Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Sniperace
Infra
Secrist
Susz X
Dao
Thetaxpayer
Redvictory
Vercingetorix
Regndrottning
Blåfront
formsvackan
lazy
Ezzlirsk
17 posters

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Dao 2009-12-05, 17:34

    Eftersom högern på denna "anti-censursida" inte anser att vissa böcker/författare är "tillåten" litteratur, så skulle det vara trevligt att få reda på vilka böcker/författare som slipper undan bokbålen denna gång!!!

    Gärna varför de inte de skall brinna, vore trevligt...

    Men den röda (blåa?) tråden här är ganska synlig:

    De debattörer som inte håller med dem, och definitivt de som kan stå för sina åsikter och kommer med argument de inte kan hitta ärliga motmedel mot, blir mobbade och trackasserade på forumet. Sidor som Testaren ratas just av den anledningen - för där FÅR man INTE göra på detta sättet!

    På samma sätt är vissa böcker och/eller författare inte "tillåten", i sann högerfascistisk anda, trots att dessa böcker och/eller författare tillhör de mest kunniga inom sina områden (belöningar från institutioner och universitet är många, och till och med högerpressen prisar deras kunskaper!)!

    Allt känns igen från andra europeiska traditioner, som häxförföljelserna, inkvisitionen, kommunistskräcken och fascismen...

    Det fascinerande är att dessa antidemokratiska och antiintellektuella personerna har mage att hävda att nazismen är en vänsterideologi - trots att de om och om igen utmärker sig med att använda samma metoder som dessa högerfanatiker!

    Det hela börjar liksom bli lite övertydligt här!

    Själv har jag en inställning; i sann liberal anda, att alla åsikter är lika mycket värda, att alla kunskaper är bra kunskaper, och man måste ta till sig ståndpunkter från alla sidor om man skall förstå det man diskuterar!

    Detta lever jag efter, och det kan ingen av er ta ifrån mig - genom lögner och förtal av mig som person. För era metoder sätter er bara i en gammal europeisk, numera högerextremistisk, tradition! Sådana människor sanna demokrater alltid måste stå upp mot!!!

    Skål - ta mig faen!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-12-05, 19:14

    Dao skrev:Eftersom högern på denna "anti-censursida" inte anser att vissa böcker/författare är "tillåten" litteratur, så skulle det vara trevligt att få reda på vilka böcker/författare som slipper undan bokbålen denna gång!!!

    Gärna varför de inte de skall brinna, vore trevligt...

    Men den röda (blåa?) tråden här är ganska synlig:

    De debattörer som inte håller med dem, och definitivt de som kan stå för sina åsikter och kommer med argument de inte kan hitta ärliga motmedel mot, blir mobbade och trackasserade på forumet. Sidor som Testaren ratas just av den anledningen - för där FÅR man INTE göra på detta sättet!

    På samma sätt är vissa böcker och/eller författare inte "tillåten", i sann högerfascistisk anda, trots att dessa böcker och/eller författare tillhör de mest kunniga inom sina områden (belöningar från institutioner och universitet är många, och till och med högerpressen prisar deras kunskaper!)!

    Allt känns igen från andra europeiska traditioner, som häxförföljelserna, inkvisitionen, kommunistskräcken och fascismen...

    Det fascinerande är att dessa antidemokratiska och antiintellektuella personerna har mage att hävda att nazismen är en vänsterideologi - trots att de om och om igen utmärker sig med att använda samma metoder som dessa högerfanatiker!

    Det hela börjar liksom bli lite övertydligt här!

    Själv har jag en inställning; i sann liberal anda, att alla åsikter är lika mycket värda, att alla kunskaper är bra kunskaper, och man måste ta till sig ståndpunkter från alla sidor om man skall förstå det man diskuterar!

