Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
cleopatra
theward
MartinLindgren
Susz X
Redvictory
Jason_Dexter
boopi
Thecharmed
lazy
Regndrottning
fredrik rahm70
womanlover
16 posters

    Kärlek och trohet är bara myter

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  womanlover 2009-02-18, 18:49

    Finns den riktiga,äkta kärleken ?
    Jag menar livslång kärlek mellan man och kvinna.
    Kanske i ytterst sällsynta fall.
    Finns trohet ? Svar nej.
    Riktig trohet finns inte anser jag.
    Kvinna 40 år - tänk dig att din man är på en affärsresa tex.
    Bor på ett fint hotell. Tar några drinkar. Äter hummer och dansar några danser med unga sköna damer.
    På väg upp till rummet efter dansen kommer en 18-20 årig snygg blondin fram till honom. Hon bjuder ut sig. Dom hade dansat tidigare - och då hade hon tänt på honom - hon gnider sig mot honom och viskar: Älskling - får jag följa dig in på ditt rum en stund ? Hon har alltså raggat upp din gubbe.
    Jag lovar - den karl som nekar ett sånt tillfälle - den karln finns bara i din fantasi. Inte i verkligheten.
    Man 40 år - din kvinna ska åka på semester med några väninnor till Spanien. Du är hemma och sköter om barn och hem. Du litar på din fru. Hon skulle aldrig bedra mig tänker du.
    HA säger jag. Hon ligger förmodligen på rygg och älskar med en mörkhårig spanjor med större dolme än din.
    Detta är den krassa verkligheten.
    Vart vill jag nu komma ?
    Jo - den enda sanna kärleken är mellan mor och barn.
    Möjligen ibland också mellan far och barn.
    All övrig kärlek är på något sätt kopplad till Sex.
    Och tur är väl det. Annars kanske varken du eller jag hade funnits.


    Senast ändrad av womanlover den 2009-02-18, 19:02, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 18:55

    intressant.

    min teori är att monogami var bra när medellivslängden var kort för fortplantningsbehov

    fan förut var medellivslängd typ 40-45 år så blev det ej så jobbigt.

    men nuemera lever vi tills vi är 80-90 år

    sedan kan vi ju krasst säga att monogamin i Vårt samhälle kom med kristendomen (samtidigt blev ju kvinnan en svag och ond varelse)

    romarna och grekerna accepterade både prostitution , homosexualitet och viss otrohet.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-18, 23:24

    Det är väl självklart att även de mest kära par någon gång blir nyfikna på andra!

    Och det är inte fel....

    Felet kom med den kristna kyrkan och inställningen att en kvinna var mannens ägodel. Och en ägodel får inte göra som den vill.... Men trohet för mannen har inte varit tal om. Det har varit självklart med prostituerade, älskarinnor, bihustruar, etc....

    Bäst vore det att skippa svartsjuka och inse att din andra hälft kommer nångång att ge sig ut på äventyr... Så länge det bara händer vid enstaka tillfällen så gör detr inget. Bara lite extra krydda.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  lazy 2009-02-18, 23:31

    Jag tycker att de som har levt ett livslångt förhållande har
    gjort det väldigt bra(finns nog inte så många) själv levde
    jag i ett äktenskap där det handlade om att separera o
    flytta ihop igen men vi tog alltid gemensamt ansvar för barnen
    eftersom de inte har valt sina föräldrar.
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Det..

    Inlägg  Thecharmed 2009-02-19, 11:34

    ...finns säkert stunder i livet där man gör ett sådant misstag. Fast då tror jag att det misstaget kommer i samband med att ens förhållande kanske är i obalans. Ser man till att hålla kärlekslivets glöd igång och att man aldrig tappar respekten för varandra, så minimerar man feltramp.
    Jag har varit otrogen i mitt tidigare förhållande, och detta pga att jag inte hade någon respekt kvar för min dåvarande man. Detta kan jag se klart nu, när jag har en ny man sedan tre år tillbaka,och skulle inte kunna drömma om att ta i en annan karl..min respekt för honom är så otrolig.. Däremot kan man känna attraktion till andra människor, vilket jag tror är helt naturligt..och om det är nog snarare onormalt att inte göra det.
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty mm

    Inlägg  boopi 2009-02-19, 13:06

    Sen har vi alla en animalisk sexdrift som många inte kan kontrollera.
    Men är det normalt ? vet inte men kanske efter ett långt förhållande kan det vara tufft.har själv varit trogen ,,,men varit svårt i bland Shocked
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-21, 14:00

    Jag tror inte heller på förhållanden. Trots min ringa ålder av 24 år har jag haft ett gäng förhållanden som alla gick i stöpet av olika anledningar. Jag har varit otrogen, jag har tröttnat på min partner osv. Har också haft samma saker gjorda mot mig.

