Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Dao
Sniperace
Infra
8 posters

    Israel - ondskans hemvist.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-13, 21:45

    Sniperace skrev:Det har jag också gjort, jag fördömde starkt när bosättare mördade palestinier, utan förbehåll.
    Nej, det har du inte gjort. ALLT som Israel gör, är enligt dig "självförsvar"!

    Sniperace skrev:men du brukar komma med dessa men och om och bakomliggande orsaker, fördömer du detta UTAN något sådant?
    Jag tycker det är viktigt att veta orsaken! Vet att du struntar i sådana saker, vilket kanske är naturligt när man som du gärna vill att ena sidan skall framstå som demoner och den andra som änglar!

    Sniperace skrev:eller anser du det okej före att den mördade var soldat? du skrev ju CIVILA....
    så frågan blir, är det ett FÖRDÖMANDE av denne palestinier?
    Det var mord! Mord är fel!

    Nu är det din tur. När skall du fördöma Israels ständiga mördande?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-13, 21:55

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Det har jag också gjort, jag fördömde starkt när bosättare mördade palestinier, utan förbehåll.
    Nej, det har du inte gjort. ALLT som Israel gör, är enligt dig "självförsvar"!

    Sniperace skrev:men du brukar komma med dessa men och om och bakomliggande orsaker, fördömer du detta UTAN något sådant?
    Jag tycker det är viktigt att veta orsaken! Vet att du struntar i sådana saker, vilket kanske är naturligt när man som du gärna vill att ena sidan skall framstå som demoner och den andra som änglar!

    Sniperace skrev:eller anser du det okej före att den mördade var soldat? du skrev ju CIVILA....
    så frågan blir, är det ett FÖRDÖMANDE av denne palestinier?
    Det var mord! Mord är fel!

    Nu är det din tur. När skall du fördöma Israels ständiga mördande?

    vilket?
    jasg har inte sett at israeler förklär sig och går ombord på bussar och mördar civila?
    däremot har jag sett motattacker, svar på raketbeskjutning där dessa "modiga" palestinier väljer ut en plats där svarselden ska skada och döda så många som möjligt, människor som mördar sina egna om de protesterar mot att de väljer en sådan plats, vilka är de egentliga mördarna om de medvetna om svaret gör detta, och beställer sitt eget folks död på den platsen?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-13, 22:04

    Sniperace skrev:vilket?
    jasg har inte sett at israeler förklär sig och går ombord på bussar och mördar civila?
    däremot har jag sett motattacker, svar på raketbeskjutning där dessa "modiga" palestinier väljer ut en plats där svarselden ska skada och döda så många som möjligt, människor som mördar sina egna om de protesterar mot att de väljer en sådan plats, vilka är de egentliga mördarna om de medvetna om svaret gör detta, och beställer sitt eget folks död på den platsen?
    Hittills har du VARJE GÅNG Israel mördat civila försvarat detta på detta forumet! Du kallar det nästan alltid för "självförsvar" - vilket du åter gör nu!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  redalert 2013-11-13, 22:06

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilket?
    jasg har inte sett at israeler förklär sig och går ombord på bussar och mördar civila?
    däremot har jag sett motattacker, svar på raketbeskjutning där dessa "modiga" palestinier väljer ut en plats där svarselden ska skada och döda så många som möjligt, människor som mördar sina egna om de protesterar mot att de väljer en sådan plats, vilka är de egentliga mördarna om de medvetna om svaret gör detta, och beställer sitt eget folks död på den platsen?
    Hittills har du VARJE GÅNG Israel mördat civila försvarat detta på detta forumet! Du kallar det nästan alltid för "självförsvar" - vilket du åter gör nu!
    Överhettad fantasigenerator? Laughing 
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  lazy 2013-11-13, 22:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Antar att det ingår i "självförsvaret" att hugga ihjäl en medpassagerare i bussen.

    Private Eden Atias was killed Wednesday after being stabbed in the neck in a bus in Afula. He was rushed to a hospital in the city but later died of his wounds.

    Security guards stopped the assailant, Hussein Jawadra, a 16-year-old Palestinian from Jenin who is residing in Israel illegally, and turned him over to security forces. The stabber's two brothers are both held in Israel.


    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4452880,00.html
    Nej, det ingår inte i "självförsvaret"!
    Så då FÖRDÖMER du detta starkt?

    Utan några men och bakomliggande orsaker osv osv?
    Som jag tidigare skrivit fördömer jag ALLA mord mot oskyldiga civila i detta krig.

