Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedMentalCase
redalert
Dao
DMustaine
ericTheDog
R.O.F.L
Sniperace
Sossar ee lata
Secrist
Infra
RedCloud
15 posters

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Sniperace 2013-05-06, 21:20

    RedCloud skrev:
    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 8580131647
    ja, där ser vi blodet från israeliska barn som fått halsarna avskurna av palestinska terrorister
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  RedCloud 2013-05-06, 21:34

    ja, där ser vi blodet från israeliska barn som fått halsarna avskurna av palestinska terrorister

    Nope, från slaktade palestinska terrorister...

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 _29435_Gaza_victims
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Jämförelse

    Inlägg  Gandalf 2013-05-06, 21:40

    Med bombningarna i går natt dödade israel 74 människor.

    Israels flygattack mot Syrien på söndagen dödade "dussintals" soldater och träffade flera militäranläggningar. Det uppger en högt uppsatt militärkälla för New York Times i dag.

    Tragiskt javisst, men hur många tusentals civila Syrienmedborgare har Assads soldater lyckats ta kol på?

    Oroligheterna i Syrien fortsätter att skörda människoliv.
    På torsdagsmorgonen skakades Damaskus av kraftfulla bombexplosioner och minst 55 personer har mist livet och 372 skadats, uppger Syriens inrikesminister enligt Reuters.


    Uppgifter om att regimen skjuter robotar Våldet i Syrien fortsätter i oförminskad takt. I dag omkom minst 16 människor när en bilbomb exploderade utanför huvudstaden Damaskus.[/i]

    Israel angriper vapenanläggningar och militärer, Syriens ledande överhuvud angriper och dödar sina egna civila medborgare, skillnad jovisst tycker jag.

    Att minska vapenarsenalen i Syrien torde väl vara en ganska välvillig fredsgärning tycker jag igen!

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Infra 2013-05-06, 21:54

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 8580131647
    ja, där ser vi blodet från israeliska barn som fått halsarna avskurna av palestinska terrorister
    Belägg tack. Här får du belägg för israels blodtörst.

    [img]terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Fasaempatilshet[/img]


    [img]terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Flerdodabarn[/img]
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  R.O.F.L 2013-05-06, 22:46

    Gandalf skrev:Med bombningarna i går natt dödade israel 74 människor.

    Israels flygattack mot Syrien på söndagen dödade "dussintals" soldater och träffade flera militäranläggningar. Det uppger en högt uppsatt militärkälla för New York Times i dag.

    Tragiskt javisst, men hur många tusentals civila Syrienmedborgare har Assads soldater lyckats ta kol på?

    Oroligheterna i Syrien fortsätter att skörda människoliv.
    På torsdagsmorgonen skakades Damaskus av kraftfulla bombexplosioner och minst 55 personer har mist livet och 372 skadats, uppger Syriens inrikesminister enligt Reuters.


    Uppgifter om att regimen skjuter robotar Våldet i Syrien fortsätter i oförminskad takt. I dag omkom minst 16 människor när en bilbomb exploderade utanför huvudstaden Damaskus.[/i]

    Israel angriper vapenanläggningar och militärer, Syriens ledande överhuvud angriper och dödar sina egna civila medborgare, skillnad jovisst tycker jag.

    Att minska vapenarsenalen i Syrien torde väl vara en ganska välvillig fredsgärning tycker jag igen!


    Läst för mycket Expressen? Är det assadregimen som spränger bilbomber i Damaskus?
    Är det bättre att beväpna al Qaida. SAA kan strida i åratal.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  DirtyDog 2013-05-06, 23:05

    R.O.F.L skrev:Är det assadregimen som spränger bilbomber i Damaskus?
    Nej, och det påstod han inte heller.
    R.O.F.L skrev:Är det bättre att beväpna al Qaida. SAA kan strida i åratal.
    Ifall man vill utrota muslimer så är det förvisso bäst att ge militärt stöd till bägge sidor men ifall man förstör livsfarliga raketer så ökar man knappast risken för att oskyldiga dödas.

