Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
SiP
RedclownIII
Secrist
Dao
Infra
Sossar ee lata
10 posters

    Är det accepterat att det skall bli så här??

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Dao 2012-09-20, 20:39

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Därför att muslimerna är de enda som får frispel. Alla andra religioner rycker på axlarna.

    Det har inte med religionerna att göra. Det är bara en bra ursäkt för motsvarande extremister bland muslimerna att utnyttja för sin sak. Som extremisterna här hemma. Att det blir vissa våldsamheter "där", beror på att där råder det så mycket större missnöje över rådande situationer, att det blir våldsamheter.

    Det är enda skillnaden.

    RELIGIONEN har i sig inget med saken att göra!

    Varför är det så mycket större missnöje där då? Det finns många folkslag som lever i djupaste misär men med en annan religion. Vi ser inte dem spränga oskyldiga i luften för någon tecknings skull.

    De har helt andra situationer! Men missnöjet mot "väst" och USA är stort på många ställen, men på få ställen leder det till en sådan form av ilska och indignation.

    De enda som relaterar det hela till religion är ni och era motsvarigheter bland muslimerna!

    Varför är det enda de skriker när de bombar, mördar & förstör Alah o akbar eller vad fan det heter? Gud är störst, om det inte har med religion att göra. Dom säger att vi hånar deras RELIGION!!!!

    Det är en del av språkbruket!!!

    Faktum är att de mesta av det du tar upp utförs av sekulariserade krafter. Mycket av protesterna kring Jyllandsposten, drevs på av ickereligiösa ideologiska grupperingar - för att vinna poppularistiska poänger eller nått liknande. Som extremisthögern här hemma...

    En intressant jämförelse är när liberaler och ledningen i bl.a. USA skriker "frihet" varje gång de begränsar denbsamma!

    Och Allah Akhbar betyder Gud är större, inget annat!

    Större än vad? vad är deras gud större än? Och kom inte och påstår att jämfört med största delen av väst så är muslimer fanatiskt troende, tror du annat så är du dummare än vad jag trott. De här hemma som du nämner som vill vinna något är extrem vänstern, som med jämna mellanrum tar till våld när någon som tycker annat säger eller demonstrerar det. Vänstern står ju och förstör SD demokratiska rätt att ha möten etc, de kastar sten och skriker och förstör. Är det rätt tycker du? vi lever i en demokrati där man skall få säga vad man vill inom lagens ramar! Har jag fel??
    Jag avskyr vänstern och deras hyckleri, skall jag kasta sten och förstöra deras möten för det? NEJ de har rätt att tala om sitt hyckleri.

    Jaha?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  SiP 2012-09-20, 21:21

    Dao skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:
    SiP skrev:I sanning så är du fan i mig helt enögd i din analys, om inte dessa "stackars" människor var så djävla lättkränkta och letade efter saker som ger dom en anledning att döda de otrogna så fort de ser en bild på sin/er pedofil profet, så skulle kanske de kunna slussas in i 2000 talet i stället för att harva runt i stenåldern...

    De är LÅNGT ifrån "lättkränkta"! Det är, som jag skriver, bara vissa extremister som blir "kränkta", och som sedan utnyttjar detta för sina egna ändamål - för att spä på den känsla av vanmakt folk känner i dessa regioner, över västs agerande under en mycket lång tid. Samma som ni, alltså.

    Agerar ni för att ni är religiösa?

    Har du exempel på någon här som mördat oskyldiga eller hotat att döda någon för att de blivit "kränkta"??

    Vad har DET för betydelse??? Här släpps inga klusterbomber! Här pågår ingen olaglig blockad som svälter ut folk! Här bestämmer inga utomstående vem som skall styra våra länder! Här råder ingen enorm resursklyfta! Här råder ingen desperation och utfattingdom!

    Om du skriver, "Samma som ni, alltså. Agerar ni för att ni är religiösa?", så menar du väl att det finns folk på forumet som agerar som de stackars stackars muslimerna gör när de känner sig lite kränkta, alltså genom att döda så många oskyldiga som möjligt...


    Som vanligt menade jag det jag skrev att jag menade! Enda skillnaden är graden av våldsamhet, annars är ni kopior.

