Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-24, 23:15

    martin7lindgren skrev:Men varför inte göra en insats då Sniper, plocka fram kommuner runt om i landet som välkommnar utsatta och hemlösa från våra storstäder?

    Börja med och nämna en kommun som välkommnar utslagna människor, hemlösa som mer eller mindre tvingas flytta långt bort och inte tror på det själva,

    Nämn en enda kommun?


    Du snackar helt enkelt bara en massa skit om sånt du inte har en aning om,
    Du kan ju börja med din egen kommun och ort, sondera hur villig man är att ta emot ett antal utslagna, utsatta och hemlösa människor från stockholm, många också med olika former av ohälsa man dragit på sig som en direkt följd av hemlöshet!


    Som sagts, så länge det finns Snipers ute i samhället kommer vi ha hemlösa! Bara sitta och kalla medmänniskor som inte har någonting för parasiter, visar ju vilken djävla typ du är!

    ÄR det inte att vara parasit om man inte SJÄLV gör något för att ordna upp situationen, utan istället KRÄVER att ANDRA ske ge dem lägenhet och arbete osv utan att själv göra försök.

    Vi har tex två st som i vår kommun gick till tidningen och bad om hjälp, efter en liten artikel så löste de problemet genom att FLYTTA dit de kunde få ett arbete, idag har de lägenhet och arbete, men skulle de bara väntat att där de var skulle få bostad och jobb utan att lyfta ett finger skulle de suttit kvar.

    Det är väl INGEN som ungått att veta att i stockholms stad ÄR det en skriande lägenhetsbrist....
    ger man då sig fan på att man inte är villig att flytta på sig, då är det ju tyvärr så att man blir chanslös, för HUR ska en bostadslös som blivit vräks osv räkna med att få bostad när andra vanöiga skötsamma för köa i flera år?

    ÄR de bostadslösa förmer än dessa?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 01:23

    kontentan verkar vara att martin inte vill att de hemlösa ska få en bostad.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 13:29

    Förmodligen är Mr.Råtta för korkad att veta vad jag står för och vad jag brinner för,

    Bara sitta och påstå efter att stångats med mig i flera år att jag inte vill att hemlösa ska få bostäder visar ju att man har och göra med en jubelidiot!

    S:t Råtta, dom hemlösa och utsattas självpåtalade skydds helgon! rabbit
    S.t Råtta, dom sjuka och handikappades skyddshelgon! rabbit


    S:T RÅTTA, DEN GUDOMLIGE UTSATTAS FÖRKÄMPE,GUDEN SOM BEKÄMAR UTSATTHET MED PISKSNÄRTAR! rabbit
    S:T RÅTTA SER SIG SJÄLV SOMSAMHÄLLSBÄRAREN OCH FRONTFIGUR! rabbit

    S:t Råtta en åsna och jubelidiot! rabbit
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 13:36

    Vad fan sitter du och påstår Sniper, menar du att hemlösa inte gör vad dom kan för att slippa vara hemlösa?

    Men så länge det finns Snipers ute i samhället som ser utsatta medmänniskor som parasiter så kommer problemen kvarstå!

    Men det är väl din SD tarm som pulserar, och baken som talar!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 13:49

    martin7lindgren skrev:Vad fan sitter du och påstår Sniper, menar du att hemlösa inte gör vad dom kan för att slippa vara hemlösa?

    Men så länge det finns Snipers ute i samhället som ser utsatta medmänniskor som parasiter så kommer problemen kvarstå!

    Men det är väl din SD tarm som pulserar, och baken som talar!

    Jasså, skrev jag inte att vissa gör det?

    DU däremot skrev att det fanns INGET som skulle tvinga en hemlös att flytta från sina polare, samtidigt som du tydligen ansåg att de som ska ha ett JOBB ska tvingas till det!!

    Att inte kunna flytta dit det FINNS möjligheter för att de då mister kontakten med sina polare är väl ändå övermaga krav?

    vilket är viktigast, tak över huvudet eller kamraterna och sova under bar himmel?

    jomen då har man ju gjort ett val!

    det är tydligen att ha STORA krav, krav som ingen annan än hemlösa tydligen ska få ställa
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 14:56

    Självklart finns det välingen anledning att bli deporterad någonstans där man inte tror på någon framtid själv!

    Men återigen,påvisa en enda kommun som välkommnar utsatta hemlösa från storstäderna, kom igen nu Sniper, en enda kommun?

    Vad menar du att hemlösa har för chanser på en ort man inte tror på själv och inte är välkommen!

    Hur länge tar det innan man skulle vara utpekad på din hemort med Snipers som ser en som parasit?


    Skulle det vara för höga krav att man vill leva där man känner sig hemma och har sina rötter?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 15:03

    martin7lindgren skrev:Självklart finns det välingen anledning att bli deporterad någonstans där man inte tror på någon framtid själv!

    Men återigen,påvisa en enda kommun som välkommnar utsatta hemlösa från storstäderna, kom igen nu Sniper, en enda kommun?

    Vad menar du att hemlösa har för chanser på en ort man inte tror på själv och inte är välkommen!

    Hur länge tar det innan man skulle vara utpekad på din hemort med Snipers som ser en som parasit?


    Skulle det vara för höga krav att man vill leva där man känner sig hemma och har sina rötter?

    Det är nog inte många hemlösa som söker sig till andra orter för att ordna upp sitt liv som skulle ses som parasiter, tvärtom, de skulle nog ses som beundransvärda som tar tag i det och gör ett ordentligt försök.

    fortfarande har du dock inte förklarat varför hemlösa ska ha förtur framför alla andra i ett läge där lägenhetsbristen är så stor som i Stockholm?

