Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Infra
MartinLindgren
RedCloud
Thors
8 posters

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Thors 2010-02-06, 13:50

    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/kanske-var-allt-inte-helt-nattsvart-anda_4213677.svd

    Då, i början av december, när hon stod där framför reportern, inne i butiken där hon trots allt jobbade på halvtid, var oron stor för de nya sjukskrivningsreglerna. Var och varannan nyhetsredaktion lät cancersjuka berätta om hur de trodde att Försäkringskassans nya regler skulle slå. Opportunistiska debattörer, som inte drog sig för att utnyttja svårt sjuka människors fullt begripliga rädsla i jakten på politiska poänger, spädde på. Inslaget med Birgit Wändahl, i SVT:s Rapport, hade rubriken ”Cancersjuka tvingas säga upp sig”.


    NI BORDE SKÄMMAS!!

    Rapport letade också upp de två cancersjuka kvinnor som varit med i SVT:s veckomagasin Agenda. Man fann att Inga-Marie Östh jobbade kvar på halvtid på banken, och hade fått klara besked från Försäkringskassan. Marknadsföraren Pia Hackzell hade fått hjälp av arbetsgivaren att jobba halvtid – på resterande tid gick hon på ett skräddarsytt program på Arbetsförmedlingen, som inkluderade behandling och rehabilitering. ”Det var mycket bättre än jag hade väntat mig”, konstaterade hon.


    SKRÄDDARSYTT PROGRAM? DET HAR NI JU INTE SAGT NÅGOT OM PÅ 3 MÅNADER?

    FY HELVETE VAD NI SKRÄMT SJUKA FÖR BILLIGA POÄNG! SKÄMS SOM FAN!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-06, 13:51

    pajasNazze på nya äventyr del 458

    "Vilse i pannkakan"
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-06, 14:06

    Som jag berättade härom dagen, så var jag med på ett seminarium med läkare och vårdpersonal, och berättade lite om livet som hemlös, att jag var med berodde på dom skador (köldskador) jag fick?

    Och en sak stog helt klar, att dom läkare och vårdpersonal som var med där gav alliansregeringen en rungande tummen nerför sin behandling av sjuka människor!

    Att sen den här korkade LillThor sitter och hyllar regelverket, för man bara kräver en timme i månaden av honom, utan att förstå att man inte verkar vilja ta i honom med tång ens en gång!


    LillThor surrar om skräddarsydda program? hur ser han själv på sitt eget en timmes program i månaden, tycker han att det satsas på honom?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-06, 14:26

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Caps-lock
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Thors 2010-02-06, 14:51

    MartinLindgren skrev:Som jag berättade härom dagen, så var jag med på ett seminarium med läkare och vårdpersonal, och berättade lite om livet som hemlös, att jag var med berodde på dom skador (köldskador) jag fick?

    Och en sak stog helt klar, att dom läkare och vårdpersonal som var med där gav alliansregeringen en rungande tummen nerför sin behandling av sjuka människor!

    Att sen den här korkade LillThor sitter och hyllar regelverket, för man bara kräver en timme i månaden av honom, utan att förstå att man inte verkar vilja ta i honom med tång ens en gång!


    LillThor surrar om skräddarsydda program? hur ser han själv på sitt eget en timmes program i månaden, tycker han att det satsas på honom?

    DU VAR HEMLÖS 20 ÅR INNAN ALLIANSEN OCH SKYLLER PÅ DOM?

    DU VAR HEMLÖS STÖRRE DELEN MED RÖDGRÖNA OCH HYLLAR DOM?

    JA HERREGUD
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-06, 14:52

    DU VAR HEMLÖS 20 ÅR INNAN ALLIANSEN OCH SKYLLER PÅ DOM?
    DU VAR HEMLÖS STÖRRE DELEN MED RÖDGRÖNA OCH HYLLAR DOM?
    JA HERREGUD


    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Caps-lock
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-06, 14:59

    Har aldrig skyllt något på någon, för mig började allt med en skilsmässa?
    Sen att jag är glad som hade turen att få en bostad innan valet 2006, var stor tur,
    För efter förra valet slog man till bromsarna på direkten!

    Men allt det här är meningslöst att snacka med dig om LillThor, du fattar ju för tusan inte ens vad du själv säger! No
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Infra 2010-02-06, 17:37

    Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Thors 2010-02-06, 17:58

    Infra skrev:Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?

    DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-06, 17:59

    pajasNazze skrev:DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Caps-lock
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-06, 18:21

    Nu börjar det låta som om det är dags för dig och dra ut korken där bak LillThorn, och släppa ut lite luft och gaser så du lättar påtrycket!

    Se för tusan upp så du inte spricker och korken flyger iväg som en projektil och skadar någon oskyldig!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  theward 2010-02-06, 23:40

    Thors skrev:
    Infra skrev:Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?

    DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?
    Du, det är inga kommunister som skrämmer mig
    Det som skrämmer mig är den "utrensning" som Den moderatstyrda Alliansen sysslar med...
    Sen att du antingen är för dum för att märka det eller så hjärntvättat att du tror på deras "fina" ord.
    Det är ditt problem...
    ps du vet väl att du är en av de första som förlorar allt vad ersättning heter, om de visste vad lat och arbetskygg du är
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  DMustaine 2010-02-07, 01:25

    theward skrev:
    Thors skrev:
    Infra skrev:Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?

    DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?
    Du, det är inga kommunister som skrämmer mig
    Det som skrämmer mig är den "utrensning" som Den moderatstyrda Alliansen sysslar med...
    Sen att du antingen är för dum för att märka det eller så hjärntvättat att du tror på deras "fina" ord.
    Det är ditt problem...
    ps du vet väl att du är en av de första som förlorar allt vad ersättning heter, om de visste vad lat och arbetskygg du är

    Är det några med 'fina' ord så är det väl dekadensvänstern som har råd med allt!
    Det skrämmer mig att man som politiskt parti, utan kompetens, försöker inbilla folket att man har lösningen. De har radat upp ofinansierade löften som kommer slå hårt mot riket! I slutändan tror och hoppas jag att befolkningen i detta land inte köper deras billiga populistiska retorik. Vänstern idag är inte mkt att skryta om. Fan till och med GP var bättre o han var inte ens bra!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-02-07, 02:19

    Och en sak stog helt klar, att dom läkare och vårdpersonal som var med där gav alliansregeringen en rungande tummen nerför sin behandling av sjuka människor!

    Såg du rosa elefanter och bebisar som kröp i taket också? Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  theward 2010-02-07, 08:48

    Secrist skrev:Och en sak stog helt klar, att dom läkare och vårdpersonal som var med där gav alliansregeringen en rungande tummen nerför sin behandling av sjuka människor!

    Såg du rosa elefanter och bebisar som kröp i taket också? SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Icon_razz
    Har du en dålig dag, igen...
    För nu är det riktigt låg klass på dina inlägg igen...
    Börjar bli en tragisk vana numera SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Icon_rolleyes
    Det lilla förtroendet och den lilla respekt man har för dig...är snart borta
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Thors 2010-02-07, 09:47

    theward skrev:
    Thors skrev:
    Infra skrev:Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?

    DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?
    Du, det är inga kommunister som skrämmer mig
    Det som skrämmer mig är den "utrensning" som Den moderatstyrda Alliansen sysslar med...
    Sen att du antingen är för dum för att märka det eller så hjärntvättat att du tror på deras "fina" ord.
    Det är ditt problem...
    ps du vet väl att du är en av de första som förlorar allt vad ersättning heter, om de visste vad lat och arbetskygg du är

    JAG VÄGRAR LÄSA SJUKREGLER PGA BORGARHAT!!

    DU VET INTE ETT SKIT OM INTRODUKTIONSPROGRAMMET! DU ERKÄNNER INTE ATT SVT SKRÄMT SJUKA NÄR MAN TIDIGARE SAGT TVINGAS JOBBA FÖR ATT NU SÄGA "SKRÄDDARSYTT PROGRAM"

    SJÄLV FÅR JAG NU 1500KR MER MED AKTIVITETSERSÄTTNING

    JAG HAR GÅTT 2 MÖTEN PÅ 5 VECKOR! HUR MÅNGA MEDIER HAR SKRIVIT NÅGOT OM AKTIVITETERSÄTTNING?

