Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Susz X
MartinLindgren
fredrik rahm70
7 posters

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-20, 13:00

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    hotbrev
    HOTET. Redan för tio dagar sedan skrev vänsterextremisterna i Revolutionära fronten att de skickat en kula av kaliber .22 till finansminister Anders Borg. I ett medföljande brev namnges en företagsledare “som borde skjutas”. Säkerhetspolisen har inlett en förundersökning med anledning av detta, uppger nu Politikerbloggens källor.

    Informationen publicerades på Revolutionära frontens hemsida redan den 10 mars. Då ska även brevet med gevärskulan ha skickats. Men det var först i går som finansminister Anders Borg öppnade brevet och hittade gevärskulan, enligt Politikerbloggens källor.

    Vänsterextremisterna skriver på hemsidan om bonussystemen inom bankvärlden och det faktum att regeringen i somras ökade bonusarna för chefer inom statliga bolag.

    “Vi i Revolutionära fronten vill hjälpa våran kära finansminister ur den smått pinsamma situation han har satt sig i så vi skickade ett brev till honom. I brevet stod “Bonussystem kostar hundratals miljoner - kula i nacken bara några kronor”. Tillsammans med brevet skickade vi även med en kula av kaliber.22, så att han kan börja den första utrensningen gratis. Vi tycker att Borg kan börja med att skjuta av XX (Politikerbloggen har tagit bort namnet på företagsledaren, red anm) och ta de 1,6 miljoner han plockade ut i bonus för 2008 och symboliskt dela ut det bland landets pensionärer.”

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 13:17

    Eftersom vi nu ver att kulan inte var ett hot, No
    En fullt berättigad markering som symboliserar många medborgares åsikter! Wink
    Anders Borg kan därmed buga inför vetskapen att även hans meningsmotståndare vill underlätta för honom att göra ett hyfsat jobb! Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 13:28

    Hmm..ja-enligt min tolkning fick han kula gratis - och uppmanades att skjuta av
    någon annan...det är givetvis inte heller så bra...


    "Grupperingen menar att Borg starkt har kritiserat finansvärldens bonussystem, men undviker att säga något om de statliga bolagens höjda bonusar.
    Det som följer låter som ett förtäckt dödshot:
    Brevskrivaren uppmanar Borg att ”skjuta av” en namngiven person, en hög chef i ett statligt bolag, och dela ut personens bonus bland landets pensionärer."


    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1504632/borg-ska-ha-fatt-gevarskula-i-brev

    Att det låter som ett dödshot är expressens och Rahm:s egen tolkning egentligen- därmed inte sagt att jag kan tycka det är fel med kulor och uppmaningar till skott i nacken. Vad som oxå är fel är att visa på en vilja att synliggöra bara "vissas" bonusar- och "glömma" andras...man kan oxå tolka det såhär: att Borg uppmanas att synliggöra även de statliga bonusarna..och att de pengarna behövs till våra "äldre" i Sverige..eller huur?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-20, 13:35, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-20, 13:35

    MM så klart vänster försvarar vänster..liksom vänster försvarar afas angrepp på kd och stenkastning, brandbomber, rakereter, bengaliska eldar, fönsterkross, färgkastning, våld och rörbomber..

    okej om jag skickar en Bomb till ohly och ber han spränga alla vänster extremistgrupper??

    "det är ju inget HOT" slut citat"
    lol!


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-20, 13:37, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 13:36

    Suck..., Mr. Rahm! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 13:43

    Jag är ingen vänster- och jag försvarar ingen- inte heller att folket undanhålls
    kunskap om statliga bonusar- statliga innebär våra- även dina- skattepengar Fredrik.
    Personligen brinner jag för mänskliga rättigheter- att de ska prioriteras i form av:
    en trygg och säker sjuk/äldrevård/ psykriatri i enlighet med HSL.

