Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Sniperace
Corven
MammaGuevara
x-medborgare
KickTheRasist
Kakmonstret
formsvackan
Redvictory
Infra
13 posters

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 19:59

    Mindre än två månader kvar till EU-valet. Förra gången var
    valdeltagandet 40 %. Då gällde det valutan. Så gott som ingen ville ha detta. Har du ändrat dig nu?

    De ljög oss in i EU. Inte skulle vi få in något knark, ingen
    billig sprit, inga konstiga regler, ingen trafficking, ingen Salmonella. Nu har allt detta vräkt sig in över gränsen sen dag 1.

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/26/dags-att-slakta-den-heliga-ekologiska-kossan

    http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255c02%255c07%255c323381

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33686&a=1315970&from=rss

    http://www.i.lst.se/gotland/Pressrum/Nyheter/2006/2006-11-16.htm
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 20:08

    Jag röstar som förra gången! emot! men vad hjälper det? Reinfeldt ska tydligen sitta som nån barnvakt i EU och då röstar ju hans vapendragare ja såklart! säjer Reinfeldt att gift är gott och nyttigt så dricker anhängarna och slickar sig om munnen sen utbrister de! mums fredrik! det var jättegott! ha,ha,ha Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-14, 20:09

    Vad finns det att rösta om ?

    Lissabonfördraget, som egentligen är att avstå från vår nationella suveränitet och självbestämmande, fick vi inte rösta om. Politikerna förvägrar oss en folkomröstning pga att man vet att befolkningen i alla länder skulle rösta nej.

    Om detta är demokrati a´la EU, ber jag att få träda ur skiten på egen hand och söka politisk asyl i Norge.
    .


    Senast ändrad av formsvackan den 2009-04-14, 20:14, ändrad totalt 2 gånger
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 20:09

    Vem ljög oss in i EU m eller s eller båda?

    Det fanns t.o.m. folk som inte förstod att förra valet var ett parlamentsval. "Varför är vi fortfarande med i EU, vann inte nejsidan"? Andra trodde valet handlade om valutan.

    Såg på nyheterna att 59% av V:s väljare vet att det är EU-val, 74% av FP:s väljare. V hade den lägsta siffran, FP den högsta i denna undersökning. Högutbildade äldre män hade bäst koll på läget. Lågutbildade sämst koll.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 20:10

    Redvictory skrev:Jag röstar som förra gången! emot! men vad hjälper det? Reinfeldt ska tydligen sitta som nån barnvakt i EU och då röstar ju hans vapendragare ja såklart! säjer Reinfeldt att gift är gott och nyttigt så dricker anhängarna och slickar sig om munnen sen utbrister de! mums fredrik! det var jättegott! ha,ha,ha Very Happy

    Om du ska rösta emot har du bara två alternativ SD eller V. MP har ju i realiteten blivit EU-positiva.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 20:14

    Eu är bra och nödvändigt, Sverige borde gå med i EMU utan folkomröstning. Det vore bra med en förstärkning av säkerhets- och försvarspolitik och stärka EU:s yttre gränser.

    Dock ett bättre alternativ vore en allnordisk union mellan Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland och Litauen samt Grönland (som bekant är Grönland inte med i EU trots att de tillhör Danmark). Detta är dock ej ett realistiskt alternativ.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-14, 20:16

    Infra skrev:Mindre än två månader kvar till EU-valet. Förra gången var
    valdeltagandet 40 %. Då gällde det valutan. Så gott som ingen ville ha detta. Har du ändrat dig nu?

    De ljög oss in i EU. Inte skulle vi få in något knark, ingen
    billig sprit, inga konstiga regler, ingen trafficking, ingen Salmonella. Nu har allt detta vräkt sig in över gränsen sen dag 1.

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/26/dags-att-slakta-den-heliga-ekologiska-kossan

    http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255c02%255c07%255c323381

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33686&a=1315970&from=rss

    http://www.i.lst.se/gotland/Pressrum/Nyheter/2006/2006-11-16.htm




    Jag har lite svårt för detta , jag tror att knarket flödade in i Sverige utan EU - hjälp fast nu verkar vara mycket lättare på grund av att gränserna mellan Eu -länder ju öppna och faktisk man kan komma in i vilken EU -land enbart med ID kort.


