Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Sverige inte rasistiskt.

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Sverige inte rasistiskt. Empty Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-03, 14:34

    Vänstern läs och begrunda.

    http://nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html

    Säg gärna vad han har fel i om ni hittar något.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Sverige inte rasistiskt. Empty Sv: Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  Dao 2013-11-03, 15:35

    Thetaxpayer skrev:Vänstern läs och begrunda.

    http://nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html

    Säg gärna vad han har fel i om ni hittar något.
    Vill du inte att vi skall göra som många inom forumhögern och börja skjuta på budbäraren? Very Happy

    Nä, så långt tänker jag inte sjunka.

    Jag tycker att bloggen är bra och tänkvärd. Men att utifrån detta hävda att det inte finns rasism i Sverige är lite långsökt. Ute i tredje världen har, eller åtminstone hade, folk en bild av Sverige som ett paradis. Därför är det ganska många som kommer hit. Inte på grund av att här inte skulle finnas rasism.

    Även argumentet att det skulle vara lika svårt för svenskar att få jobb i ex. Jordanien än för de som redan bodde där, är lite krystat. När svenskar flyttar till sådana länder så har de ofta redan jobb, inte sällan i ett svenskt eller västerländskt bolag. INGEN reser dit på vinst och förlust!

    Att en riksdagsledamot tjänar mycket pengar och därför inte får hävda att Sverige har problem med rasism, är ett "sniperargument", alltså helt hål i huvudet... Det betyder att de som har jobb inte får hävda att vi har arbetslöshet i landet. Det säger sig självt att det är ett idiotiskt argument!

    Självklart skall folk i Sverige vara glada för det som vi har i landet som är fint! Men måste det betyda att vi inte får uppmärksamma det som INTE är fint???

    Sedan tar han upp om "strukturell rasism", vilket inte är det problem vi har i Sverige.

    När han sedan började jämföra Sverige med Saudiarabien, när det gäller islam, så blir det bara för mycket... Saudiarabien är en DIKTATUR!!!!

    Sen orkade jag inte mer av bloggen.

    Intressant var den, men han gjorde som många högertomtar gör, lite väl konstruerade ideologiskt formade argument, där man formar världen efter behov.

    Att Sveriges muslimer skulle ha det bra, för att shiiterna i Saudiarabien har ett helvete, blir lite Hasse & Tage över det hela:

    "Roger Mooore..." Very Happy
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Sverige inte rasistiskt. Empty Sv: Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-03, 16:14

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Vänstern läs och begrunda.

    http://nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html

    Säg gärna vad han har fel i om ni hittar något.
    Vill du inte att vi skall göra som många inom forumhögern och börja skjuta på budbäraren? Very Happy

    Nä, så långt tänker jag inte sjunka.

    Jag tycker att bloggen är bra och tänkvärd. Men att utifrån detta hävda att det inte finns rasism i Sverige är lite långsökt. Ute i tredje världen har, eller åtminstone hade, folk en bild av Sverige som ett paradis. Därför är det ganska många som kommer hit. Inte på grund av att här inte skulle finnas rasism.

    Även argumentet att det skulle vara lika svårt för svenskar att få jobb i ex. Jordanien än för de som redan bodde där, är lite krystat. När svenskar flyttar till sådana länder så har de ofta redan jobb, inte sällan i ett svenskt eller västerländskt bolag. INGEN reser dit på vinst och förlust!

    Att en riksdagsledamot tjänar mycket pengar och därför inte får hävda att Sverige har problem med rasism, är ett "sniperargument", alltså helt hål i huvudet... Det betyder att de som har jobb inte får hävda att vi har arbetslöshet i landet. Det säger sig självt att det är ett idiotiskt argument!

    Självklart skall folk i Sverige vara glada för det som vi har i landet som är fint! Men måste det betyda att vi inte får uppmärksamma det som INTE är fint???

    Sedan tar han upp om "strukturell rasism", vilket inte är det problem vi har i Sverige.

    När han sedan började jämföra Sverige med Saudiarabien, när det gäller islam, så blir det bara för mycket... Saudiarabien är en DIKTATUR!!!!

    Sen orkade jag inte mer av bloggen.

    Intressant var den, men han gjorde som många högertomtar gör, lite väl konstruerade ideologiskt formade argument, där man formar världen efter behov.

    Att Sveriges muslimer skulle ha det bra, för att shiiterna i Saudiarabien har ett helvete, blir lite Hasse & Tage över det hela:

    "Roger Mooore..." Very Happy




    Vill du inte att vi skall göra som många inom forumhögern och börja skjuta på budbäraren? Very Happy



    Varför skulle du sluta denna gången, Men varför inte, vad var det för problem med denna debattören? Att han tycker annorlunda en du?



    Nä, så långt tänker jag inte sjunka.

    Jag tycker att bloggen är bra och tänkvärd. Men att utifrån detta hävda att det inte finns rasism i Sverige är lite långsökt. Ute i tredje världen har, eller åtminstone hade, folk en bild av Sverige som ett paradis. Därför är det ganska många som kommer hit. Inte på grund av att här inte skulle finnas rasism.

    Även argumentet att det skulle vara lika svårt för svenskar att få jobb i ex. Jordanien än för de som redan bodde där, är lite krystat. När svenskar flyttar till sådana länder så har de ofta redan jobb, inte sällan i ett svenskt eller västerländskt bolag. INGEN reser dit på vinst och förlust!