    Har för länge sedan slutat att vänta med att även du skall göra det.
    Som Sniper redan skrivit, fördömer du ett mord på en sovande "menig" i bussen? Han hade ju trots allt varit soldat i hela två veckor(?)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-13, 23:00

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilket?
    jasg har inte sett at israeler förklär sig och går ombord på bussar och mördar civila?
    däremot har jag sett motattacker, svar på raketbeskjutning där dessa "modiga" palestinier väljer ut en plats där svarselden ska skada och döda så många som möjligt, människor som mördar sina egna om de protesterar mot att de väljer en sådan plats, vilka är de egentliga mördarna om de medvetna om svaret gör detta, och beställer sitt eget folks död på den platsen?
    Hittills har du VARJE GÅNG Israel mördat civila försvarat detta på detta forumet! Du kallar det nästan alltid för "självförsvar" - vilket du åter gör nu!
    jasså, har du visat på ett enda sådant fall?

    jag har inte hört om det, fn har inte hört om det, är det något som surrar i ditt huvud dao?
    så nej, israeler smyger inte runt mycket och mördar random civila i palestina, de smusslar inte ombord bomber på bussar eller in i diskotek, kafeer osv.

    och räknar du deras svarseld pga raketer mot dem så är det de som avlssar raketerna som är mördarna, de eställer med denna motelden, och som sagt de mördar dem som ber dem skjuta från andra ställen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  lazy 2013-11-13, 23:26

    Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-13, 23:33

    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Men DAO jämställer de som tyvärr dör när israel besvarar eld med mord av civila, detta lär inte vara riktigt rätt eller hur?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-13, 23:51

    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Då är du VÄLDIGT sent ute...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  lazy 2013-11-14, 00:00

    Dao skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Då är du VÄLDIGT sent ute...
    Absolut inte eller hyllar du palestinier som skurit halsen av barn in the name of the good?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-14, 00:02

    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Då är du VÄLDIGT sent ute...

    Absolut inte eller hyllar du palestinier som skurit halsen av barn in the name of the good?
    Varför skulle jag göra det, bara för att du ignorerar Israel alla brott?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  lazy 2013-11-14, 00:04

    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Då är du VÄLDIGT sent ute...

    Absolut inte eller hyllar du palestinier som skurit halsen av barn in the name of the good?
    Varför skulle jag göra det, bara för att du ignorerar Israel alla brott?
    Bara en fråga..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Infra 2013-11-14, 02:28

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilket?
    jasg har inte sett at israeler förklär sig och går ombord på bussar och mördar civila?
    däremot har jag sett motattacker, svar på raketbeskjutning där dessa "modiga" palestinier väljer ut en plats där svarselden ska skada och döda så många som möjligt, människor som mördar sina egna om de protesterar mot att de väljer en sådan plats, vilka är de egentliga mördarna om de medvetna om svaret gör detta, och beställer sitt eget folks död på den platsen?
    Hittills har du VARJE GÅNG Israel mördat civila försvarat detta på detta forumet! Du kallar det nästan alltid för "självförsvar" - vilket du åter gör nu!
    Korrekt. Man kan säga att Snipern har en unken människosyn.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-14, 03:00

    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Då är du VÄLDIGT sent ute...

    Absolut inte eller hyllar du palestinier som skurit halsen av barn in the name of the good?
    Varför skulle jag göra det, bara för att du ignorerar Israel alla brott?
    Bara en fråga..
    Tycker du det är schyst att fråga sådana frågor bara rakt ut? Vad vinner du på det, förutom gillande från Sniper..?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Infra 2013-11-14, 06:55

    I filmen Brooken Cameras får vi se den smutsiga, israeliska armén begå övergrepp
    mot palestinska civilister och barn medan de stjäl deras arealer där deras
    förbjudna bosättmimgar tillåts bre ut sig i stället.

    Palestinierna försvarar sin mark mot armen och kriminella bosättare. Bosättarna
    hämnas på nätterna och bränner ner de få kvarvarande olivträden. Ondskans
    kolportörer.



    http://dreamfilm.se/movies/details/3406-5-broken-cameras/

    Se hela filmen om israels kriminella aktiviteter på Västbanken. Bosättarna eller
    de smutsiga israeliska soldaterna vill inte bli filmade. De vill att deras kriminella
    aktiviteter på Västbanken ska hållas hemliga för världen. men här är bildbevisen.

