Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Blåfront
MartinLingren
Secrist
Mona Stalin.
Redvictory
9 posters

    Borg får bakläxa på deklarationen

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Redvictory 2009-09-16, 23:38

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3531037.svd

    Borg hade begärt avdrag för ökade levnadskostnader på 12 240 kronor. Han hade dock utgått från de regler som gällde innan han själv ändrade dem hösten 2007.

    - Det var ett misstag och det är bara att beklaga. Det är jag som har skrivit under både deklarationen och propositionen och borde därför ha känt till vilka regler som gäller, säger han.

    Konsekvensen blir att Borg nu får 6 000 kronor mindre tillbaka i skatt än vad han själv hade räknat med.

    Men dra på trissor! och han skall vara finansminister som ska hålla ordning på den svenska ekonomin? faan vad jag skäms över honom aj aj aj Very Happy
    Mona Stalin.
    Mona Stalin.


    Antal inlägg : 143
    Join date : 09-05-18

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Mona Stalin. 2009-09-16, 23:40

    Borg är den mest kompetenta minister vi någonsin har haft, psykvänster.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Redvictory 2009-09-16, 23:46

    Gustav Ander. skrev:Borg är den mest kompetenta minister vi någonsin har haft, psykvänster.


    Har du anlagt en nazze mustasch? du ser nästan ut som Hitler G-A Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Anders Borg

    Inlägg  Secrist 2009-09-18, 01:14

    Det florerar ett skämt i riksdagshuset hörde jag som säger att även om vänstern vinner valet så kommer Anders Borg att sitta kvar som finansminister! Razz
    MartinLingren
    MartinLingren


    Antal inlägg : 121
    Join date : 09-09-17
    Ort : Stockholm

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty ADOLF

    Inlägg  MartinLingren 2009-09-18, 01:18

    Redvictory skrev:
    Gustav Ander. skrev:Borg är den mest kompetenta minister vi någonsin har haft, psykvänster.


    Har du anlagt en nazze mustasch? du ser nästan ut som Hitler G-A Very Happy

    Jag tycker Hitler verkade vara en hyvens gubbe. Han var så söt när han gullade med sin schäfer på journalfilmerna från lumpen. Min terapeut har frågat varför vi kollade på propaganda filmer om nazismen i lumpen.

    Jag har kraftiga minnesluckor från min lumpentid.
    MartinLingren
    MartinLingren


    Antal inlägg : 121
    Join date : 09-09-17
    Ort : Stockholm

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty -----------------------------

    Inlägg  MartinLingren 2009-09-18, 01:22

    Min terapeut har försökt få mig att minnas, ett ständigt återkommande ledord i våra samtal är pennalism. Jag förstår dock inte innebörden i det?????
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Redvictory 2009-09-18, 07:19

    BRUN CLOWN skrev:Min terapeut har försökt få mig att minnas, ett ständigt återkommande ledord i våra samtal är pennalism. Jag förstår dock inte innebörden i det?????

    Du och Blåfront tycks använda datorn till att försöka göra er av med alla röster i era huvuden! ett tips till er:
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/ECT/

    Det kan fungera! (men jag tvivlar)
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Blåfront 2009-09-18, 08:00

    Och mona sahlin har restskatt på 30.000, mona har 98 parkeringsböter, mona har obetald tv-licens m.m m.m.

    Mona tog ut tiotusentals kronor i förskott med regeringens kreditkort

    Men detta erkänner inte kommunistsvin idag
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-18, 08:03

    Rasistäcklet skrev:Och mona sahlin har restskatt på 30.000, mona har 98 parkeringsböter, mona har obetald tv-licens m.m m.m.
    Mona tog ut tiotusentals kronor i förskott med regeringens kreditkort

    ehh få se nu handlade inte den här tråden om finansminister Borg ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Redvictory 2009-09-18, 17:19

    RedCloud skrev:
    Rasistäcklet skrev:Och mona sahlin har restskatt på 30.000, mona har 98 parkeringsböter, mona har obetald tv-licens m.m m.m.
    Mona tog ut tiotusentals kronor i förskott med regeringens kreditkort

    ehh få se nu handlade inte den här tråden om finansminister Borg ?

    Högeralliansarna fungerar så när argument saknas! tex men mona gjorde bla,bla,bla
    Blåfront är absolut sämst dvs han har aldrig nåt argument men han är ju inte omtyckt av alliansarna heller! han tillhör ju en av extremhögern här på forumet!men viss förståelse har jag för han är ju inte riktigt frisk!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  råttan. 2009-09-18, 17:27

    Moralpanik. Borg har yrkat på avdrag, men fått avslag. Värre än så är det inte.

    Värre är det dock när vänstern som förespråkar högre skatt gör vidlyftiga avdrag. Det rimmar illa med deras reorik.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Redvictory 2009-09-18, 17:36

    råttan skrev:Moralpanik. Borg har yrkat på avdrag, men fått avslag. Värre än så är det inte.

    Värre är det dock när vänstern som förespråkar högre skatt gör vidlyftiga avdrag. Det rimmar illa med deras reorik.

    En finansminister skall väl för fan veta vilka avdrag han kan gör! jag kräver det iaf! skullen förälder skriva i fel blankett vid vård av barn blir det ett jävla liv!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Deklaration

    Inlägg  Secrist 2009-09-19, 01:16

    Ska vi kassera alla politiker som har haft underkända avdrag i deklarationen så kan vi nog lika gärna kasta ut hela riksdag och regering. Att vänstern ens orkar hetsa upp sig över detta. Suck....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  DMustaine 2009-09-19, 02:42

    De griper efter halmstrån! Gör allt för att smutskasta! Och ändå sitter de och sympatiserar med politikern som fan skulle fått en Hells Angels att rodna.......MONA MONA MONA cheers
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  berralarzon 2010-02-20, 18:30

    Fick jag år 1976 med!

    Sponsored content


    Borg får bakläxa på deklarationen Empty Sv: Borg får bakläxa på deklarationen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 02:55