    Men EU säkerligen har andra positiva saker som är värda att rösta för.. kanske Jobb och Ekonomi som kommer att triggas hos oss i Sverige och andra Europeiska länder och då menar jag med Euro till exempel.

    Jag är inte expert på EU fråga och den som jag skrev överst är mest gissningar fast inte den delen om knarket.


    mvh

    //ktr
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-14, 20:17

    Jag röstade nej till EU
    Jag röstade nej till valutan
    Jag är fortfarande emot EU
    Jag är fortfarande emot valutan
    Jag kommer att rösta.
    Och det finns junilistan oxå.. Very Happy
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 20:19

    Själv funderar jag på att rösta på Piratpartiet.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-14, 20:24

    Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Corven 2009-04-14, 20:28

    Jag ska definitivt rösta. Det är det enda som ger mig någon som helst rätt att kritisera senare. Om man inte röstar, ska man hålla käft helt enkelt.

    Jag är ambivalent vad det gäller Euron. Jag röstade nej, och tycker vi ska gå ur EU, men om vi ska vara kvar, vilket det realistiska alternativet tyvärr ändå är, så tror jag det vore bättre för oss med Euro. Den svenska valutan är alldeles för svag för att stå sig själv.

    Möjligen kunde det vara en ide att ha gemensam valuta med Danmark och Norge istället...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty du menar dessa?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-14, 21:09

    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 21:32

    [quote="Infra"]Mindre än två månader kvar till EU-valet. Förra gången var
    valdeltagandet 40 %. Då gällde det valutan. Så gott som ingen ville ha detta. Har du ändrat dig nu?

    De ljög oss in i EU. Inte skulle vi få in något knark, ingen
    billig sprit, inga konstiga regler, ingen trafficking, ingen Salmonella. Nu har allt detta vräkt sig in över gränsen sen dag 1.


    Hur skruvat får det bli?

    Gällde förra valet valutan?

    NEJ det gjorde det inte!

    Otroligt dyrt för Sverige att säga nej till euron, vi har inte som Norge olja eller som Danmark fast växelkurs!

    Ljög oss in i EU?

    NEJ du pellejöns jag minns alltför väl tiderna med införselkvoter alá Norge undrar varför det är så dyrt där?
    Jag minns ett jävla strulande och kostnader med valutor och passkontroller vid varje gränsövergång, bara oerfarna kan hylla ett sådant totalt onödigt krångel!

    Men reser man aldrig gör aldrig affärer och är en inskränkt egoist så säger man ju nej!

    Kom ut i världen se dig om du bittre nej-sägare, solen skiner gräset är grönt och folk umgås och det är trevligt!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-14, 21:40

    blueheaven skrev:Hur skruvat får det bli?

    Du har här själv satt nivån.

    Den enda anledning som finns för ett EU-medlemskap, är att detta påtvingar svenska pajaspolitiker insikten att de själva i sitt kunskapslösa mörker inte bestämmer allt här i världen.
    .
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty DEMOKRATISKT UNDERSKOTT

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 21:41

    EU sägs släpa på ett stort demokratiskt underskott.
    Jag tror att det kan förklara svenskarnas ointresse.
    De som väljs ut till EU-uppdrag flyger till Bryssel
    och försvinner in i EU-bråkratin och dess jättelika,
    legala mutsystem som kallas lobbying. Jag tror de
    skiter i oss andra och i demokratin.

    Frapperande många kvinnor lockas att delta i detta
    demokratiska underskott. Anitha Gradin,
    Marita Ulvskog, Marianne Cedersköld, Cecilia
    Malmström, Margot Wallström, Maria Carlshamre (som bytt
    efternamn), Sunar Sabatay, Marit Pålsson, Solveig
    Tärnström m fl. (gör klart listan du). De ohemula
    förmånerna lockar, de höga
    lönerna lockar, de givna mutorna lockar.

    Sedan måste man ju säga sig driva en fråga i EU, också.
    Här får damernas kreativitet fullt spelrum. Men jag
    måste säga att det mesta jag hört i den vägen låter
    artificiella påhitt, enbart till för att ha något
    berättigande att ställa upp inom EU. Jag hoppas återkomma
    till den girighet som jag menar driver dessa damer.