    A-KASSAN SKA GÅ IGENOM MITT ARBETSGIVARINTYG FÖR 10 ÅR SEN DÅ JAG JOBBADE NATTSKIFT, DÅ KOMMER JAG FÅ ÄNNU MER PENGAR

    MOAHAHAHAHAA

    OCH MAN HÅLLER PÅ OCH UTREDER MIN ARBETSKADA OM RÄTT TILL SJUKPENNING UTAN TIDSGRÄNS!

    MOAHAHAHAHAHA

    HUR MÅNGA TUSENTALS MÄNNISKOR HAR EN ARBETSKADA MEN INTE VET DE INTE KAN ANSÖKA PÅ GA NI SKRÄMMER SJUKA?

    NI BORDE SKÄMMAS SOM IN I HELVETE MED TANKE HUR NI SJÄLVA BEHANDLADE SJUKA!!

    MÅNGA HAR INTE FÅTT HJÄLP PÅ 5-10 ÅR FÖR DOM BLEV BORTGLÖMDA!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-07, 09:54

    pajasNazze skrev:JAG VÄGRAR LÄSA SJUKREGLER PGA BORGARHAT!!
    DU VET INTE ETT SKIT OM INTRODUKTIONSPROGRAMMET! DU ERKÄNNER INTE ATT SVT SKRÄMT SJUKA NÄR MAN TIDIGARE SAGT TVINGAS JOBBA FÖR ATT NU SÄGA "SKRÄDDARSYTT PROGRAM"
    SJÄLV FÅR JAG NU 1500KR MER MED AKTIVITETSERSÄTTNING
    JAG HAR GÅTT 2 MÖTEN PÅ 5 VECKOR! HUR MÅNGA MEDIER HAR SKRIVIT NÅGOT OM AKTIVITETERSÄTTNING?
    A-KASSAN SKA GÅ IGENOM MITT ARBETSGIVARINTYG FÖR 10 ÅR SEN DÅ JAG JOBBADE NATTSKIFT, DÅ KOMMER JAG FÅ ÄNNU MER PENGAR
    MOAHAHAHAHAA
    OCH MAN HÅLLER PÅ OCH UTREDER MIN ARBETSKADA OM RÄTT TILL SJUKPENNING UTAN TIDSGRÄNS!
    MOAHAHAHAHAHA
    HUR MÅNGA TUSENTALS MÄNNISKOR HAR EN ARBETSKADA MEN INTE VET DE INTE KAN ANSÖKA PÅ GA NI SKRÄMMER SJUKA?
    NI BORDE SKÄMMAS SOM IN I HELVETE MED TANKE HUR NI SJÄLVA BEHANDLADE SJUKA!!
    MÅNGA HAR INTE FÅTT HJÄLP PÅ 5-10 ÅR FÖR DOM BLEV BORTGLÖMDA!

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Caps-lock

    Be någon vuxen översätta åt dig, det är på utrikiska....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-07, 10:40

    ÅHHHHHHHHHHHHHH!

    JAG KOMMER FÅ ÄNNU MERA PENGAR VID EN RÖDGRÖN REGERING. MEN DET ÄR ORÄTTVIST DÅ DET KOMMER FINNAS DE SOM FÅR MER ÄN MIG! JAG BLIR SÅ AVUNDSJUK!

    DET ÄR BRA ATT JAG FÅR MERA PENGAR UNDER ALLIANSEN MEN DET ÄR FEL ATT JAG FÅR ÄNNU MER FRÅN EN RÖDGRÖN REGERING?

    ÅHHHHHHHHHHHHHH SÅ ORÄTTVIST!


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-07, 13:06

    Vi får välhoppas att du betalat akasse avgiften punkligt under dina sjukår LillThor?

    Sen vet du att akassan kräver jobbsök över hela landet, alla jobb, så glöm att du kommer undan med en timme jobbsök i månaden!

    Du kan lika gärna bli förpassad till soc och ekonomiskt bistånd,och soc har stenhårda krav på dagligt jobbsökande på något av dom här jobbtorgen!


    Men visst LillThor, har du varit punklig och förutsende med dina akasse avgifter under dom 10 år du inte jobbat, så har du kanske rätt till akassa under en period, men vad gör du efter det då om du inte får tillbaks sjukersättningen, jo då väntar ekonomiskt bistånd!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Thors 2010-02-07, 14:05

    MartinLindgren skrev:Vi får välhoppas att du betalat akasse avgiften punkligt under dina sjukår LillThor?

