Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Dao
captaincodd
Blåfront
Susz X
8 posters

    Ondskans Apartheidstat

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ondskans Apartheidstat Empty Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Susz X 2009-10-31, 06:10

    Palestinier vägras vatten- böndernas jordbruk år under…


    I många byar är bristen på vatten så svår att bönderna inte ens klarar av att odla för sitt eget behov eller tillräckligt med foder till sina djur utan tvingats göra sig av med flera djur.
    Vatten är en nödvändighet och en rättighet, men för många palestinier har tillgången på vatten för basbehov blivit en lyx som de knappast har råd med,

    I en rapport som publiceras idag anklagar Amnesty International Israel för att stoppa vattentillförseln till palestinierna. Israel har total kontroll över de gemensamma vattenresurserna och diskrimineringen mot palestinierna har fått förödande konsekvenser.
    - Israel ger endast palestinierna tillgång till en bråkdel av de gemensamma vattenresurserna, som till största delen finns på den ockuperade Västbanken. De olagliga bosättningarna i området har däremot i princip obegränsad tillgång till vatten. Den israeliska blockaden mot Gaza har förvärrat situationen ytterligare.


    Läs rapporten

    http://www.amnesty.se/ed/hem/xml-pressnotiser-latest/7C843D3C9D77B32A00257658003F066E/
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Blåfront 2009-10-31, 09:52

    Ondskans apartheidreligion - ISLAMISM!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ondskans Apartheidstat Empty Suck

    Inlägg  captaincodd 2009-10-31, 10:29

    Blaupunkten är igång igen,,,Det är ju därför som Israelinte vill lämna tillbaka den OKUPERADE Västbanken,Suz,då är det helt ju plötsligt palestinierna som styr flödet Wink
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 12:36

    Det vet du väl vid detta laget, Susz - Israels agerande är en omöjlighet att hålla en saklig debatt om!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ondskans Apartheidstat Empty Israel

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 12:48

    Det vet du väl vid detta laget, Susz - Israels agerande är en omöjlighet att hålla en saklig debatt om!!!

    På samma sätt som det är omöjligt att hålla en saklig debatt om palestinernas agerande.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 12:52

    Secrist skrev:Det vet du väl vid detta laget, Susz - Israels agerande är en omöjlighet att hålla en saklig debatt om!!!

    På samma sätt som det är omöjligt att hålla en saklig debatt om palestinernas agerande.

    Det har aldrig funnits problem att diskutera palestinierna agerande!!! Problemet kommer när man skall utgå från deras situation som de lever under!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ondskans Apartheidstat Empty Palestina

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:03

    Det har aldrig funnits problem att diskutera palestinierna agerande!!! Problemet kommer när man skall utgå från deras situation som de lever under!

    Tja, regnet av Kassamraketer och självmordsbombare gör ju inte saken bättre. Tyvärr har dessa folken (Israel och Palestina) låst fast sig i terrordåd och hämndaktioner som verkar hopplöst att komma ur.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:09

    Secrist skrev:Det har aldrig funnits problem att diskutera palestinierna agerande!!! Problemet kommer när man skall utgå från deras situation som de lever under!

    Tja, regnet av Kassamraketer och självmordsbombare gör ju inte saken bättre. Tyvärr har dessa folken (Israel och Palestina) låst fast sig i terrordåd och hämndaktioner som verkar hopplöst att komma ur.

    Därför är det ganska skämmigt att även vi, som inte drabbats av vare sig ockupation eller kassamraketer, inte klarar av att hålla en saklig debatt i ämnet!

    Hur skall du vänta dig att DE skall klara sådant, mitt i skiten, som NI inte klarar här, i trygghet???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ondskans Apartheidstat Empty Israel

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:24

    Hur skall du vänta dig att DE skall klara sådant, mitt i skiten, som NI inte klarar här, i trygghet???

    Om man bortser ditt användande av ordet "NI" som jag tar avstånd från så finns det nog många som upplever att vänstern tar parti för palestinierna helt reservationslöst. Allt är Israels fel.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:28

    Secrist skrev:Hur skall du vänta dig att DE skall klara sådant, mitt i skiten, som NI inte klarar här, i trygghet???

    Om man bortser ditt användande av ordet "NI" som jag tar avstånd från så finns det nog många som upplever att vänstern tar parti för palestinierna helt reservationslöst. Allt är Israels fel.

    INGEN i de debatter jag sett på dessa forum, av de som tagit ställning för den palestinska sidan, har uttryckt att stödet är reservationslöst!!! Däremot är detta en ständigt återkommande anklagelse från de som inte vill se Israels roll i konflikten alls!!!