    Min teori är att förhållanden fungerade förr, när det längsta man rörde sig här i världen var från bondgården till stadens torgmarknad. Man flyttade ihop, hade sex, fick barn. Då behövdes det verkligen en part som skötte arbete och bringade in mat till hemmet, och en part som tog hand om hus, hem och barn.
    Att könsrollerna blev som dom blev och varför, det lämnar jag därhän, orkar verkligen inte med den diskussionen, det är vad det är.

    I dagens samhälle finns inte utrymme att lägga så mycket tid på EN enda människa "att älska i nöd och lust tills döden skiljer oss åt".
    Vi rör oss i ljusets hastighet jämfört med "back in the day". När man som bonde på 1800-tal (klippte ett århundrade rakt ur arslet =) ) hade man förmodligen inte i närheten av det kontaktnät man har idag.

    Varje dag, varje blöt helg framför allt, träffar vi nya kvinnor/män. Äktenskap och i de flesta fall även förhållanden, är förlegade. Det finns ALLTID någon som vi uppfattar som bättre/vackrare än den partner vi redan har. Och även denna supermänniska kommer möta sin överman/kvinna, det är oundvikligt!

    I dagens samhälle kräver vi fart, spänning, livet ska vara KUL att leva, nu när vi, människosläktet, efter århundraden av slit och släp faktiskt kan slappna av, låta maskiner göra grovjobbet, och bara roa oss.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Jag kan erkänna att jag nekade världens chans!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-21, 19:18

    Det var för ca 10 år sen! jag var gift då och körde taxi extra
    på helgerna! 2 galanta tjejer klev in i bilen vid 3 tiden och
    när de skulle kliva av så frågade de om jag ville fika med dem
    jag hade kört länge var trött och skulle gå av passet vid 5 så jag
    tackade nej! då sa den ena tjejen att jag kunde få något mer än fika
    och dela på dem båda!!! jag tackade för erbjudandet och sa att jag var
    gift! men din tjej vet väl inte vad du gör den här tiden sa en av tjejerna
    jag tackade nej och vinkade adjöss! jag funderade efteråt om jag missat nåt!
    vilket fall somhelst så skilde vi oss ca 8 år senare så jag skulle nog
    tagit chansen! jädrar vilken miss! ja ja kanske man fått prestationsångest
    jag får väl trösta mig vid en sån tanke! Smile
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty jason va fan

    Inlägg  boopi 2009-02-22, 00:03

    Jason du e ung och säker sugen på världen..
    Du tror inget just nu för du inte testat allt..
    Allt handlar inte bara om att knu...la
    Innan du träffar den äkta så tar ju det ett tag.
    Det du kollar just nu är ju höfter och fina brön..som trycker mot toppen :9
    Men som jag träffade min donna när hon var mycket ung och vi vart i hop i 26 år utan uppehåll.
    Men är du bara ute efter att snaska och inte ett förhållande kommer det nog dröja ett tag.
    bli kär kan man bli i en maträtt ...men att skapa ett förhållande krävs mycket mer ..
    Men tror hittar du den rätta så kommer du veta det.

    hi five!! och lycka till.
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  boopi 2009-02-22, 00:08

    Redvictory skrev:Det var för ca 10 år sen! jag var gift då och körde taxi extra
    på helgerna! 2 galanta tjejer klev in i bilen vid 3 tiden och
    när de skulle kliva av så frågade de om jag ville fika med dem
    jag hade kört länge var trött och skulle gå av passet vid 5 så jag
    tackade nej! då sa den ena tjejen att jag kunde få något mer än fika
    och dela på dem båda!!! jag tackade för erbjudandet och sa att jag var
    gift! men din tjej vet väl inte vad du gör den här tiden sa en av tjejerna
    jag tackade nej och vinkade adjöss! jag funderade efteråt om jag missat nåt!
    vilket fall somhelst så skilde vi oss ca 8 år senare så jag skulle nog
    tagit chansen! jädrar vilken miss! ja ja kanske man fått prestationsångest
    jag får väl trösta mig vid en sån tanke! Smile





    MM som jag säger ..ångest osv..det är ju inte för att du älskar den där hemma men hör med henne kanske hon vill ha lite extra,,tre kanter osv..eller mer Smile skulle du då orka det L.O.L?? kanske förstör förhållandet ännu mer..var inte rädd att diskutera med henne hon kanske tänkt desamma.
    Men ett råd gå inte in i en lek som du inte kan avsluta !

