Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
cleopatra
theward
MartinLindgren
Susz X
Redvictory
Jason_Dexter
boopi
Thecharmed
lazy
Regndrottning
fredrik rahm70
womanlover
16 posters

    Kärlek och trohet är bara myter

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  cleopatra 2009-02-25, 12:52

    Träffar man rätt person och samtidigt vårdar sitt förhållande så är det inte svårt alls att vara trogen. Med risk för att låta allför präktig (vilket jag alls inte är) kan jag säga att jag lever i ett sådant förhållande.

    Jag älskar min man över allt på jorden (förutom barnen då som jag älskar lika mycket)Han är en underbar och komplex människa, och jag vet att jag inte kan hitta någon bättre om jag så letar hela mitt liv. Han kan både laga god mat, sy och är hela familjens frisör samtidigt som han är en j-vel på datorer och även duktig på bilar. Han är en suverän make och far till våra fem barn och jag skulle inte byta ut honom för allt smör i småland! Jag kan bara hoppas att han är lika nöjd som jag, och några andra indikationer har jag inte fått iaf Wink

    Visst har vi haft både ups and downs under vårt förhållande precis som alla andra, men finns grundstenarna där och en äkta kärlek gör detta bara att man svetsas samman ännu mer när krisen är över. Vi kan ha vilda diskussioner om saker vi är oense om, men vi skriker aldrig på varandra och skulle aldrig gå till personangrepp. Dessutom har vi alltid varit noga med att vårda förhållandet genom både vardagskärlek och små romantiska stunder och äventyr tillsammans. Nu i mars ska vi på en minikärlekssemester. Fyra dagar i Rom bara han och jag!! flower

    Att vara otrogen mot honom är lika främmande för mig som att....ja jag vet inte, överge mina barn eller något och han tycker som jag. Att riskera det vi har för ett tillfälligt kåtslag skulle vara rent idiotiskt.

    Så om kärlek och trohet bara är myter så lever jag väl i en myt då, men inte gör det mig något, jag är mycket lycklig i min myt. sunny
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 13:52

    Sunda åsikter om vad man ska vara rädd om här i livet, allt är inte mörka moln! Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Susz X 2009-02-27, 01:44

    Redvictory skrev:
    Susz X skrev:
    Redvictory skrev:

    sen finns det de som lever ihop utan att ens ta i varandra för att de funkar i övrigt!? hur kul är det? jag har ett par vänner som lever så! de kramas aldrig har aldrig sex m,m de handlar inte ens tillsammans! har varsin TV ? men de har själv valt det! jag har sagt till dem flera gånger att de måste släppa efter och ha sex men icke!!ingen av dem är otrogna heller! men frågan är om de har äkta kärlek?
    själv lever jag hellre ensam än att leva så! jag tar hellre ett pmsbråk i månaden bara det övriga finns också!

    [b][b]
    Tja- för dem kanske det är kärlek..trivs de med att ha det så så är det välan bra dårå..
    Men att leva i ett förhållande utan sex- nopp- det är inget för mig- om det inte är så illa att det inte funkar på grund av sjukdom eller så. Då finns det ju andra lösningar- med det menar jag inte att rumla runt med andra ...eh Redvictory- brukar du ha PMS...?
    Rolling Eyes


    PMS är väl nåt bara kvinnor kan ha? Shocked jag tror att många kvinnor skulle må bättre under sin sk veckan före mens vecka om de har sex då för hormonladdningen
    behöver avlossas! eller vad tror du? Very Happy

    Ke? Menar du att Expressens bloggare har feel? Kan det verkligen vara möjligt?... affraid

    http://blogg.expressen.se/physics_fashion/entry.jsp?messid=433760

    För övrigt kan jag väl inget annat än att hålla med... geek
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Redvictory 2009-02-28, 09:20

    [quote="Susz X"]
    Redvictory skrev:
    Susz X skrev:
    Redvictory skrev:

    sen finns det de som lever ihop utan att ens ta i varandra för att de funkar i övrigt!? hur kul är det? jag har ett par vänner som lever så! de kramas aldrig har aldrig sex m,m de handlar inte ens tillsammans! har varsin TV ? men de har själv valt det! jag har sagt till dem flera gånger att de måste släppa efter och ha sex men icke!!ingen av dem är otrogna heller! men frågan är om de har äkta kärlek?
    själv lever jag hellre ensam än att leva så! jag tar hellre ett pmsbråk i månaden bara det övriga finns också!

