Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
MammaGuevara
fredrik rahm70
6 posters

    Vänsterns moment 22 ...försök 2

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-19, 19:07

    Eftersom förra tråden spammades sönder så:

    Vänsterns moment 22.

    ALLT i samhället som ej funkar kan lösas med MERA pengar (inte mera ansvar och kontroll över och var pengar går)

    Dessa pengar skall man ta av dom "rika"(Mycket luddigt vem som är rik dock) som uppgår till ca 2-3% av Sveriges befolkning.

    Dom riktigt rika däremot, drar ifrån landet snabbare än vänstern hinner säga rättvisa 2 ggr och därmed blir det "folket" kvar som får betala.


    Folket ser då hur ALLT i samhället ÄNDÅ inte funkar med allt mera skattepengar och så är karusellen igång.

    Detta moment22 har vi sett sedan 70talets mitt ungefär.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-19, 19:23

    fredrik rahm skrev:

    Dom riktigt rika däremot, drar ifrån landet snabbare än vänstern hinner säga rättvisa 2 ggr och därmed blir det "folket" kvar som får betala.


    Och hur tar vi ur de "riktigt rika" deras kriminella tendeser att smita från ansvaret mot det samhälle som gjort dem rika?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-19, 19:30

    mamma g.

    slopad förmögenhetsskatt är ett bra sätt.. slippa skatta TRE!! gånger på varje krona liksom gynnar INGEN speciellt ej sverige.

    (skatt på skatt på skatt)

    Idag har vi "bara" skatt på skatt

    Rik kan man även bli på JOBB bra idéer och hårt arbete.

    Ikea- Kamprad är ett ypperligt exempel.


    och fortfarande vill jag veta vad som är "rik" i vänsters ögon " eftersom vanliga arbetare med lön under medel 25700 innan skatt(som jag) benämns som "rika" ibland i debatter.(exempelvis är sophämtare och sjukskötersor med jobbavdrag "rika" )

    Och det där med att ta ansvar för var pengar går och hur man handskas med pengar glömde du med.. se sjukvården polis brand vägar.. ja fan det mesta statliga och kommunala.

    nej mera pengar mera mera mera skatter mera pengar skall pumpas in..och snart gäller Astrids Lindgrens pomperipossa igen.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  formsvackan 2009-03-19, 19:36

    fredrik rahm skrev:Eftersom förra tråden spammades sönder så:

    Vänsterns moment 22.

    ALLT i samhället som ej funkar kan lösas med MERA pengar (inte mera ansvar och kontroll över och var pengar går)


    Varför skulle ett andra försök innebära andra svar och/eller kommentarer ?


    Vilka är det som just nu skyfflar ut tusentals miljarder till bankirernas fromma, inte är det vänstern.

    Statlig kontroll över var pengarna går brukar väl högern vara rabiata motståndare till, inte vänstern.

    .
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-19, 19:48

    Rik för mig är någon som har pengar på hög, samt politiker, företagsledare o.dyl som kvitterar ut mindre förmögenheter varje månad (jag utgåf från att du följt debatten tillräckligt mycket för att veta vad jag menar.

    Internationellt sätt är det inte alls ovanligt att lyckade finansmän, företagsledare o.dyl återbetalar på ett eller annat sätt genom låta stora summro gå in i olika sammanhang där de behövs. Kan du nämna ett enda sådant exempel här i Sverige. Stefan Persson, vad av sina pengar skickar han ut i samhället? Pg Gyllenhammmar?
    Nu vet jag att Barnevik startat någon slags mikorlånsbank någonstans, och det är lovvärt, men han är i klar minoritet.

    Titta på Bill Gates och George Soros.

    Nu känner jag respekt för Kamprad, men han har faktiskt inte blivit rik för egen maskin; tusentals människor OCH Sverige med dess myndigheter har fört honom dit. Vad har han återfört, bort sett från bokhyllan Billy och dennes kusiner och sysslingpinnar (dvs övriga platta paket)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 00:57

    Mr. Raahhhmmmm, försök ett eller två? No
    Lika illa ändå, No
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  Infra 2009-03-20, 03:13


    Är det svårt att slå fast vem vi skall räkna som rik?
    Tillåt mig föreslå att vi sätter gränsen vid 450 000:-.

    Rahm! Ömka inte de stackars rika som får betala "skatt tre gånger". Min erfarenhet är att de rika oftast är 0-taxerare och taxerar dom så är det först efter saftiga avdrag som vi andra aldrig skulle kunna göra. För att kunna komma undan skatt måste man tjäna riktigt, riktigt mycket i Sverige.

    Säg sedan, Rahm, åt den ensamstående, kommunalanställda, permanent lågavlönade pappan eller mamman att "man kan bli rik på hårt arbete" i Sverige. Fast han/hon jobbar heltid och levererar förstklassigt arbetsresultat så är vederbörande beroende av bidrag, bostadsbidrag och bidragsförskott (kanske heter annat nu). Detta är ju en ynkedom.

    Rikedom är nog inget som föresvävar den individen om det inte gäller manna från himlen. Frågar du den personen (mig) så har han/hon säkert inget emot 90 %:s förmögenhetsskatt, bostaden inte inräknad i förmögenheten om det inte är Djursholmsvillor.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  Thors 2010-02-24, 19:21

    upp

    Sponsored content


    Vänsterns moment 22 ...försök 2 Empty Sv: Vänsterns moment 22 ...försök 2

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 23:59