Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
Corven
formsvackan
Kakmonstret
Regndrottning
bing
lazy
cleopatra
blueheaven
RedCloud
fredrik rahm70
Susz X
16 posters

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 03:21

    KickTheRasist skrev:
    Buddy Israel skrev:
    KickTheRasist skrev:



    Buddy här kommer vi inte i samma bana men jag orkar inte mera , du vet vad jag menar ..


    Last chance , sen kommer jag inte att tjata mera ...


    Israel är en påhitad stat och den förtrycker Palestinier denna är ju faktisk jätte jobbigt så spelar ingen roll hur mycket vi kallar Israel för en demokratisk stat , denna har inget att göra där , vi kan ta en simpel exempel.



    Ta exempel mig jag är kroat och vi var offer i Auswitz , sen hela världen tycker synd om oss och för att gottgöra mina landsman säger dem ni för hälften av Sverige eller vilken land som helst, och du som Svensk det är ingen som frågar dig om detta , jag kommer ditt som en kroat och nu skall jag bestämma över dig och dessutom vill att du existerar inte mera ...



    Hur kommer du att reagera ??


    MVH

    //KTR

    Vi kommer nog aldrig att vara 100 procent överens, men vi kan kanske mötas på vägen.
    Jo visst skulle man då som svensk ta illa upp, men varför skyller man bara på Israel och inte på de som bestämde det, d v s Storbritannien?

    Hej igen Buddy ...



    Intressant att du nämnde UK i denna sammanhang ja visst dem var en kolonial makt i då dagens Palestina och det ligger en del av börda på deras samvete absolut ...


    Jag vet inte vad skall jag säga men jag vill att Palestinier för sitt land tillbaka och vaknar i den samma utan att bli hotade av någon annan förtrycka makt.


    Du vet att jag har inget emot judar som judar detta som jag har emot att är Israel som har faktisk inte en rätt att existera där , jag vet att det låter förjävligt men så länge Israel som stat kommer att finnas där det kommer många människor att råka illa upp , så det spelar ingen roll om de är Judar eller Muslimer comprende amigo??



    MVH
    //KTR

    Förstår vad du menar Buddy..om man ser det så här då?
    Det finns politiker som vägrar samarbeta med varandra. De slåss om vem som ska bestämma över ett helt folk. Och folket får ta stryk för det- fast folket vill leva i fred som grannar. Det finns de som startat skolor tillsammans- de ser till människan. Inga slagsmål om vilken religion som är bäst.

    Är det då rätt att "köra undan " en del av det folket?

    Vore det inte bättre att antingen dela på landet - så alla får sitt hem?
    Det är inte folket som byggt muren..det är politiker som vill ha makt.
    Vore det inte bättre att dessa politiker får krav på sig att bete sig som vuxna
    och diskutera med varandra? Om de inte kan det tycker iaf jag att de måste bytas ut..Mot personer som har folkets välmående som viktigaste vilja?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-04, 12:21

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:58, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-04, 12:27

    när blev palestinaschal lika med antisemitism Lazy ?


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-04, 12:32, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-04, 12:29

    Skönt att slippa se RC's idiotkommentarer!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-04, 12:37

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:59, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-04, 12:43

    Eftersom Israel är en illegal statsbildning så är det väl inte så konstigt ?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-04, 12:47

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 20:01, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-04, 12:49

    "Likt förbannat har de rätt att vara där RC eller vart hade
    du tänkt att alla ska ta vägen nånstans, några förslag?"


    Dom kan ju alltid test med att bli andra klassens medborgare i en palestinsk stat, det konceptet har ju testats förr.

    Och med vilken rätt menar du ?

    Rätten från mynningen av en stridsvagnskanon ?


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-04, 17:13, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-04, 12:56

    Dom kan ju alltid test med att bli andra klassens medborgare i en palestinsk stat, det konceptet har ju testats förr.

