Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
Infra
6 posters

    Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 13:05

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JA har inte vänsterns väg visat sig vara våldsam?
    vi har ju alla sett resultaten av vänsterrevolutioner och de vettlösa avrättningsvågor aqv "borgarpacket" som följt dessa liksom det förtryck och terror som följt i spåren, vi ser AFAS härjningar, vi ser det vid demonstartioner mot swd ochandraq där dessa vänsterelement löper amok och vandalserar och gör vad de kan för at skada poliser och deras hästar osv osv.


    Nej, dessa jävla talibener väljer själva att utsättas för våld, de måste bekämpas, och de kommer förlora och du kommer gråta för att de inte får makten.
    Jag förstår inte varför du stöder och älskar dessa och deras verksamhet

    Talibanerna föddes ur det våld du försvarar, och mer våld ger dem bara ökat stöd - antingen dem eller någon ny gruppering med ett annat namn.

    Våld löser inga problem, Sniper! Ibland kanske kortsiktigt, men aldrig i längden!
    Talibanerna föddes ur handfast och förtryckande Islam....
    och sådant ska bekämpas, men du gillar väl barnäktenskap, avrättningar av avfällingar, stenande av dem som har sex utanför äktenskapet osv osv, allt detta du så frenetiskt försvarar
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 13:07

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JO de har hållit på med våld och mördande mt varandra i 1400 år, beroende på vilken gren de tillhör, sunni mot shia, shia mot sunni, och detta är ju sanninen som de själva vidmerar, men du ljuger om.

    så detta är usa,s fel? *asg*

    låt nu demokratin få sprida sig, arbeta inte för att stoppa denna Daore!
    Din älskade islamism är oförenlig med demokrati, och demokrati är nog inte riktigt vad du vill ha för dig är det nog bara demokrati så länge det går som DU vil, vad resten vill skiter du högaktningsfullt i.

    USA ansvarar för sina egna handlingar!

    Och nej - dina fantasier om "muslimskt våld", kan du inte rättfärdiga genom att ständigt upprepa dem. Du har liksom inget stöd för det påståendet!

    Detsamma gäller dina påståenden om islam generellt! Liksom demokrati...

    Du bör nog börja studera lite mer fakta, från mer objektivt håll, Sniper...

    våld mellan grupperingarna sunni-shia är inte fantasier, sluta blunda Daore
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 13:18

    Sniperace skrev:Talibanerna föddes ur handfast och förtryckande Islam....
    och sådant ska bekämpas, men du gillar väl barnäktenskap, avrättningar av avfällingar, stenande av dem som har sex utanför äktenskapet osv osv, allt detta du så frenetiskt försvarar

    Grunden till talibanerna är extremistisk salafism, det stämmer. Men överallt där denna extremism finns representerad är den mycket liten och obetydlig. Undantagen gäller oroshärdar, alltså ditt älskade våld.

    Just talibanerna bildades i början av 90-talet, i Pakistan, dit många mer extrema afghanska grupper hade flytt under den sovjetiska invasionen och ockupationen. Deras strävan efter jämlikhet gjorde att många valde att fly till norra Pakistan. Där fick de kontakt med USA, via Saudiarabien, som försåg dem med utbildning och vapen - och sände in dem tillbaka till Afghanistan att sköta deras krig där. Utan detta stöd, och utan kriget på 80-talet, hade talibanerna aldrig funnits som organisation och de hade garanterat aldrig varit så starka.

    Allt går att läsa i flera böcker som getts ut i ämnet. Kopplingen till islam är mestadels retoriskt, och de går emot en hel del grundläggande muslimska värderingar, som alla extremistiska grupper.

    Här är en grundkurs:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Taliban
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 13:19

    Sniperace skrev:våld mellan grupperingarna sunni-shia är inte fantasier, sluta blunda Daore

    Var kan jag hitta stöd för detta ditt ständigt upprepande påstående?

    Då det i stort går emot den kunskap som finns från universitetshåll, skulle det vara oerhört intressant att höra lite vart du får den uppgiften ifrån. Inte minst med tanke på hur extremt dåligt insatt du verkar vara i islam generellt...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 13:29

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:våld mellan grupperingarna sunni-shia är inte fantasier, sluta blunda Daore

    Var kan jag hitta stöd för detta ditt ständigt upprepande påstående?