    //gogog deluxe
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 00:31

    boopi skrev:Jason du e ung och säker sugen på världen..
    Du tror inget just nu för du inte testat allt..
    Allt handlar inte bara om att knu...la
    Innan du träffar den äkta så tar ju det ett tag.
    Det du kollar just nu är ju höfter och fina brön..som trycker mot toppen :9
    Men som jag träffade min donna när hon var mycket ung och vi vart i hop i 26 år utan uppehåll.
    Men är du bara ute efter att snaska och inte ett förhållande kommer det nog dröja ett tag.
    bli kär kan man bli i en maträtt ...men att skapa ett förhållande krävs mycket mer ..
    Men tror hittar du den rätta så kommer du veta det.

    hi five!! och lycka till.


    Jag har varit med om en hel del i mitt än sålänge korta liv. Allt handlar absolut inte om att knulla, men mina relationer till det motsatta könet gör det i dagsläget. Om det inte handlar om en kompisrelation förståss. Att "bli ihop" med någon är helt uteslutet för mig.

    Det känns som om jag har träffat den rätta ett antal gånger, men det är alltid något som inte blir rätt.

    "bli kär kan man bli i en maträtt ...men att skapa ett förhållande krävs mycket mer "

    Där har vi nog lite av kruxet. Varför ska man behöva jobba så hårt för att uppnå något som vårt samhälle har skapat?
    På stenåldern gick vi nog knappast runt och oroade oss för att vår partner var otrogen, då var det nog knullkalas till höger och vänster för artens överlevnad =)

    För mig känns det som ett dött lopp, som jag känner nu, och har gjort i flera år, så kommer jag aldrig mer ha ett förhållande.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-22, 00:37


    Ärligt, Jason...

    Jag tycker inte det låter som du verkligen har älskat någon.

    Denna någon som styr helt över dina tankar, dina känslor, ditt humör och ditt välbefinnande...

    Att vara kär är för fjortisar.... Att älska är något helt annat!
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 01:27

    Regndrottning skrev:
    Ärligt, Jason...

    Jag tycker inte det låter som du verkligen har älskat någon.

    Denna någon som styr helt över dina tankar, dina känslor, ditt humör och ditt välbefinnande...

    Att vara kär är för fjortisar.... Att älska är något helt annat!


    Med all respekt Regndrottningen, men du känner inte mig mer än genom mina tangettryckningar. Håller helt och hållet med. Kär blev man varannan vecka i mellanstadiet, älska har jag gjort ett fåtal gånger- Jag tror jag vet skillnaden.
    Att bli krossad av den man älskar, och som man tror älskar en tillbaka, det gör lika ont att tänka på idag som för 2 år sedan när det hände.

    När är jag vuxen enligt dig? När är jag kapabel att älska och veta vad det är för något? och vem ger dig rätten att definera kärlek för mig?

    hoppas du förstår min poäng här. Kärlek för mig kanske inte alls är kärlek för dig.

    Det skall mycket till innan jag släpper någon så nära inpå igen.
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty jepp

    Inlägg  boopi 2009-02-22, 01:31

    Håller me ett kortare och mindre brutalare sätt att uttala sig men på spiken study
    hopas ändå att du hittar nu din puma..
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-22, 03:04

    Jason_Dexter skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ärligt, Jason...

    Jag tycker inte det låter som du verkligen har älskat någon.

    Denna någon som styr helt över dina tankar, dina känslor, ditt humör och ditt välbefinnande...

    Att vara kär är för fjortisar.... Att älska är något helt annat!


    Med all respekt Regndrottningen, men du känner inte mig mer än genom mina tangettryckningar. Håller helt och hållet med. Kär blev man varannan vecka i mellanstadiet, älska har jag gjort ett fåtal gånger- Jag tror jag vet skillnaden.
    Att bli krossad av den man älskar, och som man tror älskar en tillbaka, det gör lika ont att tänka på idag som för 2 år sedan när det hände.

