20, 20:10

    Regndrottning skrev:Jag är fortfarande ambivalent. Jag förstår mycket väl att man vill göra en markerad poäng genom att inte närvara...

    Samtidigt som INGENTING blir löst genopm att undvika och blunda för problemen.


    queen

    Kloka ord..man måste ju kunna mötas som vuxna individer och föra en diskussion.
    Men- å andra sidan- vet man med sig att man inte klarar den biten rent
    psykologiskt är det kanske bättre att avstå- annars kan det bli ännu mer fel..
    och helt onödiga osämjor..
    Det är en vågskål..
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 20:11

    Susz X skrev:
    Corven skrev:Jag är lite ambivalent i frågan. Jag skulle gärna vilja se hela talet innan jag fördömer det. Det har egentligen bara presenterats två strofer, och med tanke på de förutfattade meningar som fanns innan mötet ens öppnade, så ger jag nog inte så mycket för rapporteringen. Däremot fördömer jag å det bestämdaste hans förnekelse av förintelsen.

    Han ska ju också ha sagt: Sionistregimen hotar oss med militärt angrepp. Men vi tror inte på krig, vi tror på humanitära och demokratiska lösningar, sade Ahmadinejad.

    Sen kan man ju iofs ifrågasätta det smarta i att kalla Israel en rasiststat på ett sånt möte. Att provocera på det sättet. Men det säger kanske en del om hur hunsade folket i mellanöstern har känt sig, och att man nu vågar ge luft åt tankar man tidigare lade band på.

    Det är en farlig väg, både för muslimerna, och för västvärlden. Mellanöstern har idag terrorbalansen i sin hand, så som Sovjet tidigare hade den.

    Kan inte annat än att hålla med här dig Corven..Att vara föör snar att döma
    utifrån ett enda synsätt- då är man väldigt illa ute. Det är väl ett sådant
    tänk som är grogrunden till rädsla/ avståndstagande/ hat och rasism...
    och som alltid glömms "den vanliga människan åt sidan"...Är det rimligt?


    Visst är det bra med eftertanke Susz, risken är bara att om vi tänker för länge så finns det inga "vanliga människor" kvar att glömma eller skjuta åt sidan. Atomvapen brukar ha den effekten på befolkningen...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Corven 2009-04-20, 20:14

    Men att döma honom på två strofer ur ett, som jag förstod det, ganska långt tal, det tycker jag nog också är fel.

    Det känns lite grann som vissa här på forum.

    Man kritiserar den som skriver, inte vad som skrivits liksom....

    Irans president är en idiot, därför är allt han säger dumt verkar folk tänka.

    Jag vill se heltheten först....
    avatar
    JEM


    Antal inlägg : 15
    Join date : 09-02-19

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  JEM 2009-04-20, 20:15

    Irans presidents uttalande var nog inte speciellt överraskande.

    FN är tyvärr tandlöst och FNs kommitte för mänskliga rättigheter är
    väl nån slags parodi på det hela. Libyen var/är väl ordförande och
    en mängd länder som absolut inte respekterar mänskliga rättigheter
    har inflytande i vad som beslutas.

    Nä, det är dags att skrota FN och bilda ett Demokratiernas Förbund där de
    länder som inte platsar endast får observations status.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  formsvackan 2009-04-20, 20:21

    cleopatra skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Det är bra markerat , även av Sverige.
    Det är dags att stämma i bäcken för denna organiserade rasism.
    Att Irans president Mahmoud Ahmadinejad, i ett utalande kallar Israel för rasistiskt, är alltså att betrakta som organiserad rasism Very Happy
    .

    Jomen det får man väl kalla det formsvackan? Om en sittande president (även om han är en galning) som är öppet antisemitisk anklagar dem han själv hatar för att vara rasistiska så ÄR det väl organiserad rasism. Hur definierar du annars organiserad rasism? Små samlingar förvirrade nassesvin i löjliga uniformer som det rycker i heilarmen på?

    Var Hitlers nazistregim inte heller organiserad?

    Vi ser nog på begreppet "organiserad" på olika sätt. Att en företrädare för ena parten i en konflikt beskyller den andra för något, anser jag inte vara organiserat. Inte ens med beaktande av att det finns fler Iranier som förmodligen tycker likadant.

    Jag anser att i denna konflikt handlar både Israeler och Iranier rasistiskt, men jag känner mig inte speciellt organiserad för det.

    Det skulle vara intresserant att få veta huruvida man kan kritisera staten Israel för någonting överhuvudtaget, utan att bli beskylld för antisemitism ?

    Någon världsomspännande organiserad förföljelse av judar vet jag inte om att existerar idag. Jag vägrar dessutom att inneha några skuldkänslor för vad som tidigare förekommit.

