Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
berralarzon
Sniperace
formsvackan
ANNA2LINK
RedMentalCase
Regndrottning
redalert
Thetaxpayer
ericTheDog
F.I.S.T
14 posters

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  Regndrottning 2011-11-07, 01:02

    Självklart kan du skriva högertomtar helt fritt. Vi vet ju båda att sådana finns. Även om vi inte är helt ense om vilka det är.

    Jag tror jag avstår.

    Vill jag förolämpa någon gör jag det direkt. Jag har inget behov av att generalisera förolämpningar.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-11-07, 01:03

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    och det är därför jag som sjukpensionär inte får avdraget, vilket jag inte ynkar och gnäller för......
    bara ordet JOBBSKATTEAVDRAG säger ju vad det är för ett avdrag... jag jobbar inte, så jag ska inte ha det, jag ska inte heller ha reseavdrag, eller andra avdrag för inkomsternas förvärvande, och om jag inte betalt in räntor tillbanken skulle jag inte heller haft ränbteavdrag, ¨helt logiskt och rätt

    Nu är det så att ersättning betalas ut. Inte bidrag. Lär er skillnaden, för en gångs skull....

    Och nu Sniper, gör du det igen. Att försöka föra en diskussion med dig avfärdas som gnäll.... Fan vad du är tradig.

    Ja, jobbskatteavdrag skall vara precis som den säger, ett avdrag för arbetare. Men icke så för alla.

    Fas treare jobbar precis lika mycket som andra som är avlönad av stat och kommun. De betalas av skattepengar och betalar skatt på dessa pengar. Men, något avdrag eller komsation får de inte för sitt arbete, trots att de tjänar mindre än andra heltidsarbetande.

    Det är arbetsgivarna som får bidragen, inte fas trearna.

    nu säger du emot ANNA, hon anser att a´även sjuka och andra ska ha jobbskatteavdraget och hon gnäller storligen över detta, men jag skriver att jag förstår just detta och att jobbskatteavdraget ör till för de som JOBBAR och betalar skatt för sina ARBETSINKOMSTER.

    och fas tre får INTE lön, de får bidrag/ersättning för sin aktivitet, precis som ex min dotter som praktiserar får aktivitetsersättning som inte ger jobbskatteavdrag, enkelt tycker jag, borde inte hon också då få en avtalsenlig lön och detta avdrag osv?

    Jovisst får fas tre lön. Till bara på utbetalningsavin från FK. Det står det tydligt att det är fråga om anställning. Jag kan skicka en kopia om nu är nyfiken.

    Ersättning är inte detsamma som bidrag! Så försök inte att blanda ihop dem. Det visar enbart att du har gått på alliansens retorik om att erättningar av alla sorter är bidrag.

    Du får bestämma dig, Sniper. Arbetar en fas treare, eller inte? Om de arbetar så böpr de få en riktig lön. När de nu inte får det bör de få njuta av samma förmåner som alla andra som arbetar. Fas treare skall inte hamna utanför lagen!!

    Regeringen bör vara lite konsekvent i sin politik. (Fast det kanske de är. Hittills verkar det som att de vill skapa en låglöne/tjänstemarknad för företagare och höginkomsttagare).


    Ja det är det som det är frågan om, men tyvärr så speglar just detta att det är högerpolitik som förs i dag som ökar skillnaderna mellan "folk och folk" ännu mer än vad vänstern och sossarna gör.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2011-11-07, 01:27

    Regndrottning skrev:
    Självklart kan du skriva högertomtar helt fritt. Vi vet ju båda att sådana finns. Även om vi inte är helt ense om vilka det är.

    Jag tror jag avstår.

    Vill jag förolämpa någon gör jag det direkt. Jag har inget behov av att generalisera förolämpningar.


    Jag ser det inte som en generalisering. Jag ser det som en grupp.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  berralarzon 2011-11-07, 01:40

    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    Självklart kan du skriva högertomtar helt fritt. Vi vet ju båda att sådana finns. Även om vi inte är helt ense om vilka det är.

    Jag tror jag avstår.

    Vill jag förolämpa någon gör jag det direkt. Jag har inget behov av att generalisera förolämpningar.


    Jag ser det inte som en generalisering. Jag ser det som en grupp.

    Och bekvämt nog glömmer du dina två andra troll härinne.
    //Berra
    Pst: ska du gråta nu om oss elaka igen?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2011-11-07, 08:07

    Ja det är det som det är frågan om, men tyvärr så speglar just detta att det är högerpolitik som förs i dag som ökar skillnaderna mellan "folk och folk" ännu mer än vad vänstern och sossarna gör.

    Och vilka räknar du till vänstern? För övrigt så har "vänstern" ingen samordnad politik idag. Du lever på önsketänkande.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  redalert 2011-11-07, 20:58

    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Jag har inte fått sagt det men jag kan säga det nu. Välkommen tillbaka RD. Kul att "se" dig.

    Varför då?

    Du har balanserade åsikter och oftast bra att "prata" med.


    QUE?


    Herrejösses!

    Sponsored content


    Ett passande "debattklimat" för forumhögern - Sida 8 Empty Sv: Ett passande "debattklimat" för forumhögern

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:07