Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2011-10-29, 09:05

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:04, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    zenel


    Antal inlägg : 3
    Join date : 11-11-10

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Zenel

    Inlägg  zenel 2011-11-10, 23:06

    För det första så är inte huset ett ruckel utan paradis och du har rätt att det går inte missa för finare och ett bättre plats hittar du inte, när det gäller hunden så har det visst varit länsstyrelsen och kollat vi kör med öppna kort det har vi gjort från början du får ringa och prata med de.Hunden är aldrig ensam och om jag har rätt angående vem du är så får du ta hand om dig själv och du är så jävla irriterad och svartsjuk på att han har mera plats än du att vistas och kissa och hoppa och vara den glada och friska hunden som han är. Jag kan regler och lagen utantill och tar hand om min hund på bästa sätt och har mera mat och bättre och sundare mat än du.Sluta och bry dig och låt mig och honom vara ifred är det så att du vill diskutera det här vidare var då lika ärlig och våga stå för det du tycker och säger och gör för det gör jag och var inte så jävla feg med att gömma dig bakom ord.Om nu inte någon bor där och ej tar hand om honom varifrån fick du tag i ägaren och fick infot om att hunden är 2 år gammal och så vidare hemma hos dig för du pratar en massa strunt.Ett gott råd till alla som bryr sig lika mycket som du Sluta och bry e r och Lägg er inte i det hela Jag heter Zenel och har det bra vov vov.

    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2011-11-11, 12:59

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:05, ändrad totalt 1 gång
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  redalert 2011-11-11, 13:05

    Militant vegan? affraid
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2011-11-11, 13:17

    redalert skrev:Militant vegan? affraid

    ??????????? Var kom det ifrån?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  redalert 2011-11-11, 14:05

    Avatar?
    avatar
    zenel


    Antal inlägg : 3
    Join date : 11-11-10

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sluta bry dig!!!

    Inlägg  zenel 2011-11-12, 01:34

    Vet du vad? Du vet ej ens vad du pratar om, det verkar som det är du som behöver hjälp min hund har det bra. Lägg den energin på jakthundar som verkligen behöver räddas eller tycker du att de har det bra, min hund behöver ingen räddnig det är sådana idioter som ni som den behöver räddas ifrån han är mitt allt och jag bryr mig om honom sluta störa mig det är sista gången jag diskuterar det här med dig du förtjänar ej mer tid eller luft att jag ska slösa på dig okunniga f.Jag kämpar för det som är mitt till sista bloddroppe jag har så kom igen bara.
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2011-11-12, 02:43

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:05, ändrad totalt 2 gånger
    avatar
    zenel


    Antal inlägg : 3
    Join date : 11-11-10

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  zenel 2011-11-12, 13:13

    bye
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2012-11-13, 13:40

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:05, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2012-11-13, 15:12

    vill du göra något åt det så anmäl till jordbruksverket, de agerar OM hägnet inte uppfyller de krav som finns lagstadgade.

    Uppfylles kraven så finns inget att göra.
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2012-11-13, 17:09

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:06, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2012-11-13, 17:13

    Anne skrev:Det är anmält och det uppfyller inte kraven men ändå väljer djurskyddet att titta bort.
    Är det konstaterat att det inte uppfyller kraven och att de ändå inte agerar får du väl anmäla jordbruksverket.

    eller är det kanske så att de konstaterat att minimikraven ÄR uppfyllda, men att DU anser att de inte är det?
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2012-11-13, 18:33

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:06, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2012-11-13, 19:20

    Anne skrev:Du borde se med egna ögon. Jag skulle inte ägna tid och energi om jag inte visste att det här är fel, med lagen på min sida.

    Men det verkare inte så eftersom de INTE slår till.

    Jasg vet hur hårda de kan vara, jag tvingades nämligen avliva en hund för att de ansåg att den var för fet, såg dåligt och att den äldre herrn som ägde den inte kunde ge den tillräckligt med motion.

    Vad jag själv såg var en visserligen fet hund, men en glad och tillgiven sådan, som verkligen var mannens bästa vän och inte visade tecken på att må dåligt.

    Men den som sedan mådde dåligt var hundens ägare som älskade denna hund över allt annat, och hunden var hans enda ljuspunkt i tillvaron.

    I sken av detta samt ett otal andra liknande ser jag det som konstigt att det inte gjorts något åt just denna.

    Så den stora frågan är, har jordbruksverket eller djurskyddsmyndighet kontrollerat och gett utslag på att denne inte har det tillräckligt bra enligt reglerna, och sedan skiter i det, eller ansåg DE att reglerna följdes i detta fallet?
    Anne
    Anne


    Antal inlägg : 14
    Join date : 11-10-29

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Anne 2012-11-13, 21:36

    Detta är utagerat. Allt har löst sig till allas bästa.


    Senast ändrad av Anne den 2012-11-26, 22:06, ändrad totalt 1 gång
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  RedclownIII 2012-11-13, 21:43

    Anne skrev:Vi bor antagligen inte i samma kommun. Allt är idag godtyckligt när det kommer till myndigheter, det är då min erfarenhet.
    Har du läst mina tidigare inlägg?

    Ja vi har lusläst dem varje dag och kan inte sluta att uppröras.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2012-11-13, 21:45

    Anne skrev:Vi bor antagligen inte i samma kommun. Allt är idag godtyckligt när det kommer till myndigheter, det är då min erfarenhet.
    Har du läst mina tidigare inlägg?

    JAvisst har jag läst dina inlägg, men detta är inte kommunbundet, mer mot landskap eller län, men jag fick samtalet från JORDBRUKSVERKET och inte från skåne där jag bor.

    Tilläggas kan att annars är det kommunen som ringer mig när dess invånare behöver hjälp med avlivning av djur, och då både på djurägares egen önskan, och när de fått krav från myndigheter.

    Men den uppfattning jag fått från just jordbruksverket är att de kör en hård linje, så jag undrar om du verkligen ar haft DEM att agera i frågan och inte bara kommunmyndigheterna där.

    Sponsored content


    Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige Empty Sv: Hund far illa. Varför tillämpas inte lagar om djurskydd i Sverige

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 03:52