    SIZ, den smutsiga israeliska zionistarmén kommer nu på nätterna och fångar barn.
    Fega svin. Inte ens bostäderna är fredade från dessa bestar. Odjur! 


    Lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Lazy skrev:Som Sniper redan skrivit, fördömer du ett mord på en sovande "menig" i bussen? Han hade ju trots allt varit soldat i hela två veckor(?)
    .

    Så bra. Då har han bara 3 år kvar av sin militärtjänstgöring. Så många palestinier -
    - så litet tid tänkte han säkert innan han lämnade in handduken. Smutsiga soldatsvin!
     


    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  lazy 2013-11-14, 12:20

    Sniperace skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Men DAO  jämställer de som tyvärr dör när israel besvarar eld med mord av civila, detta lär inte vara riktigt rätt eller hur?
    Det är inte civila araber som måste se sig över axeln i Israel nej.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Infra 2013-11-14, 13:48

    Infra skrev:I filmen Brooken Cameras får vi se den smutsiga, israeliska armén begå övergrepp
    mot palestinska civilister och barn medan de stjäl deras jordarealer där deras
    förbjudna bosättmimgar tillåts bre ut sig i stället.

    Palestinierna försvarar sin mark mot armen och kriminella bosättare. Bosättarna
    hämnas på nätterna och bränner ner de få kvarvarande olivträden. Ondskans
    kolportörer.



    http://dreamfilm.se/movies/details/3406-5-broken-cameras/

    Se hela filmen om israels kriminella aktiviteter på Västbanken. Bosättarna eller
    de smutsiga israeliska soldaterna vill inte bli filmade. De vill att deras kriminella
    aktiviteter på Västbanken ska hållas hemliga för världen. men här är bildbevisen.

    SIZ, den smutsiga israeliska zionistarmén kommer nu på nätterna och fångar barn.
    Fega svin. Inte ens bostäderna är fredade från dessa bestar. Odjur! 


    Lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Lazy skrev:Som Sniper redan skrivit, fördömer du ett mord på en sovande "menig" i bussen? Han hade ju trots allt varit soldat i hela två veckor(?)
    .

    Så bra. Då har han bara 3 år kvar av sin militärtjänstgöring. Så många palestinier -
    - så litet tid, tänkte han säkert innan han la näsan i vädret. Smutsiga soldatsvin!
     




    Senast ändrad av Infra den 2013-11-14, 13:52, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-14, 13:50

    lazy skrev:
    Sniperace skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Men DAO  jämställer de som tyvärr dör när israel besvarar eld med mord av civila, detta lär inte vara riktigt rätt eller hur?
    Det är inte civila araber som måste se sig över axeln i Israel nej.
    Jo, till stor del. Men mest i de ockuperade zonerna och i länderna runt om. Mest bör de hålla koll på helikoptrar och raketer, även om det oftast är försent när man väl ser dessa...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-14, 13:55

    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Sniperace skrev:
    lazy skrev:Den dagen som israeler hoppar på oskyldiga palestinier och dödar dem så kommer jag att vara en av de första att bojkotta dem, tro mig!
    Men DAO  jämställer de som tyvärr dör när israel besvarar eld med mord av civila, detta lär inte vara riktigt rätt eller hur?
    Det är inte civila araber som måste se sig över axeln i Israel nej.
    Jo, till stor del. Men mest i de ockuperade zonerna och i länderna runt om. Mest bör de hålla koll på helikoptrar och raketer, även om det oftast är försent när man väl ser dessa...
    men nu är det ju så att de är INTE i Israel då....

    men det du pekar på kunde undvikits om Hamaz o co inte gjorde attacker mot Israel eller hur?

    fortfarande är det så att Israel kommer inte förklädda och mördar oskyldiga genom att knivskära civila, lägga bomber på kafeér, diskotek och bussar, de sickar heller inga självmordsbombare till marknader osv osv.

    ALLA deras reaktioner är SVAR på attacker och riktade MOT dem som gjort dessa, så som jag skrev, utan dessa, inga motattacker från Israel.

    De som är mördarna är de sin initierar dessa attacker, dvs i de flesta fall HAMAZ som aktivt VÄLJER platser där civila SKA bli drabbade vid svarselden
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Infra 2013-11-20, 05:38

    Nu skjuter israel åter på "sittande fågel".

    Modellen är direkt hämtad från Nazzarnas koncentrationsläger.

    "Stäng in dom först - - förinta dom sen".  

