Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Corven
Regndrottning
SiP
F.I.S.T
Sniperace
RedMentalCase
redalert
Secrist
ericTheDog
marxisten
DMustaine
15 posters

    Freespeech..

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Freespeech.. Empty Freespeech..

    Inlägg  DMustaine 2011-01-13, 01:11

    Tröttna SIP lr vad hände?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:14



    Senast ändrad av marxisten den 2011-01-13, 01:15, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:15

    Vad aftonbladet forum, testaren och freespeech gemensamt?

    Jo...

    Vänstermodererade och nedlagda. Vänstermodererade forum kommer alltid möta detta öde.

    Fridebatt verkar däremot vara högermodererat. Och det lever vidare.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  DMustaine 2011-01-13, 01:18

    Ok ja fattar Smile
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:19

    ericTheDog skrev:Vänstermodererade och nedlagda.

    Ursäkta? Vad är de för jävla fantasier du yrar om, representationen bland moddarna var från alla politiska läger! Jag och X:Et är vänster. Sip mitten, men Potatiskungen och Vercinge är höger... På vilket sätt är de vänstermodererat? 2 vänster, en mitten, två höger. Ganska jämn fördelning enligt mig.

    Dessutom så har moddarna knappt genomfört en enda ändring av något inlägg... Enda vi gjort är att flytta trådar som hamnar under fel kategori...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:20

    ericTheDog skrev:Fridebatt verkar däremot vara högermodererat.

    Utan en enda politisk motståndare. Måste vara hmmm.... hetsiga debatter i ryggdunkaklubben.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:23

    SiP är vänster och inte mitten. x'et är vänster. Du är tokvänster. Visste dock inte att PT var moderator.

    Nåväl, SiP är vänster och admin, eller hur. Jag borde kanske skrivit vänsteradministrerat...

    Vidare brukade SiP be högerdebattörer att i pricip dra åt h-e. Så vem är förvånad över att det gick som det gick.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:24

    ericTheDog skrev:SiP är vänster och inte mitten. x'et är vänster. Du är tokvänster. Visste dock inte att PT var moderator.

    Nåväl, SiP är vänster och admin, eller hur. Jag borde kanske skrivit vänsteradministrerat...

    Vidare brukade SiP be högerdebattörer att i pricip dra åt h-e. Så vem är förvånad över att det gick som det gick.

    Den han bad dra åt h---e var ju Infra, är han höger?

    Och sip är sosse, vilket jag betecknar som mitten med högeryttringar. Razz

    Och jo, Potatiskungen och Vercingetorix var moddare.

    F.ö. hade alla moddare adminrättigheter.... Det enda Sip kunde göra som inte vi kunde var i princip att lägga ner forumet.


    Senast ändrad av marxisten den 2011-01-13, 01:27, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:26

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Fridebatt verkar däremot vara högermodererat.

    Utan en enda politisk motståndare. Måste vara hmmm.... hetsiga debatter i ryggdunkaklubben.


    Det är faktiskt väldigt trevligt på fridebatt. Debatterna blir inte så hetsiga, utan man respekterar varandras åsikter. Men det är klart, om man längtar efter att bli kallad för pedofil, rasistäckel & dyl. så får man vända sig till ett forum där dumvänstern håller till.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:29

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:SiP är vänster och inte mitten. x'et är vänster. Du är tokvänster. Visste dock inte att PT var moderator.

    Nåväl, SiP är vänster och admin, eller hur. Jag borde kanske skrivit vänsteradministrerat...

    Vidare brukade SiP be högerdebattörer att i pricip dra åt h-e. Så vem är förvånad över att det gick som det gick.

    Den han bad dra åt h---e var ju Infra, är han höger?

    Och sip är sosse, vilket jag betecknar som mitten med högeryttringar. Razz

    Och jo, Potatiskungen och Vercingetorix var moddare.


    Jag skulle mer se fp som ett mittenparti. s är ett vänsterparti. v är ett kommunistparti som inte vill kalla sig kommunistiskt.

    Jag har inte följt fs så noga sen jag lämnade det. Har inte sett sip be infra fara åt h-e. Men vad var problemet? Infra är ju en del av packet, eller hur?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:29

    ericTheDog skrev:
    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Fridebatt verkar däremot vara högermodererat.

    Utan en enda politisk motståndare. Måste vara hmmm.... hetsiga debatter i ryggdunkaklubben.


