Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-11, 12:34

    Skatteverkat har "avslöjat" ett omfattande fusk bland småföretagare med kassa-apparater.
    Man har anmält några stycken.

    Alla som inte är sekt vet ju att det här förekommer en masse, har gjort så i årtionden.
    Frågan är VARFÖR gör småföretagarna detta, är de ondsinta medborgare som vill sko sig, eller försöker de leva i ett perverst högskatte samhälle som har kollapsat ?
    Nu talar jag inte om organiserat fusk och verksamhet , jag talar om det fusk som var och varannan småföretagare sysslar med, med myndigheternas vetskap.

    Vi måste på allvar ta tag i denna fråga i Sverige, utan mängder an småföretag och entreprenörer är det kört, och vänstern kan sitta och fördela, notin....

    http://hd.se/inrikes/2009/12/11/omfattande-skattefiffel-i/


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-12-11, 12:44, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 12:43

    När ultrahögern försvarar & förespråkar & uppmanar till brott mot lagen så är vi verkligen illa ute.

    Gustav "tjuven" Ander är verkligen desperat som i tråd efter tråd måste försvara sina kriminella handlingar.

    Jag tjänar ca 28 min fru 19. ( lite svart tillkommer)
    Av Awfultruth (2007-10-13 kl 17:59)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-11, 13:08

    Menar Mr.Ander att dessa småföretagare som fuskar ska tillåtas göra det?
    Samtidigt som många av samhällets svagaste grupper inte ges en enda skattesänkar krona?

    Tycker Mr.Ander på fullt allvar att sjuka, pensionärer och arbetslösa som inte tillgodogör sig några skattesänkningar ska handla i butiker som i sin tur tillåts strunta i att betalala skatt?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty ööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-11, 13:26

    martin7lindgren skrev:Menar Mr.Ander att dessa småföretagare som fuskar ska tillåtas göra det?
    Samtidigt som många av samhällets svagaste grupper inte ges en enda skattesänkar krona?

    Tycker Mr.Ander på fullt allvar att sjuka, pensionärer och arbetslösa som inte tillgodogör sig några skattesänkningar ska handla i butiker som i sin tur tillåts strunta i att betalala skatt?

    Menar martin att han kan läsa ett inlägg ?Smile nu var jag lite dum, men du är
    ju som vanlig helt av banan ?Smile

    Jag önskar naturligtvis inte att det ska tillåtas, jag konstaterar att det förekommer och att lösningen kanske inte är att låta det fortgå, lösningen är att vi måste sänka skatterna för småföretag j-vligt mycket !
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 14:08

    Gustav "tjuven" Ander skrev:lösningen är att vi måste sänka skatterna för småföretag j-vligt mycket !

    Om ALLA medborgare gjorde sin lagliga plikt att inte svartarbeta kanske skatterna kunde sänkas ?

    men du förordar ju brottet så du är ju inte ens spelklar....
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  Redclown 2009-12-11, 14:18

    GustavAnder skrev:
    martin7lindgren skrev:Menar Mr.Ander att dessa småföretagare som fuskar ska tillåtas göra det?
    Samtidigt som många av samhällets svagaste grupper inte ges en enda skattesänkar krona?

    Tycker Mr.Ander på fullt allvar att sjuka, pensionärer och arbetslösa som inte tillgodogör sig några skattesänkningar ska handla i butiker som i sin tur tillåts strunta i att betalala skatt?

    Menar martin att han kan läsa ett inlägg ?Smile nu var jag lite dum, men du är
    ju som vanlig helt av banan ?Smile

    Jag önskar naturligtvis inte att det ska tillåtas, jag konstaterar att det förekommer och att lösningen kanske inte är att låta det fortgå, lösningen är att vi måste sänka skatterna för småföretag j-vligt mycket !

    Tvivlar på att martin eller någon annan vänster begriper ett jota av det där? Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-11, 14:21

    Jasså du säger det Mr.Ander, du var lite dum,jag helt av banan?

    Men när det kommer från en pajas som dig, så får väl det ses som en merit!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-11, 14:24

    Som tur är så är det nog omöjligt att komma i samma nivå som Dumclownen!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 14:25

    NollKOllBlue skrev:Tvivlar på att martin eller någon annan vänster begriper ett jota av det där?

    tvivla på du, vad är det egentligen att förstå ?

    Att Gustav "tjuven" Ander stjäl från faster Greta på långvården ?
    Det fattar ALLA !

    Sponsored content


    Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken. Empty Sv: Småföretagare i skruvstädet, ingen bryr sig, vär framtid går i slasken.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 12:20