Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
R.O.F.L
DirtyDog
RedclownIII
redalert
ericTheDog
Thetaxpayer
PE Dal
Secrist
fingubben
RedMentalCase
lazy
Infra
Dao
Sniperace
formsvackan
19 posters

    Israel - laglöshetens väg

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  formsvackan 2010-08-01, 20:37

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Vilka är det som elden inriktas på som primärt mål från Hamaz och CO?
    Staten Israel.
    Sniperace skrev:Och vilka är det avsedda målet för Israels svarseld?
    Befolkningen i Gaza.

    Fel i BÅDA Formsvackan, Hamaz och andra motståndsgrupper väljer AKTIVT att slå till ENBART mot Israels civila med sina raketer och granater eller attacker, de som riktar sig mot israels MILITÄR är en försvinnande liten del, om det kan nog ingen förneka eftersom det är konstaterat från alla håll.

    och nästa punkt, så ÄR målet för Israels svarseld just de stridande grupperna, som tyvärr med full vetskap och avsikt väljer platser dör så många civila som möjligt ska skadas av svarselden.

    så i bådat dessa punkter hade du tyvärr HELT fel, och jag önskar faktiskt att du hade haft rätt, för då kunde jag försvarat Palestinas sak, men detta saboteras TOTALT av dessa gruppers val av sätt att slåss

    Nej Snipern, det är du som inte är kapabel att se människorna som annat än kanonmat. Jämför gärna händelserna med hur det gick till när nordamerikas ursprungsbefolkning "utrotades". Gör dig själv tjänsten och läs boken "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee" och ta dig en funderare över de slående likheterna. Det Israel sysslar med är att med vapenmakt fösa samman palestinierna i reservat, sämre och sämre och säm......

    Människor som hävdar att sådant är rätt utifrån vapnens rätt, är i mina ögon inte värda annat än förakt. Förtryckets och människoföraktets usla skepnad framträder tydligt hos dem som fördömer den ena sidans illdåd, samtidigt som de försvarar den andras.

    Låt oss hoppas att Israel åtminstone inte har den dåliga smaken att visa upp de kuvade motståndarna på cirkus framöver.


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-01, 20:54

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Vilka är det som elden inriktas på som primärt mål från Hamaz och CO?
    Staten Israel.
    Sniperace skrev:Och vilka är det avsedda målet för Israels svarseld?
    Befolkningen i Gaza.

    Fel i BÅDA Formsvackan, Hamaz och andra motståndsgrupper väljer AKTIVT att slå till ENBART mot Israels civila med sina raketer och granater eller attacker, de som riktar sig mot israels MILITÄR är en försvinnande liten del, om det kan nog ingen förneka eftersom det är konstaterat från alla håll.

    och nästa punkt, så ÄR målet för Israels svarseld just de stridande grupperna, som tyvärr med full vetskap och avsikt väljer platser dör så många civila som möjligt ska skadas av svarselden.

    så i bådat dessa punkter hade du tyvärr HELT fel, och jag önskar faktiskt att du hade haft rätt, för då kunde jag försvarat Palestinas sak, men detta saboteras TOTALT av dessa gruppers val av sätt att slåss

    Nej Snipern, det är du som inte är kapabel att se människorna som annat än kanonmat. Jämför gärna händelserna med hur det gick till när nordamerikas ursprungsbefolkning "utrotades". Gör dig själv tjänsten och läs boken "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee" och ta dig en funderare över de slående likheterna. Det Israel sysslar med är att med vapenmakt fösa samman palestinierna i reservat, sämre och sämre och säm......

    Människor som hävdar att sådant är rätt utifrån vapnens rätt, är i mina ögon inte värda annat än förakt. Förtryckets och människoföraktets usla skepnad framträder tydligt hos dem som fördömer den ena sidans illdåd, samtidigt som de försvarar den andras.