    [b][b]
    Tja- för dem kanske det är kärlek..trivs de med att ha det så så är det välan bra dårå..
    Men att leva i ett förhållande utan sex- nopp- det är inget för mig- om det inte är så illa att det inte funkar på grund av sjukdom eller så. Då finns det ju andra lösningar- med det menar jag inte att rumla runt med andra ...eh Redvictory- brukar du ha PMS...?
    Rolling Eyes


    PMS är väl nåt bara kvinnor kan ha? Shocked jag tror att många kvinnor skulle må bättre under sin sk veckan före mens vecka om de har sex då för hormonladdningen
    behöver avlossas! eller vad tror du? Very Happy

    Ke? Menar du att Expressens bloggare har feel? Kan det verkligen vara möjligt?... affraid

    http://blogg.expressen.se/physics_fashion/entry.jsp?messid=433760

    För övrigt kan jag väl inget annat än att hålla med... geek
    [/quote

    Jag tror att när man lever nära varandra i ett förhållande så påverkas mannen
    av kvinnans PMS precis som när kvinnan är gravid! många kvinnor känner sig osexig och ful när de har mens samtidigt som män attraheras av sina kvinnor då de har mensen! mer info om detta så slipper vi många onödiga bråk och mer underbar sex! Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Nu är ju alla olika

    Inlägg  theward 2009-03-04, 10:47

    Både män o kvinnor...
    Har jag lärt mig genom egna och berättad erfarenheter.
    Kan vara bra med tjejkompisar för då får man en annan sida av saker också Wink

    Om man tar pms och graviditeter så är det jätteolika hur olika kvinnor är och hur män regarear på detta med tex mens och graviditet.

    Vissa kvinnor får ökad lust vid mens, vissa män vill knappt ta i sin kvinna när hon blöder.

    En del kvinnor tapar helt lusten när de bär på ett barn, andra blir översexuella.

    Vissa män tycker att gravida kvinnor är sexiga andra kan inte tänka sig att sex med en kvinna där gravidteten syns.

    Det bästa vore ju om mannen o kvinnan i relation var väl synkade med varandra.
    Fast tyvärr tycker jag att det oftast är tvärtom affraid

    Eller så är det bara de fallen man hör om Wink

    ps sen kan det vara väldigt olika mellan två graviditeter med samma tjej.
    Det vet jag av erfarenhet
    Nixons_näsa
    Nixons_näsa


    Antal inlägg : 39
    Join date : 09-02-27
    Age : 68
    Ort : Strömstad

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Nixons_näsa 2009-03-10, 23:58

    Jag har varit trogen min fru i snart 24 år och tänker nog fortsätta med detta. Att tänka med det "stora huvudet" i stället för det "lilla" är alltid ett gott råd.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Det har du helt rätt i

    Inlägg  theward 2009-03-11, 10:02

    Har aldrig heller varit otrogen.
    Men visst har man haft ett antal chanser om man nu velat vara det.

    Hade en tanke att de med dålig fantasi och ett stort självbekräftelsebehov oftare är otrogna.
    Fast jag vet inte om den teorin stämmer?
    Men jag tror det.

    Det är ju självklart att man kommer att tycka att andra tjejer är snygga eller tom bli lite betuttad i någon annan, under ett långt förhållande.