    Detta lever jag efter, och det kan ingen av er ta ifrån mig - genom lögner och förtal av mig som person. För era metoder sätter er bara i en gammal europeisk, numera högerextremistisk, tradition! Sådana människor sanna demokrater alltid måste stå upp mot!!!

    Skål - ta mig faen!

    Du följer inte tråden vidare bra. Du - kära medlare - börjar rada upp irrelevanta och förtalsassocierade "fakta" som inte har något som helst reellt värde. Vidare vill jag påstå att du de facto i grund och botten, omedvetet, poängterar precis det som antivänstern så aktivt belyser. Er samhällssyn och vänstercentriska åsyn fungerar som skygglappar för er, och som resultat kan ni inte vidga er världsbild då ni är så indoktrinerade av den lobbyistiska vänsterism som talar om för er hur och vad Ni skall tycka och tänka. Vänsterförespråkare kan på praktiskt sätt inte associeras med fullständig demokrati då Ni är villiga att sträva emot mindre plan som i ideologin bekräftar en demokrati. Dessutom spelar er mint sagt komiska rasismepitet - som ni likställer med alla som inte följer er Politiskt korrekta ram - en stor roll i er inskränkta och frihetsbegränsade värld. Ni har skapat någon slags säregen union som stämplar och kategoriserar alla oliksinnade. Föga sällan handlar det om främlingsfientlighet och rasism, ofta som försvarsmetod när diskussionerna blir för vidgade, s.a.s.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  berralarzon 2009-12-05, 19:16

    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:Eftersom högern på denna "anti-censursida" inte anser att vissa böcker/författare är "tillåten" litteratur, så skulle det vara trevligt att få reda på vilka böcker/författare som slipper undan bokbålen denna gång!!!

    Gärna varför de inte de skall brinna, vore trevligt...

    Men den röda (blåa?) tråden här är ganska synlig:

    De debattörer som inte håller med dem, och definitivt de som kan stå för sina åsikter och kommer med argument de inte kan hitta ärliga motmedel mot, blir mobbade och trackasserade på forumet. Sidor som Testaren ratas just av den anledningen - för där FÅR man INTE göra på detta sättet!

    På samma sätt är vissa böcker och/eller författare inte "tillåten", i sann högerfascistisk anda, trots att dessa böcker och/eller författare tillhör de mest kunniga inom sina områden (belöningar från institutioner och universitet är många, och till och med högerpressen prisar deras kunskaper!)!

    Allt känns igen från andra europeiska traditioner, som häxförföljelserna, inkvisitionen, kommunistskräcken och fascismen...

    Det fascinerande är att dessa antidemokratiska och antiintellektuella personerna har mage att hävda att nazismen är en vänsterideologi - trots att de om och om igen utmärker sig med att använda samma metoder som dessa högerfanatiker!

    Det hela börjar liksom bli lite övertydligt här!

    Själv har jag en inställning; i sann liberal anda, att alla åsikter är lika mycket värda, att alla kunskaper är bra kunskaper, och man måste ta till sig ståndpunkter från alla sidor om man skall förstå det man diskuterar!

    Detta lever jag efter, och det kan ingen av er ta ifrån mig - genom lögner och förtal av mig som person. För era metoder sätter er bara i en gammal europeisk, numera högerextremistisk, tradition! Sådana människor sanna demokrater alltid måste stå upp mot!!!

    Skål - ta mig faen!

    Du följer inte tråden vidare bra. Du - kära medlare - börjar rada upp irrelevanta och förtalsassocierade "fakta" som inte har något som helst reellt värde. Vidare vill jag påstå att du de facto i grund och botten, omedvetet, poängterar precis det som antivänstern så aktivt belyser. Er samhällssyn och vänstercentriska åsyn fungerar som skygglappar för er, och som resultat kan ni inte vidga er världsbild då ni är så indoktrinerade av den lobbyistiska vänsterism som talar om för er hur och vad Ni skall tycka och tänka. Vänsterförespråkare kan på praktiskt sätt inte associeras med fullständig demokrati då Ni är villiga att sträva emot mindre plan som i ideologin bekräftar en demokrati. Dessutom spelar er mint sagt komiska rasismepitet - som ni likställer med alla som inte följer er Politiskt korrekta ram - en stor roll i er inskränkta och frihetsbegränsade värld. Ni har skapat någon slags säregen union som stämplar och kategoriserar alla oliksinnade. Föga sällan handlar det om främlingsfientlighet och rasism, ofta som försvarsmetod när diskussionerna blir för vidgade, s.a.s.