    Låt oss hoppas att Israel åtminstone inte har den dåliga smaken att visa upp de kuvade motståndarna på cirkus framöver.



    men hur du än vrider och vänder det kan du INTE förändra faktan att terrorism ÄR när man inriktar sig på att skada just civila framför stridande, och inte ens du kan förneka att det är så det går till idag, att HAMAZ med den definitionen ÄR terroristerna....

    Vem som sedan har rätt och fel är en helt annan fråga, och som jag sagt så många gånger så skulle jag stött Palestinierna HELT om det inte varit för Hamaz och co,s sätt att kämpa för frihet.

    Det är inte ett dugg annorlunda än om två människor blir ovänner, och den ene känner sig för svag att kunna slå den andre på truten och istället väljer att döda hans barn.....

    de har använt fel metod ända sedan flygplanskapningarna, självmordsbombarna och raketbeskjutningen av Israels civila, ALLAT har varit INRIKTAT ENBART till att skada civila och barn, INGET annat, och den kampen ser jag inte som hedervärd på något sätt
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:11

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, då får Hamaz väl "tacka" dem som gjorde granatattacken....

    Du är nog ganska ensam om att gilla den rådande situationen...

    Nej, tvärtom jag är nog ensam om att OGILLA rådande situation, jag ser det som illa att detta händer, medan ni verkar applådera varje attack mot israels civila vilka alltid får återverkningar.

    Mren vad tycker ni EGENTLIGEN, ser ni det som BRA att dessa attacker sker?
    Alla VET ju att varje sådan attack får ett svar....

    Och det blir ett svar på det, som blir ett svar på det, som blir ett svar på det...

    En "fredsvän" av rang är du, Sniper! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:16

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Vilka är det som elden inriktas på som primärt mål från Hamaz och CO?
    Staten Israel.
    Sniperace skrev:Och vilka är det avsedda målet för Israels svarseld?
    Befolkningen i Gaza.

    Fel i BÅDA Formsvackan, Hamaz och andra motståndsgrupper väljer AKTIVT att slå till ENBART mot Israels civila med sina raketer och granater eller attacker, de som riktar sig mot israels MILITÄR är en försvinnande liten del, om det kan nog ingen förneka eftersom det är konstaterat från alla håll.

    och nästa punkt, så ÄR målet för Israels svarseld just de stridande grupperna, som tyvärr med full vetskap och avsikt väljer platser dör så många civila som möjligt ska skadas av svarselden.

    så i bådat dessa punkter hade du tyvärr HELT fel, och jag önskar faktiskt att du hade haft rätt, för då kunde jag försvarat Palestinas sak, men detta saboteras TOTALT av dessa gruppers val av sätt att slåss

    Israel har raketer där de kan precisera vart de skall träffa - och de träffar en massa oskyldiga civila.

    Palestinierna har raketer som INTE går att precisera, rikta in, och de hamnar mestadels på åkrar och liknande - och leder till nästan ingen skada bland civila!

    Vet inte riktigt VAD du utgår från, Sniper - men logik är det då RAKT INTE!

    Du är här den ENDA på detta forumet som försvarar några raketattacker över huvudtaget!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-01, 21:20

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Vilka är det som elden inriktas på som primärt mål från Hamaz och CO?
    Staten Israel.
    Sniperace skrev:Och vilka är det avsedda målet för Israels svarseld?
    Befolkningen i Gaza.

    Fel i BÅDA Formsvackan, Hamaz och andra motståndsgrupper väljer AKTIVT att slå till ENBART mot Israels civila med sina raketer och granater eller attacker, de som riktar sig mot israels MILITÄR är en försvinnande liten del, om det kan nog ingen förneka eftersom det är konstaterat från alla håll.

    och nästa punkt, så ÄR målet för Israels svarseld just de stridande grupperna, som tyvärr med full vetskap och avsikt väljer platser dör så många civila som möjligt ska skadas av svarselden.

    så i bådat dessa punkter hade du tyvärr HELT fel, och jag önskar faktiskt att du hade haft rätt, för då kunde jag försvarat Palestinas sak, men detta saboteras TOTALT av dessa gruppers val av sätt att slåss

    Israel har raketer där de kan precisera vart de skall träffa - och de träffar en massa oskyldiga civila.

