Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Sniperace
Corven
MammaGuevara
x-medborgare
KickTheRasist
Kakmonstret
formsvackan
Redvictory
Infra
13 posters

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-15, 09:46

    Sniperace skrev:
    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären

    [b]Så roligt, Sniperace, att du läser proletären.
    Får vi kanske rekommendera dig Arbetaren också?[/b
    ]

    http://www.arbetaren.se/

    Och du, mamma: vad betyder RS? Red sniper?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty visst

    Inlägg  Sniperace 2009-04-15, 16:54

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären

    [b]Så roligt, Sniperace, att du läser proletären.
    Får vi kanske rekommendera dig Arbetaren också?[/b
    ]

    http://www.arbetaren.se/

    Och du, mamma: vad betyder RS? Red sniper?

    Om du trodde jag röstar på högern trode du fel, det är bara det att jag ser de flesta politiker som samma skit, som mest tänker på sig själva och drar alla fördelar de kan för SIG, utan tanke på folket när de väl kommit upp sig

    I många frågor sår jag LÅÅÅNGT till vänster, andra i mitte och några till höger, jag försöker se det bra i ALLA olika politiska åskådningar och blande dem
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-15, 17:00

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären

    [b]Så roligt, Sniperace, att du läser proletären.
    Får vi kanske rekommendera dig Arbetaren också?[/b
    ]

    http://www.arbetaren.se/

    Och du, mamma: vad betyder RS? Red sniper?

    Om du trodde jag röstar på högern trode du fel, det är bara det att jag ser de flesta politiker som samma skit, som mest tänker på sig själva och drar alla fördelar de kan för SIG, utan tanke på folket när de väl kommit upp sig

    I många frågor sår jag LÅÅÅNGT till vänster, andra i mitte och några till höger, jag försöker se det bra i ALLA olika politiska åskådningar och blande dem

    Hur går detta till i praktiken?

    Jag menar tänk om fel falang får hand om finansfrågor och rätt falang blir handlingsförlamade på grund av finanserna?

    Kommer det ut något bra beslut från en sådan röra?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-15, 17:07

    Om du trodde jag röstar på högern trode du fel, det är bara det att jag ser de flesta politiker som samma skit, som mest tänker på sig själva och drar alla fördelar de kan för SIG, utan tanke på folket när de väl kommit upp sig

    I många frågor sår jag LÅÅÅNGT till vänster, andra i mitte och några till höger, jag försöker se det bra i ALLA olika politiska åskådningar och blande dem



    En EXAKT beskrivning av mina politiska åsikter Shocked Borde ju iofs inte vara förvånad, håller med om det mesta du skriver. Struntar ibland i att skriva eftersom du redan skrivit det åt mig Wink

    Vore jag inte redan lyckligt gift, och om jag inte visste att du också var det, så skulle jag fria Sniper!!! I love you
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-15, 17:18

    Infra skrev:

    De ljög oss in i EU. Inte skulle vi få in något knark, ingen
    billig sprit, inga konstiga regler, ingen trafficking, ingen Salmonella. Nu har allt detta vräkt sig in över gränsen sen dag 1.

    Ja själv röstade jag för att slippa de löjliga införselkvoterna, slippa växla valuta vid varje gränsövergång och slippa passkrångel "en masse" och tänk det har blivit mycket bättre!

    Hade inte döskallarna röstat nej till euron i Sverige så hade ju även svenskarna lärt sig hantera denna valuta och sluppit hiskeliga valutaförsämringar!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-15, 17:22

    Nej bort med skygglapparna, protektionismen, nationalismen och murarna!
    BlueHeaven


    Vi har närt en kommunist vid våran barm.... Surprised
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Rättelse

    Inlägg  Infra 2009-04-15, 19:32

    Infra skrev:EU sägs släpa på ett stort demokratiskt underskott.
    Jag tror att det kan förklara svenskarnas ointresse.
    De som väljs ut till EU-uppdrag flyger till Bryssel
    och försvinner in i EU-bråkratin och dess jättelika,
    legala mutsystem som kallas lobbying. Jag tror de
    skiter i oss andra och i demokratin.

    Frapperande många kvinnor lockas att delta i detta
    demokratiska underskott. Anitha Gradin,
    Marita Ulvskog, Marianne Cedersköld, Cecilia
    Malmström, Margot Wallström, Maria Carlshamre (som bytt
    efternamn), Sunar Sabatay, Marit Pålsson, Solveig
    Tärnström m fl. (gör klart listan du). De ohemula
    förmånerna lockar, de höga
    lönerna lockar, de givna mutorna lockar.

    Sedan måste man ju säga sig driva en fråga i EU, också.
    Här får damernas kreativitet fullt spelrum. Men jag
    måste säga att det mesta jag hört i den vägen låter
    artificiella påhitt, enbart till för att ha något
    berättigande att ställa upp inom EU. Jag hoppas återkomma
    till den girighet som jag menar driver dessa damer.


    Jag angav felaktigt att centern kvinnliga kandidat i EU-valet hette Sunar Sabatay. Detta är fel. Centertjejen som vill till Bryssel för centerns räkning heter Abir Al-Sahlani.


    Det hade varit skönare för oss som stannar hemma om Duracellkaninen själv hade åkt.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-16, 23:59

    Hon med gummistövlarna djupt i myllan, hon med de "glada grisarna" som bara åstadkom olidligt långa djurtransporter
    och ett fasansfullt lidande för djuren, Marit Paulson är
    folkpartiets kandidat till EU-valet.

    En myglare är hon. Hur många känner till att hon fick
    60000:-/månaden av SAF (svenskt näringsliv) för att hon ställde sig på ja-sidan vid EU-inträdet? På den tiden låg en kommunalanställds månadslön runt 16 500:-.

    http://newsmill.se/artikel/2009/04/07/marit-paulsen-kravde-och-fick-miljonbidrag
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-17, 00:06

    Hellre Maurit än Marita Ulvskog.

    Kommer ni ihåg mejl-(S)kandalen, då Marita for på semester.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article356768.ab
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-17, 00:09

    Inte mycket till skandal, väl? Tycker du det?
    Partiet bad ju om ursäkt direkt, från högsta ort.
    Shit happens. Något beräknat myglande för snöd vinnings skull var det definitivt inte. Hellre Marita än Marit.

    Sponsored content


    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? - Sida 2 Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 19:18