Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
RedCloud
marxisten
Sniperace
MartinLindgren
Regndrottning
råttan.
berralarzon
Blåfront
Redvictory
13 posters

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Redvictory 2009-07-05, 22:15

    Nej det är det inte många som vill men många gör det utan att veta om det!
    jag tycker att alla i dess närhet skall få veta så att de kan skydda sig!


    Senast ändrad av Redvictory den 2009-07-05, 22:23, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Blåfront 2009-07-05, 22:18

    4:e tråden rödjävel kommer med förtal att någon är psykisk sjuk

    Inte konstigt man tröttnar och påminner om hans cancer
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  berralarzon 2009-07-05, 22:36

    Blåfront skrev:4:e tråden rödjävel kommer med förtal att någon är psykisk sjuk

    Inte konstigt man tröttnar och påminner om hans cancer

    Du är vidrigt ditt lilla äckel blåfront, jag trodde rahm tog priset som generalpucko här men du är fanimej inte ens tillräcknelig blåfront.
    herrejävlar....och dig tvingas jag //berra försörja.
    //berra
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  råttan. 2009-07-05, 23:09

    blåfront,

    Jag gillar inte dina åsikter avseende invandrare. Men...


    Rödingarna tycker det är skitkul när du blir arg. Detta är bara ett forum. Bli inte arg.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Blåfront 2009-07-06, 08:42

    råttan

    jag ställer frågan var alla ska bo och jobba

    i stället för att bemöta mig med länkar och fakta kommer man med personangrepp och förtal

    vad bevisar man?

    Att jag sedan tar upp exempel där svensken behandlas sämre är att jävligt många är trötta på det!

    Varför ska tiotusentals illegala flyktingar få gratis tandvård när 850.000 svenskar inte har råd?

    Detta vägrar de som kommer med personangrepp mot mig att svara på
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Blåfront 2009-07-06, 08:46

    Och jag gillar inte hur man gnäller på främlingsfientligt när man själv kommer med osanningar om

    antalet
    trångbott
    brist på arbetskraft
    inte kostar
    får kosta
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  råttan. 2009-07-06, 08:49

    "vad bevisar man?"

    De bevisar att de inte är här för att debattera. Själv har jag ingen lust att debattera de frågorna.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-06, 09:35

    Nu är det så att Red Victorys trådstart var helt neutralt.... inte ett endande angrepp.

    Frågan var enkel... Skulle någon vilja bo granne med en psyksjuk? Nuetralt ställd fråga som absolut INGEN skall kunna känna sig utpekad, utvald.... men ändå är det väldigt talande att det finns de som tar åt sig... Very Happy

    Utan att någon skall ta åt sig men jag vill inte bo granne med en psykopat, svårt psyksjuk, mördare eller någon annan med obehagliga vanor....

    Så, ni här på forumet som är psyksjuka är inte välkomna i mitt grannskap!
    Very Happy

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-06, 09:36

    Det förstår jag Mr.Råtta, en öm punkt som du inte vågar ge dig in i, för då crackelerar din fasad direkt!

    En förnekares vardag kanske?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  råttan. 2009-07-06, 10:03

    martin lille,

    Är du invandrarfientlig? Jag är det inte. Jag välkomnar invandrarna.

    Varsågod martin och fortsätt ljug!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 10:03

    Regndrottning skrev:Nu är det så att Red Victorys trådstart var helt neutralt.... inte ett endande angrepp.

    Frågan var enkel... Skulle någon vilja bo granne med en psyksjuk? Nuetralt ställd fråga som absolut INGEN skall kunna känna sig utpekad, utvald.... men ändå är det väldigt talande att det finns de som tar åt sig... Very Happy

    Utan att någon skall ta åt sig men jag vill inte bo granne med en psykopat, svårt psyksjuk, mördare eller någon annan med obehagliga vanor....

    Så, ni här på forumet som är psyksjuka är inte välkomna i mitt grannskap!
    Very Happy

    queen

    Och om alla säger så, var ska då denne bo?

    Det är samma sak som när de vill ordna ett hem för ungdomar på glid, då kommer genast protesterna vi vill INTE ha dem HÄR, jag ser gärna att ni hjälper dem, men INTE HÄR.

    Och på det sättet blir det VAR de än ska ordna något sådant.

    Samma sak med vindkraft, bygg många sådana, men INTE intill mitt hus!!!


    EGOISM och avsaknad av empati kallar jag det!!



    Kanske är en snabb avlivning av sådana det bästa?


    var har vi de som predikar empati och hjälp till de svaga, när det är i DERAS närhet så gills det visst inte längre...

    Och för formans skull, när de startade ett sådant hem i orten JAG bor och protesterna började var det JAG som frågade VAR I HELVETE SKA DET DÅ GÖRAS!!
    det kom till och med i lokaltidningen
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-06, 10:10

    Sniper....

    Du har givitvis rätt i det du skriver... När jag skrev mitt inlägg tänkte jag mer på att någon svårt sjuk eller våldsbenägen flyttade in i min trappa eller i mitt område. Och fullt så nära mig vill jag inte ha dessa osäkra människor.

