Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
IK HAAT COMMUNISME
Corven
Sniperace
Susz X
theward
MartinLindgren
RedCloud
11 posters

    USA bankrutt och faller samman

    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:29

    RedCloud skrev:"Du kan ju börja med att få mitt namn rätt"

    Vem försöker du lura ?
    Du är samma naiva USA fanatiker som i din historielöshet fyllde ABs Forum med hyllningar till USA oavsett fakta.

    naiva USA fanatiker? I din bok är man alltså fanatiker om man inte tycker som du?
    Jag försöker inte lura någon, heter knappast "Tyler"!


    Bara ren o skär dumhet alltså.
    Jag misstänkte faktiskt att så var fallet.

    ja du misstänker nog mycket, men vad du vet är en annan femma.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:35

    "naiva USA fanatiker?"

    typ

    "I din bok är man alltså fanatiker om man inte tycker som du?"

    Nej men när man blundar för förkrossande fakta, som du.

    "Jag försöker inte lura någon, heter knappast "Tyler"!"

    Det tror jag inte heller, men det var det nicket du förpestade ABs forum med.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:37

    RedCloud skrev:"naiva USA fanatiker?"

    typ

    "I din bok är man alltså fanatiker om man inte tycker som du?"

    Nej men när man blundar för förkrossande fakta, som du.

    "Jag försöker inte lura någon, heter knappast "Tyler"!"

    Det tror jag inte heller, men det var det nicket du förpestade ABs forum med.

    Du är ju löjlig. Du får tro vad du vill, att jag nickat som "Tyler". Mig spelar det ingen roll då det inte bidrar debatten ett piss. Jag vet vad jag vet, du kan spekulera vidare.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:40

    "Du är ju löjlig"

    nä, det menar du inte ?

    "Du får tro vad du vill"

    självklart, i motsats till tex USA, får man göra det i Sverige

    "att jag nickat som "Tyler"

    öhhh, ja

    "Mig spelar det ingen roll"

    det verkar inte så eftersom du måste gå i svaromål

    " Jag vet vad jag vet"

    t.o.m. det kan ifrågasättas Tyler

    "du kan spekulera vidare"

    absolut
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:54

    RedCloud skrev:"Du är ju löjlig"

    nä, det menar du inte ?

    "Du får tro vad du vill"

    självklart, i motsats till tex USA, får man göra det i Sverige

    "att jag nickat som "Tyler"

    öhhh, ja

    "Mig spelar det ingen roll"

    det verkar inte så eftersom du måste gå i svaromål

    " Jag vet vad jag vet"

    t.o.m. det kan ifrågasättas Tyler

    "du kan spekulera vidare"

    absolut

    Haha i USA får du säga vad du vill, det är yttrandefrihet där din ignoranta idiot.
    Du blandar nog ihop landet med något annat. Du gillar att kalla mig Tyler, stiligt.
    "Svaromål?" Ja jag föredrar att stå till sanningen än bli felanklagad!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:58

    "Haha i USA får du säga vad du vill"

    Ställ dig på WallStreet och säg att 9/11 bara var paybacktime.
    Hur länge får du stå kvar ?

    "det är yttrandefrihet där din ignoranta idiot"


    nej, inte efter Patriot Act, din opålästa dåre

    "Du blandar nog ihop landet med något annat"

    här blandas inget alls

    "Du gillar att kalla mig Tyler, stiligt"

    gillar o gillar, man ska kalla saker vid dess rätta namn
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 23:01

    RedCloud skrev:
    Ställ dig på WallStreet och säg att 9/11 bara var paybacktime.
    Hur länge får du stå kvar ?

    Ställ dig utanför kungahuset och skrik att Kungen är en idiot. Hur länge får du stå kvar?

    nej, inte efter Patriot Act, din opålästa dåre

    Än här belyses din ignorans. Du kan protestera hur mycket du vill.


    gillar o gillar, man ska kalla saker vid dess rätta namn

    Så Tyler är någon slags benämning på saker och ting, således inte ett namn.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 23:10

    "Ställ dig utanför kungahuset och skrik att Kungen är en idiot. Hur länge får du stå kvar?"

    precis så länge jag vill, eller tills jag börjar frysa


    "Än här belyses din ignorans. Du kan protestera hur mycket du vill"

    absolut, det får man i Sverige, världens mest demokratiska land.

