Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Regndrottning
GustavAnder
Kakmonstret
Redvictory
8 posters

    Reinfeldt redo offra sina principer?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Redvictory 2009-09-19, 20:14

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3543917.svd


    REGERINGSFRÅGAN I Grundlagsutredningen drev Moderaterna kravet att en regering alltid ska ­avgå efter ett val. Statsministerns svävande svar på frågan om han kan tänka sig att regera vidare med SD:s stöd tyder dock på att M skulle överge sin ­konstitutionella hållning för att få behålla makten efter valet 2010. Om detta måste Fredrik Reinfeldt ge besked, skriver Lena Hjelm-Wallén (S).

    Jag är helt övertygad om att Reinfeldt kommer använda SD som en reserv vid behov! vad han än säger så tror jag honom INTE! vad tror ni?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-09-19, 20:18

    Reinfeldt har varit mycket tydlig med att framhålla att SD aldrig kommer få något inflytande över en borgerlig regering.

    Hur Lena Hjelm Wallén kan få det till att vara svävande är en gåta.

    Innan S kritiserar framtida borgerliga hypoteser kan de sluta samarbeta med extremistpartiet Vänsterpartiet, som är det största hotet mot svensk demokrati om de rödgröna segrar i nästa val.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty trams

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 20:21

    redloser verkar vara totalt vilse i dimman som alltid, han och Lena Hjälp-Var-Är-Jag.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-19, 20:31

    Inflytande... nej!

    Men om SD kommer över 4% spärren och Kd gör det inte så kan SD formellt ingå i en regeringskonstellation UTAN att ha något inflytande!!

    Allt för att behålla makten!

    Och innan någon klagar så tror jag nog Sahlin skulle kunna tänka sig samma sak om det skulle knipa.


    queen
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Blåfront 2009-09-19, 20:36

    VAD ÄR NI MÅNGFALDARE RÄDDA FÖR SD OM?

    FÖR NI LJUGER?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Redvictory 2009-09-19, 20:37

    Regndrottning skrev:Inflytande... nej!

    Men om SD kommer över 4% spärren och Kd gör det inte så kan SD formellt ingå i en regeringskonstellation UTAN att ha något inflytande!!

    Allt för att behålla makten!

    Och innan någon klagar så tror jag nog Sahlin skulle kunna tänka sig samma sak om det skulle knipa.


    queen


    Tyvärr RD det skulle aldrig hända för SD står så långt ifrån partiets värderingar!
    SD får lika stort inflytande hos regeringen som KD minst!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Blåfront 2009-09-19, 20:44

    Regndrottning skrev:Inflytande... nej!

    Men om SD kommer över 4% spärren och Kd gör det inte så kan SD formellt ingå i en regeringskonstellation UTAN att ha något inflytande!!

    Allt för att behålla makten!

    Och innan någon klagar så tror jag nog Sahlin skulle kunna tänka sig samma sak om det skulle knipa.


    queen

    VARFÖR HAR S VIKT SIN BUDGET I LANDSKRONA OCH STÖDJER BORGARNAS?

    NI LJUGER JU HELA JÄVLA BUNTEN!!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty hmmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-19, 20:44

    Är inte LHW en kramare av Röda Khmererna alisa Pol Pot? Jag kan ha fel rätta mig om jag har fel.
    I övrigt så består SD till störst del av fd Socialdemokrater och arbetslösa, samt leds av några som aldrig skulle fått vara medlemmar i M. Jag kan ha fel rätta mig om jag har fel Very Happy
    Och om vara sig det Högra eller vänstra blocket båda skulle vägra samarbete med SD så blir det väl SD som bildar regering eller ingen alls hmmm - jag kan ha fel - rätta mig om jag har fel...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-19, 21:15

    Och vad KD gick till val på sänkt bensinskatt,man delade ju också ut symboliska 300 kronors bensincheckar inför valet 2010,
    Vad blev det,höjd bensinskatt?

    En annan hjärtefråga var ju vårdnadsbidraget som visat sig bli ett fiasko som tur är?

    Så skulle SD komma in i riksdagen lär dom få en vingklippt fyra års transportsträcka ut ur riksdagen på sin höjd!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  DMustaine 2009-09-20, 01:43

    Självklart skall en borgerlig regering fortsätta regera även om SD tar klivet in och blir vågmästare. Om än inte det vore önskvärt ser jag hellre det alternativet än att lämna över makten till dekadensvänstern!

    Sponsored content


    Reinfeldt redo offra sina principer? Empty Sv: Reinfeldt redo offra sina principer?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 12:16