Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
formsvackan
theward
keanita
Kakmonstret
bing
blueheaven
RedCloud
MartinLindgren
Sossar-e-lata
13 posters

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-03-31, 10:45

    bakom glasattacken mot kyckling? typiskt en vänstermetod, om man inte får som man vill så terroriserar man på bästa sätt, kasta gatsten är ju poppis....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-31, 10:53

    Ja du grabben, det är bra om du lägger in pallet på rundsmörjning, det låter som du behöver det Sleep
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 11:14

    "typiskt en vänstermetod"

    men herre jösses, var får du alla fördomar ifrån ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 11:32

    Mina fördomar om vänster bekräftas här varje dag! lol!
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 11:36

    Sossar-e-lata skrev:bakom glasattacken mot kyckling?

    vänstergrupper vet jag inte, men visst känns det som ett medvetet sabotage av någon... militanta veganer känns dock mer troligt...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 21:43

    Det är säkert militanta djurrättsaktivister. Den sista äkta svenska pälshandeln har tydligen slagit igen. Skamligt av polisen att inte ha skyddat pälsindustrin, utan låta en liten grupp av extremistidioter förstöra den. Idioter som föder upp sina barn på bananer och vatten. Vänsterextremister är de ut i fingertopparna.

    SÄPO borde granska alla nyanställda inom Kronfågel de senaste sex månaderna till att börja med. Är de medlemmar i Ung Vänster? AFA? Global Intifada? eller liknande så bör misstankar riktas.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 21:46

    "Den sista äkta svenska pälshandeln har tydligen slagit igen. "

    en seger för heder o moral på min ära !!!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 21:52

    Att du tycker det är moraliskt rätt att trakassera en yrkesgrupp som bedriver en näringsverksamhet förvånar mig inte. Det hade varit möjligt att bedriva en etisk pälsindustri. Päls är liksom naturliga klädesplagg? Vad blir nästa steg? Trakassera bönder för att mjölkar kossor? Kanske de ger sig på samerna, och kräver förbud mot att döda renar? Hur många Samebyar säljer inte renskinnsprodukter?
    Pälshandeln blomstrar på Europas två största pälsbörsar i London och Moskva.
    keanita
    keanita


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-03-10
    Ort : n.värmland

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty sak och sak

    Inlägg  keanita 2009-03-31, 21:55

    Indianerna tog reda på pälsen därför att då hade djuret verkligen gjort nytta och inte dött förgäves.
    Det är skillnad på pälshandel och pälshandel. Att stänga in t ex minkar i burar är verkligen osmakligt. Sen är det inte så smart av aktivister att släppa ut dem heller. För minkar gör verkligen stor skada i naturen.
    Nej om en människa ska döda ett djur för matens skull, så är det inget misstag att ta reda på skinnet. Tvärtom.

    Att man upptäcker glas i kyckling är riktigt otäckt. Glas vandrar i kroppen och kan döda om det vill sig illa. Så det är helt sjuka personer som som förhoppningsvis får ta sitt straff, på ett eller annat vis.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 21:57

    "Att du tycker det är moraliskt rätt att trakassera en yrkesgrupp som bedriver en näringsverksamhet förvånar mig inte"

    en yrkesgrupp som lever på att plåga oskyldiga djur har jag inga som helst problem med att trakassea

    "Det hade varit möjligt att bedriva en etisk pälsindustri"

    ha ha ha, de har haft 30-40 år på sig att visa det men ínte lyckats...

    "Päls är liksom naturliga klädesplagg"

    För Neanderthalare som du kanske...

    " Trakassera bönder för att mjölkar kossor?"

    Korna dör av juverinfektion om vi inte mjölkar dom.

    " Kanske de ger sig på samerna, och kräver förbud mot att döda renar?"

    De lever för och med sina djur så varför ?

    "Hur många Samebyar säljer inte renskinnsprodukter?"

    Ska vi kasta slaktavfallet menar du ? Korkat isf.

    "Pälshandeln blomstrar på Europas två största pälsbörsar i London och Moskva."

    och ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty problemet med minkarna

    Inlägg  theward 2009-03-31, 21:59

    keanita skrev:Indianerna tog reda på pälsen därför att då hade djuret verkligen gjort nytta och inte dött förgäves.
    Det är skillnad på pälshandel och pälshandel. Att stänga in t ex minkar i burar är verkligen osmakligt. Sen är det inte så smart av aktivister att släppa ut dem heller. För minkar gör verkligen stor skada i naturen.
    Nej om en människa ska döda ett djur för matens skull, så är det inget misstag att ta reda på skinnet. Tvärtom.

    Att man upptäcker glas i kyckling är riktigt otäckt. Glas vandrar i kroppen och kan döda om det vill sig illa. Så det är helt sjuka personer som som förhoppningsvis får ta sitt straff, på ett eller annat vis.