    OK, har du tillstymmelse av något som helst bevis på att någon här har varit våldsam, eller är det som vanligt Daohittepå???

    Ang. kopior är det väl du som ligger med pannan i marken och tillber pedofilen, så du är nog lika djävla lättkränkt och tycker synd om dig själv, patetiska människor..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Infra 2012-09-20, 22:00



    Mycket bra formulerat av göran Greider. Den texten hade jag missat
    om inte Svackan hade lagt in den. Där är jag beredd att skriva under
    på så gott som hela artikeln.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Dao 2012-09-20, 22:25

    R.O.F.L skrev:
    Upplysta kristna skrattar numera gott åt Life of Brian och allt fler upplysta muslimer kommer med tiden att finna Vilks rondellhund ganska humoristisk.

    Är du Norgehatare månne?? Wink

    Och finns det NÅGON som tycker Vilks rondellhund var ROLIG?

    Jag gillade hans träkoja i Skåne, ändock...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Vercingetorix 2012-09-21, 01:14

    För en gångs skull håller jag med mesproppen Greider, men så faller han snart tillbaka till idioti igen när han kallar ateism för religion...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Infra 2012-09-21, 04:51

    Vercingetorix skrev:För en gångs skull håller jag med mesproppen Greider, men så faller han snart tillbaka till idioti igen när han kallar ateism för religion...
    Det gör han rätt i. Inte alla ateister, men många nog
    förfäktar sin tro och övertygelse med samma frenesi
    som religösa. Dom har t o m en egen "kyrka": Humanisterna.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Dao 2012-09-21, 06:52

    Vercingetorix skrev:För en gångs skull håller jag med mesproppen Greider, men så faller han snart tillbaka till idioti igen när han kallar ateism för religion...

    Många ateister beter sig som om de var inte bara religiösa, utan fanatiskt religiösa! På Flashback tillhör det vanligheterna att just uttalade ateister kommer med "sanningar", och ständigt häcklar de som har en uttalad tro. Alltså i stort sett de negativa aspekter de tillskriver religionerna...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Dao 2012-09-21, 07:09

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Därför att muslimerna är de enda som får frispel. Alla andra religioner rycker på axlarna.

    Det har inte med religionerna att göra. Det är bara en bra ursäkt för motsvarande extremister bland muslimerna att utnyttja för sin sak. Som extremisterna här hemma. Att det blir vissa våldsamheter "där", beror på att där råder det så mycket större missnöje över rådande situationer, att det blir våldsamheter.

    Det är enda skillnaden.

    RELIGIONEN har i sig inget med saken att göra!

    Varför är det så mycket större missnöje där då? Det finns många folkslag som lever i djupaste misär men med en annan religion. Vi ser inte dem spränga oskyldiga i luften för någon tecknings skull.

    De har helt andra situationer! Men missnöjet mot "väst" och USA är stort på många ställen, men på få ställen leder det till en sådan form av ilska och indignation.

    De enda som relaterar det hela till religion är ni och era motsvarigheter bland muslimerna!

    Varför är det enda de skriker när de bombar, mördar & förstör Alah o akbar eller vad fan det heter? Gud är störst, om det inte har med religion att göra. Dom säger att vi hånar deras RELIGION!!!!

    Det är en del av språkbruket!!!

    Faktum är att de mesta av det du tar upp utförs av sekulariserade krafter. Mycket av protesterna kring Jyllandsposten, drevs på av ickereligiösa ideologiska grupperingar - för att vinna poppularistiska poänger eller nått liknande. Som extremisthögern här hemma...

    En intressant jämförelse är när liberaler och ledningen i bl.a. USA skriker "frihet" varje gång de begränsar denbsamma!

    Och Allah Akhbar betyder Gud är större, inget annat!

    Större än vad? vad är deras gud större än? Och kom inte och påstår att jämfört med största delen av väst så är muslimer fanatiskt troende, tror du annat så är du dummare än vad jag trott. De här hemma som du nämner som vill vinna något är extrem vänstern, som med jämna mellanrum tar till våld när någon som tycker annat säger eller demonstrerar det. Vänstern står ju och förstör SD demokratiska rätt att ha möten etc, de kastar sten och skriker och förstör. Är det rätt tycker du? vi lever i en demokrati där man skall få säga vad man vill inom lagens ramar! Har jag fel??
    Jag avskyr vänstern och deras hyckleri, skall jag kasta sten och förstöra deras möten för det? NEJ de har rätt att tala om sitt hyckleri.