    Flera bombanfall i gaza har åter skördat dödsoffer.

    Målen var 2 kycklingfarmer. Påminner litet om den där albylfabriken som USA
    bombade i Afrika på sin tid.
     



    http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-slog-till-mot-gaza-efter-beskjutning/

    israel har ett märkligt sätt att resonera när det gäller sina egna illdåd.

    israelisk "logik":

    A)Tre personer sitter i fängelse.  B) 2 flyr. C) Den tredje bär ansvaret i israels ögon.

    D) SIZ, den Smutsiga, israeliska Zionistarmén sätts in för att utföra förintelsen.  



    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-20, 10:17

    Infra skrev:Nu skjuter israel åter på "sittande fågel".

    Modellen är direkt hämtad från Nazzarnas koncentrationsläger.

    "Stäng in dom först - - förinta dom sen".  

    Flera bombanfall i gaza har åter skördat dödsoffer.

    Målen var 2 kycklingfarmer. Påminner litet om den där albylfabriken som USA
    bombade i Afrika på sin tid.
     



    http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-slog-till-mot-gaza-efter-beskjutning/

    israel har ett märkligt sätt att resonera när det gäller sina egna illdåd.

    israelisk "logik":

    A)Tre personer sitter i fängelse.  B) 2 flyr. C) Den tredje bär ansvaret i israels ögon.

    D) SIZ, den Smutsiga, israeliska Zionistarmén sätts in för att utföra förintelsen.  



    kanske bordr de avsyått från att skjuta granater mot israel. De vet ju att det straffar sig.

    Vad gäller kycklingfarmer finns inget som hindrar att de där tillverkar vapen eller gräver tunnlar ftån Smile

    Sedan var det ju ett glädjande misstag av terroristerna att spränga sig själva Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Dao 2013-11-20, 14:10

    Sniperace skrev:men nu är det ju så att de är INTE i Israel då...
    Det stämmer. Israel angriper numera rutinmässigt i stort sett alla områden kring sin gräns, med undantag Egypten, eftersom de är lydiga Israel/USA. Palestinierna INNE i Israel hålls kontrollerade med metoder påminnande om Sydafrikas Apartheidsystem.

    Sniperace skrev:men det du pekar på kunde undvikits om Hamaz o co inte gjorde attacker mot Israel eller hur?
    Hamaz har inte funnits hela tiden, och även när de har funnits har de under perioder slutat anfallit Israel. Israel fortsatte dock sina angrepp, hela tiden.

    Sniperace skrev:fortfarande är det så att Israel kommer inte förklädda och mördar oskyldiga genom att knivskära civila, lägga bomber på kafeér, diskotek och bussar, de sickar heller inga självmordsbombare till marknader osv osv.
    Det behöver de inte, då de har en extrem styrkefördel i sin reguljära armé. De orsakar än större förödelse med sina tomahawkrobotar, än vad palestinierna ens skulle kunna drömma om. Till det det vardagliga förtrycket med kontroll på det mesta i vardagen, där man omöjliggör trygghet och säkerhet för folk i regionen, bland annat kollektiva bestraffningar och liknande. Ytterligare till detta den form av bakteriologiska krigföring som blir resultatet då palestinierna omöjligt kan bygga upp sanitära anläggningar - inte ens de israeliska palestinierna.

    Sniperace skrev:ALLA deras reaktioner är SVAR på attacker och riktade MOT dem som gjort dessa, så som jag skrev, utan dessa, inga motattacker från Israel.
    Vissa av dem är "reaktioner", men det vanligaste är att det är från palestinskt håll reaktionerna kommer, reaktioner på strukturellt förtryck och ständig rädsla att bli dödad vilken dag som helst. Större delen av den israeliska ockupationen av Palestina, har inga attacker skett mot Israel, ändock har den israeliska förtrycket fortgått.

    Sniperace skrev:De som är mördarna är de sin initierar dessa attacker, dvs i de flesta fall HAMAZ som aktivt VÄLJER platser där civila SKA bli drabbade vid svarselden
    Hamaz har mycket skuld, men fortfarande är de en KONSEKVENS av Israels politik. Och inte heller de kommer i närheten av antal mord som Israel gjort sig skyldig till. Så försök inte...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Infra 2013-11-20, 16:12

    Snipern skrev:kanske bordr de avsyått från att skjuta granater mot israel
     Voffödå då?  