    Vad jag här har gort är att kritiskt granskat expressens framställning av denna nyhet. För att göra det måste man inte vara politiskt aktiv- kanske det är en fördel att inte vara det egentligen- för då är man inte så indoktrinerad åt något håll så att skygglappar uppstår.Och - det har jag min medborgerliga rätt att göra- utan att bli pådyvlad osanningar av en propagandauppviglare som försöker stämpla alla som inte håller med.... Rolling Eyes


    Eh- en undran? Tar du del av de miljarder som satsats på propaganda inför valet? affraid
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 13:53

    Men- se vad de skriver nu...
    de rubrikerna var inte lika feta- inte på nätet iaf...konstigt va? scratch


    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1505028/borg-och-olofsson-ku-anmals
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 13:57

    Jag tycker du tar upp intressanta frågor, suszX, Wink
    Har hitills inte sett något som inte förtjänar en granskning, Arrow
    Sen var du hittar ditt matrial, vet du bäst, men att du verkar vara energisk står ju helt klart, Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 14:08

    martin7lindgren skrev:Jag tycker du tar upp intressanta frågor, suszX, Wink
    Har hitills inte sett något som inte förtjänar en granskning, Arrow
    Sen var du hittar ditt matrial, vet du bäst, men att du verkar vara energisk står ju helt klart, Wink

    Är så innerligt trött på detta förbannade hyckleriet i propagandaspridning, girighet och eget maktbehov över andra människor
    Martin. Opponerar man sig får man ta smällar på nätet- det är av dessa man lär sig
    och triggas att lära mer...
    För mänskliga rättigheter/ barnkonventionen oförvrängd fakta ligger mig varmare om hjärtat än något politiskt parti någonsin gjort.
    Man lär så länge man lever- eller lever så länge man lär...med stora öron..
    För övrigt kan jag tycka att våra respektive partier är bra på något- och är oerhört trött på "pajkasteri och kamp om makten"...I en sann demokrati kompletterar man varandra- och folket har makten i rättvisans namn. Att vinna ett val på halvsanningar / rena osanningar som enbart bygger på en enskild propagerares tolkning-utan helhetssyn är uselt- mycket uselt. Oavsett parti.För- med handen på hjärtat- en sann demokrati bygger på en "tvåvägskommunikation" och en vilja att föra en medvetandegörandekommunikation...alltså tvärtom mot diktatorn: som dogmatiskt driver sina egna ideal..cat


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-20, 14:36, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 14:26

    Så är det, man stärks av alla påhopp och motstånd från sina motståndare?
    Som jag sagt många gånger, sparring saknas ju inte! Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 14:42

    fredrik rahm skrev:MM så klart vänster försvarar vänster..liksom vänster försvarar afas angrepp på kd och stenkastning, brandbomber, rakereter, bengaliska eldar, fönsterkross, färgkastning, våld och rörbomber..

    okej om jag skickar en Bomb till ohly och ber han spränga alla vänster extremistgrupper??

    "det är ju inget HOT" slut citat"
    lol!

    Är det sant det du skriver Rahm- eller är det enbart förtal?
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-20, 23:50

    Inte ens Anders Borg ser kulan som ett hot, så var extremliberalen Rahm anser är relativt ointressant
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 00:14

    Suck..., Nu vet ju jag iallafall, att Mr. Raahhhmmmm, har som vana att kasta ur sig anklagelser åt alla håll, No
    Det är bara ta det med en klackspark, han trivs ju bäst i okunskapens plaskdamm, Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Susz X 2009-03-21, 01:55

    Jo du- illa att expressens journalist kör nästan samma stil..massmedia har en
    otäck makt.. Suspect
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Mollgan 2009-03-21, 04:26

    Kom just hem från min nattliga luffarrunda - och vad stöter jag på?
    Denna tråd utvecklades till en kraftfull Bushhatartråd!
    Undrar om det var Rahms mening?

    Skall emellertid be att få lämna ett litet vedträ till
    Bushhatet. Karln går svårligen att stå ut med.
    Tur att världen blev av med den fähunden, till sist.
    Kanske läge att vifta med Rahms och Billys Lol-Lol-
    gubbe? Nä! Vi spar den jocolor


    http://www.thewashingtonwatch.com/
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Thors 2010-02-21, 18:46

    UPP!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-21, 18:48

    Fy så fräckt vem gillar extremister röda eller blå bruna tom svarta..

    Sponsored content


    Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg Empty Sv: Vänsterextremister skickade kulan till Anders Borg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 16:26