Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
Corven
formsvackan
Kakmonstret
Regndrottning
bing
lazy
cleopatra
blueheaven
RedCloud
fredrik rahm70
Susz X
16 posters

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 12:27

    Inte nog med allt civilt mänskligt lidande hos människorna, skändningar av dessas bostäder, olivplantager , riktad förnedring av civila etc..- även stödprojekt för att kunna bygga upp ett samhälle saboterades systematiskt..


    - "Även en av Sverige finansierad avloppsanläggning i norra Gaza förstördes. Där saboterades även reningsutrustning

    En israelisk bulldozer skadade väldigt allvarligt de byggnader där kontrollutrustning för infiltrationsbassängerna fanns. Man välte också omkull en tank med dieselolja som stod vid bassängen så att all diesel hamnade i Gazas redan förorenade vatten, säger Johan Brisman."


    Sidas utredare Johan Brisman har aldrig skådat ett sådant systematiskt förstörande som israeliska soldater gjorde i Gaza:

    Lyssna på poddradion och läs mer här:

    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2739530


    Fördöm inte folket visa inte folket förakt- de ville fortsätta leva sida vid sida
    och protesterade- men nonchalerades även de totalt...
    Systematiskt slog de ut ett helt samhälle- skapade negativ stress hos befolkningen,
    tortyr i form av vit fosfor en militärjunta som faktiskt tillhör Europa- och har signerat våra FN- konventioner-
    vilka de totalt ignorerat..
    Vem betalar återställningen ?

    Vem har förtroende för ledare med ett sådant solklart planerat tillvägagångssätt? .
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 12:46

    Hittat några "insekter" och råttor" (medmänniskor) att gasa och trampa ihjäl senaste dagarna?

    (adolf hitler <---(inte värd stor bokstav i sitt namn)skulle bli stolt över din Smutsbruna mentalitet!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 12:53

    Och fredrik rahm fortsätter sitt idoga arbete att också förstöra detta forum med personliga påhopp och off-topicinlägg.

    Hade du någon kommentar till förstörelsen i Gaza fredrik ?

    (du är inte värd stor bokstav)
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 13:02

    nazister, nazister överallt dessa nazister! cyclops
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 13:05

    "nazister, nazister överallt dessa nazister! "

    och dess brunblå medlöpare på forum.....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 13:10

    blueheaven skrev:nazister, nazister överallt dessa nazister! cyclops

    En besynnerlig reflektion måste jag säga. Vad är det du menar egentligen- vill di förtydliga?
    Är det militärerna och dess ledare som förnedrade och systematiskt slog ut ett helt samhälle för civila du kallar nazister? I så fall kan jag till viss del hålla med dig.
    Samtidigt ska man inte jämföra muslimhatet med dåtitdens nazism- som även lever kvar i dagens samhälle i form av judehat.
    Båda är lika illa- lika onda.
    I mina ögon är den som rider på detta för att rättfärdiga sitt eget hat mot en etnicitet ÄNNU mer ondska.Den allra värsta
    Och- den ondskan måste vi lära oss se upp för- även i Sverige.
    Den ondskan bryter ned
    min rätt att leva som en fri människa- även i Sverige.
    Den ondskan bryter ned möjligheten att känna stolthet för mitt land-
    och ödmjukhet, tacksamhet av att vara född fri..
    Den ondskan förgör rättigheten till mänskliga rättigheter för våra medmänniskor på
    vår gemensamma jord.
    .
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 13:26

    Vad kallas förtryck i en demokrati? Finns det ett ord för det?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 13:38

    Jag måste erkänna att mina kunskaper om Israel-Palestinakonflikten är mycket begränsade. Jag har försökt läsa in mig på ämnet, men dels är det svårt att hitta info som inte är färgat av författarens egna åsikter, och dels blir jag inte klok på vem som är boven i dramat confused Jag tycker det verkar som båda sidor är lika goda kålsupare och att det blivit en ond cirkel av vendettor som aldrig verkar ta slut. Kontrahenterna består av muslimofober och antisemiter som hellre fortsätter konflikten än ger sig en millimeter. De som får sitta emellan är som vanligt kvinnor och barn Evil or Very Mad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? 30



