Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Sniperace
lazy
redalert
RedCloud
Infra
9 posters

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-29, 12:12

    Infra skrev:
    RedclownIII skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Jag blev så chockad av att se att man lägger ut en bild av skolväskor från ett bombdåd i Jerusalem och påstår att det kommer från "Palestina"

    Vill du ha vänligheten att bevisa eller länka
    till att detta är judiska skolväskor och inte
    palestinska?
    Twisted Evil


    För fan infra skärp dig nu! Evil or Very Mad
    I vad skulle skärpningen
    bestå? Att jag lägger mig
    platt för lögnen???

    Nej du lever på lögnen och därför skall du skärpa dig.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Dao 2012-07-29, 12:20

    "Ja, herrarna blir hjältar, men folket det blir dömt
    Och vi som ser hur allt går till får veta att vi drömt."
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Infra 2012-07-30, 01:38

    RedclownIII skrev:
    Infra skrev:
    RedclownIII skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Jag blev så chockad av att se att man lägger ut en bild av skolväskor från ett bombdåd i Jerusalem och påstår att det kommer från "Palestina"

    Vill du ha vänligheten att bevisa eller länka
    till att detta är judiska skolväskor och inte
    palestinska?
    Twisted Evil


    För fan infra skärp dig nu! Evil or Very Mad
    I vad skulle skärpningen
    bestå? Att jag lägger mig
    platt för lögnen???

    Nej du lever på lögnen och därför skall du skärpa dig.
    Du kan när som helst spärra mig, BH. Jag skulle hälsa en sådan
    spärr med oförställd glädje. Att ha en råtta i bakhasorna gör
    ingen människa glad Mad .

    Eftersom du påstår att det är lögn att dessa väskor tillhört
    palestinska skolbarn efter en väpnad attack av israels
    kärnvapenarmé så kanske du (som gör anspråk på "sanningen")
    vill ha vänligheten att länka till det textparti där det klart
    framgår att detta är judiska skolväskor. Jag väntar, BH.........
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Infra 2012-07-30, 20:43

    Om du fortfarande grubblar på trådrubrikens grundbegrepp, Hasbarah,
    så lär av följande. Åskådningsexempel finns på närmare håll än du
    vill tro:

    Lazy:
    "Din sjuka jävel! Jag blev så chockad av att se att man lägger ut en bild av skolväskor från ett bombdåd i Jerusalem och påstår att det kommer från "Palestina"."

    Snipern:
    "men sådan är Infra tyvärr, han vet sällan vad det är han gör och försöker ge allt till att vara Israels dåd....." (observera Sniperns hycklande ord tyvärr.
    I själva verket är ingen gladare än han att "Infra är sådan". Vem skulle han annars tjaffsa med?).

    Lazy:
    "Infra, (Volfram Ax) är en riktig skitstövel."


    Ett tydligare exempel på Hasbarahpolitik än denna fokusförskjutning.
    och skickligare och agressivare lappkast får man leta länge efter.
    Att vända svart till vitt är en av de viktigaste Hasbarahteknikerna.
    Att med hjälp av lögner, fabricerade historier och på alla andra
    falska sätt gynna israels sak är huvudsaken. Går före allt annat.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  lazy 2012-07-31, 00:04

    Wow, Infra har retat upp sig på ett närmast identiskt kort från bussbombningen i Jerusalem, borde han inte istället reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Dao 2012-07-31, 00:22

    lazy skrev:Wow, Infra har retat upp sig på ett närmast identiskt kort från bussbombningen i Jerusalem, borde han inte istället reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred?

    Ursäkta, jag bara måste fråga: Varför skall man "reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred"? Sådana kommer ALLTID att finnas. Låter som en form av "liberal rättvisefundamentalism", att beklaga "båda sidor" lika mycket...

    Det FINNS extremism på båda sidor, det stämmer - men det är inte de som är orsaken till att det inte är fred i regionen, åtminstone inte direkt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  lazy 2012-07-31, 00:31

    Dao skrev:
    lazy skrev:Wow, Infra har retat upp sig på ett närmast identiskt kort från bussbombningen i Jerusalem, borde han inte istället reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred?

    Ursäkta, jag bara måste fråga: Varför skall man "reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred"? Sådana kommer ALLTID att finnas. Låter som en form av "liberal rättvisefundamentalism", att beklaga "båda sidor" lika mycket...

    Det FINNS extremism på båda sidor, det stämmer - men det är inte de som är orsaken till att det inte är fred i regionen, åtminstone inte direkt.

    Så vilka vill du se som skyldiga? Romney som "gick över gränsen" och deklarerade Jerusalem som Israels huvudstad?

    Jag skriver som så många gånger förut, hade palestinier och israeler gått tillsammans när det gäller teknik och yta så hade det kunnat bli ngt riktigt bra.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Dao 2012-07-31, 01:23

    lazy skrev:Så vilka vill du se som skyldiga? Romney som "gick över gränsen" och deklarerade Jerusalem som Israels huvudstad?

    Jag skriver som så många gånger förut, hade palestinier och israeler gått tillsammans när det gäller teknik och yta så hade det kunnat bli ngt riktigt bra.[/font]

    Nu är du väl ändå lite väl naiv här va?

    Israel är en judisk stat, för judar! De ockuperar det som generellt kallas för Palestina. Ockupationen sker med ständigt närvarande våld, etnisk rensning, åtskillnad, blockad och en stor djävla mur som hindrar palestinier att leva ett drägligt liv!

    Hur i helvete skall då "israeler och palestinier kunna gå tillsammans"???

    Det FINNS sådana samarbeten, men de antingen ignoreras eller motarbetas av den israeliska regimen!!!

    Före sionismen levde judar, muslimer och kristna i denna region i relativ fred!

    Skärp dig!!!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Infra 2013-01-25, 09:46

    lazy skrev:Wow, Infra har retat upp sig på ett närmast identiskt kort från bussbombningen i Jerusalem, borde han inte istället reta upp sig på att extremister från båda sidor vägrar fred?

    När det finns så mycket att reta upp sig på så är det inte lätt att välja.

    Sponsored content


    HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen - Sida 4 Empty Sv: HASBARAH - hur israel manipulerar världsopinionen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 13:54