    "Så Tyler är någon slags benämning på saker och ting, således inte ett namn"

    Det är ett nickname, på en obetydlig historielös valp.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 23:22

    RedCloud skrev:"Ställ dig utanför kungahuset och skrik att Kungen är en idiot. Hur länge får du stå kvar?"

    precis så länge jag vill, eller tills jag börjar frysa


    "Än här belyses din ignorans. Du kan protestera hur mycket du vill"

    absolut, det får man i Sverige, världens mest demokratiska land.

    "Så Tyler är någon slags benämning på saker och ting, således inte ett namn"

    Det är ett nickname, på en obetydlig historielös valp.

    Haha du tror det va? Jag ska pröva och informera dig om hur det gick!

    Jag känner för denna historielösa valp. Säger bara en gång till: jag är INTE den valpen. MVH
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 23:31

    Buddy Israel skrev:
    RedCloud skrev:"Ställ dig utanför kungahuset och skrik att Kungen är en idiot. Hur länge får du stå kvar?"

    precis så länge jag vill, eller tills jag börjar frysa


    "Än här belyses din ignorans. Du kan protestera hur mycket du vill"

    absolut, det får man i Sverige, världens mest demokratiska land.

    "Så Tyler är någon slags benämning på saker och ting, således inte ett namn"

    Det är ett nickname, på en obetydlig historielös valp.

    Haha du tror det va? Jag ska pröva och informera dig om hur det gick!

    Jag känner för denna historielösa valp. Säger bara en gång till: jag är INTE den valpen. MVH


    Min Rottweiler är bäst.... Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty så?

    Inlägg  Sniperace 2009-03-27, 23:55

    RedCloud skrev:Det är egentligen korrekt det du skriver Sniper.
    Men det kan knappast appliceras på den amerikanska bo-marknaden som den ser ut idag.

    Vad ska bankerna göra med 100.000 tals tomma fastigheter ?
    Vad ska det amerikanska samhället (med glest socialt skyddsnät) göra med 100.000 tals hemlösa familjer ?


    JAg tror att dessa KOMMER kunna säljas, en bak har knappast nytta av en tom fastighet som inte ger några pengar in i deras kassaskrin.

    Situatioen för baken osv är nog inte mycket annorlunda än vad den blir för banker HÄR när banken tar huset, visst att det blir annorlunda för den som miste huset är nog korrekt, men även DÄR finns försäkringar för sådana saker som inkomstborfall, sjukdom osv när det gäller lånesituation, och precis som HÄR så avstår även i USA många från att lösa försäkring som kan behövas.

    Min syster var ett tag agent för ett av de svenska försäkrngsbolagen, hon hade till en familj sålt villaförsäkring, barn och olycksfallsförsäkring mm mm.

    En dag ringde de henne för att köpa en NY försäkring, de hade köpt en FIN HUND, men de var et problem, de ville spara lite pengar, så de ville slopa en försäkring, gissa vilken?

    Jo, de tog bort BARNOLYCKSFALLSFÖRSÄKRINGEN....

    Syrran hade en hel del att säga om det, och det var INGA snälla ord... och ja är benägen att hålla med, hur f*n prioriterar vissa.
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Mollgan 2009-03-28, 07:51

    Om du är intresserad av USA:s husmarknad, så nås den lätt via nätet. Jag har själv aldrig gått in på den marknaden ens för att titta eftersom jag är ointresserad.

    Jag vet dem som tagit sig en titt. Det finns en uppsjö av tomma hus som förfaller, sedan invånarna flyttat till tältläger. Slumpas iväg billigt. En del slår till, t ex från Sverige. När de kommer dit och besiktigar sitt "fynd" är det ett ruckel de har köpt, som börjat ruttna för att det stått ouppvärmt. Dessa fastigheter ägs numera av banken och står där de står och bara kostar pengar. Ingen ROT. De får förfalla. En kapitalförstöring som heter duga. Laughing Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 10:44

    "JAg tror att dessa KOMMER kunna säljas, en bak har knappast nytta av en tom fastighet som inte ger några pengar in i deras kassaskrin."

    Det är bra att någon kan tänka positivt Sniper, men jag tror faktiskt inte du kommer få rätt.
    Vi har inte ens sett början av den globala ekonomiska krisen. Det kommer att bli mycket mycket värre framöver. Det kan t.o.m. gå så långt som att Förenta Staterna inte längre är några förenade stater utan USA kommer att krackelera som stat. Händer det så är en mängd tomma hus ett mindre problem.
    Kan bara hoppas att jag har fel.....och du har rätt.