    När är jag vuxen enligt dig? När är jag kapabel att älska och veta vad det är för något? och vem ger dig rätten att definera kärlek för mig?

    hoppas du förstår min poäng här. Kärlek för mig kanske inte alls är kärlek för dig.

    Det skall mycket till innan jag släpper någon så nära inpå igen.

    Jason, du har rätt... jag känner dig inte. Jag drog min konklusion ifrån det du hade skrivit. Jag hade fel och jag ber om ursäkt.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Susz X 2009-02-22, 03:23

    Klart att den riktiga ärliga kärleken finns! flower Kanske är det så att det beror på sin egen inställning eller ofrihet/ hämningar om man inte vill tro det..
    Skulle aldrig i livet vilja / kunna göra ett fint förhållande och den jag älskar så illa att jag sprang med andra...gör man det är det inte riktig kärlek alls tycker jag- liknar mer falskhet eller kanske omoget?
    elephant
    avatar
    Jason_Dexter


    Antal inlägg : 21
    Join date : 09-02-19
    Age : 39
    Ort : Göteborg

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Jason_Dexter 2009-02-22, 05:39

    Regndrottning skrev:
    Jason_Dexter skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ärligt, Jason...

    Jag tycker inte det låter som du verkligen har älskat någon.

    Denna någon som styr helt över dina tankar, dina känslor, ditt humör och ditt välbefinnande...

    Att vara kär är för fjortisar.... Att älska är något helt annat!


    Med all respekt Regndrottningen, men du känner inte mig mer än genom mina tangettryckningar. Håller helt och hållet med. Kär blev man varannan vecka i mellanstadiet, älska har jag gjort ett fåtal gånger- Jag tror jag vet skillnaden.
    Att bli krossad av den man älskar, och som man tror älskar en tillbaka, det gör lika ont att tänka på idag som för 2 år sedan när det hände.

    När är jag vuxen enligt dig? När är jag kapabel att älska och veta vad det är för något? och vem ger dig rätten att definera kärlek för mig?

    hoppas du förstår min poäng här. Kärlek för mig kanske inte alls är kärlek för dig.

    Det skall mycket till innan jag släpper någon så nära inpå igen.

    Jason, du har rätt... jag känner dig inte. Jag drog min konklusion ifrån det du hade skrivit. Jag hade fel och jag ber om ursäkt.

    Det är lugnt! Dessutom tror jag nog vi har rätt båda två, på olika sätt. Ska vi säga oavgjort? =)
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Redvictory 2009-02-22, 10:26

    Susz X skrev:Klart att den riktiga ärliga kärleken finns! flower Kanske är det så att det beror på sin egen inställning eller ofrihet/ hämningar om man inte vill tro det..
    Skulle aldrig i livet vilja / kunna göra ett fint förhållande och den jag älskar så illa att jag sprang med andra...gör man det är det inte riktig kärlek alls tycker jag- liknar mer falskhet eller kanske omoget?
    elephant

    jag kan bara hålla med! finns äkta kärlek så finns det inte plats för otrohet!
    att släppa efter och vara otrogen då det är dåligt i ett förhållande är att lura sig själv och att betala en bit av sin självaktning! sen finns det de som lever ihop utan att ens ta i varandra för att de funkar i övrigt!? hur kul är det? jag har ett par vänner som lever så! de kramas aldrig har aldrig sex m,m de handlar inte ens tillsammans! har varsin TV ? men de har själv valt det! jag har sagt till dem flera gånger att de måste släppa efter och ha sex men icke!!ingen av dem är otrogna heller! men frågan är om de har äkta kärlek?
    själv lever jag hellre ensam än att leva så! jag tar hellre ett pmsbråk i månaden bara det övriga finns också!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 13:56

    Visst finns det många bra relationer, och att älska någon betyder ju inte att man har en ägodel,
    Och den man/kvinna som hittat sin rätta/kärlek känner ju det, och egentligen vad gör ett snedsprång från någon, no big deal!
    Man får ju vara glad att kärleken kommer hem igen, och inte bara försvinner, så istället för att bli förbannad eller känna sig sårad, kan man ju sträcka på sig då man drog det längsta stråt, för han/hon kom ju hem igen? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 14:02

    Mitt förhållande med min kvinna fungerar utmärkt, vi har det hur bra som helst och lurar inte varandra om någonting, No
    Så om det händer så får man väl förlåta, när man har något och förlåta! Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Susz X 2009-02-23, 01:53