    Sen försvåras problematiken av ett antal "storebröder" som tex Storbritannien och USA som under årens lopp blandat sig i konflikten. Frågan blir återigen: Hur mycket av deras inblandning beror på egna intressen och hur mycket beror på en önskan om att skapa fred i MÖ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 13:40

    cleopatra skrev:Jag måste erkänna att mina kunskaper om Israel-Palestinakonflikten är mycket begränsade. Jag har försökt läsa in mig på ämnet, men dels är det svårt att hitta info som inte är färgat av författarens egna åsikter, och dels blir jag inte klok på vem som är boven i dramat confused Jag tycker det verkar som båda sidor är lika goda kålsupare och att det blivit en ond cirkel av vendettor som aldrig verkar ta slut. Kontrahenterna består av muslimofober och antisemiter som hellre fortsätter konflikten än ger sig en millimeter. De som får sitta emellan är som vanligt kvinnor och barn Evil or Very Mad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? 30



    Sen försvåras problematiken av ett antal "storebröder" som tex Storbritannien och USA som under årens lopp blandat sig i konflikten. Frågan blir återigen: Hur mycket av deras inblandning beror på egna intressen och hur mycket beror på en önskan om att skapa fred i MÖ?

    Bästas inlägget hittills, Cleopatra, i denna tråd!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 13:51

    cleopatra skrev:Jag måste erkänna att mina kunskaper om Israel-Palestinakonflikten är mycket begränsade. Jag har försökt läsa in mig på ämnet, men dels är det svårt att hitta info som inte är färgat av författarens egna åsikter, och dels blir jag inte klok på vem som är boven i dramat confused Jag tycker det verkar som båda sidor är lika goda kålsupare och att det blivit en ond cirkel av vendettor som aldrig verkar ta slut. Kontrahenterna består av muslimofober och antisemiter som hellre fortsätter konflikten än ger sig en millimeter. De som får sitta emellan är som vanligt kvinnor och barn Evil or Very Mad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? 30



    Sen försvåras problematiken av ett antal "storebröder" som tex Storbritannien och USA som under årens lopp blandat sig i konflikten. Frågan blir återigen: Hur mycket av deras inblandning beror på egna intressen och hur mycket beror på en önskan om att skapa fred i MÖ?

    Cleopatra- du beskriver ju detsamma som jag , men använder andra ord.
    Är glad för det.
    Skillnaden äär att extremister inte gillar mig nåt vidare pga tidigare obekväma sanningar..
    Känner att vi är på samma nivå här. Dock finns det de som rider och skor sig på
    den absurda konflikt som är.
    Vill du läsa fakta i utredningar? Har framfört en hel del fakta här av oberoende utredningar- exempelvis från Amnestys experter- och internationella jurister.
    ...åtekommer med länk.
    Ps..måste ge dig en eloge- för att du väljer att vara ärlig- även mot dig själv
    att välja att se sitt behov av att lära mer innan man tar ställning- är en gedigen egenskap. Inte att döma utifrån sitt eget "tycke i okunskap"


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-02, 14:20, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 13:56

    "Jag måste erkänna att mina kunskaper om Israel-Palestinakonflikten är mycket begränsade."

    Egentligen är det inte så komplicerat, Cleopatra.

    Ett folk ockuperar, ett annat är ockuperat.

    Och att göra motstånd mot ockupationsmakten är både en rättighet och skyldighet.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 14:01

    Ja- det är så- och brott mot folkrätt/ krigsrätt har börjat göra sig gällande. Egentligen räcker det med att ställa sig frågan: är det rätt att
    döda, förnedra, förstöra för civila på grund av jakten på en sk "terrorist".
    Jag anser inte det är rätt att blanda in vare sig krig eller förtryck i sådana lägen. En brottslig gärning skall dömas i domstol- det är det vi har lagar för.
    Krig skall inte anammas för den sakens skull- då handlar det inte längre om att finna brottslingar.Och- det finns en anledning till VARFÖR en MUR byggts.