    Huruvida Irans president är en galning eller inte, har jag ingen aning om, så det får stå för dig.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 20:22


    Sen kan man ju iofs ifrågasätta det smarta i att kalla Israel en rasiststat på ett sånt möte. Att provocera på det sättet. Men det säger kanske en del om hur hunsade folket i mellanöstern har känt sig, och att man nu vågar ge luft åt tankar man tidigare lade band på.


    De enda som är hunsade i MÖ är kvinnorna och vad jag vet får de inte sitta med i regeringarna i de flesta MÖ-länderna.


    Corven skrev:Men att döma honom på två strofer ur ett, som jag förstod det, ganska långt tal, det tycker jag nog också är fel.

    Det känns lite grann som vissa här på forum.

    Man kritiserar den som skriver, inte vad som skrivits liksom....

    Irans president är en idiot, därför är allt han säger dumt verkar folk tänka.

    Jag vill se heltheten först....

    Jag kan förstå ditt resonemang om att vilja se hela talet innan du dömer, men det är fel att säga att han döms för två strofer. Han döms för dessa två strofer OCH allt idiotiskt han kläckt ur sig tidigare. Han har mycket tydligt klargjort både sina åsikter och sina avsikter och har inte på något sätt visat att han varken ändrat åsikt eller avsik inför mötet. Inte konstigt alls att folk drog snabba slutsatser om vad som komma skulle efter endast två strofer som gick över gränsen för acceptans.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Susz X 2009-04-20, 20:24

    cleopatra skrev:
    Susz X skrev:
    Corven skrev:Jag är lite ambivalent i frågan. Jag skulle gärna vilja se hela talet innan jag fördömer det. Det har egentligen bara presenterats två strofer, och med tanke på de förutfattade meningar som fanns innan mötet ens öppnade, så ger jag nog inte så mycket för rapporteringen. Däremot fördömer jag å det bestämdaste hans förnekelse av förintelsen.

    Han ska ju också ha sagt: Sionistregimen hotar oss med militärt angrepp. Men vi tror inte på krig, vi tror på humanitära och demokratiska lösningar, sade Ahmadinejad.

    Sen kan man ju iofs ifrågasätta det smarta i att kalla Israel en rasiststat på ett sånt möte. Att provocera på det sättet. Men det säger kanske en del om hur hunsade folket i mellanöstern har känt sig, och att man nu vågar ge luft åt tankar man tidigare lade band på.

    Det är en farlig väg, både för muslimerna, och för västvärlden. Mellanöstern har idag terrorbalansen i sin hand, så som Sovjet tidigare hade den.

    Kan inte annat än att hålla med här dig Corven..Att vara föör snar att döma
    utifrån ett enda synsätt- då är man väldigt illa ute. Det är väl ett sådant
    tänk som är grogrunden till rädsla/ avståndstagande/ hat och rasism...
    och som alltid glömms "den vanliga människan åt sidan"...Är det rimligt?


    Visst är det bra med eftertanke Susz, risken är bara att om vi tänker för länge så finns det inga "vanliga människor" kvar att glömma eller skjuta åt sidan. Atomvapen brukar ha den effekten på befolkningen...

    Jag menar inte med en långdragen eftertanke- jag menar en helhetssyn.
    Det finns en skillnad.
    Sedan tycker jag att krig är ingen lösning här alls-
    tvärtom späder det på möjligheten till användadet av atomvapen.
    En diktator med anhängare borde kunna avsättas på annat sätt...


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-20, 20:31, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Corven 2009-04-20, 20:26

    cleopatra skrev:


    Han döms för dessa två strofer OCH allt idiotiskt han kläckt ur sig tidigare.


    Så att säga att man inte tror på krig, men demokratiska och humana lösningar är något man ska dömas för???

    Den ena strofen är den antiisraeliska, och den andra att man inte tror på krig.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bra! bojkotta FN-konferens Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-04-20, 20:30

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:


    Han döms för dessa två strofer OCH allt idiotiskt han kläckt ur sig tidigare.


    Så att säga att man inte tror på krig, men demokratiska och humana lösningar är något man ska dömas för???

    Den ena strofen är den antiisraeliska, och den andra att man inte tror på krig.

    Samme man har tidigare talat om att UTPLÅNA Israel.....

    Jag ser det som HELT rätt att bojkotta denna konferens, precis lika rätt som att man bojkottar andra rasistkonferenser och samarbete med ex nazistiska rörelser osv.

    Vi har den förra konferensen i färskt minne, och denna var på samma väg.


    ewn liten fråga, skulle du ställa upp på NSF om deras ledare började tala om ickevåld och fred?

    Sponsored content


    Bra! bojkotta FN-konferens Empty Sv: Bra! bojkotta FN-konferens

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 02:33