Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Israels arme är inte judisk....

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-04, 23:03

    "Stat och folk blandas ihop för att stoppa seriös granskning"

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article5700809.ab

    Ett bra reportage- mycket bra!

    och- låt dem inte få som de vill -undkomma en granskning och fortsätta att anfalla/döda civila kvinnor/ barn vare sig i Palestina eller Iran .
    Ondskans makt- de som är för apartheid av muslimer måste få ett slut- och det NU!
    Vart tog förresten kravet på att ställas inför krigsdomstol vägen???
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 09:55

    Mycket bra artikel.
    Något för forumets Israelkramare att ta till sig.
    Tack Suss.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  DMustaine 2009-09-05, 10:17

    Jag är då ingen Israelkramare, men jag kramar fan inte heller mördarpalestinier! Det värsta jag vet (efter att behöva leta efter fjärrkontrollen till tv:n) är mordgalna muslimer och islamister. Jag tycker Israel har rätt att försvara sig om än man kan vara lite mindre...burdusa!?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Israels arme är inte judisk.... Empty hmmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-05, 10:27

    20 % av Israel består av icke-judiska medborgare. Att 19 % av dessa är muslimska Araber som inte gör lumpen och inte deltar i armén glömmer terrosristälskaren Dror Feiler praktiskt nog bort.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 12:23

    20 % av Israel består av icke-judiska medborgare. Att 19 % av dessa är muslimska Araber som inte gör lumpen och inte deltar i armén glömmer terrosristälskaren Dror Feiler praktiskt nog bort.

    På vilket sätt skulle detta förändra innehållet i artikeln ?

    Och varför blir man "terroristälskare" om att man dristar sig till att kritisera skurkstaten Israel ?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-05, 14:01

    Nix rofl- du hittar enbart på- och dessa hittepå är stor förbannad SKAM!
    Har du inte ett uns empati för mänskligt lidande/ eller vilja att mänskliga rättiheter-frihet från förtryck ska gälla för civila??
    Varför? För att dessa människor inte har anammat DIN tro- inte har DIN hudfärg ?
    Eller är det rätt och slätt så att du anser det okej att stjäla andras hus, saker, värdeföremål och sedan driva dem på flykt från sitt eget hemland under stark förnedring/ hot???
    Den som förespråkar dito är den enda verkliga terroristen- ja VÄRRE- ren apartheid med kkk i spetsen!(varför åtalas dessa inte för den terrorism , stölder och mord de bedriver????)


    ..visst tar han upp hur civila barn, kvinnor och män (palestinier , muslimer) har det:

    Saxat ur Dror Feiler :s artikel:

    "I 42 år har Israels regering och israelisk media reflexmässigt stämplat anklagelser mot den israeliska armén för folkrättsbrott som antisemitiska. Jag vill understryka att de brott jag syftar på är illegala bosättningar på Västbanken och i Östra Jerusalem, folkfördrivningar, utomrättsliga avrättningar och kollektiva bestraffningar och inte de misstankar som palestinska familjer hyser mot den israeliska armén.

    Men nu när den israeliska regeringen och israelisk media sprider falska och hätska beskyllningar, påhejande av vissa skribenter och politiker i Sverige, följer det samma mönster: Det viktigaste är inte vad som står i artikeln utan vad man kan använda den till. "


    Ställ det samt din undran RC mot en artikel/synliörande i SvD i början av året..(varför just SvD kan man undra...?)

    http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/artikel_841255.svd

    axplock:
    "i Tubins bok ligger tonvikten trots allt på 1900-talet, vilket är rimligt eftersom det var då psykologisk krigföring gick från att betraktas som en bieffekt av krigsstrategin eller resultatet av individuella, fantasifulla initiativ till att bli en prioriterad och i hög grad organiserad verksamhet."


    "Själva begreppet ”informationsoperation” myntades först under 1990-talet. Tidigare talade man om psykologiska operationer och därur kom den amerikanska benämningen PSYOP, eller PSYOPS som det heter i Storbritannien. Informationsoperationer är idag paraplybegreppet för alla metoder att med bild, ljud eller skrift framhäva sin egen sak och få motståndaren att ge upp, men under detta ryms förstås hela spektrumet från verklighetsanknuten, korrekt information via vilseledande halvsanningar till rena lögner och fantasier, från försiktiga uppmaningar till målmedveten, politisk hetspropaganda eller vilseföring."
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-05, 15:37

    Betänk oxå vilket hyckleri med "olika kläder" som redskap som förekom i hetsen /kriget i Irak...

    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/till-minne-ii-usa-soldater-doms-for-mord-valdtakt-pa-barn-t2614.htm
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  marxisten 2009-09-05, 15:41

    DMustaine skrev:Jag är då ingen Israelkramare, men jag kramar fan inte heller mördarpalestinier! Det värsta jag vet (efter att behöva leta efter fjärrkontrollen till tv:n) är mordgalna muslimer och islamister. Jag tycker Israel har rätt att försvara sig om än man kan vara lite mindre...burdusa!?

    FÖRSVARA SIG?! Hur fan kan du påstå att Israel försvarar sig när deras försvar går ut på att ockupera palestinsk mark!

    Om de flyttar tillbaka till de gränser de hade från början kan de kanske kallas försvar men som det är nu, knappast. Nu är Palestina ockuperat! Här en karta. Då mot nu, Israel coh Palestinas gränser. Kallar du detta försvar? Jag kallar det krigsförning och ockupation. Ungefär som Ryssland skulle ta Norrland och och ockupera neråt. Skulle du inte göra våldsamt motstånd då?

    Israels arme är inte judisk.... Israel-Palestine_maps

    De två sista är intressant. Kolla på den sista bilden, det svarta sträcket var Palestinas land ursprungligen. Detta visar sedan 1999, och sedan dess har det minskat ännu mer. Är detta försvar, det Israel gör?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-05, 15:46

    Vem har nångång sett VEM som avfyrar raketer?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  marxisten 2009-09-05, 15:50

    Mycket bra artikel måste jag säga!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-05, 23:04

    marxisten skrev:Mycket bra artikel måste jag säga!
    Japp- och den är sann och rak utan dravel och egna hittepå.Som man ständigt matas med av dem som vill mörka..av dem som motarbetar varje civil människas och barns rättigheter.
    Och- vem faan är egentlien gunnar hökmark ? De ville inte ha han i EU- varför behövs han alls då?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Susz X 2009-09-08, 22:19

    RedCloud skrev:
    20 % av Israel består av icke-judiska medborgare. Att 19 % av dessa är muslimska Araber som inte gör lumpen och inte deltar i armén glömmer terrosristälskaren Dror Feiler praktiskt nog bort.

    På vilket sätt skulle detta förändra innehållet i artikeln ?

    Och varför blir man "terroristälskare" om att man dristar sig till att kritisera skurkstaten Israel ?

    Apartheidens klukluxklan på frammarch i Sverige
    - rasister skyddar brottslighet och vill inte att misstankar om illegal organhandel utreds !!
    Här hetsar och ljuger sd: s Ekeroth på nätet- med påhejning av en norsk/dansk..
    http://kentekeroth.se/2009/08/19/aftonbladets-blood-libel/#comment-1434

    Sydsvenskan visar på mer fakta om dessa apartheidvibbar som sd använder i sin falska
    propaganda
    här:


    http://sydsvenskan.se/sverige/article547938/SD-topp-quotAraberna-ar-antisemiterquot.html

    Sponsored content


    Israels arme är inte judisk.... Empty Sv: Israels arme är inte judisk....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 12:36