    När människor som lyckats skaffa arbete i Stockholm inte kan få lägenhet där utan tvingas pendla tjugo mil eller mer per dag pga detta, alternativt tvingas vara arbetslösa istället just för att pendlingen inte går att ordna.


    Men om du som bostadslös kunde fått arbete i Katrineholm, samt bostad, skulle du se det som en deportering och VÄGRAT för dina POLARE finns inte där?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 16:49

    Du menar att omhemlösa satsar på okända kort på okända marker4 så hyllas man,
    Men väljer man och satsa på hemmaplan är man en pasrasit,

    Varför använder du ordet parasit varje gång du talar om hemlösa, är du mer värd på något sätt?


    Säg något en utsatt och hemlös har dig att tacka för Sniper?

    Vad menar du med att inte mina polare finns där, ska jag strunta i dom,och sitta nöjd med att jag har har grejat mig?
    No Way,det skulle göra mig till en usel polare?


    Men tala gärna om var du bor,så ska jag försöka ordna en busslast hemlösa dit,så får vi se hur välkommen man är!
    Eller bättre upp, ordna det du Sniper?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:39

    martin7lindgren skrev:Du menar att omhemlösa satsar på okända kort på okända marker4 så hyllas man,
    Men väljer man och satsa på hemmaplan är man en pasrasit,

    Varför använder du ordet parasit varje gång du talar om hemlösa, är du mer värd på något sätt?


    Säg något en utsatt och hemlös har dig att tacka för Sniper?

    Vad menar du med att inte mina polare finns där, ska jag strunta i dom,och sitta nöjd med att jag har har grejat mig?
    No Way,det skulle göra mig till en usel polare?


    Men tala gärna om var du bor,så ska jag försöka ordna en busslast hemlösa dit,så får vi se hur välkommen man är!
    Eller bättre upp, ordna det du Sniper?

    Vad hemlösa kan tacka mig för, jag gav min husvagn till en hemlös, jag gav bort mitt tält till en annan, och jag gav husrum i vårt källarrum i tre veckor till en annan, fram tills att han fick arbete och bostad på annan ort (som arbvetsgivaren ordnade till honom).


    Det stora problemet är att DU säger att de INTE ska behöva flytta.....

    kan du då förklara varför arbetslösa ska tvingas till detta, varför får inte en arbetslös i norra norrland bo kvar och fortsätta få sin försörjning om samme kan få arbete och bostad kanske femtio mil söderut?

    ANser du arr hemlösa ÄR något som ska få gå före ALLA andra? att de ska ha förmåner som inte andra får?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-10-25, 18:44

    Hemlöshet går ju hand i hand med tungt missbruk, det vet väl martin om?

    Att bo i Tierp är då inte så roligt när tillgänglighet vad gällande droger är lika med noll, zip, nada.

    Klart alla hemlösa missbrukare vill driva omkring i sthlm där en fix finns runt varje gathörn.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:45

    R.O.F.L skrev:Hemlöshet går ju hand i hand med tungt missbruk, det vet väl martin om?

    Att bo i Tierp är då inte så roligt när tillgänglighet vad gällande droger är lika med noll, zip, nada.

    Klart alla hemlösa missbrukare vill driva omkring i sthlm där en fix finns runt varje gathörn.

    nä, n', Martin har ju berättat att det finns INGA hemlösa som missbrukar, inga som är det pga missbruk eller att de misskött sig på annat sätt, ALLA är oskyldiga offer för ALLIANSEN
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-10-25, 18:48

    Sniperace skrev:
    R.O.F.L skrev:Hemlöshet går ju hand i hand med tungt missbruk, det vet väl martin om?

    Att bo i Tierp är då inte så roligt när tillgänglighet vad gällande droger är lika med noll, zip, nada.

    Klart alla hemlösa missbrukare vill driva omkring i sthlm där en fix finns runt varje gathörn.

    nä, n', Martin har ju berättat att det finns INGA hemlösa som missbrukar, inga som är det pga missbruk eller att de misskött sig på annat sätt, ALLA är oskyldiga offer för ALLIANSEN

    Alla är rödgröna väljare också lol! lol!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:52

    R.O.F.L skrev:
    Sniperace skrev:
    R.O.F.L skrev:Hemlöshet går ju hand i hand med tungt missbruk, det vet väl martin om?

    Att bo i Tierp är då inte så roligt när tillgänglighet vad gällande droger är lika med noll, zip, nada.

    Klart alla hemlösa missbrukare vill driva omkring i sthlm där en fix finns runt varje gathörn.

    nä, n', Martin har ju berättat att det finns INGA hemlösa som missbrukar, inga som är det pga missbruk eller att de misskött sig på annat sätt, ALLA är oskyldiga offer för ALLIANSEN

    Alla är rödgröna väljare också lol! lol!

    hur?
    om de är hemlösa utan adress kan de inte få sina röstkort....?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 19:16

    Lösningen på problemet med hemlösa är de flyttar till de lediga lägenheter som faktiskt finns.

    Detta motsätter sig dock martin. Således vill han hellre cementera hemlösheten.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 19:18

    är de flyttar till de lediga lägenheter som faktiskt finns.

    Vet Brunfront om att det finns lediga lägenheter ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-25, 19:20

    RedCloud skrev:
    är de flyttar till de lediga lägenheter som faktiskt finns.

    Vet Brunfront om att det finns lediga lägenheter ?

    tyvärr rivs ju alla övertaliga lägenheter på landsbygden scratch

    När ska vi börja decentralisera samhället igen och inte klumpa ihop i några få städer??

    -------

    https://acbladet.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=3556

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 22:23