    Det är där hjärnverksamheten kommer in i bilden...
    Man ska veta vart gränsen går och värdesätta det man faktiskt har.
    Men att någongång fantisera om andra tror iaf jag kan vara ett sätt att hålla relationen vid liv Wink

    Tom små oskyldiga flörtar är bara bra..........
    Fast det behöver man ju inte låta den andre se.
    Då blir det ju snarare enbart dåligt o skapar svartsjuka
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  cleopatra 2009-03-11, 15:21

    theward skrev:Har aldrig heller varit otrogen.
    Men visst har man haft ett antal chanser om man nu velat vara det.

    Hade en tanke att de med dålig fantasi och ett stort självbekräftelsebehov oftare är otrogna.
    Fast jag vet inte om den teorin stämmer?
    Men jag tror det.

    Det är ju självklart att man kommer att tycka att andra tjejer är snygga eller tom bli lite betuttad i någon annan, under ett långt förhållande.

    Det är där hjärnverksamheten kommer in i bilden...
    Man ska veta vart gränsen går och värdesätta det man faktiskt har.
    Men att någongång fantisera om andra tror iaf jag kan vara ett sätt att hålla relationen vid liv Wink

    Tom små oskyldiga flörtar är bara bra..........
    Fast det behöver man ju inte låta den andre se.
    Då blir det ju snarare enbart dåligt o skapar svartsjuka

    Att få bekräftelse att man fortfarande är åtråvärd tror jag alla mår bra av, det behöver INTE betyda att man måste vara otrogen. Visst är små oskyldiga flörtar bra för självkänslan, det tror jag de flesta har ägnat sig åt någon gång. Bara man gör helt klart att man är upptagen och att det bara är en helt oskyldig bekräftelse och att det inte kommer att leda till något annat. Dock måste man vara lyhörd för sin partners åsikter i frågan, och även reaktioner hos eventuella partners till "flörtobjektet" Det får aldrig såra en tredje part, då är det inte oskyldigt längre.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  SiP 2009-03-11, 16:04

    Bahusia skrev:Jag har varit trogen min fru i snart 24 år och tänker nog fortsätta med detta. Att tänka med det "stora huvudet" i stället för det "lilla" är alltid ett gott råd.

    Då ligger vi lika i antal år Smile förövrgt är väl kärlek mer än bara sexet? Respekt mot den andre är väl en stor del i ett lyckat förhållande, jag skulle aldrig vara så respektlös att jag hoppade i säng med en annan kvinna, skulle mitt förhållande vara så ruttet att jag "jagade" ligg, då skulla jag nog anse mitt äktenskap vara över...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Förövrig

    Inlägg  theward 2009-03-11, 18:06

    Har svårt att fatta att man öht hinner vänsterprassla lol!

    Måste ju vara det enda fritidsintresset man har tid med affraid

    Jag skojar lite, men ärligt...hur kan man lägga så mkt energi på att jaga kjoltyg??

    Min förra tjej, var ganska svartsjuk och undrade om jag verkligen tränade och fiskade så mkt som jag sa att jag gjorde?

    Mitt svar var kort koncist och väldigt tydligt : jag älskar fiske o träning. Inte skulle jag avstå det, för att jaga ligg Wink
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-03-14, 06:37

    Om inte Quinnor vore så ohyggligt vackra så skulle i alla fall inte otrohetstanken komma till mig . . . joo kanske lite.
    Men när jag går på stan - herredjävlar - dom finns ju överallt. Woav.
    Hur ska ett stackars karlelände kunna motstå denna feminina magnetism.
    Det går ju inte. Ty det är kraftiga magneter.
    Förmodligen är det detsamma för tjejer - fast tvärtom.