    Då det i stort går emot den kunskap som finns från universitetshåll, skulle det vara oerhört intressant att höra lite vart du får den uppgiften ifrån. Inte minst med tanke på hur extremt dåligt insatt du verkar vara i islam generellt...

    det är din egen högst personliga åsikt, och inte på något vis sanning.

    så du förnekar att sunni slår till mot shia, och tvärtom? *asg*
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  DirtyDog 2013-03-25, 13:59

    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Det är klart att USA är intresserade. Där slår du in öppna dörrar.

    Jag tänker närmast på det du säger när du säger:
    "de misslyckade försöken den 25 december 2009 att spränga ett amerikanskt passagerarplan i luften och den 27 oktober 2010 att skicka två paketbomber på fraktflyg på väg till USA."
    Skedde dom attentaten i form av bilbomber, kanske....? scratch
    Nej, hurså? Vad har bilbomber med USA's krig mot terroristerna att göra? scratch
    En hel del faktiskt. Vi hade nämligen börjat
    diskutera bilbomber strax innan du kom
    in i debatten. Jag var så dum att
    jag trodde det var det du replikerade på.
    Nej, du var den som nämnde bilbomber. Ingen annan diskuterade specifikt bomber i bilar.
    Nä. Dom hann aldrig svara eftersom du kom emellan.
    Men jag undrar fortfarande vilken betydelse det har om bomben finns i en bil, i en kamel eller i arslet på en taliban? scratch

    Snipern skrev om självmordsbomber och du frågade av okänd anledning om just bilbomber. I rapporten jag citerade står inget om VAD bomberna var placerade i och detta saknar fullständigt relevans. Du är en idiot och verkar fast besluten vid att fortsätta framstå som det.
    "Vi hade nämligen börjat diskutera bilbomber" Du och Molgan menar du antar jag? geek
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 14:13

    Sniperace skrev:det är din egen högst personliga åsikt, och inte på något vis sanning.

    så du förnekar att sunni slår till mot shia, och tvärtom? *asg*

    Kan du inte bara visa vad som stödjer ditt påstående?

    Att det funnits en motsättning mellan shia och sunni, är det inget att protestera mot. Men du hävdar att denna motsättning hela tiden varit av våldsam och krigisk natur. Det går emot all annan tillgänglig fakta om den muslimska historien jag har haft tillgång till (vilket är ganska mycket).

    Av det skälet vill jag gärna få reda på var jag kan införskaffa den fakta som gör att jag kan få din insikt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 14:43

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:det är din egen högst personliga åsikt, och inte på något vis sanning.

    så du förnekar att sunni slår till mot shia, och tvärtom? *asg*

    Kan du inte bara visa vad som stödjer ditt påstående?

    Att det funnits en motsättning mellan shia och sunni, är det inget att protestera mot. Men du hävdar att denna motsättning hela tiden varit av våldsam och krigisk natur. Det går emot all annan tillgänglig fakta om den muslimska historien jag har haft tillgång till (vilket är ganska mycket).

    Av det skälet vill jag gärna få reda på var jag kan införskaffa den fakta som gör att jag kan få din insikt!

    http://mellanosternidag.wordpress.com/2013/02/09/21174/
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 16:14


    En länk till en islamofobsida är det enda du kunde åstadkomma?

    Nåväl... Få se vad de har att komma med denna gången...

    Be back...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 16:35

    Redan i första meningen kommer en direkt lögn: ”Islam har inte förmått frigöra sig från sina klanrötter.”

    Islam har inga klanrötter! Muhammeds lära kom upp för att BRYTA klantänkandet, och han lyckades över förväntan. Att det sedan levde kvar klantänkandet i delar av den muslimska världen handlar alltså inte om islam, utan TROTS islam!

    Sedan har vi undersökningen av Daniel Pipes och Gunnar Heinson. Den sistnämnde har mestadels fokuserat på vad som kallas för ”Youth Bulge”, (http://www.cfr.org/society-and-culture/effects-youth-bulge-civil-conflicts/p13093), där han lyfter fram teorin att ju fler ungdomar i ett samhälle, desto större risk för inre oroligheter.

    Det är denne Pipes som är intressant här. (http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Pipes)

    Han är en mycket känd antiarabist, och anses av många som en rasist. Han skall exempelvis ha uppmuntrat USA att förse Saddam Hussein med uppgraderade vapen och information som skulle hjälpa honom i kriget mot Iran under 80-talet.