    Det är faktiskt väldigt trevligt på fridebatt. Debatterna blir inte så hetsiga, utan man respekterar varandras åsikter. Men det är klart, om man längtar efter att bli kallad för pedofil, rasistäckel & dyl. så får man vända sig till ett forum där dumvänstern håller till.

    Jag tänkte mest på om man gillar att ha en MOTSTÅNDARE som är av annat åsikt så får man argumentera för sin sak och det blir DEBATT. Debatt är inte när alla håller med en hela tiden, vad är de för kul då? För det ska bli debatt måste man ha motståndare....
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:31

    ericTheDog skrev:Jag skulle mer se fp som ett mittenparti. s är ett vänsterparti. v är ett kommunistparti som inte vill kalla sig kommunistiskt.

    Jag har inte följt fs så noga sen jag lämnade det. Har inte sett sip be infra fara åt h-e. Men vad var problemet? Infra är ju en del av packet, eller hur?

    Israel-Palestinafrågan handlar det om... Jag vet inte vad han sagt då jag lämna mellanöstern-trådar ifred då de aldrig leder någonstans så jag vet inte exakt. Dock så har Sip förut sagt att Infra yttrat sig radikalt och på ett antisemitiskt sätt. Mer vet jag inte...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:32

    Nu förstår jag inte. Vi må ha gemensamt att vi röstar på Alliansen. Men tror du verkligen vi tycker lika i varenda fråga bara för det?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 01:34

    ericTheDog skrev:Nu förstår jag inte. Vi må ha gemensamt att vi röstar på Alliansen. Men tror du verkligen vi tycker lika i varenda fråga bara för det?

    Mer eller mindre lika. Ni är olika radikala i era frågor och någon kanske sticker ut i en enstaka. Men det blir ju ingen debatt om ni inte har någon vänster att debattera med...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:36

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Jag skulle mer se fp som ett mittenparti. s är ett vänsterparti. v är ett kommunistparti som inte vill kalla sig kommunistiskt.

    Jag har inte följt fs så noga sen jag lämnade det. Har inte sett sip be infra fara åt h-e. Men vad var problemet? Infra är ju en del av packet, eller hur?

    Israel-Palestinafrågan handlar det om... Jag vet inte vad han sagt då jag lämna mellanöstern-trådar ifred då de aldrig leder någonstans så jag vet inte exakt. Dock så har Sip förut sagt att Infra yttrat sig radikalt och på ett antisemitiskt sätt. Mer vet jag inte...


    Jag är inte heller nåt stort fan av dessa trådar. Tyvärr tycks vissa personer vara beredda att slå ihjäl varandra här i Sverige för man tycker olika i denna fråga. Vad vinner Israeler/Palestinier på det?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  DMustaine 2011-01-13, 01:42

    I mina personliga kontakter med SIP så tycker jag han verkar reko! Helt klart en lirare jag skulle dra ett par pilsner med..


    Senast ändrad av DMustaine den 2011-01-13, 01:43, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:43

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Nu förstår jag inte. Vi må ha gemensamt att vi röstar på Alliansen. Men tror du verkligen vi tycker lika i varenda fråga bara för det?

    Mer eller mindre lika. Ni är olika radikala i era frågor och någon kanske sticker ut i en enstaka. Men det blir ju ingen debatt om ni inte har någon vänster att debattera med...

    Jo, det blir massor av debatt inom högern. Vi har gemensamma mål. Men vi är inte överens hur man bäst når dessa mål. Vi vill sänka skattetrycket. Men är ett 5:e jobbskatteavdrag rätt väg att gå? Borde man istället sänka arbetsgivaravgiften?

    Jag upplever större chanser till debatt när man exkluderar de som befinner sig på en nivå i stil med att jorden är platt.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  ericTheDog 2011-01-13, 01:44

    DMustaine skrev:I mina personliga kontakter med SIP så tycker jag han verkar reko! Helt klart en lirare jag skulle dra ett par pilsner med..

    Det tyckte jag också ända tills han mer eller mindre bad mig dra åt h-e för att försvarade mig mot fula angrepp från en vänstermupp.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  DMustaine 2011-01-13, 01:54

    Upptäckte nyss att han var djurgårdare och det går inte hem hos en Bajjare Wink
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  marxisten 2011-01-13, 02:00

    DMustaine skrev:Upptäckte nyss att han var djurgårdare och det går inte hem hos en Bajjare Wink

    Otroligt DMustaine.