    Senast ändrad av womanlover den 2009-05-01, 22:53, ändrad totalt 1 gång
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-01, 22:38

    Att tillfälligt hoppa i säng med någon man tänder till på - det anser inte jag är hela världen.
    Det kallas sexuell attraktion och har ingenting med kärlek att göra. (Tror jag)

    Men mycket värre är det om man är falsk mot sin partner. Ljuger om småsaker hela tiden,
    Såg ett naturprogram om småfåglar. Minns inte vilka fåglar - men när honan jagade mat till ungarna i boet - då smet hanen över till honan i boet bredvid.
    Laughing

    Naturen fungerar så. Bara att leva med.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-12, 20:26

    Har aldrig varit otrogen och mig veterligen aldrig blivit bedragen.
    Att uppskatta en annan människas skönhet eller att vilja ta hem densamme som pill objekt i bingen.
    Är två helt skilda saker.
    Och har man sådana funderingar eller kännslor då är det nog dax att fnula på det förhållande man har.
    Enl min erfarenhet är det bra hemma ser man inte andra som tänkbara pillobjekt i lustans tecken..
    Det bästa sexet är sexet i kärleken..
    Skulle jag bli berdaragen åkte han ut med öronen före.
    Skulle inte tveka... ultimata sveket i mina ögon.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad..
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-19, 11:29

    Det man säger när man gifter sig borde ändras till:
    Jag lovar att älska dig när jag är i nöd och när jag får lust.

    Very Happy
    (Detta sagt på skoj givetvis)
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-31, 07:16

    Regndrottning skrev:Det är väl självklart att även de mest kära par någon gång blir nyfikna på andra!

    Och det är inte fel....

    Felet kom med den kristna kyrkan och inställningen att en kvinna var mannens ägodel. Och en ägodel får inte göra som den vill.... Men trohet för mannen har inte varit tal om. Det har varit självklart med prostituerade, älskarinnor, bihustruar, etc....

    Bäst vore det att skippa svartsjuka och inse att din andra hälft kommer nångång att ge sig ut på äventyr... Så länge det bara händer vid enstaka tillfällen så gör detr inget. Bara lite extra krydda.

    Du har så rätt !

    Skippa svartsjuka. Men det är inte så lätt. Jag klarar det - men att hitta en partner som är på samma linje - det är svårare.
    Svartsjuka måste ju finnas i ett förhållande - annars är det ju fel. Men man måste balansera svartsjukan mot förtroende och kärlek.
    Ska man överhuvudtaget ens fundera på typ partnerbyte - då är förtroende ett absolut måste. Klarar man inte det - då ska man inte ens pröva.
    Men om man klarar det - kan jag lova att det häftigt.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-31, 07:41

    x-medborgare skrev:Har aldrig varit otrogen och mig veterligen aldrig blivit bedragen.
    Att uppskatta en annan människas skönhet eller att vilja ta hem densamme som pill objekt i bingen.
    Är två helt skilda saker.
    Och har man sådana funderingar eller kännslor då är det nog dax att fnula på det förhållande man har.
    Enl min erfarenhet är det bra hemma ser man inte andra som tänkbara pillobjekt i lustans tecken..
    Det bästa sexet är sexet i kärleken..
    Skulle jag bli berdaragen åkte han ut med öronen före.
    Skulle inte tveka... ultimata sveket i mina ögon.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad..


    Jag tycker att du har rätt men också fel.
    Att pröva nya saker sexuellt kan ge kickar som kan vara så sköna att man nästan kan dö. Men bara nästan. Står du på en jättetrygg plattforn - kanske att du ska stå kvar där. För visst finns det risker. Det finns det alltid i livet.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-31, 07:56

    Thecharmed skrev:...finns säkert stunder i livet där man gör ett sådant misstag. Fast då tror jag att det misstaget kommer i samband med att ens förhållande kanske är i obalans. Ser man till att hålla kärlekslivets glöd igång och att man aldrig tappar respekten för varandra, så minimerar man feltramp.
    Jag har varit otrogen i mitt tidigare förhållande, och detta pga att jag inte hade någon respekt kvar för min dåvarande man. Detta kan jag se klart nu, när jag har en ny man sedan tre år tillbaka,och skulle inte kunna drömma om att ta i en annan karl..min respekt för honom är så otrolig.. Däremot kan man känna attraktion till andra människor, vilket jag tror är helt naturligt..och om det är nog snarare onormalt att inte göra det.

