Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Dao
formsvackan
Kakmonstret
captaincodd
8 posters

    Israels arrogans är tydlig

    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israels arrogans är tydlig Empty Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  captaincodd 2010-03-08, 15:01

    och någon fred är dom uppenbart inte intresserade av då dom bara dagen efter ett initiativ från palestinskt håll bestämmer sig för att bygga ut 112 ny bostäder på ockuperad mark(västbanken),snacka om en FETSMÄLL I FEJSET för den palestinska inviten.Dom skiter omvärlden på näsan och EU och resten av världen accepterar denna arrogans med försvaret att judarna nästan dog ut för 70 år sedan.Hur länge ska Israel hålla omvärlden som gisslan med sina hot om att stämpla folk som antisemiter???När sätter vi ner foten här i EU,eller vi accepterar flagranta övergrepp från Israel men fortsätter gapa om "terrorister" på den palestinska sidan.För mej är det upenbart vilka som är de VERKLIGA TERRORISTERNA,,,Och väst accepterar det tydligen med lönnmord i andra länders medborgares namn,dom är sådana kräk att dom inte kan stå för det själva,,,,
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israels arrogans är tydlig Empty Och som vanligt

    Inlägg  captaincodd 2010-03-09, 00:02

    så håller alla brackor på Israels ockuppation som rättfärdig utan att reflektera öht,,,
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-09, 01:38

    Jag stöder Israels rätt till existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna visar en verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  formsvackan 2010-03-09, 10:09

    Kakmonstret skrev:Jag stöder Israels rätt till existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet.
    Det är det få, om ens någon på forumet som inte gör.
    Kakmonstret skrev:Den dag palestinierna visar en verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat.
    Sedan när kan den underlägsne "diktera" fredsvillkor ?

    Det du felaktigt kallar fred är egentligen underkastelse, något som aldrig har lett till verklig fred.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israels arrogans är tydlig Empty Kakan

    Inlägg  captaincodd 2010-03-09, 12:13

    vänd på det:den dag judarna visar verklig vilja till fred så hoppas jag det stöds av restern av världen men så länge man fortsätter att bebygga mark som är ockuperad och som man sagt inte ska bebyggas då kan man ju inte lita på Israels ord,eller hur?Och som ward säger,det är inte offren som ska bestraffas och förövaren belönas,det skapar bara fler motståndare,,,Enligt ert sätt att resonera så har inte palestina nån rätt till existens,enbart Israel som ju faktiskt fick marken av FN/Storbrittanien i ett försök att ursäkta gamla synder som judarna blivit utsatta för i århundraden.Problemet var bara att man skapade en ny tragedi genom att ge bort mark som nån annan redan ägde och brukade.Då valde judarna att i stället för att samexistera med araberna inom landområdet Palestina,så fördrev man ursprungsbefolkningen med FN och Enland sittande med armarna i kors,,,Det var inte FN:s mening men judarna tog chansen att "hämnas",på vad kan man ju undra,,,,Och den fördrivning som genomfördes var ingen stillsam och oblodig historia,problemet är bara att endast den judiska versionen har varit intressant för västvärlden medan den arabiska har förtängts av väst,men det var mycket som påminde om deporteringarna under andra världskriget av judar till koncentrationslägren,,,,Fast denna gång var judarna förövarna Mad
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-09, 15:02

    Kakmonstret skrev:Jag stöder Israels rätt till existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna visar en verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat.

    Varför stödjer du INTE palestiniernas samma rättigheter?

    Nu var frågan i tråden mer om varför Israel inte vill fred! Med den inställning Israel har, så måste de själva vara det största hotet mot sig själva!

    Palestinierna har visat en verklig vilja i över 60 år nu! När skall Israel vilja?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-09, 15:06

    captaincodd skrev:vänd på det:den dag judarna visar verklig vilja till fred så hoppas jag det stöds av restern av världen men så länge man fortsätter att bebygga mark som är ockuperad och som man sagt inte ska bebyggas då kan man ju inte lita på Israels ord,eller hur?Och som ward säger,det är inte offren som ska bestraffas och förövaren belönas,det skapar bara fler motståndare,,,Enligt ert sätt att resonera så har inte palestina nån rätt till existens,enbart Israel som ju faktiskt fick marken av FN/Storbrittanien i ett försök att ursäkta gamla synder som judarna blivit utsatta för i århundraden.Problemet var bara att man skapade en ny tragedi genom att ge bort mark som nån annan redan ägde och brukade.Då valde judarna att i stället för att samexistera med araberna inom landområdet Palestina,så fördrev man ursprungsbefolkningen med FN och Enland sittande med armarna i kors,,,Det var inte FN:s mening men judarna tog chansen att "hämnas",på vad kan man ju undra,,,,Och den fördrivning som genomfördes var ingen stillsam och oblodig historia,problemet är bara att endast den judiska versionen har varit intressant för västvärlden medan den arabiska har förtängts av väst,men det var mycket som påminde om deporteringarna under andra världskriget av judar till koncentrationslägren,,,,Fast denna gång var judarna förövarna Mad

    Judarna har visat vilja till fred minst lika ofta och tydligt som palestinierna. Det är den israeliska regimen som inte visat denna vilja!

    Men annars håller jag med dig!