    Cleopatra- det jag skriver skriver jag just av den anledning att jag varit objektiv- inte tagit någon annans parti än "den lilla människan"
    - mänskliga rättigheter oavsett etnicitet. Kallar du det för att vara färgad? I så fall förstår jag inte vad du menar- och är tacksam för en förklaring.

    En gedigen oberoende utreding hittar du i tidigare forumsinlägg- om du där klickar på länken till Amnestys utredning (finns i min blogg oxå..):


    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/tack-alla-ni-som-gav-ert-stod-tack-amnestyen-historisk-hojdpunkt-hoppas-det-t372.htm


    För övrigt blir jag glad att läsa att BH håller med dig Cleopatra...Samtidigt en fundering till dig BH- av vilken anledning ger du vibbar av att göra det jag skrivit löjligt trams ? confused
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 14:50

    Mhm, nu har jag läst dina länkar Susz och jag anser fortfarande att båda sidor är vidriga. De skiter i båda i att civilbefolkningen (då mest kvinnor och barn) skadas, de används till och med som sköldar av Hamas. Hamas vänder sig även mot sina egna, om de så bara misstänks för samröre med Israelerna, då blir straffet döden eller stympning. Israelerna låter inte sjukvårdspersonal utföra sitt arbete utan attackerar dem, och hindrar även hjälpsändningar från att komma in i Gaza. Man skulle säkert kunna skriva i all oändlighet om de vidrigheter båda sidorna utsätter civilbefolkningen för, men detta får räcka som beskrivning.

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? 4


    Att den materiella förstörelsen är större i Gaza än i Israel beror ju på att de har tillgång till bättre vapen. Jag tror inte för ett ögonblick att Hamas skulle tveka att använda samma metoder och vapen som Israel om de hade tillgång till dem. Dessutom ställer nog även deras robotar och självmordsattacker i Israel till en del förödelse också. Alltså är ingen bättre än den andre i mina ögon.


    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? 3


    Det enda jag faktiskt köper är det RC skrev om ett ockuperat lands rätt att försvara sig. Det är andra gången på lika många dagar som jag håller med honom och jag är helt chockad affraid Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 14:56

    Kom på att jag glömde svara på din fråga Susz Embarassed Nej det var inte dina inlägg jag kallade för färgade utan de resultat jag fick när jag sökte efter info på nätet. Ber om ursäkt ifall jag var otydlig.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 15:07

    cleopatra skrev:Kom på att jag glömde svara på din fråga Susz Embarassed Nej det var inte dina inlägg jag kallade för färgade utan de resultat jag fick när jag sökte efter info på nätet. Ber om ursäkt ifall jag var otydlig.

    Tack Cleopatra - för du svarade på min undran. Och- du ska inte be om ursäkt.
    Jag frågade för att få kritik i om jag var otydlig, "använder fel ord och därmed blir missförstådd" du vet...

    Är rörande glad över din klarsynthet- det tar "sin" tid och en vilja av stål
    i denna djungel av medveten/ omedveten propaganda på nätet..Och du ska veta att det motarbetas med näbbar och klor- att blogga om- och att komma till den insikt du oxå gjort.Och- jag börjar oxå anamma det RC skriver..fast jag är så emot våld.Men- vet ju att det man är emot vädigt mycket- flyr man ifrån- och fördömer, utan att egentligen ha kunskapen om vad det handlar om alls. Otäckt- tänk vad förödande konsekvensen av sådant faktiskt kan bli...för fler än mig själv. Att inte se...

    flower
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 15:31

    "Det är andra gången på lika många dagar som jag håller med honom och jag är helt chockad"

    rodnar ödmjukt....
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 15:53

    Japp, det är mycket lätt att bli missförstådd pgra något man skriver. Jag minns tydligt en gång på AB då du missförstod mig så kapitalt så du trodde att jag på något sätt försvarade pedofiler när jag bara försökte förklara hur pedofiler tänker och vilka argument de försvarar sina illdåd med... Wink Pffff...som fembarnsmor vars ena dotter faktiskt utsattes för ett sådant kräk blev jag ju givetvis vansinning när någon feltolkade mig så.