    Oj vilken snygging som hoppade fram här . .
    Tänk att få träffa dig på Mallorca.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-05-31, 08:08

    x-medborgare skrev:Har aldrig varit otrogen och mig veterligen aldrig blivit bedragen.
    Att uppskatta en annan människas skönhet eller att vilja ta hem densamme som pill objekt i bingen.
    Är två helt skilda saker.
    Och har man sådana funderingar eller kännslor då är det nog dax att fnula på det förhållande man har.
    Enl min erfarenhet är det bra hemma ser man inte andra som tänkbara pillobjekt i lustans tecken..
    Det bästa sexet är sexet i kärleken..
    Skulle jag bli berdaragen åkte han ut med öronen före.
    Skulle inte tveka... ultimata sveket i mina ögon.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad..

    Oj vad du låter godtrogen
    Tänk om Britney Spears kommer och friar till din man.
    Klart att han svarar JA. Men vad gör du då ??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Du har ju helt fel

    Inlägg  theward 2009-05-31, 11:57

    womanlover skrev:
    x-medborgare skrev:Har aldrig varit otrogen och mig veterligen aldrig blivit bedragen.
    Att uppskatta en annan människas skönhet eller att vilja ta hem densamme som pill objekt i bingen.
    Är två helt skilda saker.
    Och har man sådana funderingar eller kännslor då är det nog dax att fnula på det förhållande man har.
    Enl min erfarenhet är det bra hemma ser man inte andra som tänkbara pillobjekt i lustans tecken..
    Det bästa sexet är sexet i kärleken..
    Skulle jag bli berdaragen åkte han ut med öronen före.
    Skulle inte tveka... ultimata sveket i mina ögon.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad..

    Oj vad du låter godtrogen
    Tänk om Britney Spears kommer och friar till din man.
    Klart att han svarar JA. Men vad gör du då ??

    Ogillar skarpt på det sättet, du framställer alla män.
    Som grottmänniskor, som sätter på allt med hål i...

    Lockelser finns ju alltid, speciellt om man har en långvarig relation.
    Dock räcker det för många(inklusive mig)
    Att se på andra, eventuellt registrera andras intresse och var fullt nöjd med det.

    Har fått många inviter genom åren, har inte nappat på någon av dem.
    Består nämligen av mer än ett könsorgan(har ett intellekt också)

    Män som påstår sig ha så stor lust till sex och kvinnor att de inte kan vara trogna. Snackar bra en mass dynga..

    Hade det stämt, hade jag varit otrogen tusen ggr och haft sex med 100 tals kvinnor genom åren..

    Så hur hög lust och hur stort kvinnointresse man har, har inget med göra om man är otrogen eller inte...

    Hävdar att de som måste vara otrogna saknar fantasi...
    Menar man kan faktiskt när man tillfredställer sig själv..fantisera om saker där ens partner inte är med. porrsurfa lite är inget fel..

    Detta tycker jag är sunt och inget problem, så länge man inte berättar det för sin partner...

    Rätt ska var rätt jag kräver samma saker av mig själv , som jag kräver av nmin partner....

    Trohet är a och o, en relation.
    Däremot inte dsagt att man inte kan vara fler i sänghalmen om man nu skulle vilja vara det Wink
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Infra 2010-01-02, 17:11

    fredrik rahm70 skrev:intressant.

    min teori är att monogami var bra när medellivslängden var kort för fortplantningsbehov

    fan förut var medellivslängd typ 40-45 år så blev det ej så jobbigt.

    men nuemera lever vi tills vi är 80-90 år

    sedan kan vi ju krasst säga att monogamin i Vårt samhälle kom med kristendomen (samtidigt blev ju kvinnan en svag och ond varelse)

    romarna och grekerna accepterade både prostitution , homosexualitet och viss otrohet.

    Dom där sista orden känner jag igen från nån gammal sexprofet från 40-talet.
    Var det inte Hinke Berggren som sa det där på en föreläsning han höll (OBS: jag var inte där).

    Sponsored content


    Kärlek och trohet är bara myter - Sida 2 Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 04:04