    Och "NI" är uppenbarligen en korrekt tillämpning här, eftersom du förtydligar just detta!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ondskans Apartheidstat Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:30

    Och "NI" är uppenbarligen en korrekt tillämpning här, eftersom du förtydligar just detta!!!

    Knappast men du läser det du vill läsa. För övrigt så brukar jag inte ge mig in i diskussion om Israel-Palestinakonflikten då den är komplex och synnerligen infekterad.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  SiP 2009-10-31, 13:32

    Dao skrev:INGEN i de debatter jag sett på dessa forum, av de som tagit ställning för den palestinska sidan, har uttryckt att stödet är reservationslöst!!! Däremot är detta en ständigt återkommande anklagelse från de som inte vill se Israels roll i konflikten alls!!!

    Och "NI" är uppenbarligen en korrekt tillämpning här, eftersom du förtydligar just detta!!!

    Då antar jag att du spärrat Susz och Infra så att du ej kan läsa deras inlägg....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:38

    SiP skrev:
    Dao skrev:INGEN i de debatter jag sett på dessa forum, av de som tagit ställning för den palestinska sidan, har uttryckt att stödet är reservationslöst!!! Däremot är detta en ständigt återkommande anklagelse från de som inte vill se Israels roll i konflikten alls!!!

    Och "NI" är uppenbarligen en korrekt tillämpning här, eftersom du förtydligar just detta!!!

    Då antar jag att du spärrat Susz och Infra så att du ej kan läsa deras inlägg....

    Jag kan läsa deras inlägg! Jag håller inte alltid med om vad de tycker, eller hur de många gånger för fram sina åsikter. Men jag ser inte den utsuderade mobbingmentalitet som jag nästan oavbrutet blir bemött av från högerhåll! Den finns, det håller jag med om, men de lämnar mestadels fortfarande öppning åt en mer nyanserad debatt.

    Problemet är att NI har en tedens att vilja framstå som en form av martyrer, varje gång en debatt blir aningen het - samtidigt som NI trasslat in er i lite väl konstiga ställningstagande. Jag kan hålla med om att det är onödigt att bemöta er på det sätt vissa gör, men av min egen erfarenhet så vet jag att det inte behövs i praktiken NÅGONTING för att NI skall helt plötsligt anse er kränkta!

    I praktiken behövs det bara vara så att den NI debatterar med inte delar er åsikt!

    Och DET är skrämmande! Jag bara ber till de högre makterna att få in en sann liberal i debatten igen. De har förekommit, men de tröttnade snart... uppenbaligen...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ondskans Apartheidstat Empty Finns det?

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:41

    Men jag ser inte den utsuderade mobbingmentalitet som jag nästan oavbrutet blir bemött av från högerhåll!

    Det är nyansskillander. Susz X tex brukar be folk dra åt helvete när man kan visa att hon har fel.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  SiP 2009-10-31, 14:30

    Dao skrev:Jag kan läsa deras inlägg! Jag håller inte alltid med om vad de tycker, eller hur de många gånger för fram sina åsikter. Men jag ser inte den utsuderade mobbingmentalitet som jag nästan oavbrutet blir bemött av från högerhåll! Den finns, det håller jag med om, men de lämnar mestadels fortfarande öppning åt en mer nyanserad debatt.

    Problemet är att NI har en tedens att vilja framstå som en form av martyrer, varje gång en debatt blir aningen het - samtidigt som NI trasslat in er i lite väl konstiga ställningstagande. Jag kan hålla med om att det är onödigt att bemöta er på det sätt vissa gör, men av min egen erfarenhet så vet jag att det inte behövs i praktiken NÅGONTING för att NI skall helt plötsligt anse er kränkta!

    I praktiken behövs det bara vara så att den NI debatterar med inte delar er åsikt!

    Och DET är skrämmande! Jag bara ber till de högre makterna att få in en sann liberal i debatten igen. De har förekommit, men de tröttnade snart... uppenbaligen...

    När du skriver "NI" så antar jag att du ej menar mig, för mig veterligt har vi ej fört någon hetsigare debatt sedan AB tiden då jag bad dig att skaka av dig betongen på röven och resa dig för att se hur verkligheten såg ut..

    Och att jag ett flertal ggr påpekat att Israel lever på "tyck synd om oss, för vi blev utsatta under WWII", och att sedan de utnyttjar det faktum att USA i det närmaste styrs av judar då de betalar stora summor till presidentkampanjerna och därigenom har presidentens pung ett ordentlgt grepp....