    Palestinierna har raketer som INTE går att precisera, rikta in, och de hamnar mestadels på åkrar och liknande - och leder till nästan ingen skada bland civila!

    Vet inte riktigt VAD du utgår från, Sniper - men logik är det då RAKT INTE!

    Du är här den ENDA på detta forumet som försvarar några raketattacker över huvudtaget!

    Ja, de träffar där de ska träffa, man skjuter alltid mot avfyrarna, och tyvärr väljer dessa platser där oskyldiga skadas, skulle någon av dessa drista sig att protestera mot valet av avfyrningsplats så blir denne helt sonika skjuten av dessa marodörer.

    dessa som du så ihärdigt försvarar.... och deras rätt att välja sådana platser, säg mig stöder du verkligen deras rätt att göra så?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-01, 21:21

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, då får Hamaz väl "tacka" dem som gjorde granatattacken....

    Du är nog ganska ensam om att gilla den rådande situationen...

    Nej, tvärtom jag är nog ensam om att OGILLA rådande situation, jag ser det som illa att detta händer, medan ni verkar applådera varje attack mot israels civila vilka alltid får återverkningar.

    Mren vad tycker ni EGENTLIGEN, ser ni det som BRA att dessa attacker sker?
    Alla VET ju att varje sådan attack får ett svar....

    Och det blir ett svar på det, som blir ett svar på det, som blir ett svar på det...

    En "fredsvän" av rang är du, Sniper! Laughing

    Ja, i motsats till dig som stöder att DE ska få skjuta på Israels civila, och Israel ska inte få besvara, jag du ÄR en fredsvän, när det gäller de DU anser ska stå utan moteld Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:33

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, då får Hamaz väl "tacka" dem som gjorde granatattacken....

    Du är nog ganska ensam om att gilla den rådande situationen...

    Nej, tvärtom jag är nog ensam om att OGILLA rådande situation, jag ser det som illa att detta händer, medan ni verkar applådera varje attack mot israels civila vilka alltid får återverkningar.

    Mren vad tycker ni EGENTLIGEN, ser ni det som BRA att dessa attacker sker?
    Alla VET ju att varje sådan attack får ett svar....

    Och det blir ett svar på det, som blir ett svar på det, som blir ett svar på det...

    En "fredsvän" av rang är du, Sniper! Laughing

    Ja, i motsats till dig som stöder att DE ska få skjuta på Israels civila, och Israel ska inte få besvara, jag du ÄR en fredsvän, när det gäller de DU anser ska stå utan moteld Very Happy

    Ähum...

    Du har uttalat stöd för Israels angrepp!

    Jag har INTE uttalat stöd för palestiniernas!

    Logiken borde vara självklar...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:35

    Sniperace skrev:Ja, de träffar där de ska träffa, man skjuter alltid mot avfyrarna, och tyvärr väljer dessa platser där oskyldiga skadas, skulle någon av dessa drista sig att protestera mot valet av avfyrningsplats så blir denne helt sonika skjuten av dessa marodörer.

    dessa som du så ihärdigt försvarar.... och deras rätt att välja sådana platser, säg mig stöder du verkligen deras rätt att göra så?

    Israel VET att oskyldiga går åt, och att vedergällningen I SIG stoppar ytterligare raketer! Det är alltså INTE en olycklig omständighet, eller ens "tyvärr"! Det är en MEDVETEN strategi från Israel - annars skulle de inte göra detta!

    Jag ha ALDRIG försvarat palestinska raketattacker!

    Så dröm om, krigsromantiker...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-01, 21:42

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, då får Hamaz väl "tacka" dem som gjorde granatattacken....