    Blir smått komiskt när han försöker ursäkta Israels brott med en påhittad motsättning mellan Sunniter och Shia, när han är så skyldig själv i våldsupptrappningen! Smile

    Och varför jämföra med Israel-Palestinakonflikten?

    Att de efterkoloniala stridigheterna i arabvärlden har varit förödande är nog alla överrens om, men hur har de kommit fram till att det har med sunni-shia att göra framkommer dock inte. Den mer vanliga förklaringen är just kolonialismen och kalla kriget.

    Sedan har vi fler lögner. Synen att Israel skulle vara en ”ärkefiende” och att de generellt skulle vara mot sekularisering ”av europeiska koloniala varianten” (vad nu DET betyder) – och sedan klämmer de in panarabismen, som ju är en rörelse direkt influerad av europeisk nationalism, inte islam!

    Och vad fasiken har Gudfadern med islam att göra???

    Snälla Sniper... Säg att du har något annat, mer av akademiskt värde!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 16:51

    och ändå har drt varit just sunni-shia som under alla åren slagits mot varandra:)
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Infra 2013-03-25, 17:23

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Det är klart att USA är intresserade. Där slår du in öppna dörrar.

    Jag tänker närmast på det du säger när du säger:
    "de misslyckade försöken den 25 december 2009 att spränga ett amerikanskt passagerarplan i luften och den 27 oktober 2010 att skicka två paketbomber på fraktflyg på väg till USA."
    Skedde dom attentaten i form av bilbomber, kanske....? scratch
    Nej, hurså? Vad har bilbomber med USA's krig mot terroristerna att göra? scratch
    En hel del faktiskt. Vi hade nämligen börjat
    diskutera bilbomber strax innan du kom
    in i debatten. Jag var så dum att
    jag trodde det var det du replikerade på.
    Nej, du var den som nämnde bilbomber. Ingen annan diskuterade specifikt bomber i bilar.
    Nä. Dom hann aldrig svara eftersom du kom emellan.
    Men jag undrar fortfarande vilken betydelse det har om bomben finns i en bil, i en kamel eller i arslet på en taliban? scratch

    Snipern skrev om självmordsbomber och du frågade av okänd anledning om just bilbomber. I rapporten jag citerade står inget om VAD bomberna var placerade i och detta saknar fullständigt relevans. Du är en idiot och verkar fast besluten vid att fortsätta framstå som det.
    "Vi hade nämligen börjat diskutera bilbomber" Du och Molgan menar du antar jag? geek
    Vilken jävla Molgan? Om någon börjar styra in på
    ett ämne som du styr bort ifrån, vem är då ko-ko?
    Jo! Naturligtvis du men det visste ju hela forat redan.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Infra 2013-03-25, 17:24

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Det är klart att USA är intresserade. Där slår du in öppna dörrar.

    Jag tänker närmast på det du säger när du säger:
    "de misslyckade försöken den 25 december 2009 att spränga ett amerikanskt passagerarplan i luften och den 27 oktober 2010 att skicka två paketbomber på fraktflyg på väg till USA."
    Skedde dom attentaten i form av bilbomber, kanske....? scratch
    Nej, hurså? Vad har bilbomber med USA's krig mot terroristerna att göra? scratch
    En hel del faktiskt. Vi hade nämligen börjat
    diskutera bilbomber strax innan du kom
    in i debatten. Jag var så dum att
    jag trodde det var det du replikerade på.
    Nej, du var den som nämnde bilbomber. Ingen annan diskuterade specifikt bomber i bilar.
    Nä. Dom hann aldrig svara eftersom du kom emellan.
    Men jag undrar fortfarande vilken betydelse det har om bomben finns i en bil, i en kamel eller i arslet på en taliban? scratch

    Snipern skrev om självmordsbomber och du frågade av okänd anledning om just bilbomber. I rapporten jag citerade står inget om VAD bomberna var placerade i och detta saknar fullständigt relevans. Du är en idiot och verkar fast besluten vid att fortsätta framstå som det.
    "Vi hade nämligen börjat diskutera bilbomber" Du och Molgan menar du antar jag? geek
    Vilken jävla Molgan? Om någon börjar styra in på
    ett ämne som du styr bort ifrån, vem är då ko-ko?
    Jo! Naturligtvis du men det visste ju hela forat redan.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 17:25