    Människor med svåra problem bör ha ett ordnat boende med skötare, övervakare och vad mer man kan kalla dem för....FÖR allas säkerhet och välbefinnande.

    Men ett våldsbenägen psykfall skall inte kunna få kunna bo hursomhelst där denne kan utgöra terror på människorna i omgivningen.


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 10:23

    Regndrottning skrev:Sniper....

    Du har givitvis rätt i det du skriver... När jag skrev mitt inlägg tänkte jag mer på att någon svårt sjuk eller våldsbenägen flyttade in i min trappa eller i mitt område. Och fullt så nära mig vill jag inte ha dessa osäkra människor.

    Människor med svåra problem bör ha ett ordnat boende med skötare, övervakare och vad mer man kan kalla dem för....FÖR allas säkerhet och välbefinnande.

    Men ett våldsbenägen psykfall skall inte kunna få kunna bo hursomhelst där denne kan utgöra terror på människorna i omgivningen.


    queen


    Men i de fallen har vi ju lagar som styr, och att polis ska ingripa om denne gör något illegalt, bevisas det att denne är farlig för sig själv eller sin omgivning så ska de ju TVÅNGSINTAS, men den stora frågan är ju, ska sådant göras hipp som happ?

    Ska man gå helt efter omgivningens åsikt, eller ska det finnas riktiga legala skäl till att vägra boendet?

    Ska det räcka att en bys befolkning INTE vill ha hemmet i sin by pga oro att de kan ställa till med skit?

    Ska den psyksjuke vägras att få bo i byn, även om psykvården anser att denne KAN bo själv med lite stöd från hemsjukvård eller psykpersonal som tittar till någon gång per dag?

    Ska mördaren som suttit av sitt straff tvingas bli uteliggare osv osv.

    ska vi ha ett HÅRDAREN samhälle där alla som inte passar in ska finnas någon annanstans, eller ett mjukare där vi tänker på varandra och gör vad vi kan för att alla ska kunna ha en chans?

    Vill vi ha en hivsmittad som granne? Tänk om han smittar, nej det är bättre han bor någon annanstans.... *not*
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 10:32

    Såg att Redvictory var i Kristianstad igår!!!
    NSK
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-06, 10:40

    Det är svåra frågor, Sniper...

    En person som verkligen är våldsbenägen skall inte bo så denne utgöra fara för andra människor.

    Och jag anser det är lite skillnad på mord och mord... Vi har de personer som har mord som 'hobby', d.v.s. de ägnar sig åt det regelbundet tills de åker fast. Och hur pålitliga är de när de kommer ut? Har de blivit botade då?

    Sedan finns det personliga mord.... Människor som mördar av personliga skäl och då tar de livet av en viss person....övriga människor är inte i fara.

    Beträffande HIV-smittade så får de gärna flytta in. Så länge de uppför sig som bra grannar.

    Hur vi än säger så vill alla ha ett säkert, trygg och lugnt boende och grannskap. Ingen vill vara orolig för att gå ut ifall mördaren 'tar dem'. Ingen förälder skall behöva vara orliga för att det bor en känd pedofil i närheten.

    Detta är en svår balansgång. Men, skall alla andra behöva leva i otrygghet för att vi skall vara 'rättvisa' mot de våldsbenägna?


    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  råttan. 2009-07-06, 10:44

    rd,

    Vill du ha den kontrollapparat som krävs för att INGEN ska behöva känna oro?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 11:03

    Regndrottning skrev:Det är svåra frågor, Sniper...

    En person som verkligen är våldsbenägen skall inte bo så denne utgöra fara för andra människor.

    Och jag anser det är lite skillnad på mord och mord... Vi har de personer som har mord som 'hobby', d.v.s. de ägnar sig åt det regelbundet tills de åker fast. Och hur pålitliga är de när de kommer ut? Har de blivit botade då?

    Sedan finns det personliga mord.... Människor som mördar av personliga skäl och då tar de livet av en viss person....övriga människor är inte i fara.

    Beträffande HIV-smittade så får de gärna flytta in. Så länge de uppför sig som bra grannar.

    Hur vi än säger så vill alla ha ett säkert, trygg och lugnt boende och grannskap. Ingen vill vara orolig för att gå ut ifall mördaren 'tar dem'. Ingen förälder skall behöva vara orliga för att det bor en känd pedofil i närheten.

    Detta är en svår balansgång. Men, skall alla andra behöva leva i otrygghet för att vi skall vara 'rättvisa' mot de våldsbenägna?


    queen

    Men gäller inte detta med "frihet, jämlikhet och broderskap" sjuka?

    är det institutioner som gäller för att de KANSKE kan göra något, hur vet vi vilka, ska det göras på blotta misstanken i förebyggande syfte?

    Ta nu den hivsmittade, tänk dig att han av misstag ramlar i trappa och böder förskräckligt och ett litet barn får blod på sig från trappräcket?