    MEN sen kan jag anse att så länge Palestinerna skickar in raketer mot civila i Israel så kan de inte gnälla, ungefär som när lillebror sitter och petar på storebror i bilen så att han till slut får en smäll, för att sedan sitta och grina över att storebror är så dum, det krävs två för att bråka men det krävs även två för att försonas...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  marxisten 2009-10-31, 14:35

    Blåfront skrev:Ondskans apartheidreligion - ISLAMISM!

    Nu har du överbelastat din hjärncell för hårt igen BF.

    Ta det lugnt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 14:59

    Blåfront skrev:Ondskans apartheidreligion - ISLAMISM!

    Islamism är ingen religion!!!! Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  marxisten 2009-10-31, 15:01

    Dao skrev:
    Blåfront skrev:Ondskans apartheidreligion - ISLAMISM!

    Islamism är ingen religion!!!! Very Happy
    lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 15:04

    SiP skrev:
    Dao skrev:Jag kan läsa deras inlägg! Jag håller inte alltid med om vad de tycker, eller hur de många gånger för fram sina åsikter. Men jag ser inte den utsuderade mobbingmentalitet som jag nästan oavbrutet blir bemött av från högerhåll! Den finns, det håller jag med om, men de lämnar mestadels fortfarande öppning åt en mer nyanserad debatt.

    Problemet är att NI har en tedens att vilja framstå som en form av martyrer, varje gång en debatt blir aningen het - samtidigt som NI trasslat in er i lite väl konstiga ställningstagande. Jag kan hålla med om att det är onödigt att bemöta er på det sätt vissa gör, men av min egen erfarenhet så vet jag att det inte behövs i praktiken NÅGONTING för att NI skall helt plötsligt anse er kränkta!

    I praktiken behövs det bara vara så att den NI debatterar med inte delar er åsikt!

    Och DET är skrämmande! Jag bara ber till de högre makterna att få in en sann liberal i debatten igen. De har förekommit, men de tröttnade snart... uppenbaligen...

    När du skriver "NI" så antar jag att du ej menar mig, för mig veterligt har vi ej fört någon hetsigare debatt sedan AB tiden då jag bad dig att skaka av dig betongen på röven och resa dig för att se hur verkligheten såg ut..

    Och att jag ett flertal ggr påpekat att Israel lever på "tyck synd om oss, för vi blev utsatta under WWII", och att sedan de utnyttjar det faktum att USA i det närmaste styrs av judar då de betalar stora summor till presidentkampanjerna och därigenom har presidentens pung ett ordentlgt grepp....

    MEN sen kan jag anse att så länge Palestinerna skickar in raketer mot civila i Israel så kan de inte gnälla, ungefär som när lillebror sitter och petar på storebror i bilen så att han till slut får en smäll, för att sedan sitta och grina över att storebror är så dum, det krävs två för att bråka men det krävs även två för att försonas...

    Du får anse vad du vill! Men du har knappast varit speciellt aktiv på ett tag i dessa debatter! Givetvis är det bra att det finns NÅGON från högern som lyfter fram Israels agerande, även om det i ditt fall enbart handlar om en liten del här.

    Liknelsen du tar upp är KNAPPAST närheten av den situation som råder i området.

    En mer korrekt liknelse är att palestinierna är det mobboffer som i åratal tagit emot skit från i stort sett alla håll. När denne någon gång blir förbannad och ger igen, så blir HAN den "otäcke" och "dumma"!!!

    Givetvis skall ingen "ge igen", men det måste nog sättas i den realitet människorna där lever under!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  SiP 2009-10-31, 15:27

    Dao skrev:
    Du får anse vad du vill! Men du har knappast varit speciellt aktiv på ett tag i dessa debatter! Givetvis är det bra att det finns NÅGON från högern som lyfter fram Israels agerande, även om det i ditt fall enbart handlar om en liten del här.

    Liknelsen du tar upp är KNAPPAST närheten av den situation som råder i området.

    En mer korrekt liknelse är att palestinierna är det mobboffer som i åratal tagit emot skit från i stort sett alla håll. När denne någon gång blir förbannad och ger igen, så blir HAN den "otäcke" och "dumma"!!!

    Givetvis skall ingen "ge igen", men det måste nog sättas i den realitet människorna där lever under!

    japp, vi lever i ett land där åsiktsfrihet råder, och det har några av bombvänstern missat med råge..

    Om du läser mittenstycket i mitt inlägg så ser du vad jag egentligen tycker om Israel och dess agerande i denna fråga.

    Och ang. liknelsen så var det väl samma sak, sak samma...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  blueheaven 2009-10-31, 18:34

    Ännu en pajastråd av inte enSUSning! Laughing

    Sponsored content


    Ondskans Apartheidstat Empty Sv: Ondskans Apartheidstat

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 17:02