    Senast ändrad av Infra den 2009-04-15, 09:02, ändrad totalt 4 gånger
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 21:58

    Infra skrev:EU sägs släpa på ett stort demokratiskt underskott.
    Jag tror att det kan förklara svenskarnas ointresse.
    De som väljs ut till EU-uppdrag flyger till Bryssel
    och försvinner in i EU-bråkratin och dess jättelika,
    legala mutsystem som kallas lobbying. Jag tror de
    skiter i oss andra och i demokratin.

    Frapperande många kvinnor lockas att delta i detta
    demokratiska underskott. Marianne Cedersköld, Cecilia
    Malmström, Margot Wallström, Maria Carlshamre (som bytt
    efternamn), Sunar Sabatay, Marit Pålsson m fl. (gör
    klart listan du). De ohemula förmånerna lockar, de höga
    lönerna lockar, de givna mutorna lockar.

    Sedan måste man ju säga sig driva en fråga i EU också.
    Här får damernas kreativitet fullt spelrum. Men jag
    måste säga att det mesta jag hört i den vägen låter
    artificiella påhitt, för att ha något berättigande
    att ställa upp inom EU. Jag hoppas återkomma till
    den girighet som jag menar driver dessa damer.


    Nejdå det är inte problemfritt inom EU heller, men jag har inte större problem om besluten fattas av Sven Svensson, Giorgio Monza eller Ivan Rebroff men jag tror inte de skiter i demokratin det är ju i praktiken ingen skillnad på beslut som fattas på EU-nivå eller de som fattas i Sveriges riksdag det är en form av representativ demokrati med den skillnaden att folkmängden och mångfalden är betydligt bredare i EU!

    I stycke två måste jag ge dig rätt om farhågorna om varför politikerna är där men vem vill inte ha höga löner och låga skatter?
    Är nog ingen större skillnad på sossen, miljöpartisten eller krisdemokraten vad den saken anbelangar!

    Tror inte att man beslutar eller röstar annorlunda i någon högre utsträckning än vad man gör i riksdagen!
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-14, 22:25

    Sniperace skrev:
    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären


    Ja, det gör jag. Och?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 22:46

    blueheaven skrev:
    Infra skrev:EU sägs släpa på ett stort demokratiskt underskott.
    Jag tror att det kan förklara svenskarnas ointresse.
    De som väljs ut till EU-uppdrag flyger till Bryssel
    och försvinner in i EU-bråkratin och dess jättelika,
    legala mutsystem som kallas lobbying. Jag tror de
    skiter i oss andra och i demokratin.

    Frapperande många kvinnor lockas att delta i detta
    demokratiska underskott. Marianne Cedersköld, Cecilia
    Malmström, Margot Wallström, Maria Carlshamre (som bytt
    efternamn), Sunar Sabatay, Marit Pålsson m fl. (gör
    klart listan du). De ohemula förmånerna lockar, de höga
    lönerna lockar, de givna mutorna lockar.

    Sedan måste man ju säga sig driva en fråga i EU också.
    Här får damernas kreativitet fullt spelrum. Men jag
    måste säga att det mesta jag hört i den vägen låter
    artificiella påhitt, för att ha något berättigande
    att ställa upp inom EU. Jag hoppas återkomma till
    den girighet som jag menar driver dessa damer.


    Nejdå det är inte problemfritt inom EU heller, men jag har inte större problem om besluten fattas av Sven Svensson, Giorgio Monza eller Ivan Rebroff men jag tror inte de skiter i demokratin det är ju i praktiken ingen skillnad på beslut som fattas på EU-nivå eller de som fattas i Sveriges riksdag det är en form av representativ demokrati med den skillnaden att folkmängden och mångfalden är betydligt bredare i EU!

    I stycke två måste jag ge dig rätt om farhågorna om varför politikerna är där men vem vill inte ha höga löner och låga skatter?
    Är nog ingen större skillnad på sossen, miljöpartisten eller krisdemokraten vad den saken anbelangar!

    Tror inte att man beslutar eller röstar annorlunda i någon högre utsträckning än vad man gör i riksdagen!