    Du är nog ganska ensam om att gilla den rådande situationen...

    Nej, tvärtom jag är nog ensam om att OGILLA rådande situation, jag ser det som illa att detta händer, medan ni verkar applådera varje attack mot israels civila vilka alltid får återverkningar.

    Mren vad tycker ni EGENTLIGEN, ser ni det som BRA att dessa attacker sker?
    Alla VET ju att varje sådan attack får ett svar....

    Och det blir ett svar på det, som blir ett svar på det, som blir ett svar på det...

    En "fredsvän" av rang är du, Sniper! Laughing

    Ja, i motsats till dig som stöder att DE ska få skjuta på Israels civila, och Israel ska inte få besvara, jag du ÄR en fredsvän, när det gäller de DU anser ska stå utan moteld Very Happy

    Ähum...

    Du har uttalat stöd för Israels angrepp!

    Jag har INTE uttalat stöd för palestiniernas!

    Logiken borde vara självklar...

    Nej, jag har inte uttalat stöd för det, utan förståelse VARFÖR de gör det, det är så i krig eller hur?

    INGA negligerar angrepp i krig....
    och speciellt INTE angrepp riktade enbart mot civila
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-01, 21:44

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, de träffar där de ska träffa, man skjuter alltid mot avfyrarna, och tyvärr väljer dessa platser där oskyldiga skadas, skulle någon av dessa drista sig att protestera mot valet av avfyrningsplats så blir denne helt sonika skjuten av dessa marodörer.

    dessa som du så ihärdigt försvarar.... och deras rätt att välja sådana platser, säg mig stöder du verkligen deras rätt att göra så?

    Israel VET att oskyldiga går åt, och att vedergällningen I SIG stoppar ytterligare raketer! Det är alltså INTE en olycklig omständighet, eller ens "tyvärr"! Det är en MEDVETEN strategi från Israel - annars skulle de inte göra detta!

    Jag ha ALDRIG försvarat palestinska raketattacker!

    Så dröm om, krigsromantiker...

    Nej, men det är en MEDVETEN strategi från HAMAZ o co att välja sådana platser JUST för att det ska få dessa konsekvenser.....

    angrepp resulterar ALLTID i motangrepp,

    Och JO, du försvarar dessa med att Israel INTE ska få besvara dem, de ska bara stillatigande ta emot enligt dig....

    Inte en enda gång har jag sett dig säga att de borde sluta med detta, tvärtom du skriver att de gör ingen skada, och att det är deras enda sätt att slåss....

    så hur var det nu DAO?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 22:55

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, de träffar där de ska träffa, man skjuter alltid mot avfyrarna, och tyvärr väljer dessa platser där oskyldiga skadas, skulle någon av dessa drista sig att protestera mot valet av avfyrningsplats så blir denne helt sonika skjuten av dessa marodörer.

    dessa som du så ihärdigt försvarar.... och deras rätt att välja sådana platser, säg mig stöder du verkligen deras rätt att göra så?

    Israel VET att oskyldiga går åt, och att vedergällningen I SIG stoppar ytterligare raketer! Det är alltså INTE en olycklig omständighet, eller ens "tyvärr"! Det är en MEDVETEN strategi från Israel - annars skulle de inte göra detta!

    Jag ha ALDRIG försvarat palestinska raketattacker!

    Så dröm om, krigsromantiker...

    Nej, men det är en MEDVETEN strategi från HAMAZ o co att välja sådana platser JUST för att det ska få dessa konsekvenser.....

    angrepp resulterar ALLTID i motangrepp,

    Och JO, du försvarar dessa med att Israel INTE ska få besvara dem, de ska bara stillatigande ta emot enligt dig....

    Inte en enda gång har jag sett dig säga att de borde sluta med detta, tvärtom du skriver att de gör ingen skada, och att det är deras enda sätt att slåss....

    så hur var det nu DAO?

