Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lurendrejerier med nätet som redskap... Empty Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Inlägg  Susz X 2009-04-18, 12:53

    Saxat ur Borås Tidning:



    "bt.se har tidigare berättat om kvinnan som misstänks ha lurat männen på totalt 645 000 kronor. En femte man, som lånat ut 200 000 kronor, har inte velat medverka i polisutredningen eftersom han skäms.

    Kvinnan har utgett sig för att vara modell och lagt upp bilder på nätet som egentligen föreställer en Playboymodell i USA. Hennes dotter hade leukemi och hjärnhinneinflammation. Maffian har varit ute efter henne. Elen skulle stängas av i hemmet. Hennes mammas kille behövde pengar för att friköpa sig från militärtjänstgöring i Turkiet.
    Det är några av de förklaringar kvinnan haft för att förmå männen att låna ut pengar till henne.

    Flera av männen har, utan att ha träffat kvinnan, tagit banklån på stora belopp för att hjälpa henne eftersom de fått sympatier och i vissa fall räknat med en relation med kvinnan. "


    http://www.bt.se/

    Inte första gången män luras på nätet. Många väljer att inte anmäla
    - för de skäms över sin godtrogenhet- och omgivningen dömer givetvis..
    Men godtrogna människor kommer alltid att finnas- även oärliga som
    spelar på dessas känslor.
    Därför tycker jag det är viktigt som en av dessa män resonerat:
    Ur BT:
    "– Jag lånade ju 30 000 kronor och förde över till henne, men jag tror inte jag får tillbaka dem. På ett sätt har jag lagt detta bakom mig, men det var viktigt att polisanmäla så att det inte händer igen, säger han."
    Javisst är det enda sättet att sätta stopp..
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Lurendrejerier med nätet som redskap... Empty Sv: Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Inlägg  cleopatra 2009-04-18, 15:20

    Min dotter fick ett samtal från sin bank i höstas. De ville att hon skulle bekräfta en nättransaktion på 112 000:- affraid Hon hade lämnat ifrån sig sitt kort på en mindre seriös restaurang och fått sitt kort kapat av bedragare. Evil or Very Mad Efter det lämnar jag aldrig ifrån mig kortet och betala alltid kontant på restauranger.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lurendrejerier med nätet som redskap... Empty Sv: Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Inlägg  Susz X 2009-04-19, 01:56

    cleopatra skrev:Min dotter fick ett samtal från sin bank i höstas. De ville att hon skulle bekräfta en nättransaktion på 112 000:- affraid Hon hade lämnat ifrån sig sitt kort på en mindre seriös restaurang och fått sitt kort kapat av bedragare. Evil or Very Mad Efter det lämnar jag aldrig ifrån mig kortet och betala alltid kontant på restauranger.

    Jisses - fick de skyldiga något straff?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Lurendrejerier med nätet som redskap... Empty Sv: Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Inlägg  cleopatra 2009-04-19, 03:12

    Det vet jag faktiskt inte. Eftersom min dotter inte godkände transaktionen så blev hon ju inte inblandad och därför inte informerad om vad som hände sen.

    Sponsored content


    Lurendrejerier med nätet som redskap... Empty Sv: Lurendrejerier med nätet som redskap...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 07:13