    Hellre sten än bomber! Ett steg i rätt riktining i alla fall...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Vercingetorix 2012-09-21, 10:10

    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:För en gångs skull håller jag med mesproppen Greider, men så faller han snart tillbaka till idioti igen när han kallar ateism för religion...

    Många ateister beter sig som om de var inte bara religiösa, utan fanatiskt religiösa! På Flashback tillhör det vanligheterna att just uttalade ateister kommer med "sanningar", och ständigt häcklar de som har en uttalad tro. Alltså i stort sett de negativa aspekter de tillskriver religionerna...

    Om häcklandet av andra pga åsiktsbaserade övertygelser är ett tillräckligt tecken på religiositet breddar man innebörden av religion på ett sätt som inte är förenligt med ordets egentliga definition.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  RedMentalCase 2012-09-21, 11:36

    Religiösa ska häcklas, dumheten måste belysas och häcklas, så utvecklas ett samhälle.

    Att kalla ateism för en religion är på samma nivå som att jämställa evolutionen med kreatonismen.

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Vercingetorix 2012-09-21, 12:13

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Därför att muslimerna är de enda som får frispel. Alla andra religioner rycker på axlarna.

    Det har inte med religionerna att göra. Det är bara en bra ursäkt för motsvarande extremister bland muslimerna att utnyttja för sin sak. Som extremisterna här hemma. Att det blir vissa våldsamheter "där", beror på att där råder det så mycket större missnöje över rådande situationer, att det blir våldsamheter.

    Det är enda skillnaden.

    RELIGIONEN har i sig inget med saken att göra!

    Varför är det så mycket större missnöje där då? Det finns många folkslag som lever i djupaste misär men med en annan religion. Vi ser inte dem spränga oskyldiga i luften för någon tecknings skull.

    De har helt andra situationer! Men missnöjet mot "väst" och USA är stort på många ställen, men på få ställen leder det till en sådan form av ilska och indignation.

    De enda som relaterar det hela till religion är ni och era motsvarigheter bland muslimerna!

    Varför är det enda de skriker när de bombar, mördar & förstör Alah o akbar eller vad fan det heter? Gud är störst, om det inte har med religion att göra. Dom säger att vi hånar deras RELIGION!!!!

    Det är en del av språkbruket!!!

    Faktum är att de mesta av det du tar upp utförs av sekulariserade krafter. Mycket av protesterna kring Jyllandsposten, drevs på av ickereligiösa ideologiska grupperingar - för att vinna poppularistiska poänger eller nått liknande. Som extremisthögern här hemma...

    En intressant jämförelse är när liberaler och ledningen i bl.a. USA skriker "frihet" varje gång de begränsar denbsamma!

    Och Allah Akhbar betyder Gud är större, inget annat!

    Större än vad? vad är deras gud större än? Och kom inte och påstår att jämfört med största delen av väst så är muslimer fanatiskt troende, tror du annat så är du dummare än vad jag trott. De här hemma som du nämner som vill vinna något är extrem vänstern, som med jämna mellanrum tar till våld när någon som tycker annat säger eller demonstrerar det. Vänstern står ju och förstör SD demokratiska rätt att ha möten etc, de kastar sten och skriker och förstör. Är det rätt tycker du? vi lever i en demokrati där man skall få säga vad man vill inom lagens ramar! Har jag fel??
    Jag avskyr vänstern och deras hyckleri, skall jag kasta sten och förstöra deras möten för det? NEJ de har rätt att tala om sitt hyckleri.

    Hellre sten än bomber! Ett steg i rätt riktining i alla fall...

    Mm.. Undrar hur länge en socialarbetare skulle få behålla jobbet om denne sa till en kvinna som blivit misshandlad upprepade gånger av sin man: "Hellre knytnävarna än ett knogjärn! Ett steg i rätt riktning i alla fall..."
    Kan vi åtminstone utgå från att övergrepp är förkastligt, oavsett nivå på våldet?

    Sponsored content


    Är det accepterat att det skall bli så här?? - Sida 2 Empty Sv: Är det accepterat att det skall bli så här??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:48