    Visst Jordanien var kanske ett dåligt exempel men du skulle lika gärna kunna nämna Frankrike eller Brasilien eller valfritt annat land där man inte känner någon eller inte kan språket.




    Att en riksdagsledamot tjänar mycket pengar och därför inte får hävda att Sverige har problem med rasism, är ett "sniperargument", alltså helt hål i huvudet... Det betyder att de som har jobb inte får hävda att vi har arbetslöshet i landet. Det säger sig självt att det är ett idiotiskt argument!





    Detta säger han inte heller. Han bara påpekar att det är de som fått mest som vill ha mera.


    Självklart skall folk i Sverige vara glada för det som vi har i landet som är fint! Men måste det betyda att vi inte får uppmärksamma det som INTE är fint???


    Vem har sagt att det är förbjudet? Det är dock knappast så illa som vänstern vill verka gällande.



    Sedan tar han upp om "strukturell rasism", vilket inte är det problem vi har i Sverige.


    Ok vad är problemet då?



    När han sedan började jämföra Sverige med Saudiarabien, när det gäller islam, så blir det bara för mycket... Saudiarabien är en DIKTATUR!!!!



    Vad var felet med den jämförelsen? Stämmer det inte?




    Sen orkade jag inte mer av bloggen.



    Konstigt eftersom den tog slut efter Saudiarabien.




    Intressant var den, men han gjorde som många högertomtar gör, lite väl konstruerade ideologiskt formade argument, där man formar världen efter behov.



    Hans åsikter är höger. Menar du att Vänsterns åsikter inte är “ideologiskt formade”?



    Att Sveriges muslimer skulle ha det bra, för att shiiterna i Saudiarabien har ett helvete, blir lite Hasse & Tage över det hela:


    Har de inte det bra här då? Varför kommer de då i sådana horder när det tydligen är bättre i andra länder?


    "Roger Mooore..." Very Happy



    Du började skapligt men sedan blev det sämre.Skärp dig.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Sverige inte rasistiskt. Empty Sv: Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  Dao 2013-11-03, 16:45

    Han hade Jordanien som jämförelse. För länder som Frankrike och Brasilien gäller i stort samma sak. Få flyttar dit om de inte redan har jobb, och då oftast i svenska företag. Annars gäller där motsvarande när fransmän flyttar till Sverige - och de har absolut inte samma problem, ens procentuellt, som exempelvis araber.

    Han tog upp riksdagsledamotens lön som argument! Och att denne skulle vara invandrare. Och detta skulle därmed bevisa att invandrare minsann kan.

    I Nazityskland fanns det ett fåtal gestapoofficerare som hjälpte judar att komma undan förintelsen. Detta är dock inget som visar att förintelsen inte skedde...

    Var skulle jag ha nämnt att det skulle vara förbjudet att ha åsikter, eller ens att bloggaren skulle ha hävdat detta. Jag argumenterade utifrån bloggarens resonemang, att på grund av att det finns så mycket fint i Sverige, så skall man inte uppmärksamma det som inte är fint. Jag håller liksom inte med detta. Även om vi har det bra i Sverige, kan vi alltid bli bättre!

    Problemet är att så snart vänstern uppmärksammar detta problem, så anser ni att dessa "överdriver". Det är i själva verket NI som väljer att överdriva - inklusive bloggaren i fråga. Att hävda att ALL kritik är "överdriven" är bara sorgset...

    Strukturell rasism har inte varit problemet i Sverige, utan mer det som kallas för "smygrasism". Den kan även vara positiv gentemot invandrarna - men en tydlig markering på "vi och dem"!

    Det var långt kvar av bloggen efter han tog upp om Saudiarabien. Han kanske tog upp det IGEN nedanför, men det vet ju inte jag...

    Bloggaren, och många av forumhögern, har verkligen ideologiserat retoriken, lite anpassat "verkligheten" efter eget önskemål, utan att direkt ljuga, bara förvränga fakta och koppla ihop företeelser med annat som inte är riktigt jämförbart.

    Och jo, många inom vänstern gör likadant. Men jag upplever det som mer från höger än från vänster. Ett av skälen till att jag slutade vara höger tidigare.

    Muslimer kommer hit för att Sverige har haft ett gott rykte. Dessutom passar det svenska samhället i stort vad många muslimer anser vara det bästa muslimska samhället de kan tänka sig.

    Vaddå "skärp dig"? Resonemanget är närmast identiskt med Hasse & Tages sketch: Varför gnälla när det finns andra länder som har det sämre!

    Det håller inte om man vill vara seriös!

    Är alla de erfarenheter och undersökningar som går emot vad bloggaren, och du, menar lögner?
    Skall en som blir nedslagen på staden vara glad för att denne inte blev mördad, och därmed inte polisanmäla händelsen?

    det går att göra många fler liknelser här...

    Dock är bloggaren ute på ett intressant resonemang - Vi måste helt klart bli bättre på att ÄVEN uppmärksamma det som är bra i Sverige!

    Världen är liksom inte svartvit!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige inte rasistiskt. Empty Sv: Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-11-03, 16:55

    Sverige har traditionellt varit nästan befriat från rasism, numera finns det dock en invandrargrupp här , araber, vilka är de mest rasistiska folket på denna jord.

    Som ett "svar" på detta har det uppkommit även Svenska rasister.

    Sponsored content


    Sverige inte rasistiskt. Empty Sv: Sverige inte rasistiskt.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 02:41