    Vi är överens i TVÅ frågor...

    Både gällande metalmusik och att vi båda är Bajen supportrar!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  DMustaine 2011-01-13, 03:29

    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:Upptäckte nyss att han var djurgårdare och det går inte hem hos en Bajjare Wink

    Otroligt DMustaine.

    Vi är överens i TVÅ frågor...

    Både gällande metalmusik och att vi båda är Bajen supportrar!

    Jag menar att är inte DET det härligaste av det HÄRLIGASTE! Smile

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Freespeech.. Empty Mellanöstern

    Inlägg  Secrist 2011-01-13, 08:42

    Israel-Palestinafrågan handlar det om... Jag vet inte vad han sagt då jag lämna mellanöstern-trådar ifred då de aldrig leder någonstans så jag vet inte exakt. Dock så har Sip förut sagt att Infra yttrat sig radikalt och på ett antisemitiskt sätt. Mer vet jag inte...

    Håller med. Ämnet är så infekterat att jag brukar undvika att kommentera dessa trådar.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  redalert 2011-01-13, 11:32

    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:
    marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Fridebatt verkar däremot vara högermodererat.

    Utan en enda politisk motståndare. Måste vara hmmm.... hetsiga debatter i ryggdunkaklubben.


    Det är faktiskt väldigt trevligt på fridebatt. Debatterna blir inte så hetsiga, utan man respekterar varandras åsikter. Men det är klart, om man längtar efter att bli kallad för pedofil, rasistäckel & dyl. så får man vända sig till ett forum där dumvänstern håller till.

    Jag tänkte mest på om man gillar att ha en MOTSTÅNDARE som är av annat åsikt så får man argumentera för sin sak och det blir DEBATT. Debatt är inte när alla håller med en hela tiden, vad är de för kul då? För det ska bli debatt måste man ha motståndare....

    Det är ju vänsterdebattörerna som håller sig borta anledningen är troligen att de inte klarar av ett forum som inte är vänsterstyrt eller är det för att det FINNS motståndare?
    Undrar vem som egentligen är beroende av att någon håller med?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  RedMentalCase 2011-01-13, 13:39

    DMustaine skrev:I mina personliga kontakter med SIP så tycker jag han verkar reko! Helt klart en lirare jag skulle dra ett par pilsner med..

    Ledsen att desillusionera dig, men han är en kärring.

    När jag efter 2 dagar lämnade freespecch pga att SIP antog en policy om att han skulle lämna ut namn och ip-adresser !!!!! på forummedlemmar til andra forummedlemmar
    ( läs redclown infra fist) som ANSÅG ( alltså bara ansåg ) sig vara kränkta,
    då lämnade jag naturligtvis detta forum snabbare än snabbt.

    Nu har det i efterhand ( som alltid ) visat sig att jag agerade rätt, freespeech var ett forum som från början var dödsdömt. Tyvärr verkar det gälla alla forum där vänsterdårarna får frihet, de kan helt enkelt inte hantera den.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  Sniperace 2011-01-13, 13:48

    RedMentalCase skrev:
    DMustaine skrev:I mina personliga kontakter med SIP så tycker jag han verkar reko! Helt klart en lirare jag skulle dra ett par pilsner med..

    Ledsen att desillusionera dig, men han är en kärring.

    När jag efter 2 dagar lämnade freespecch pga att SIP antog en policy om att han skulle lämna ut namn och ip-adresser !!!!! på forummedlemmar til andra forummedlemmar
    ( läs redclown infra fist) som ANSÅG ( alltså bara ansåg ) sig vara kränkta,
    då lämnade jag naturligtvis detta forum snabbare än snabbt.

    Nu har det i efterhand ( som alltid ) visat sig att jag agerade rätt, freespeech var ett forum som från början var dödsdömt. Tyvärr verkar det gälla alla forum där vänsterdårarna får frihet, de kan helt enkelt inte hantera den.

    den enda ip sdom lämnats ut har gjort det av MIG, som genom ett ganska finurligt drag har kommit på hur jag får fram dessa, och den adress jag lämnat ut tillhör INFRA Very Happy
    79.136.116.121
    jag hittar även DIN här utan problem, men har ingen som helst avsikt att avslöja den.


    Sponsored content


    Freespeech.. Empty Sv: Freespeech..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 15:19