Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
formsvackan
theward
keanita
Kakmonstret
bing
blueheaven
RedCloud
MartinLindgren
Sossar-e-lata
13 posters

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:24

    "du är "tamejfan" det tydligaste beviset på att föräldrar SKA kräva behöriga lärare i skolan där deras barn går."

    skrev du fokusförskjutning nyss ?

    Men för att göra dig besviken, jag är mycket omtyckt både av elever, föräldrar och kollegiet just för jag står upp för "heder & moral" i en tid då högern tror att det är fula ord. Behörig eller inte...
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:25

    det är ju ingen överraskning att redcloud försvarar våld som en odemokratisk väg att få sin vilja igenom om inte andra tycker lika
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:28

    Det skulle inte förvåna om ni protesterade mot att folk bekämpar tex tillverkning av klusterbomber.
    Marknaden regerar ju som bekant....
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:32

    RedCloud skrev:Det skulle inte förvåna om ni protesterade mot att folk bekämpar tex tillverkning av klusterbomber.
    Marknaden regerar ju som bekant....


    det är en GIGANTISK skillnad på att protestera med lagliga medel mot att använda odemokratiska metoder som våld, hot och skadegörelse

    det är ingen överraskning att vänstern, här representerad av redcloud, försvarar odemokratiska metoder som våld för att uppnå sina mål
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:35

    "det är en GIGANTISK skillnad på att protestera med lagliga medel mot att använda odemokratiska metoder som våld, hot och skadegörelse"

    inte då, det är RÄTT att göra uppror, hur skulle det annars se ut ?

    "det är ingen överraskning att vänstern, här representerad av redcloud,"


    jag representerar bara mig själv här, skärp dig
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 22:39

    Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom. Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har. Men så är ju vänsterns metoder, skräm så många som möjligt till tystnad.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty En fråga

    Inlägg  theward 2009-03-31, 22:41

    om man tex bor i en diktaturstat och bestämmer sig för att protestera.
    Vilket troligtvis innebär att man bryter lagen.

    Är man lagbrytare och terrorist då, eller är det regeringsmakten som håller folk hårt hållna som är boven i dramat.

    Samma sak i en demokrati, ska alltid minoriteten göra som majoriten bestämt?
    Även om det innebär att minoritetn diskrimineras på olika sätt.

    om de då tar till odemokratiska metoder, betyder det att de är uppviglare och terrorister?

    Allt är inte svartvitt.
    Men ifallet glas i kycklingen är det solklart att det är ett totalt förkastligt och idiotisk sätt att "protestera" eller vad nu dessa galningar vill
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:42

    "Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom"

    inte alltid

    "Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har"

    heroinhandlare ?

    "Men så är ju vänsterns metoder, skräm så många som möjligt till tystnad."

    ja eller hur ?
    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/paradigmskifte-t361.htm
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty konstigt

    Inlägg  theward 2009-03-31, 22:43

    Nordic Light skrev:Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom. Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har. Men så är ju vänsterns metoder, skräm så många som möjligt till tystnad.

    jag tycker alla hot på tex detta forum kommit från högerkanten....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 22:54

    bing skrev:
    Sossar-e-lata skrev:bakom glasattacken mot kyckling?

    vänstergrupper vet jag inte, men visst känns det som ett medvetet sabotage av någon... militanta veganer känns dock mer troligt...

    Militanta veganer?

    De är väl så mycket vänster de kan bli?
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:58

    RedCloud skrev:"Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom"

    inte alltid

    det är ju inte förvånande att gulagvänstern anser det
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Redcloud

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-03-31, 22:59

    jag så att du ansåg att det var en seger att dina vänstermuppar hade terroriserat pälshandlare så pass att alla stängt, men det är ju kännt att vänstern tar till våld när dem inte får som dem vill, och sen säger du att jag har fördommar!! du är den dummaste person jag någonsin stött på, tur att ni är få!!!
    En fråga!! ska man följa lagen???? snälla svara på det din idiot!!!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 22:59

    theward skrev:
    Nordic Light skrev:Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom. Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har. Men så är ju vänsterns metoder, skräm så många som möjligt till tystnad.

    jag tycker alla hot på tex detta forum kommit från högerkanten....

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Så alla som sätter sig upp mot någon,

    Inlägg  theward 2009-03-31, 23:01

    blueheaven skrev:
    bing skrev:
    Sossar-e-lata skrev:bakom glasattacken mot kyckling?

    vänstergrupper vet jag inte, men visst känns det som ett medvetet sabotage av någon... militanta veganer känns dock mer troligt...

    Militanta veganer?

    De är väl så mycket vänster de kan bli?

    eller någonting är vänster?

    Det borde då innebära att högerfolk är lata, oengagerade och mest ser till status,pengar och makt.