    Även ifall Israel och Syrien aldrig har förhandlat fram nån fred så råder vapenstillestånd sen över 30 år. Att dessa raketer hamnar hos Hezbollah är dock något HELT annat. Då VET Israel att de kommer att användas OCH mot vem. Genom att utföra attacken INNAN de kom i Hezbollahs händer så kan de undvika att starta en direkt konfrontation med Hezbollah vilket för Israel är en besvärligare motståndare än Syrien som knappast vänder sin arme mot Israel.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  R.O.F.L 2013-05-06, 23:27

    DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:Är det assadregimen som spränger bilbomber i Damaskus?
    Nej, och det påstod han inte heller.
    R.O.F.L skrev:Är det bättre att beväpna al Qaida. SAA kan strida i åratal.
    Ifall man vill utrota muslimer så är det förvisso bäst att ge militärt stöd till bägge sidor men ifall man förstör livsfarliga raketer så ökar man knappast risken för att oskyldiga dödas.

    Även ifall Israel och Syrien aldrig har förhandlat fram nån fred så råder vapenstillestånd sen över 30 år. Att dessa raketer hamnar hos Hezbollah är dock något HELT annat. Då VET Israel att de kommer att användas OCH mot vem. Genom att utföra attacken INNAN de kom i Hezbollahs händer så kan de undvika att starta en direkt konfrontation med Hezbollah vilket för Israel är en besvärligare motståndare än Syrien som knappast vänder sin arme mot Israel.

    Hezbollah har redan raketer och man undviker således ingen konfrontation, man ger sig in i ett nytt krig som redan idag liknar Libanon på 80 talet.
    Israel har dock säkert en klar bild för sig vad som väntar....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-06, 23:37

    Secrist skrev:Lite svårt att döma någon i domstol som är död. Vi brukar inte göra så.

    Läs igen vad jag skrev...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-06, 23:38

    Sniperace skrev:Han är död, det är svårt att förhöra och döma döda.... de kan ´ju inte försvara sig Smile

    men ok, kan du så kan väl andra.

    Även du bör nog läsa en gång till vad jag skrev...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-06, 23:39

    Är det verkligen att stå på Israels sida, att så aggressivt motverka all form av kritik gentemot Israel???
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  DirtyDog 2013-05-07, 00:35

    Dao skrev:Är det verkligen att stå på Israels sida, att så aggressivt motverka all form av kritik gentemot Israel???
    Vem har varit aggresiv? Rolling Eyes

    Själv så bryr jag mig föga om vilken sida som jag anses stå på. Jag har inga moraliska skyldigheter emot någon och mig veterligen så har Israel aldrig gjort något för mig?

    Detta förhindrar mig dock inte från att tänka rationellt och begripa varför man handlar på ett visst sätt och inse möjliga konsekvenser till att de INTE handlar som de gör.

    Som R.O.F.L skrev så har Hezbollah redan raketer men INGA som kan mäta sig med dessa som nu attackerades och Hezbollah har inte tidigare visat någon motvilja mot att använda allt som man har tillgång till.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  DirtyDog 2013-05-07, 00:49

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Vem är du att DÖMA, de är inte dömda för detta, så då blir det fel att anklaga dem för detta eller hur? Smile

    Precis som det är fel att göra så med en person blir det väl fel att göra detsamma med en stat eller? *fniss*

    Det handlar inte riktigt om att dömma, utan mer att hålla lite koll!

    Hitler blev heller aldrig dömd, i en domstol under Tredje riket - så han kan ju inte ha gjort allt dumt som påstås, eller?
    Men vem påstår att Hitler eller Tyskland var terrorister?

    Hur många länder har i världshistorien fått en terrorstämpel?
    Det är väl snarare så att länder anklagas för att STÖDJA terrorism?

    Terrorism är något helt annat än det som nazisterna sysslade med. Försök att inse detta. Därmed inte sagt att deras handlingar var mindre avskyvärda.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-07, 01:25

    DirtyDog skrev:Vem har varit aggresiv? Rolling Eyes

    Själv så bryr jag mig föga om vilken sida som jag anses stå på. Jag har inga moraliska skyldigheter emot någon och mig veterligen så har Israel aldrig gjort något för mig?

    Detta förhindrar mig dock inte från att tänka rationellt och begripa varför man handlar på ett visst sätt och inse möjliga konsekvenser till att de INTE handlar som de gör.

    Som R.O.F.L skrev så har Hezbollah redan raketer men INGA som kan mäta sig med dessa som nu attackerades och Hezbollah har inte tidigare visat någon motvilja mot att använda allt som man har tillgång till.

    Men det är inte "rationellt" att göra motsvarande gentemot "de Andra"?

    Varför skulle Hezbollah INTE ha raketer? Israel är ju inte direkt kända för sin motvilja att angripa vilken part det månne vara i regionen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-07, 01:26

    DirtyDog skrev:Men vem påstår att Hitler eller Tyskland var terrorister?