    Någon som har ett lexikon över?
    Avd:ordbajseri..
    //berra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Dao 2009-12-05, 19:41

    Ezzlirsk

    "Du följer inte tråden vidare bra. Du - kära medlare - börjar rada upp irrelevanta och förtalsassocierade "fakta" som inte har något som helst reellt värde."


    Medlare?

    Jag följer tråden så som den utvecklas. Alla trådar utvecklas allt eftersom. Sedan brukar jag mestadels hävda mina åsikter. Är det fakta jag tar upp, brukar jag också nämna just detta, och också förklara mig för den som frågar. Problemet är att ngen frågar - utan högerdebattörerna brukar formulera egna "tolkningar" ur det jag skriver, som jag sedan omöjligt kan försöka förklara bort. För de de läser ut av mina inlägg är "sanningen" om vad jag "egentligen" tycker!


    "Vidare vill jag påstå att du de facto i grund och botten, omedvetet, poängterar precis det som antivänstern så aktivt belyser."

    Som vad? Intelligenta inlägg??? Wink

    "Er samhällssyn och vänstercentriska åsyn fungerar som skygglappar för er, och som resultat kan ni inte vidga er världsbild då ni är så indoktrinerade av den lobbyistiska vänsterism som talar om för er hur och vad Ni skall tycka och tänka."

    Det är ju en subjektiv bedömning som belyser mer din egen fördom...

    Alltså - hur är det meningen att någon skall bemöta ett sådant påstående som du kommer med???

    För det första - du måste lära dig at bemöta mig som individ här inne - för jag möter dig som individ!!!

    För det andra - jag har ALDRIG tillhört vänstern, förrän jag kom in på dessa debattsidor och blev placerad där av er! Jag anser mig fortfarande inte som vänster, men det skiter liksom ni i!

    För det tredje - INGEN blir överygad och omvänd i en debatt mellan anoyma människor på internet, och det är heller inte syftet med att JAG debatterar. Jag debatterar med dig, och andra som vill, för att jag är intresserad av sakfrågan och vad ni tycker i denna. Jag vill ha förklaringar så jag kan försöka förstå varför ni tycker som ni gör. Därför ger rader som din ovan ingenting för mig - eller för debatten!


    "Vänsterförespråkare kan på praktiskt sätt inte associeras med fullständig demokrati då Ni är villiga att sträva emot mindre plan som i ideologin bekräftar en demokrati."

    Öhh... Va???

    Jag har inte hört en vänsterdebattör här inne som är emot demokrati! Däremot har jag hört lera högerdebattörer som är det...


    "Dessutom spelar er mint sagt komiska rasismepitet - som ni likställer med alla som inte följer er Politiskt korrekta ram - en stor roll i er inskränkta och frihetsbegränsade värld."

    Häår sparas det inte på vokabulärerna, minsann!

    Givetvis anser inte jag att jag har en inskränkt och frihetsbegränsande världsbild! Däremot visar dina sådana här meningar klart och tydligt att du har detta!

    Och menar du verkligen att de gånger en vänsterdebattör använder sig av diverse dumma uttal om en motdebattör, skulle representera ett "rasismepitet", men när en högerdebattör gör det samma, vilket de klart gör i än större utsträckning (vissa gör faktiskt inget annat), så är det INTE representativt för detsamma?