    Det förslaget har ju faktiskt lagts fram en gång i tiden, kravet
    på att Israel skulle ta emot 4 milj. palestinier o deras ättlingar.
    Förstår att de sa nej.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-04, 13:25

    lazy skrev:Likt förbannat har de rätt att vara där
    Den rätt man tillskansar sig med hjälp av vapen, måste naturligtvis ifrågasättas.


    lazy skrev:Naturligtvis kan "fred" framtvingas med vapen, men hur långvarig blir då denna, och vem vill egentligen ha den ?

    Här är jag helt överens med dej formsvackan för det finns inte en chans att det funkar
    Jag hoppas vi kan fortsätta vara överens om detta.

    btw:
    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Fn_delningsplan_1947
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-04, 16:52

    RedCloud skrev:Eftersom Israel är en illegal statsbildning så är det väl inte så konstigt ?

    Snack. Gubben är en fullblodad nazistisk kommunist, härlig blandning.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-04, 17:13

    "Gubben är en fullblodad nazistisk kommunist"

    Razz

    man blir lätt kallad så när man visar att kejsaren är naken och inga argument håller....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-04, 17:15

    RedCloud skrev:man blir lätt kallad så när man visar att kejsaren är naken och inga argument håller....


    Argument ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Illegal

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-05, 07:21

    Illegal statsbildning ?
    Då måste ju Israel vara vänsterns favvos, de älskar ju illegala statsbildningar typ DDR PRK med l¨flera.
    Men ärligt, försök håll nivån över Radio Islam, vänster tomtar.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-05, 07:31

    Neej- inte här oxå..det här eviga
    politiska pajkasteriet ..med en massa vad- det- nu
    -är- hittepå förmodar jag.
    Kan vi inte återgå till kärnan i tråden.
    Vill ni kivas finns en speciell tråd för det.
    Ja- inte bara en..förresten.
    Snälla.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Infra 2009-04-05, 12:01

    [quote="lazy"]Någon/några undrar över varför svenskar blir anklagade för
    att vara antisemitiska jag skrev redan på AB forum att det
    ser inte bra ut när etablerade politiker är med i demonstrationer
    där det skriks att judar ska krossas o där den Israeliska
    flaggan bränns, då får man faktiskt räkna med reaktioner.

    http://blogg.svansbo.se/2009/01/10/fredsdemonstration-med-s-kommunister-och-hizbollah/

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2302061.svd


    Lazy
    Jag förstår inte var du får tag på all sionistpropaganda någonstans. Men klart är att söker man så finner man.

    https://www.youtube.com/watch?v=Hjun3T5Slvc
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Infra 2009-04-05, 12:19

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:Likt förbannat har de rätt att vara där
    Den rätt man tillskansar sig med hjälp av vapen, måste naturligtvis ifrågasättas.


    lazy skrev:Naturligtvis kan "fred" framtvingas med vapen, men hur långvarig blir då denna, och vem vill egentligen ha den ?

    Här är jag helt överens med dej formsvackan för det finns inte en chans att det funkar
    Jag hoppas vi kan fortsätta vara överens om detta.

    btw:
    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Fn_delningsplan_1947

    Kartan var intressant. Har du någon förklaring till kartan, formsvackan?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-05, 12:23

    [quote="Infra"]
    lazy skrev:Någon/några undrar över varför svenskar blir anklagade för
    att vara antisemitiska jag skrev redan på AB forum att det
    ser inte bra ut när etablerade politiker är med i demonstrationer
    där det skriks att judar ska krossas o där den Israeliska
    flaggan bränns, då får man faktiskt räkna med reaktioner.

    http://blogg.svansbo.se/2009/01/10/fredsdemonstration-med-s-kommunister-och-hizbollah/

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2302061.svd


    Lazy
    Jag förstår inte var du får tag på all sionistpropaganda någonstans. Men klart är att söker man så finner man.

    https://www.youtube.com/watch?v=Hjun3T5Slvc

    Är det inte en bra sak om etablerade politiker demonstrerar?