    Snipern skrev:Vad gäller kycklingfarmer finns inget som hindrar att de där tillverkar vapen eller gräver tunnlar ftån
    Kom igen nu för Farao, Snipern. Kan kycklingar gräva?  
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-20, 16:33

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men nu är det ju så att de är INTE i Israel då...
    Det stämmer. Israel angriper numera rutinmässigt i stort sett alla områden kring sin gräns, med undantag Egypten, eftersom de är lydiga Israel/USA. Palestinierna INNE i Israel hålls kontrollerade med metoder påminnande om Sydafrikas Apartheidsystem.

    Sniperace skrev:men det du pekar på kunde undvikits om Hamaz o co inte gjorde attacker mot Israel eller hur?
    Hamaz har inte funnits hela tiden, och även när de har funnits har de under perioder slutat anfallit Israel. Israel fortsatte dock sina angrepp, hela tiden.

    Sniperace skrev:fortfarande är det så att Israel kommer inte förklädda och mördar oskyldiga genom att knivskära civila, lägga bomber på kafeér, diskotek och bussar, de sickar heller inga självmordsbombare till marknader osv osv.
    Det behöver de inte, då de har en extrem styrkefördel i sin reguljära armé. De orsakar än större förödelse med sina tomahawkrobotar, än vad palestinierna ens skulle kunna drömma om. Till det det vardagliga förtrycket med kontroll på det mesta i vardagen, där man omöjliggör trygghet och säkerhet för folk i regionen, bland annat kollektiva bestraffningar och liknande. Ytterligare till detta den form av bakteriologiska krigföring som blir resultatet då palestinierna omöjligt kan bygga upp sanitära anläggningar - inte ens de israeliska palestinierna.

    Sniperace skrev:ALLA deras reaktioner är SVAR på attacker och riktade MOT dem som gjort dessa, så som jag skrev, utan dessa, inga motattacker från Israel.
    Vissa av dem är "reaktioner", men det vanligaste är att det är från palestinskt håll reaktionerna kommer, reaktioner på strukturellt förtryck och ständig rädsla att bli dödad vilken dag som helst. Större delen av den israeliska ockupationen av Palestina, har inga attacker skett mot Israel, ändock har den israeliska förtrycket fortgått.

    Sniperace skrev:De som är mördarna är de sin initierar dessa attacker, dvs i de flesta fall HAMAZ som aktivt VÄLJER platser där civila SKA bli drabbade vid svarselden
    Hamaz har mycket skuld, men fortfarande är de en KONSEKVENS av Israels politik. Och inte heller de kommer i närheten av antal mord som Israel gjort sig skyldig till. Så försök inte...
    Nu har ju israelerna hela tiden varit under attacker, och innan israel bildades var det judarna i området som utsattes för terror.

    innan hamaz var det plo osv, när plo påbörjade fredssamtalen drog sig hamaz ur och blev fiender till PLO/fatah och började mörda dessa, liksom att de körde igång attacker mot israel.

    och ditt skitsnack om att de prövar att inte göra några attacker stämmer inte helt eftersom andra då tagit över, eller samme män med annat gruppnamn...

    och krig är inte fråga om lika styrka och användandet av samma vapen, erx ett niomillimetersskott tillbaka för ett sådant, en grant tillbakla för en granat, så går inte krig till Dao.

    attackerna mot israel slutar inte för att israel slutar med motattackerna, men israels attacker slutar om de inte längre attackeras.

    Palestinierna har ett eget val, sluta med attackerna och motattackerna försvinner, eller fortsäött med dessa och motattackerna kommer efter varje attack.

    Kanske borde då Hamaz o co ta skeden i vacker hand och avsluta dessa idiotiska atacker som bara ger skit tillbaka, dessa ger ingen framgång och ger ingen chans till fred
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sniperace 2013-11-20, 16:35

    Infra skrev:
    Snipern skrev:kanske bordr de avsyått från att skjuta granater mot israel
     Voffödå då?  

    Snipern skrev:Vad gäller kycklingfarmer finns inget som hindrar att de där tillverkar vapen eller gräver tunnlar ftån
    Kom igen nu för Farao, Snipern. Kan kycklingar gräva?  
    så på de platserna sköter kycklingarna sig själva helt utan människor i närheten?

    är kycklingfarmarna helt fristående med kycklingar som sköter allt noch själva driver farmen?

    Sponsored content


    Israel - ondskans hemvist. - Sida 7 Empty Sv: Israel - ondskans hemvist.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 23:11