    är främst att de ej klarar sig ute i naturen. när de är vana att leva i bur. 90 % dör ganska sanabbt, men plågsamt.

    Visst ska man ta tillvara allt man kan på djuren.

    Ja dessa glasmarodörer är med all sannolikhet riktigt djuka indvider.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  formsvackan 2009-03-31, 22:02

    Nordic Light skrev:SÄPO borde granska alla nyanställda inom Kronfågel de senaste sex månaderna till att börja med. Är de medlemmar i Ung Vänster? AFA? Global Intifada? eller liknande så bör misstankar riktas.

    Med tanke på vad som håller på att hända med vårt land, torde SÄPO vara upptagna med att granska alla som röstade på alliansen 2006.
    .
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 22:03

    Tala om för militanta veganer att korna dör. De flesta minkar som släpps ut svälter ihjäl inom några dagar. Ingen militant djurrättsaktivist har brytt sig om det. Neabderthalare? Så du menar att folk som bär päls är mindervärdiga, särskilt de naturfolk som finns runt om i världen. Vänsterns vardagsrasism lyser återigen igenom. Det är ingen skillnad att flå en ren eller en mink. Skulle vara intressant om en same öppnade en minkfarm.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-31, 22:05

    Nordic... Läste i blaskan idag att dom även hittat glas i Ivars kyckling.. ? Förvisso kan det ju vara en copy cat.?
    Sedan en undran militanta veganer eller vänster radikaler brukar inte dessa oftast komma med ett budskap.
    Kan detta vara någon enskild störd person typ som du säger på kronfågel.
    För hur tokigt något än verkar så brukar det ju i dimmorna finnas ett syfte.?
    Någon som läst eller hört om något sådant ??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:07

    "Så du menar att folk som bär päls är mindervärdiga"

    bara korkade västerlänningar

    "Det är ingen skillnad att flå en ren eller en mink"

    Den ena har fått leva fritt hela livet, den andra inspärrad i en bur hela livet, så visst är det skillnad.

    "Skulle vara intressant om en same öppnade en minkfarm"

    De har större känsla för det levande än så.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 22:07

    Nu var det så att Ivars kyckling också tillhör Kronfågel, bara det att Kronfågels logga inte märks ut på Ivars produkter. Så glaset kommer fortfarande rån samma källa.
    keanita
    keanita


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-03-10
    Ort : n.värmland

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty som kanadagäss men...

    Inlägg  keanita 2009-03-31, 22:08

    minkar dödar mera än den kan äta. Den ställer verkligen till en del skada. Den kommer ursprungligen från N.amerika. Har importerats på 1920-talet just för minkfarmarna. Men de kan smita och de kan släppas fria. Nu har vi dem.
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:08

    RedCloud skrev:"Den sista äkta svenska pälshandeln har tydligen slagit igen. "

    en seger för heder o moral på min ära !!!

    jo, vi vet ju alla att redcloud försvarar våld som en odemokratisk väg att få sin vilja igenom om inte andra tycker lika Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. 2191_throwing_up

    gulag nästa för oliktänkande om hans gelikar får makten... skrämmande är det!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 22:09

    Och de som etablerat sig äter upp våra svenska sjöfåglar. Stackars skäggdoppingar Sad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:11

    "vi vet ju alla"

    "VI" ?

    ÄNNU ett högernick med personlighetsklyvning....SUCK
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-31, 22:12

    Oki Nordic viste inte det.. men fortfarande radikala grupper brukar ha ett syfte som dom också deklarerar.. eller ?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 22:14

    Har någon militant djurrättsaktivist lyckats nästla sig in hos kronfågel så lär de ju knappast skylta med det. Än så länge vet man inte var i produktionen glaset tillförts, men sannolikt på fabrikerna.

    Eller så är det en enskild tokdåre.
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:15

    RedCloud skrev:"vi vet ju alla"

    "VI" ?

    ÄNNU ett högernick med personlighetsklyvning....SUCK

    oh, fokusförskjutning redcloud - det enda du bevisar med det är att resten av inlägget innehöll en pinsam sanning som du måste få andra att bortse från.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 22:18

    "oh, fokusförskjutning redcloud"

    är bara så innerligt trött på schakalhögern som tror sig ha mandat att tala för andra än sig själva...

    "Vi vet ju alla......"
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  bing 2009-03-31, 22:21

    RedCloud skrev:"Den sista äkta svenska pälshandeln har tydligen slagit igen. "

    en seger för heder o moral på min ära !!!

    det är ju ingen överraskning att redcloud försvarar våld som en odemokratisk väg att få sin vilja igenom om inte andra tycker lika Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. 2191_throwing_up

    gulag nästa för oliktänkande om hans gelikar får makten... du är "tamejfan" det tydligaste beviset på att föräldrar SKA kräva behöriga lärare i skolan där deras barn går.

    Sponsored content


    Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger.. Empty Sv: Är det någon mer än mig som tror att en vänstergrupp ligger..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 18:11