    Så det är Hamas som TVINGAR Israel att avfyra sina raketer på oskyldiga civila?

    Jag är emot vedergällning som princip, speciellt när alla vet konsekvenserna! Och hur kan jag vara FÖR något om jag är EMOT det??? Ja... logisk har du ALDRIG riktigt varit...

    Du ser vad du VILL se, Sniper... Och sedan anser du att det du sett är det enda som gäller. Så ofta jag skrivit att jag inte gillar raketerna från Hamas, gör din ståndpunkt mot mig lite smått komisk...

    Det verkar som det kvittar vad jag skriver, eftersom du läser in lite vad du vill det jag skriver..!

    Men det är knappast nytt för NÅGON här inne, hur du agerar...

    Du är FÖR, och jag är EMOT - raketer i denna konflikten!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-01, 23:33

    Den sippe "fredsvännen" Shimon Perez är på resa för att fredsförhandla.
    Gissa vart han åkte? Till Kairo! Jo, du hörde rätt. Som om inte Egypten
    var tillräckoligt tajt med israel ändå. Naturligtvis gör han upp med
    Mobarak hur hårt järngrepp egyptierna skall hålla över Gaza ifall USA
    tvingar appartheidstaten till eftergifter.

    I övrigt består fredssamtalen av förestående samtal med det korrupta
    Fatahfölje som den röstberättigade palestinska befolkningen röstade
    bort i det senaste valet. Det har inga utsikter att bli mycket till
    fredssamtal. Abbas är för tight med palestinas fiender vilka
    också skänker honom hans upphöjda status och de rikedommar han samlat
    på sig.

    Ursäkta jag undrar, men....fredsförhandlar man inte med krigförande
    part? scratch
    Fredsförhandlar man med vänner som man redan håller fred med? Vilken
    sörja så länge varken israel, USA eller EU inte vill ha fred.
    Det hela är en hittepåförhandling i avsikt att förhala den
    egentliga freden ytterligare ett antal år. Jag vill påstå att det
    är ett nytt spel för galleriet i avsikt att vinna ytterligare
    tid för ytterligare utsvältning av palestinierna, Palestinas urinvånare.


    http://ca.news.yahoo.com/nphotos/VIDEO-Israels-Peres-in-Egypt-for-talks-with-Mubarak-Duration-0042/photo/01082010/24/photo/photos-n-world-video-israel-s-peres-egypt-talks-mubarak-duration-00.html

    Israel - laglöshetens väg 2mubarak21

    Israel - laglöshetens väg Obamaboycottsracismsumm
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  lazy 2010-08-02, 00:49

    Det är tur att det finns realistiska människor på den palestinska sidan
    också, sådana där människor som Dao&co förnekar eller kallar förrädare.

    Jerusalem Post
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Dao 2010-08-02, 02:15

    lazy skrev:Det är tur att det finns realistiska människor på den palestinska sidan
    också, sådana där människor som Dao&co förnekar eller kallar förrädare.

    Jerusalem Post

    Var har jag förnekat någonting, och var har jag kallat någon för förrädare?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-02, 06:17

    lazy skrev:Det är tur att det finns realistiska människor på den palestinska sidan
    också, sådana där människor som Dao&co förnekar eller kallar förrädare.

    Jerusalem Post

    Ännu en propagandaartikel från Jerusalem post. Vad som deklareras från
    israelisk håll är helt enkelt att man är svårt pressad från internationellt
    håll, inte tycker om det och vill vända på förutsättningar som flyter upp
    hela tiden för att lägga sig tillrätta på rätt köl igen, hur man än gör.
    Den som, likt Lazy, använder sig av Jeruslem post som sanningsvittne är lika
    illa ute som en del DN-läsare.

    20 svårt skadade enligt BBC efter israels senaste missilattack mot
    civila på Gazaremsan. Bland dem flera barn. Vi får antagligen vänta några
    dar innan antalet döda kan fastställas. Läkarna kämpar nu för deras liv.
    En död rapporteras hittills. Men enligt BBC:s svenska radioversion på
    FM-bandet förnekar Hamasföreträdare att någon Hamasledare dog.