    Sen vet du att akassan kräver jobbsök över hela landet, alla jobb, så glöm att du kommer undan med en timme jobbsök i månaden!

    Du kan lika gärna bli förpassad till soc och ekonomiskt bistånd,och soc har stenhårda krav på dagligt jobbsökande på något av dom här jobbtorgen!


    Men visst LillThor, har du varit punklig och förutsende med dina akasse avgifter under dom 10 år du inte jobbat, så har du kanske rätt till akassa under en period, men vad gör du efter det då om du inte får tillbaks sjukersättningen, jo då väntar ekonomiskt bistånd!

    ÄR DU FORTFARANDE HELT BORTA BAKOM PANNBENET?

    A-KASSAN RÄKNAR BARA UT ERSÄTTNIGEN, INTE FÖR AKASSAN!

    OCH NEJ DOM HAR INGA KRAV PÅ SJUKA!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  theward 2010-02-07, 15:46

    Thors skrev:
    theward skrev:
    Thors skrev:
    Infra skrev:Lillnazze blir mer och mer politiskt medveten.
    Undrar hur länge det dröjer innan han skäms?

    DEN SOM SKA SKÄMMAS ÄR JU NI KOMMISTPAJASAR SOM SKRÄMMER SJUKA?
    Du, det är inga kommunister som skrämmer mig
    Det som skrämmer mig är den "utrensning" som Den moderatstyrda Alliansen sysslar med...
    Sen att du antingen är för dum för att märka det eller så hjärntvättat att du tror på deras "fina" ord.
    Det är ditt problem...
    ps du vet väl att du är en av de första som förlorar allt vad ersättning heter, om de visste vad lat och arbetskygg du är

    JAG VÄGRAR LÄSA SJUKREGLER PGA BORGARHAT!!

    DU VET INTE ETT SKIT OM INTRODUKTIONSPROGRAMMET! DU ERKÄNNER INTE ATT SVT SKRÄMT SJUKA NÄR MAN TIDIGARE SAGT TVINGAS JOBBA FÖR ATT NU SÄGA "SKRÄDDARSYTT PROGRAM"

    SJÄLV FÅR JAG NU 1500KR MER MED AKTIVITETSERSÄTTNING

    JAG HAR GÅTT 2 MÖTEN PÅ 5 VECKOR! HUR MÅNGA MEDIER HAR SKRIVIT NÅGOT OM AKTIVITETERSÄTTNING?

    A-KASSAN SKA GÅ IGENOM MITT ARBETSGIVARINTYG FÖR 10 ÅR SEN DÅ JAG JOBBADE NATTSKIFT, DÅ KOMMER JAG FÅ ÄNNU MER PENGAR

    MOAHAHAHAHAA

    OCH MAN HÅLLER PÅ OCH UTREDER MIN ARBETSKADA OM RÄTT TILL SJUKPENNING UTAN TIDSGRÄNS!

    MOAHAHAHAHAHA

    HUR MÅNGA TUSENTALS MÄNNISKOR HAR EN ARBETSKADA MEN INTE VET DE INTE KAN ANSÖKA PÅ GA NI SKRÄMMER SJUKA?

    NI BORDE SKÄMMAS SOM IN I HELVETE MED TANKE HUR NI SJÄLVA BEHANDLADE SJUKA!!

    MÅNGA HAR INTE FÅTT HJÄLP PÅ 5-10 ÅR FÖR DOM BLEV BORTGLÖMDA!
    För det första finns det ingen SJUKPENNING utan tidsgräns...
    Det måste vara permanent sjukersättning du talar om...
    Vilket är väldigt svårt att få numera, speciellt om man är yngre
    Skulle du få detta beviljat trots allt...väntar en inkomst på 64% av de tre sista åren med inkomst...
    Det lär du inte bli fet på...
    Dessutom är jag övertygad om att de flesta sjuka vet mera än du vet och dessutom har de bättre koll på hur verkligehetn ser ut än vad du har
    ps vet inte hur många kronor du får om dan, men du vet väl att taket är 680kr/dag

    Sponsored content


    SOM NI SKRÄMT SJUKA!! Empty Sv: SOM NI SKRÄMT SJUKA!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 02:58