    Märk väl att väldigt många av de judar som överlevde förintelsen, också protesterar mot Israels agerande mot muslimer! DE ser likheterna med vad DE har fått utstå...
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israels arrogans är tydlig Empty Det håller jag med om

    Inlägg  captaincodd 2010-03-09, 16:14

    Dao,problemet är att EU och Västmakterna jamsar med i Israels regerings krumbukter och inte vågar kritisera dom just för att ryggmärgsreflexen att kalla kritiker antisemiter är så stark i den Israeliska maktapparaten,,,De flesta innevånare i Israel vill ha fred,det är jag också övertygad om,men högerregeringen gör allt för att förhindra den uppenbarligen.När ska Hökmark o gänget öppna truten om Israels ovilja till rättvisa förhandlingar??EU-ordförandeskapet förde oss inte närmre en lösning iaf,,,,
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-10, 13:07

    Ja, omvärlden agerar under all kritik gentemot Israel, helt klart!

    Inget annat land, förutom då USA, skulle tillåtas agera som Israel!

    Skulle varit fascinerande att se hur högerdebattörer och regeringar hade agerat om Venezuela hade börjat agera som Israel...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Israels arrogans är tydlig Empty Håller helt med!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-10, 13:14

    [quote = "Kakmonstret"] Jag Stöder Israels rätt till Existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna Visar en Verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat. [/ Quote]

    Förstår dem helt, det skulle nog vänstermupparna här också göra om dem fick raketer skjuta mot sina hem hela tiden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-10, 13:15

    Sossar ee lata skrev:[quote = "Kakmonstret"] Jag Stöder Israels rätt till Existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna Visar en Verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat. [/ Quote]

    Förstår dem helt, det skulle nog vänstermupparna här också göra om dem fick raketer skjuta mot sina hem hela tiden.

    Provokationer ??? lol!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Infra 2010-03-10, 19:11

    "Jag stödjer israels rätt till existen. Men inte på en
    ursprungsbefolknings bekostnad. Inget folk på jorden
    har rätt att stjäla ett annat folks territorium. Men
    i israel fortsätter markstölderna. Till och med store
    Satan fördömmer dem. Ändå försöker de imbilla oss att det
    är Guds vilja."
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-10, 20:22

    Sossar ee lata skrev:[quote = "Kakmonstret"] Jag Stöder Israels rätt till Existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna Visar en Verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat. [/ Quote]

    Förstår dem helt, det skulle nog vänstermupparna här också göra om dem fick raketer skjuta mot sina hem hela tiden.

    De enda som får raketer skjutna mot sig hela tiden är palestinierna! Och de har inte rätt till självförsvar, enligt er...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-10, 20:23

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:[quote = "Kakmonstret"] Jag Stöder Israels rätt till Existens, självförsvar mot terrorister och suveränitet. Den dag palestinierna Visar en Verklig vilja till fred kan det bli det. Inte bara tomt prat. [/ Quote]

    Förstår dem helt, det skulle nog vänstermupparna här också göra om dem fick raketer skjuta mot sina hem hela tiden.

    Provokationer ??? lol!

    De dyrkar bara våld och terror, men vill få det att framstå som att detta är "självförsvar"!

    Jag brukar hålla kurser i självförsvar - och inga av de aktioner som Israel gör kan tillskrivas denna ädla konst!
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Potatiskungen 2010-03-10, 21:40

    Dao skrev:Jag brukar hålla kurser i självförsvar - och inga av de aktioner som Israel gör kan tillskrivas denna ädla konst!

    Vet du.. jag kan starta en kurs som heter "attack" i lokalen bredvid och sen får de gå lös på varandra för pengar. SEN flyttar du och jag till Rom och startar en gladiatorskola. Vi behöver sandaler, träsvärd och en jäkla massa olja. Inte lika politiskt korrekt men roligare, märk väl!

    Nu är jag äntligen hemma. Peace out!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-10, 22:53

    Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:Jag brukar hålla kurser i självförsvar - och inga av de aktioner som Israel gör kan tillskrivas denna ädla konst!

    Vet du.. jag kan starta en kurs som heter "attack" i lokalen bredvid och sen får de gå lös på varandra för pengar. SEN flyttar du och jag till Rom och startar en gladiatorskola. Vi behöver sandaler, träsvärd och en jäkla massa olja. Inte lika politiskt korrekt men roligare, märk väl!

    Nu är jag äntligen hemma. Peace out!

    Ja, en hederlig fajt skulle vara mer OK än alla dessa korkade inlägg som vissa försöker sig på, i skydd av sin anonymitet! Wink

    Du får välja vapen om du vill! Very Happy
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israels arrogans är tydlig Empty Vilken

    Inlägg  captaincodd 2010-03-11, 00:42

    syn det hade varit om Israeler och Palestinier hade möts med likvärdig styrka,men det lär inte hända tyvärr,,,,
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 00:59

    captaincodd skrev:syn det hade varit om Israeler och Palestinier hade möts med likvärdig styrka,men det lär inte hända tyvärr,,,,

    Jämbördiga kommer de inte att kunna bli, förrän vi har samma krav på Israel som vi har på alla andra stater!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 01:06

    Framför allt måste kritiken mot Israel kunna ges:

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article6749755.ab

    Var är alla de som anser att rondellhunden är bra för yttrandefriheten? Här är något som VERKLIGEN hotar vår yttrandefrihet!!!

    Varför protesterar ni inte? För att det är Israel som är hotet?

    Sponsored content


    Israels arrogans är tydlig Empty Sv: Israels arrogans är tydlig

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:51