    Jag har sagt det förut - säger det igen: ynkedom av israel att sitta och
    gnälla över alldeles för svag eldgivning från Gaza när man själva sitter
    på en bombpotential som kommer att lägga hela regionen i grus och aska
    om israel inte avväpnas.


    "One Thai farmer in Israel has been killed in the past year." (BBC)


    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-10824909

    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-10825358

    Israel - laglöshetens väg Bendibiranandisraelnuke
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 09:54

    Ursäkta jag undrar, men....fredsförhandlar man inte med krigförande
    part? scratch

    Jo, normalt gör man detta, men tyvärr innehåller HAMAZ traktat FÖRBUD mot fredsförhandlingar, och dödsstraff för den som förhandlar fred med Israel.

    Så Infra, detta ÄR förbjudet för Hamaz enligt deras egna lagar..

    så fortfarande är det så att innan fred kan komma måste en del av dessa strykas, vilket du, Dao, och FS är motståndare till, dvs NI är krigsivrare och mot en möjlig fred!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 09:59

    Du är FÖR, och jag är EMOT - raketer i denna konflikten!

    Nej, det är tvärtom DAO, för det jag säger är att en raket från Gaza mot Israels civila, de är inte avsedda för andra, får alltid svarseld, oftast inte en raket utan kanoneld med granater, mot avfyrningsplatsen, och sådant är det naturliga i krig, HAMAZ väljer detta MEDVETET, och den vanlige Gazabon kan inte förändra mycket av det, för protesterande MÖRDAS av Hamaz....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-02, 10:41

    Det är inga lagar, dumskalle. På sin höjd är det
    en klausul i stadgarna. Men inte ens det kan du belägga.
    Men stadgar kan förhandlas om men då måste man förstås
    förhandla. Att sitta och fredsförhandla med en församling
    som redan är frälst är tämligen meningslöst.

    Det är bara du och israel som kallar det "Fredsförhandlingar".
    Jag kallar det spel för galleriet för att slippa fredsförhandla.

    (Sniper när han har lackat ur på Hamas):


    Israel - laglöshetens väg Shouto
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  formsvackan 2010-08-02, 11:02

    Infra skrev:Det är bara du och israel som kallar det "Fredsförhandlingar".
    Vad har Israel erbjudit sig att förhandla med Hamas om ?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-02, 11:10

    Jag kan glädja dig med att du får rätt för en gångs skull, Snipern. Kl 8 i morse hördes en serie explossioner från de israeliska städerna Eilat och en grannstad
    i israel. Det tyck ha varit ett femtal Katusharaketer som slagit ner.

    Man undrar nu vilka underåriga Hamaskombattanter som skall få plikta med livet den här gången. Men huvudsaken är väl att du fått rätt när du säger. "Verkanseld vedergälls".


    Israel - laglöshetens väg Frintelsensoffer

    Israel - laglöshetens väg Lgnen2


    Senast ändrad av Infra den 2010-08-02, 11:26, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 11:24

    Infra skrev:Det är inga lagar, dumskalle. På sin höjd är det
    en klausul i stadgarna. Men inte ens det kan du belägga.
    Men stadgar kan förhandlas om men då måste man förstås
    förhandla. Att sitta och fredsförhandla med en församling
    som redan är frälst är tämligen meningslöst.

    Det är bara du och israel som kallar det "Fredsförhandlingar".
    Jag kallar det spel för galleriet för att slippa fredsförhandla.