    Det var nämligen tur för pedofilen (som iofs "bara" tvingade ner henne i källaren, blottade sig och masturberade framför henne, men hon var faktiskt bara åtta år) att polisen tog honom och att jag inte sett till honom eller hört något om honom sedan dess. Polisen hävdade att han själv blivit utsatt för incest som liten, men jag kan lova dig att detta argument inte rörde mig i ryggen, jag ville bara ha tag i den jäveln och göra processen kort. Man tänker inte så logiskt när man är rasande, och jag har ett j-la humör Twisted Evil och är ruskigt långsint när det gäller mina barn.

    Men denna tråd skulle handla om Israel-Palestinakonflikten och inte pedofiler, det blev lite off topic där.

    Jag försöker alltid ta reda på alla aspekter av ett problem så att jag, om och när jag tar ställning, har hela bilden. Men i denna fråga kan jag inte tycka att någon har rätt eller någon har fel, det som är rätt och sanning för en person är ju helt fel för en annan och tvärt om. Oftast sympatiserar man med den sida som står de egna åsikterna närmast, men här kan jag inte se att någon av kontrahenterna är vettiga i sin rabiata ovilja att finna en lösning när det är så uppenbart att båda sidors civila lider så. Egoistiska, fanatiska barnrumpor utan empati för andra än sin egen person om du frågar mig.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-02, 15:56

    RedCloud skrev:"Det är andra gången på lika många dagar som jag håller med honom och jag är helt chockad"

    rodnar ödmjukt....

    RC rodnande och ödmjuk Question Exclamation Nu blir jag riktigt rädd Wink
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 16:03

    Susz X skrev:
    Ja- det är så- och brott mot folkrätt/ krigsrätt har börjat göra sig gällande. Egentligen räcker det med att ställa sig frågan: är det rätt att
    döda, förnedra, förstöra för civila på grund av jakten på en sk "terrorist".
    Jag anser inte det är rätt att blanda in vare sig krig eller förtryck i sådana lägen. En brottslig gärning skall dömas i domstol- det är det vi har lagar för.
    Krig skall inte anammas för den sakens skull- då handlar det inte längre om att finna brottslingar.Och- det finns en anledning till VARFÖR en MUR byggts.

    Cleopatra- det jag skriver skriver jag just av den anledning att jag varit objektiv- inte tagit någon annans parti än "den lilla människan"
    - mänskliga rättigheter oavsett etnicitet. Kallar du det för att vara färgad? I så fall förstår jag inte vad du menar- och är tacksam för en förklaring.

    En gedigen oberoende utreding hittar du i tidigare forumsinlägg- om du där klickar på länken till Amnestys utredning (finns i min blogg oxå..):


    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/tack-alla-ni-som-gav-ert-stod-tack-amnestyen-historisk-hojdpunkt-hoppas-det-t372.htm


    För övrigt blir jag glad att läsa att BH håller med dig Cleopatra...Samtidigt en fundering till dig BH- av vilken anledning ger du vibbar av att göra det jag skrivit löjligt trams ? confused

    Löjligt trams?
    Här vet jag inte vad du syftar på?
    Ondskan finns i fler skepnader än nazistens!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 16:06

    "kan jag inte se att någon av kontrahenterna är vettiga i sin rabiata ovilja att finna en lösning när det är så uppenbart att båda sidors civila lider så."

    Lösningen, Cleopatra, är lika enkel som roten till problemet.

    Fred kan det inte bli förrän Israel lämnar ockuperat område och uppfyller FN resolutionerna, som man idag struntar totalt i.
    Allt är avhängigt detta.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 16:10

    cleopatra skrev:Japp, det är mycket lätt att bli missförstådd pgra något man skriver. Jag minns tydligt en gång på AB då du missförstod mig så kapitalt så du trodde att jag på något sätt försvarade pedofiler när jag bara försökte förklara hur pedofiler tänker och vilka argument de försvarar sina illdåd med... Wink Pffff...som fembarnsmor vars ena dotter faktiskt utsattes för ett sådant kräk blev jag ju givetvis vansinning när någon feltolkade mig så.