    Senast ändrad av Sniperace den 2013-03-25, 17:33, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 17:31

    Sniperace skrev:och ändå har drt varit just sunni-shia som under alla åren slagits mot varandra:)



    Men inga empiriska källor varifrån du fått detta från?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 17:33


    Och? På vilket sätt stärker denna länk ditt påstående?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 17:35

    Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 18:26

    fniss fniss
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-25, 18:50

    Dao skrev:Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy






    Oh my god. Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 19:45

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy

    Oh my god. Rolling Eyes

    Blev det för komplicerat?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-25, 19:51

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy

    Oh my god. Rolling Eyes

    Blev det för komplicerat?





    Ja.
    Vore ju kul med en jämförelse på antal dödsoffer vid dessa 2 konflikter.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 19:56

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy

    Oh my god. Rolling Eyes

    Blev det för komplicerat?

    Ja.
    Vore ju kul med en jämförelse på antal dödsoffer vid dessa 2 konflikter.

    Det där med liknelser är inte din grej va..?

    Det var alltså för komplicerat...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-25, 20:06

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Att hävda att det varit ständiga konflikter mellan sunniter och shia för att de splittrades en gång, är som att hävda att det har varit ständiga konflikter mellan Sverige och Norge sedan unionen upplöstes 1905! Very Happy

    Oh my god. Rolling Eyes

    Blev det för komplicerat?

    Ja.
    Vore ju kul med en jämförelse på antal dödsoffer vid dessa 2 konflikter.

    Det där med liknelser är inte din grej va..?

    Det var alltså för komplicerat...






    Därav ordet JA.

    Dina liknelser haltar något nämligen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Dao 2013-03-25, 22:20

    Thetaxpayer skrev:Därav ordet JA.

    Dina liknelser haltar något nämligen.

    Poängen liknelsen syftade till var för att ta bort en av Snipers "argument", att det var splittringen som orsakade de konflikter som varit!

    Som alla andra människor så har muslimer slagits mot varandra. Men som för alla andra har skälet varit de traditionella; maktpolitik och ekonomi. Själva splittringen vid tiden för Hussain vid Kerbala var även den maktpolitisk.

    Sniper har inte kunnat styrka att muslimer mellan dessa trosriktningar "ständigt" har varit i konflikt, och att det "alltid" varit våld i den konflikten. De konflikter som funnits bland muslimer har sällan varit mellan sunniter och shia, utan mellan andra grupper med andra intressen. Ibland har dessa skett mellan shiiter och sunniter, men oftast inte.

    Alt finns att ta del av om man studerar deras historia.

    Jag kan ge boktips, om ni vill!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sniperace 2013-03-25, 22:29

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Därav ordet JA.

    Dina liknelser haltar något nämligen.

    Poängen liknelsen syftade till var för att ta bort en av Snipers "argument", att det var splittringen som orsakade de konflikter som varit!

    Som alla andra människor så har muslimer slagits mot varandra. Men som för alla andra har skälet varit de traditionella; maktpolitik och ekonomi. Själva splittringen vid tiden för Hussain vid Kerbala var även den maktpolitisk.

    Sniper har inte kunnat styrka att muslimer mellan dessa trosriktningar "ständigt" har varit i konflikt, och att det "alltid" varit våld i den konflikten. De konflikter som funnits bland muslimer har sällan varit mellan sunniter och shia, utan mellan andra grupper med andra intressen. Ibland har dessa skett mellan shiiter och sunniter, men oftast inte.

    Alt finns att ta del av om man studerar deras historia.

    Jag kan ge boktips, om ni vill!

    och ändå är det sunni som mördar shia och shia som mördar sunni.... och det har pågått m större eller mindre omfattning i 1400 år, och dödadet mellan dessa är mångfalt större än vad väst orsakat.


    i alla oroshärdar IDAG är det inget att diskutera, där är det totalt klarlagt
    muslimer mördar muslimer i en sådan omfattning att den är mycket större än vad usa dödat både under irak och afghanistan

    i syrien pgår samma sak sunni mot shia och vice versa

    Sponsored content


    Obama trimmar mördarmaskinerna. - Sida 2 Empty Sv: Obama trimmar mördarmaskinerna.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 12:20