Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Thrakath
MartinLindgren
marxisten
F.I.S.T
Sossar ee lata
9 posters

    Svensk lag när den är som bäst!!!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 16:48

    Håller med S-ee-L här,åt helvete med exsnuten med hästgården, om han fälls i domstol?
    Tyvärr finns det all anledning att tro, han kommer billigt undan vilket som, ungefär som domaren i högsta domstolen gjorde för några år sedan när han köpte sex av unga prostituerade grabbar!

    Domen blev ringa böter och han fortsätter sitt jobb som HD domare?
    Givetvis med fullt förtroende!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  Redvictory 2010-01-31, 17:24

    Dao skrev:
    Redvictory skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:men det är ju väntat att vänsternissar som du ska ifrågasätta allt när folk blir åtalade, ni hatar ju allt vad straff heter och vill ha lindrigare påföljder!!! slå ihjäl aset!

    Ber om ursäkt att jag tror på en fungerande demokratisk rättsstat!

    Förstår att du ogillar sådant, sel...

    Förövrigt ifrågasätter jag allt - alltid! Det är min natur!

    Det är helt riktigt! en person är inte skyldig förrän denne är dömd! det jag reagerar över är att människor i maktposition som föreläser om våld mot kvinnor
    jämlikhet övergrepp m,m! detta maktmissbruk tycker jag är mycket illa speciellt om de varit inblandade i nåt som sker med tvång förnedring osv!

    Självklart skall de få syssla med sina sexuella böjelser bara de sker på lagligt sätt! gangbang där alla är med är i sig inte olagligt men sexköp är olagligt! de vet ju vad de ger sig in på för dessa kan ju lagen mer än många andra!

    Frågan är var tvånget fanns?

    Kvinnan i intervjun säger själv att hon valde detta för att få mer pengar! Är det tvång då?

    Jag vet inte om det var något tvång! men sexköp var det helt klart och det är enligt lag förbjudet! http://www.sweden.gov.se/sb/d/2593/a/116601
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 18:30

    Sossar ee lata skrev:det är värre i sosseögon att smita från skatt än att våldta ett barn. Och vad det gäller tvång! tror ni att den 14åriga flickan han skulle möta i Falun gillar att bli våldtagen av en fet gubbe!!!??

    Nu har jag läst igenom texten två gånger till, men jag hittar inga uppgifter om någon 14-åring! Inget om Falun heller!!!!

    Jag har bara bedömt vad som stod i den artikel som finns i debattstarten, och där nämns en kvinna i 30-årsåldern, några runt 25 och den yngsta som antogs vara 17!

    Om det finns andra uppgifter vad denne man gjorde, så har jag inte utgått från dem när jag skrivit vad jag tycker!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 18:33

    RV

    Jag skrev redan i mitt första inlägg att sexköp är förbjudet, så detta har jag inte ifrågasatt!

    Det är det andra som jag ifrågasätter!

    Förutom just detta har han inte gjort något som vare sig är brottsligt eller ens äckligt (för de som gillar sådant)!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 18:34

    MartinLindgren skrev:Håller med S-ee-L här,åt helvete med exsnuten med hästgården, om han fälls i domstol?
    Tyvärr finns det all anledning att tro, han kommer billigt undan vilket som, ungefär som domaren i högsta domstolen gjorde för några år sedan när han köpte sex av unga prostituerade grabbar!

    Domen blev ringa böter och han fortsätter sitt jobb som HD domare?
    Givetvis med fullt förtroende!

    Skall han få annat straff för att han är ex-polis?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  marxisten 2010-01-31, 18:40

    Personligen tror jag straffet att med namn och bild bli uthängd på löpet på varenda kvällstidning är bättre än snaran. Bli igenkänd som en snuskhummer av hela Sveriges befolkning kan inte vara särskilt kul...

    Usch, bli illamående av sådana här händelser.

    Sponsored content


    Svensk lag när den är som bäst!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensk lag när den är som bäst!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 15:57