    Tag dig gärna tid att se denna superba dokumentär om spelet bakom finanskrisen.

    Dokument Utifrån
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-29, 04:31

    Mollgan skrev:Om du är intresserad av USA:s husmarknad, så nås den lätt via nätet. Jag har själv aldrig gått in på den marknaden ens för att titta eftersom jag är ointresserad.

    Jag vet dem som tagit sig en titt. Det finns en uppsjö av tomma hus som förfaller, sedan invånarna flyttat till tältläger. Slumpas iväg billigt. En del slår till, t ex från Sverige. När de kommer dit och besiktigar sitt "fynd" är det ett ruckel de har köpt, som börjat ruttna för att det stått ouppvärmt. Dessa fastigheter ägs numera av banken och står där de står och bara kostar pengar. Ingen ROT. De får förfalla. En kapitalförstöring som heter duga. Laughing Laughing

    Huga- ja visst är det bättre att veta och vara öppen för mer vetande än att tro...
    Om inte annat så iaf vid husköp.. elephant
    Sorgligt slöseri..men är du så säker på att det inte kan vara på det viset i Sverige oxå?

    Och Röda Molnet: de är verkligen bankrutt i USA- hur har de råd med dessa krig ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty mycket

    Inlägg  Sniperace 2009-03-29, 13:08

    RedCloud skrev:"JAg tror att dessa KOMMER kunna säljas, en bak har knappast nytta av en tom fastighet som inte ger några pengar in i deras kassaskrin."

    Det är bra att någon kan tänka positivt Sniper, men jag tror faktiskt inte du kommer få rätt.
    Vi har inte ens sett början av den globala ekonomiska krisen. Det kommer att bli mycket mycket värre framöver. Det kan t.o.m. gå så långt som att Förenta Staterna inte längre är några förenade stater utan USA kommer att krackelera som stat. Händer det så är en mängd tomma hus ett mindre problem.
    Kan bara hoppas att jag har fel.....och du har rätt.

    Tag dig gärna tid att se denna superba dokumentär om spelet bakom finanskrisen.

    Dokument Utifrån

    Möjligt at jag har fel, men ändå så faller tanken med husen som pant för lån osv om man helt plötsligt frångår detta med att ett lån ska betalas tillbaka, tänk bara tanken att det bara vore att sluta betala på sina lån utan att det ger någon negativ respons, och sedan vem skulle låna ut pengar om de inte hade säkerheten osv, och ännu mer, vem skulle bry sig om att betala lånet om det inte innebar at de blev av med det de belånat.


    IOFS tänker jag mer på svenska förhållanden just nu, men så milsvid skillnad kan de väl ändå inte vara just när de gäller lån och hus som är belånade
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  formsvackan 2009-03-30, 19:46

    Buddy, Tyler, eller vad du nu vill kalla dig. !

    Läs gärna denna artikel, och kom tillbaka med dina synpunkter angående den amerikanska ekonomins överlevnadsmöjligheter.


    "Hubris prevents realization that Americans are losing their economic future along with their civil liberties and are on the verge of enserfment"

    http://onlinejournal.com/artman/publish/article_2401.shtml


    Det har försämrats en hel del sedan denna artikel skrevs. Underskottet på 800.000.000.000$ har ökat till 1.200.000.000.000$, PER ÅR !

    Hur många hundra år skulle USA bestå sa du ?
    .
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  formsvackan 2009-03-30, 21:38

    RedCloud skrev:Tag dig gärna tid att se denna superba dokumentär om spelet bakom finanskrisen.

    Dokument Utifrån


    I "dokumentären" framhävs det ideologiskt baserade beslutet att låta Lehman gå omkull, något som sprider konsekvenserna av de amerikanska bankirernas finurligheter runt hela världen. Den moraliska risken bedömdes vara större än systemrisken. Systemet i sig själv ifrågasätts tyvärr inte med ett enda ord.

    Inställningen att marknaden själv skulle hantera sina problem visade sig vara katastrofal, ännu en gång.
    .
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-31, 14:58

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Tag dig gärna tid att se denna superba dokumentär om spelet bakom finanskrisen.

    Dokument Utifrån


    I "dokumentären" framhävs det ideologiskt baserade beslutet att låta Lehman gå omkull, något som sprider konsekvenserna av de amerikanska bankirernas finurligheter runt hela världen. Den moraliska risken bedömdes vara större än systemrisken. Systemet i sig själv ifrågasätts tyvärr inte med ett enda ord.