    Glömde, de gillar att mobba också Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Redcloud

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-03-31, 23:04

    Jag kan betala en enkelbiljett till Nord Korea åt dig, så får du leva som du lär och vi civiliserade kan leva normalt här utan en sån mupp som dig
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-31, 23:05

    quote]

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward![/quote]

    Vem är kränkande nu? No

    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty ja jag vet att sanningen svider

    Inlägg  theward 2009-03-31, 23:06

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    Nordic Light skrev:Det är alltid fel att förstöra någons privata egendom. Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har. Men så är ju vänsterns metoder, skräm så många som möjligt till tystnad.

    jag tycker alla hot på tex detta forum kommit från högerkanten....

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!

    Men nog är du inte så dum, att du inte sett att flera har blivit hotade att eran käre vän Fredrik Rahm

    Vilka startar flest trådar om andra debattörer?
    Vilka tar till mobbing så fort de kan?

    Blir du kränkt, så skiter jag högaktingen i det......
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty jag är akward

    Inlägg  theward 2009-03-31, 23:09

    Regndrottning skrev:quote]

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!

    Vem är kränkande nu? No

    queen[/quote]

    och jag gillar det.
    har tom en sorts innebandymål uppkallade efter mig, efter som jag under perioden som utespelare, gjorde konstiga mål.

    jag säger alltid vad jag tycker och jag försvarar andra mot mobbare och översittare.
    Så nog sjutton är jag "akward" Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Ett troll

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-03-31, 23:09

    Regndrottning skrev:quote]

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!

    Vem är kränkande nu? No

    queen[/quote]

    Har vi ett troll på forumet
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty nää inte ett troll.........

    Inlägg  theward 2009-03-31, 23:12

    Sossar-e-lata skrev:
    Regndrottning skrev:quote]

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!

    Vem är kränkande nu? No

    queen

    Har vi ett troll på forumet[/quote]

    Eller så är det ett stort troll med flera olika nick tongue
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 23:18

    Regndrottning skrev:quote]

    Nu tycker jag att du kränker höger theakward!

    Vem är kränkande nu? No

    queen[/quote]

    Nu tycker jag du är petig, lite stämmer allt nicket? confused
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty så om

    Inlägg  Sniperace 2009-04-01, 08:47

    "Fel att hota deras fruar och barn till livet för ett yrke de har"

    heroinhandlare ?

    ahaa, så om man skulle veta att någon är heroinhandlare så vore det rätt att misshandla hans småbarn, eller göra samma sak med inbrottstjuvens fru och barn?

    Ja, kanske är det ett bra sätt att straffa ANHÖRIGA till brottslingar eller åsiktsmotståndare..not
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty men för att återgå till ämnet

    Inlägg  Sniperace 2009-04-01, 08:51

    Är det grupper som gör detta eller kan det vara så att det i verkligheten börjat på ett slaktei av någon som nästlat sig in, och att resten är fejkade saker?


    Har någon kollat de som anmält att det fanns glasbitar i filéer från även andra länders slakterier?

    KAN det vara så att det finns koppling mellan anmälarna och just djurrättsaktivistsympatier eller liknande?

    En graverande sak vore ex om det skulle visa sig att någon anmälare visade sig vara VEGAN eller familjemedlem till denne osv... Smile
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Susz X 2009-04-01, 10:13

    Sossar-e-lata skrev:bakom glasattacken mot kyckling? typiskt en vänstermetod, om man inte får som man vill så terroriserar man på bästa sätt, kasta gatsten är ju poppis....

    Nopp- man ska passa sig för att döma och sprida rykten utan att veta...just för det kan vara precis tvärtom ..
    Tycker det säger mest om dig själv som person som gör så.
    Att det kan vara oskyldiga du försöker sprida rykten om berör dig tydligen inte alls...undrar varför?
    Vad vinner nicket "sel "själv på det?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-04-01, 16:24

    Susz X skrev:
    Sossar-e-lata skrev:bakom glasattacken mot kyckling? typiskt en vänstermetod, om man inte får som man vill så terroriserar man på bästa sätt, kasta gatsten är ju poppis....

    Nopp- man ska passa sig för att döma och sprida rykten utan att veta...just för det kan vara precis tvärtom ..
    Tycker det säger mest om dig själv som person som gör så.
    Att det kan vara oskyldiga du försöker sprida rykten om berör dig tydligen inte alls...undrar varför?
    Vad vinner nicket "sel "själv på det?

    Susz, va är problemet?
    Här pekas INTE enskilda människor ut, utan vänsterrörelsens extremister, du gör ju på EXAKT samma sätt när du utmålar alla nassar som brottslingar osv, när det finns en uppsjö av dessa som ALDRIG figurerat i illegala sammanhang, där deras enda fel är att ha äckliga åsikter.


    Har inte alla rätt att ha en åsikt om vilka denne tror ligger bakom detta?
    fakta ÄR ju att det är i demonstrationer med vänsteraktivister som detta med gastenar utspelar sig eller hur?

    Sponsored content


    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. - Sida 2 Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 21:30