    Snacka om att sila mygg och svälja elefanter!!! Very Happy


    "Ni har skapat någon slags säregen union som stämplar och kategoriserar alla oliksinnade."

    Typ som du gör i detta inlägget??? Laughing

    Jag är van at DRABBAS av sådant, och försöker att undvika sådant själv - men jag lyckas inte alltid, det kan jag hålla med om!!!


    "Föga sällan handlar det om främlingsfientlighet och rasism, ofta som försvarsmetod när diskussionerna blir för vidgade, s.a.s."

    Jag börjar bli trött på att bli anklagad för att använda begrepp som jag inte använder - speciellt inte riktat mot enstaka debattörer!!!

    Problemet är nog mera så - att du, och dina kumpaner, gärna vill HÄVDA att "vi" är oschysta mot er, på det sättet ni beskriver, trots att det finns OTALIGA GÅNGER som jag, och andra verkligen medvetet UNDVIKIT allt sådant - för att få er att verkligen delta i en saklig och kinstruktiv debatt!!!

    Det har varit stört OMÖJLIGT med vissa individer! Varje gång dessa blir svarslösa, kommer de med korkade beskyllningar, som dina ovan, som OMÖJLIGT ens i den vldaste fantasin kan ses som försök till konstruktiv debatt!!!

    Jag vet att jag kan vara hård i min debattstil, och att jag verkar säker i mina ställningstagande - men jag har alltid respekterat när mina motdebattörer kommit in med konstruktiva och sakliga inlägg!!!

    Så dylika floskler och egenkära självhävdelser genom att projecera dina egna problem på andra, kan jag helt klart vara utan!!!

    Men du är välkommen i de vanliga debatterna när du vill!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Chomsky

    Inlägg  Secrist 2009-12-06, 02:55

    Jag har mina egna åsikter! Som alla andra påverkas jag av min omgivning och vad man läser...

    Och där är Chomsky en stor källa till inspiration? Jag märker att du glider undan frågan...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Dao 2009-12-06, 06:57

    Secrist skrev:Jag har mina egna åsikter! Som alla andra påverkas jag av min omgivning och vad man läser...

    Och där är Chomsky en stor källa till inspiration? Jag märker att du glider undan frågan...

    Jag märker att du skiter i vad jag svarar, eftersom du har bestämt dig hur det är!

    Chomsky är en av många källor för mig!

    Förklara nu vad som är fel med Chomsky - förutom att han är en sån där dum människa som inte tycker som du...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Chomsky

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 00:07

    Förklara nu vad som är fel med Chomsky - förutom att han är en sån där dum människa som inte tycker som du...

    Jag tycker NYT sammanfattar det väldigt bra.

    "maddeningly simple-minded".

    Han har ett spår och en tes som han förföljer skoningslöst.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Dao 2009-12-07, 00:46

    Secrist skrev:Förklara nu vad som är fel med Chomsky - förutom att han är en sån där dum människa som inte tycker som du...

    Jag tycker NYT sammanfattar det väldigt bra.

    "maddeningly simple-minded".

    Han har ett spår och en tes som han förföljer skoningslöst.

    Finns det någon samhällskritiker som INTE följer en tes?

    Han redovisar sina källor, och är öppen med sitt resonemang! Inget av det han skriver är ens kontroversiellt idag - då det finns fler samhällskritiker idag som skriver i stort samma saker.

    Den form av samhällskritik han för, vore nyttigt för alla att ta till sig - fr.a. om man bor i USA!

    Problemet för högern är mer att han faktiskt har rätt i det han skriver, i de flesta fallen! Och högern vill inte att alla fakta skall komma ut!

    Om inte annat syns den tråden ganska tydligt på forumet...

    Alla är "dumma" som inte rättar in sig i leden...

    Sponsored content


    Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte - Sida 4 Empty Sv: Snyftpropaganda om rätten att dölja sitt ansikte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:07