    Hur många länder har i världshistorien fått en terrorstämpel?
    Det är väl snarare så att länder anklagas för att STÖDJA terrorism?

    Terrorism är något helt annat än det som nazisterna sysslade med. Försök att inse detta. Därmed inte sagt att deras handlingar var mindre avskyvärda.

    Börja med att först inse vad det är jag gensvarade på, när jag skrev liknelsen om Hitler, innan du börjar snurra in dig lite VÄL mycket...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Secrist 2013-05-07, 07:10

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Men vem påstår att Hitler eller Tyskland var terrorister?

    Hur många länder har i världshistorien fått en terrorstämpel?
    Det är väl snarare så att länder anklagas för att STÖDJA terrorism?

    Terrorism är något helt annat än det som nazisterna sysslade med. Försök att inse detta. Därmed inte sagt att deras handlingar var mindre avskyvärda.

    Börja med att först inse vad det är jag gensvarade på, när jag skrev liknelsen om Hitler, innan du börjar snurra in dig lite VÄL mycket...

    Kan det bero på att liknelsen är trams? Stalin ställdes inte heller inför rätta. Är det för att han var komunist som du inte vill använda honom som liknelse?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-07, 09:23

    Secrist skrev:Kan det bero på att liknelsen är trams? Stalin ställdes inte heller inför rätta. Är det för att han var komunist som du inte vill använda honom som liknelse?

    Det spelar ingen roll! Ni skulle tramsa bort det oavsett...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Infra 2013-05-07, 09:33



    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Secrist 2013-05-07, 09:38

    Infra skrev:

    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då? Att inte fungera riktigt hundra i skallen är väl snarast en förutsättning för att bli övertygad kommunist?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  RedCloud 2013-05-07, 09:59

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då?

    (v) accepterar inte rasister och fascister, så där är du inte välkommen rassepajas....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Dao 2013-05-07, 10:33

    Secrist skrev:
    Infra skrev:

    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då? Att inte fungera riktigt hundra i skallen är väl snarast en förutsättning för att bli övertygad kommunist?

    Då har du tydligen varit "kommunist" länge...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  redalert 2013-05-07, 10:42

    RedCloud skrev:
    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då?

    (v) accepterar inte rasister och fascister, så där är du inte välkommen rassepajas....

    Men du är ju både rasist och fascist! Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Secrist 2013-05-07, 14:09

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:

    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då? Att inte fungera riktigt hundra i skallen är väl snarast en förutsättning för att bli övertygad kommunist?

    Då har du tydligen varit "kommunist" länge...

    Tillsammans med alla dina kommunistkompisar då.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Infra 2013-05-08, 01:52

    Secrist skrev:
    Infra skrev:

    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då? Att inte fungera riktigt hundra i skallen är väl snarast en förutsättning för att bli övertygad kommunist?
    För att komma in i vänsterpartiet får du nog
    förvandla dig till ett flaskskepp, först.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Infra 2013-05-08, 03:51



    Gandalf "den gode":
    Israel angriper vapenanläggningar och militärer
    Jasså?
    Sen när?


    http://www.aftonbladet.se/kultur/article5520426.ab

    "När mannen är 20 meter från huset kommer en skur av kulor från taket. Men nu är det inte varningsskott det är frågan om. En av soldaterna som var med säger att han aldrig så länge han lever kommer att glömma den gamle mannens skrik.
    Men officeren verkar nästan upprymd. Han kallar det inträffade ”en bra början på kvällen” och avfärdar alla frågor om varför han inte gav tillstånd till avskräckande eldgivning med att ”det är natt och den där mannen var terrorist”.
    När de undersöker den sönderskjutna kroppen kan de konstatera att den gamle mannen varken hade vapen eller sprängämnen."
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Secrist 2013-05-08, 07:43

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:

    Du har rätt, Dao. Att falla in i SD-Secrist
    trams är som att tramsa med en sinnessjuk.
    cat

    Då kanske du hoppas att jag ska gå över till Vänsterpartiet nu då? Att inte fungera riktigt hundra i skallen är väl snarast en förutsättning för att bli övertygad kommunist?
    För att komma in i vänsterpartiet får du nog
    förvandla dig till ett flaskskepp, först.

    Och vara beredd att betala pengar till partiet. Den formen av kollektiv utpressning är ju populär inom Vänsterpartiet.

    Sponsored content


    terrorstaten Israel fortsätter sin terror - Sida 3 Empty Sv: terrorstaten Israel fortsätter sin terror

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 02:57