    Här är jag ambivalent men på det stora hela tycker jag det är bra.

    Då är en partiledare rak och ärlig, visar var denne står. Ingen falskhet och ljug.

    Det är absolut inte bättre med en artificiell fasad och officiella åsikter för att sedan göra helomvändning i det privata. Detta såg vi för några år sedan när politiker sade en sak offentligt och visade sig ha helt andra åsikter när de inte visste om medias bevakning.


    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-05, 12:31

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 20:03, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-05, 12:33

    lazy skrev:Det RD beror ju på hur de demonstrerar, att göra som jag
    visat i länkarna blir ingen människa glad av.

    Menar du det skall bero på vilka åsikter de har? Att bara politisk korrekta åsikter får komma till tals?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-05, 12:49

    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:Det RD beror ju på hur de demonstrerar, att göra som jag
    visat i länkarna blir ingen människa glad av.

    Menar du det skall bero på vilka åsikter de har? Att bara politisk korrekta åsikter får komma till tals?

    Herrejösses- det var väl inte Ohly som brände flaggan eller ropade sieg heil?
    Borde inte M ägna lite tid att sektförklara NSF och dra ned partistödet till dito i stället?
    Välja att se den verksamhetensom är ett hot mot vår demokrati och som byggts upp av våra skattepengar..
    Inte tjafsa och ge andra skulden..Pinsamt värre.Och farligt.
    affraid


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-05, 12:51, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-05, 12:50

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 20:05, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-05, 13:01

    Hmm..är Jinges bliogg en judehatarblogg? Har inte ägnat så mycket tid att läsa den- och det jag läst ger inte mig de vibbarna. Kanske har jag missat något?
    Visa mig i så fall vad...eller är det helt din egen tolkning?
    Jag kan ju inte bara springa på sådär och sprida en massa rykten- tänk om det är hittepå? Vore ju förfärligt...

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-05, 13:16

    lazy skrev:Att gå i demonstrationer med människor från Hamas och Hizbollah
    väcker självklart reaktioner även utanför Sverige eftersom det
    är terrororganisationer som har målet att utplåna både staten
    Israel och helst varenda jude, att sen dessutom som Ohly gjorde,
    vandra runt helt öppet med sin "Palestinakarta utan Israelhalsduk"
    för att senare också tillkännage att Jinges blogg är hans favorit
    kan det sammantaget bli annat än antisemitiskt? Alla gillar inte
    det.

    Nej, alla gillar inte det.... Jag håller med om Ohlys ställningstagande är kontroversiellt.

    Men, däremot, så visar Ohly tydligt var hans sympatier ligger. Han är ärlig och står för sina åsikter. Han demonstrerar för vad han anser vara en bra åtgärd.... Han är definitivt inte PK!

    Jag skulle önska att fler partiledare visade en fasthet när det gäller deras åsikter. Att de kunde visa och stå för sina åsikter istället för att dölja dem bakom en artig fasad.

    Samt man får hålla i minnet att Ohly är INTE Vänsterpartiet. Deras politik finns att läsa om på hemsidan. Sedan får vi se vad partiet har att säga i valrörelsen.


    queen
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-05, 15:41

    Tiocfaidh Ar La La - Our day will come


    För dem som själva under många år levt förtryckta, är det inte svårt att sympatisera med Gazas befolkning.

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Palestine_Irish_Republican_mural
    Mural in Belfast linking Palestinian nationalism and Irish republicanism : at bottom right is written Tiocfaidh ár lá

    För oss andra som levt skyddade, är det svårt att sätta oss in i levnadsvillkor och tankesätt hos de drabbade. Med våra snäva referensramar är det lättare att fördöma det vi inte förstår.

    Döm ingen förrän du gått en mil i hans mockasiner (Indianskt ordspråk)
    .

    Sponsored content


    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? - Sida 5 Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 10:50