    "Bredare"? Tjusig omskrivning. Du vet precis lika bra som alla andra hur långt det är till Bryssel. Du känner, precis som vi andra, att du inte har något medbestämmande i detta demokratiska underskott. Låtsas inget annat.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Dick

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 23:36

    Till och med den ärkereaktonära centerpartisten
    Dick Erixon är EU-kritisk.


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1697685&BroadcastDate=&IsBlock=

    Jag frågade en bekant om hon skulle rösta. "Om det finns någonting att rösta `nej` till, då går jag och röstar".
    Jag får instämma: om det går att rösta "nej" då går jag och röstar.

    Att rösta in enskillda lycksökare som bara traktar efter
    egna fördelar och som torgför de mest långsökta anledningar
    för att man skall rösta fram just dem till Köttgrytorna, det är mig helt främmande.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty rösta

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-14, 23:59

    Jag ska rösta , utan nån större entusiasm, det känns lite avslaget.
    EU valet skulle samordnas på nåt sätt med nationella val.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-15, 00:00

    Infra skrev:Till och med den ärkereaktonära centerpartisten
    Dick Erixon är EU-kritisk.


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1697685&BroadcastDate=&IsBlock=

    Jag frågade en bekant om hon skulle rösta. "Om det finns någonting att rösta `nej` till, då går jag och röstar".
    Jag får instämma: om det går att rösta "nej" då går jag och röstar.

    Att rösta in enskillda lycksökare som bara traktar efter
    egna fördelar och som torgför de mest långsökta anledningar
    för att man skall rösta fram just dem till Köttgrytorna, det är mig helt främmande.

    Du har nål kål på politik ? Om det finns några EU kritiska så är det ju just ärkereaktionärerna både på höger och vänstersidan.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-15, 00:29

    Och S har stolpskottet Marita Ulvskog som förstanamn på sin lista Smile

    Det kanske de lockar tre nya väljare med, men förlorar 30 000.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty bara undrar

    Inlägg  Sniperace 2009-04-15, 08:18

    MammaGuevara skrev:
    Sniperace skrev:
    MammaGuevara skrev:Jag ska naturligtvis rösta, och nu när vi sitter i skiten är det viktigt att få in kritiska röster. Jag ska rösta på RS.

    ok, du menar dessa?
    Proletären


    Ja, det gör jag. Och?

    Vad tycker du om deras metod att samla pengar?
    Är det den strategin du vill stödja?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-15, 08:50

    Infra skrev:

    "Bredare"? Tjusig omskrivning. Du vet precis lika bra som alla andra hur långt det är till Bryssel. Du känner, precis som vi andra, att du inte har något medbestämmande i detta demokratiska underskott. Låtsas inget annat.

    Du tycker du har större medbestämmande i riksdagen?

    Öh nej jag tycker inte det spelar någon större roll om mina åsikter representeras av finländare, tyskar, portugiser eller fransmän!
    Dock gäller EU-valet att välja de svenska representanterna och jag vet ju vilka jag inte skall rösta på av dessa!

    Dessutom har jag betydligt större frihet nu än innan medlemskapet i EU!

    Nej bort med skygglapparna, protektionismen, nationalismen och murarna!

    Vem mer än Ohly vill ha tillbaka muren?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Infra 2009-04-15, 09:08

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:Till och med den ärkereaktonära centerpartisten
    Dick Erixon är EU-kritisk.


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1697685&BroadcastDate=&IsBlock=

    Jag frågade en bekant om hon skulle rösta. "Om det finns någonting att rösta `nej` till, då går jag och röstar".
    Jag får instämma: om det går att rösta "nej" då går jag och röstar.

    Att rösta in enskillda lycksökare som bara traktar efter
    egna fördelar och som torgför de mest långsökta anledningar
    för att man skall rösta fram just dem till Köttgrytorna, det är mig helt främmande.

    Du har nål kål på politik ? Om det finns några EU kritiska så är det ju just ärkereaktionärerna både på höger och vänstersidan.

    Ja, i det sällskapet skulle Dick Erixon platsa ganska bra.
    Men... Var kommer jag in i sammanhanget? confused

    Sponsored content


    Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU? Empty Sv: Tänker du rösta i EU-valet - vad tycker du om EU?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 23:25