    Inställningen att marknaden själv skulle hantera sina problem visade sig vara katastrofal, ännu en gång.
    .


    Jag är enbart rädd att vi här i Sverige kommer att drabbas av Amerikanska sammanfall , jag har hört att flesta Svenska stora företag har satsat i den Amerikanska aktie marknaden ..

    Kommer vi att ha ännu dåligare om USA sammanfaller ekonomisk och hur dåligt kommer det att vara för oss ??


    MVH

    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty jovisst

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 16:39

    [quote="KickTheRasist"][quote="formsvackan"]
    RedCloud skrev:Tag dig gärna tid att se denna superba dokumentär om spelet bakom finanskrisen.

    Dokument Utifrån


    I "dokumentären" framhävs det ideologiskt baserade beslutet att låta Lehman gå omkull, något som sprider konsekvenserna av de amerikanska bankirernas finurligheter runt hela världen. Den moraliska risken bedömdes vara större än systemrisken. Systemet i sig själv ifrågasätts tyvärr inte med ett enda ord.

    Inställningen att marknaden själv skulle hantera sina problem visade sig vara katastrofal, ännu en gång.
    .



    Jag är enbart rädd att vi här i Sverige kommer att drabbas av Amerikanska sammanfall , jag har hört att flesta Svenska stora företag har satsat i den Amerikanska aktie marknaden ..

    Kommer vi att ha ännu dåligare om USA sammanfaller ekonomisk och hur dåligt kommer det att vara för oss ??


    MVH

    //KTR

    En kollaps/ras av den amerikanska ekonomin KOMMER påverka i stort sett alla länder i världen negativt, troligen mycket negativt i de flesta
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 17:12

    Sant- en slags medvetet skapad depression är vad vi står inför- samhällsekonomin urlakas- demokratiska politiker hotas...till tystnad..även politiskt obundna och reportrar..Så välplanerat var det- och ingen lyssnade.Eller?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 18:05

    "Kommer vi att ha ännu dåligare om USA sammanfaller ekonomisk och hur dåligt kommer det att vara för oss ??"

    Trots allt har vi ett socialt skyddsnät i Sverige, trots Allianz Mot Sveriges försök att göra det enormt grovmaskigt.
    Självklart kommer Sverige också få känna av depressionen, för en sådan kommer, men kanske kanske kommer vi klara den ngt bättre, eftersom "Svensson" i gemen inte står för "sköt dig själv o skit i andra", även om schakalhögernicken ivrigt försöker få oss att tro motsatsen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 18:16

    Finns inte mycket att välja på i avgrundsvänsterns Sverige man har ju överlämnat åt politikers godtycke att styra över ditt liv in i minsta detalj! affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 18:18

    "Finns inte mycket att välja på i avgrundsvänsterns Sverige"

    Upplysningsvis BH, är det dax att uppdatera sig.
    Sedan sep 2006 styrs Sverige av en högerjunta.

    "man har ju överlämnat åt politikers godtycke att styra över ditt liv in i minsta detalj!"

    Bara döda fiskar flyter medströms.....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  formsvackan 2009-03-31, 20:35

    blueheaven skrev:Finns inte mycket att välja på i avgrundsvänsterns Sverige man har ju överlämnat åt politikers godtycke att styra över ditt liv in i minsta detalj! affraid

    Politikers godtycke !!! Det var precis detta som fick de amerikanska problemen att sprida sig över hela världen och övergå i en global finanskris. En enda sketans j*vla politikers godtycke. "Finansministern" Henry Paulson lät av ideologiska skäl Lehman Brothers gå omkull. Detta trots att man redan räddat Bear Sterns !

    Det gällde att visa marknaden, och den personliga antagonisten Richard Fuld, att man fick klara sig utan statens hjälp, detta oavsett hur illa det gick med resten av världsekonomin. Den moraliska risken bedömdes vara större än systemrisken, något som visade sig vara åt h-vete fel, i synnerhet med tanke på det sekunda system han var satt att vakta. Fattade inte den j*vla klantskallen vad han gjorde, eller gjorde han det ändå i den fasta förvissningen att de ideologiska värdena var ännu större ?

    Hamnade skiten i fläkten pga extremhögerns inkompetens eller ideologi ?
    .

    Sponsored content


    USA bankrutt och faller samman - Sida 2 Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 03:56