Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Rainman
seadog
6 posters

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  seadog 2009-03-17, 05:44

    Det finns många resmål och områden runtom i världen, men här skulle jag vilja ställa frågan till övriga Forumister:

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till, eller rekommendera till andra?

    Jag har många fina städer som goda tvåor, men bara en på toppen hittills och det blir: Rom.

    Denna stad har ett fantastiskt utbud av kultur, nöjen och framför allt historia. Innevånarna är vänliga och hjälpsamma, även efter det att jag tilltalat dom på min hemmasnickrade Italienska, och klimatet på vår och höstkanten är alldeles sådär lagom varmt.
    Och denna Italienska mat! Samtliga distrikt i Italien finns att hitta med olika restauranger så att man kan avnjuta sin kulinariska rundresa i landet om man inte har tid att resa runt.

    Alltså, härmed föreslår jag den sköna staden Rom till er övriga. Va bene!
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  Rainman 2009-03-17, 11:27

    Tvivelsutan Bryssel!

    Att en ljummen sommarkväll strosa runt i restaurangkvarteren i närheten av Grand Place är en upplevelse. Området är värsta turistfällan men ack så trevligt. Krogarna försöker övertrumfa varandra med de mest fantastiska fisk- och skaldjursarrangemang på trottoarerna. Bänk efter bänk med vackra uppläggningar, små bord och stolar där man kan avnjuta sin middag utanför krogen samtidigt som man betraktar folklivet.

    Dit vill jag tillbaka
    Rainman
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  Corven 2009-03-17, 11:45

    En kold bajer på någon kaj vid Nyhavn....

    Eller en nyrökt böckling och en kold bajer i Gudhjem.....

    En Guinness i Dublin...

    En tur i roddbåten på Mittisjön på jakt efter storrödingen...

    Listan kan göras lång märker jag....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-17, 11:49

    Den vackraste staden i världen vill jag gärna tillbaka till.... Vancouver!!

    Jag har bara varit där två gånger sedan jag flyttade därifrån.

    Luften, naturen, kulturen, skönheten! Den staden har allt förutom palmträd.


    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Viewfromgrousemontain2

    queen
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-18, 01:03

    Då jag inte hittar den andra tråden där jag lade ut bilder så vill jag här visa lite mer om hur det såg ut där jag lekte som barn.

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Suspentionbridge

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Viewfromsuspentionbridg

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? 30footpool

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Lynncanyonpark

    Dessa bilder är från en nationalpark där jag lekte som barn. Parken befann sig på promenadavstånd från mitt hem.

    Jag badade i badhålan mycket som barn. Det var den närmaste badplatsen.


    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Nothshore

    North Vancouver, där jag bodde.

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Ambleside

    Amblesidastranden i West Vancouver. En bit hemmifrån men vi var där hyfsad ofta. Badvattnet vid kusterna här är mycket varmare, tro mig!

    queen
    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Oh Canada...

    Inlägg  seadog 2009-03-18, 04:02

    Vilka härliga bilder Regndrottning! Måste ha varit trevligt att ha haft en sådan fin nationalpark runt knuten under uppväxten. Jag har varit i krokarna, men var då bara i Seattle/Tacoma. Underbart fint i Juan de Fuca sundet med späckhuggare och säl. Jag antar att de finns runt Vancouver också. Dina bilder påminner lite om naturen på Nya Zealand, sydön.

    Bryssel har jag aldrig varit förbi, men tackar för tipset. Tintin museét är inplanerat sedan en tid så ett framtida besök blir det.

    Ja du ser Corven, ibland är det svårt att välja! Så många ställen... Köpenhamn är en fin stad där jag gärna tar en kall. Hvergang!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  cleopatra 2009-03-18, 06:23

    seadog skrev:Det finns många resmål och områden runtom i världen, men här skulle jag vilja ställa frågan till övriga Forumister:

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till, eller rekommendera till andra?

    Jag har många fina städer som goda tvåor, men bara en på toppen hittills och det blir: Rom.

    Denna stad har ett fantastiskt utbud av kultur, nöjen och framför allt historia. Innevånarna är vänliga och hjälpsamma, även efter det att jag tilltalat dom på min hemmasnickrade Italienska, och klimatet på vår och höstkanten är alldeles sådär lagom varmt.
    Och denna Italienska mat! Samtliga distrikt i Italien finns att hitta med olika restauranger så att man kan avnjuta sin kulinariska rundresa i landet om man inte har tid att resa runt.

    Alltså, härmed föreslår jag den sköna staden Rom till er övriga. Va bene!

    Reser till Rom på lördag! cheers Var där för två år sedan med ett gäng från jobbet och ska nu tillbaka för en minisemester med min man I love you UNDERBAR stad!
    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  seadog 2009-03-19, 04:14

    [b]Bon voyage, Cleopatra. Hälsa Trastevere kvarteren från mig!

    Någon gång ska jag uppfylla min Rom-dröm och utforska staden på en röd Lambretta med sambon som spätta bakpå. Något som hon i sin kvinnliga klokhet ställer sig osäker till.[/
    b]
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty GOD BLESS AMERICA

    Inlägg  womanlover 2009-04-04, 03:35

    New York skulle jag vilja se.
    Har aldrig varit där - är för flygrädd.
    Båt finns - men är för dyrt (Har bara pension utan tillägg - inga bonusar heller).
    Men den stan skulle jag vilja uppleva.


    http://apartment21.blogg.se/images/2007/new_york_city_1181595190_11566410.jpg

    Sponsored content


    Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till? Empty Sv: Vilken stad skulle du vilja resa tillbaka till?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 00:01