    Redvictory skrev:

    sen finns det de som lever ihop utan att ens ta i varandra för att de funkar i övrigt!? hur kul är det? jag har ett par vänner som lever så! de kramas aldrig har aldrig sex m,m de handlar inte ens tillsammans! har varsin TV ? men de har själv valt det! jag har sagt till dem flera gånger att de måste släppa efter och ha sex men icke!!ingen av dem är otrogna heller! men frågan är om de har äkta kärlek?
    själv lever jag hellre ensam än att leva så! jag tar hellre ett pmsbråk i månaden bara det övriga finns också!

    [b][b]
    Tja- för dem kanske det är kärlek..trivs de med att ha det så så är det välan bra dårå..
    Men att leva i ett förhållande utan sex- nopp- det är inget för mig- om det inte är så illa att det inte funkar på grund av sjukdom eller så. Då finns det ju andra lösningar- med det menar jag inte att rumla runt med andra ...eh Redvictory- brukar du ha PMS...?
    Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 12:09

    Wink Däremot två TV:n rekommenderar jag, utmärkt både för kärleken och inte minst husfriden! he, he, Wink
    Med dagens tvutbud, är det inte helt fel att kunna välja det man själv vill se, med två TV:n uteblir eventuella kollisioner, alldeles utmärkt tycker jag, Wink
    Man kan ju undra hur många skilsmässor tv har orsakat, mörkertalet är nog stort? Twisted Evil
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Redvictory 2009-02-23, 23:33

    Susz X skrev:
    Redvictory skrev:

    sen finns det de som lever ihop utan att ens ta i varandra för att de funkar i övrigt!? hur kul är det? jag har ett par vänner som lever så! de kramas aldrig har aldrig sex m,m de handlar inte ens tillsammans! har varsin TV ? men de har själv valt det! jag har sagt till dem flera gånger att de måste släppa efter och ha sex men icke!!ingen av dem är otrogna heller! men frågan är om de har äkta kärlek?
    själv lever jag hellre ensam än att leva så! jag tar hellre ett pmsbråk i månaden bara det övriga finns också!

    [b][b]
    Tja- för dem kanske det är kärlek..trivs de med att ha det så så är det välan bra dårå..
    Men att leva i ett förhållande utan sex- nopp- det är inget för mig- om det inte är så illa att det inte funkar på grund av sjukdom eller så. Då finns det ju andra lösningar- med det menar jag inte att rumla runt med andra ...eh Redvictory- brukar du ha PMS...?
    Rolling Eyes


    PMS är väl nåt bara kvinnor kan ha? Shocked jag tror att många kvinnor skulle må bättre under sin sk veckan före mens vecka om de har sex då för hormonladdningen
    behöver avlossas! eller vad tror du? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 01:24

    Min erfarenhet av ämnet är nog snarast att båda skulle må bättre om vi grabbar fattade vad som väntar, jag menar dom gånger det slår ut humöret dom första dagarna på våra damer! Wink
    Då skulle allt vara lite enklare så att säga, att man höll sig undan och framför allt höll tyst en stund? Wink
    Det blir ju lätt ja visst ja, innan kronan ramlar ner. Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kärlek och trohet är bara myter Empty [color=white]frågan är komplex[/color]

    Inlägg  theward 2009-02-24, 12:03

    Nog finns det män som i det fallet du beskrev är trogna sin kvinna.
    Det kan jag säga av egen erfarenhet.
    Det handlar väl mer om hur man är som person och vilken status förhållandet är i.

    Angående medellivslängd som fredrik skrev om.
    Tycker jag inte det skulle ha en avgörande betydelse om man"orkar" vara trogen eller inte.
    Menar den sexuella toppen inträfat iaf första hälften av ens liv och avtar med åldern.

    Det mest beror som sagt på vilket självkontroll och vilken moral man själv har helt enkelt.

    Det är helt ok, att ha andra om man är överens om det.
    Annars är det jättefult att smyga bakom någons rygg tycker jag.

    Att man under en livstid kommer att vara attraherard av andra , kanske tom kär. Är inget konstigt...
    Det som har betydelse är inte tanken , utan vilken handling denna tanke följs av

    Sponsored content


    Kärlek och trohet är bara myter Empty Sv: Kärlek och trohet är bara myter

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 09:24