    (Sniper när han har lackat ur på Hamas):


    Israel - laglöshetens väg Shouto

    Ok, så om det inte är en "lag" så kan det inte stadgas dödsstraff för det?

    menar du att stadgarna inte är något som gäller för Hamaz?
    och att den som skulle drista sig till att fredsförhandla med Israel inte behöver räkna med att straffas enligt dessa stadgar?

    och en sak skla du vara säker på, det är HAMAZ som VÄGRAR direkta fredsförhandlingar, av en outgrundlig orsak, som du kallar klausul i stadgarna Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 11:27

    Infra skrev:Jag kan glädja dig med att du får rätt för en gångs skull, Snipern. Kl 8 i morse hördes en serie explossioner från de israeliska städerna Eilat och en grannstad
    i israel. Det tyck ha varit ett femtal Katusharaketer som slagit ner.

    Man undrar nu vilka underåriga Hamaskombattanter som skall få plikta med livet den här gången. Men huvudsaken är väl att du fått rätt när du säger. "Verkanseld vedergälls".


    Israel - laglöshetens väg Frintelsensoffer

    Israel - laglöshetens väg Lgnen2

    Tror du att NÅGOT land i krig stillatigande skulle ta emot angrepp utan att gå till motangrepp?
    det är krigets naturliga sak...

    så, detta kommer få återverkningar, vilket jag tycker är tråkigt, men du får väl tacka dem som skickade dem för det.

    Tycker du det var BRA att de gjorde detta?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 11:28

    formsvackan skrev:
    Infra skrev:Det är bara du och israel som kallar det "Fredsförhandlingar".
    Vad har Israel erbjudit sig att förhandla med Hamas om ?

    FRED, hur de ska lösa de olika frågorna....
    det är en öppen fråga, bara de kommer så långt att de kan börja förhandla...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-02, 11:31

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Det är inga lagar, dumskalle. På sin höjd är det
    en klausul i stadgarna. Men inte ens det kan du belägga.
    Men stadgar kan förhandlas om men då måste man förstås
    förhandla. Att sitta och fredsförhandla med en församling
    som redan är frälst är tämligen meningslöst.

    Det är bara du och israel som kallar det "Fredsförhandlingar".
    Jag kallar det spel för galleriet för att slippa fredsförhandla.

    (Sniper när han har lackat ur på Hamas):


    Israel - laglöshetens väg Shouto

    Ok, så om det inte är en "lag" så kan det inte stadgas dödsstraff för det?

    menar du att stadgarna inte är något som gäller för Hamaz?
    och att den som skulle drista sig till att fredsförhandla med Israel inte behöver räkna med att straffas enligt dessa stadgar?

    och en sak skla du vara säker på, det är HAMAZ som VÄGRAR direkta fredsförhandlingar, av en outgrundlig orsak, som du kallar klausul i stadgarna Very Happy

    [color:0061=white}Belägg detta påstående, tack. Sitt inte bara och vräk ur dig. Och; när du ändå är igång: erkänn att det är israel som
    inte vill ha nån fred. hela världen vet - du sitter och nekar.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Infra 2010-08-02, 11:33

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Jag kan glädja dig med att du får rätt för en gångs skull, Snipern. Kl 8 i morse hördes en serie explossioner från de israeliska städerna Eilat och en grannstad
    i israel. Det tyck ha varit ett femtal Katusharaketer som slagit ner.

    Man undrar nu vilka underåriga Hamaskombattanter som skall få plikta med livet den här gången. Men huvudsaken är väl att du fått rätt när du säger. "Verkanseld vedergälls".


    Israel - laglöshetens väg Frintelsensoffer

    Israel - laglöshetens väg Lgnen2

    Tror du att NÅGOT land i krig stillatigande skulle ta emot angrepp utan att gå till motangrepp?
    det är krigets naturliga sak...

    så, detta kommer få återverkningar, vilket jag tycker är tråkigt, men du får väl tacka dem som skickade dem för det.

    Tycker du det var BRA att de gjorde detta?

    Nej visst. Kl 8 i morse fick du belägg för att du har rätt på denna punkt.
    Nu är du väl ändå nöjd?



    Sponsored content


    Israel - laglöshetens väg Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 21:18