    Det var nämligen tur för pedofilen (som iofs "bara" tvingade ner henne i källaren, blottade sig och masturberade framför henne, men hon var faktiskt bara åtta år) att polisen tog honom och att jag inte sett till honom eller hört något om honom sedan dess. Polisen hävdade att han själv blivit utsatt för incest som liten, men jag kan lova dig att detta argument inte rörde mig i ryggen, jag ville bara ha tag i den jäveln och göra processen kort. Man tänker inte så logiskt när man är rasande, och jag har ett j-la humör Twisted Evil och är ruskigt långsint när det gäller mina barn.

    Men denna tråd skulle handla om Israel-Palestinakonflikten och inte pedofiler, det blev lite off topic där.

    Jag försöker alltid ta reda på alla aspekter av ett problem så att jag, om och när jag tar ställning, har hela bilden. Men i denna fråga kan jag inte tycka att någon har rätt eller någon har fel, det som är rätt och sanning för en person är ju helt fel för en annan och tvärt om. Oftast sympatiserar man med den sida som står de egna åsikterna närmast, men här kan jag inte se att någon av kontrahenterna är vettiga i sin rabiata ovilja att finna en lösning när det är så uppenbart att båda sidors civila lider så. Egoistiska, fanatiska barnrumpor utan empati för andra än sin egen person om du frågar mig.

    Aldrig fel med off topic.. Embarassed
    Det där var ju verkligen inte meningen..ber om ursäkt.VIll inte bortförklara min
    klumpighet- dock ge en förklaring:
    Var rätt aggressiv mot de som utsatte barn i den vevan- hade lagt ned mycket energi
    på att synliggöra just sådana vedervärdiga behandlingar av barn och vägar att anmäla detta..Mötte oxå "säljare"
    på nätet som gjorde allt för att tysta ned och förnedra alla som synliggjorde..med smutskastning och rena lögner- spå att folk skulle tro att det inte existerade- eller inte var så vanligt..Dessa personer var specialister på att lyfta fram övergreppen som "ett behov som inte var fel"- och att barn inte mådde dåligt av det.Allt för att tjäna pengar via nätet- och lyfta fram pedofilen med behov..
    De ville ju till och med ändra lagen- till deras fördel..Några journalister var oxå inblandade..jurister..you name it..

    Det var med all säkerhet därför jag gick till attack- om jag bara vetat.Glad att du berättar- och återigen förlåt!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  lazy 2009-04-02, 16:33

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 19:37, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 16:36

    Löjligt trams?
    Här vet jag inte vad du syftar på?
    Ondskan finns i fler skepnader än nazistens!av BH
    [/quote]

    Var det så du menade? Då kan man ju hålla med..Fast jag skrev inget om nazar va?
    Eller gjorde jag? Hmm- har nog börjat använda det som skällsord..
    Var det jag som missförstod dig? Bra att veta det..
    Inte för att vara långsint- man när slutade du blockera..nåväl- kul att du lagt ne det just nu .. scratch


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-02, 16:50, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Susz X 2009-04-02, 16:40

    RedCloud skrev:"kan jag inte se att någon av kontrahenterna är vettiga i sin rabiata ovilja att finna en lösning när det är så uppenbart att båda sidors civila lider så."

    Lösningen, Cleopatra, är lika enkel som roten till problemet.

    Fred kan det inte bli förrän Israel lämnar ockuperat område och uppfyller FN resolutionerna, som man idag struntar totalt i.
    Allt är avhängigt detta.

    En vis man..mycket vis. Värdegrunden du beskriver i detta är förutsättningen...Tyvärr har det skapats mer hat/ hämndbegär-byggd på rädsla. Även hos barnen vars föräldrar dödats..det är en lång väg med mycket att åtgärda och införliva. Inte minst förtroende/ tillit..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 16:50

    "Sen antar jag att det då är "andra"
    som ska ta över det som Israel byggt upp, låter ju rättvist
    o bra."


    tolkar detta som att du tycker det är ok med ockupation...

    Sponsored content


    Förutom lidandet..Notan Gaza - notan? Empty Sv: Förutom lidandet..Notan Gaza - notan?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 16:28