    är inte det då skäl nog att denne skulle bo någon annanstans?? Evil or Very Mad


    Fortfarande är ju lagen sådan att om någon bevisas vara en fara för sig själv eller andra, då blir denne tvångsintagen, men du vill gå ett steg längre, för detta räcker tydligen INTE?

    hur är det med rättssäkerheten, den kanske inte ska betyda något längre?

    Personer med mord som hobby, hur många sådana finns det i Sverige som går lösa?
    det är ju trots allt väldigt sällsynt att träffa på sådana...


    men det finns ju en lösning, avlivning av alla som bryter mot normerna eller visar tendenser till att kunna göra det, helst i förebyggande syfte...


    Men som sagt fortfarande finns lagar som styr detta, och har man en grane som upprepade gånger misshandlar så kommer denne att åka i fängelse, och är det pga psyksjukdom till rättsmedicinisk vård som kan bli långt mycket längre än något fängelsestraff
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-06, 11:14

    Nu hårddrar du allt, Sniper....(med fog, jag erkänner).

    Men en människa som utgör fara för andra skall inte kunna vistas bland andra.

    Majoriten av människorna är vanliga 'svenssons' som vill leva sina 'svenssonliv'. Majoriteten skall inte behöva skydda sig mot, vara rädda och otrygga för vad en lien minoritet kan ta sig för.

    Och även dömda, våldsbenägna som har avtjänat straff skall inte kunna vara hur flexibla de vill OM de fortfarande utgör hot!!!

    Svårigheten är att upptäcka detta....

    Sedan ställer jag mig frågan om det skall tillkännages om någon dömd brottsling flyttar in i grannskapet? Om det görs så kan övriga människor ta till åtgärder för skydd, om personen inte är rehabiliterad....Särskild om det är frågan om pedofil och våldsbenägna.

    Som argument mot så skulle ett allmänt kännedom om 'brottslingen' lätt förhindra dennes återinpassning i samhället...

    Som sagt, svåra frågor.


    queen
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Blåfront 2009-07-06, 11:19

    När redsvictory och redcloud kopierade mitt nick på AB

    DÅ HÖLL NI RÖDJÄVLAR KÄFT

    NI DÖK ALLTID UPP I SAMMA GÄNG NÄR FAKENICK DÖK UPP

    VEM ÄR PSYKISK SJUK DÅ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 11:20

    JAvisst hårddrar jag, för jag VET hur svårt det skulle bli att dra gränser, att många skulle drabbas av att spärras in respektive INTE fick bo någonstans.
    Och om de är för lätta på det så drabbar kanske dennes våld någon.

    och jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa att de som BEVISAT är farliga för sig själva, eller sin omgivning BLIR inspärrade enligt dagens lagar, MEN det krävs reella bevis och kan ju inte göras på blotta misstanken.

    som jag ser det så är det du talar om en väg till ett HÅRDARE samhälle där de som inte passar in ska förpassas UT
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 11:22

    Blåfront skrev:När redsvictory och redcloud kopierade mitt nick på AB

    DÅ HÖLL NI RÖDJÄVLAR KÄFT

    NI DÖK ALLTID UPP I SAMMA GÄNG NÄR FAKENICK DÖK UPP

    VEM ÄR PSYKISK SJUK DÅ?


    Det ENDA jag skriver om är just svar på i första hand RV,s inlägg om psyksjuka, jag ser det som ett HÅN mot de sjuka och svaga, speciellt med tanke på vilka det var som totaländrade psykvården och slängde ut i stort sett alla mentalsjuka som var intagna på institutioner för att låta dessa leva i samhället utan något skydd, detta resulterade i många självmord, uteliggare och misär för dem.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Blåfront 2009-07-06, 11:26

    Sniperace skrev:
    Blåfront skrev:När redsvictory och redcloud kopierade mitt nick på AB

    DÅ HÖLL NI RÖDJÄVLAR KÄFT

    NI DÖK ALLTID UPP I SAMMA GÄNG NÄR FAKENICK DÖK UPP

    VEM ÄR PSYKISK SJUK DÅ?


    Det ENDA jag skriver om är just svar på i första hand RV,s inlägg om psyksjuka, jag ser det som ett HÅN mot de sjuka och svaga, speciellt med tanke på vilka det var som totaländrade psykvården och slängde ut i stort sett alla mentalsjuka som var intagna på institutioner för att låta dessa leva i samhället utan något skydd, detta resulterade i många självmord, uteliggare och misär för dem.

    Ja vilka drog i spaken för vården av psykisk sjuka?

    som inte får kosta

    men prioriterar annat som får kosta?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-06, 11:30

    Sniperace skrev:JAvisst hårddrar jag, för jag VET hur svårt det skulle bli att dra gränser, att många skulle drabbas av att spärras in respektive INTE fick bo någonstans.
    Och om de är för lätta på det så drabbar kanske dennes våld någon.

    och jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa att de som BEVISAT är farliga för sig själva, eller sin omgivning BLIR inspärrade enligt dagens lagar, MEN det krävs reella bevis och kan ju inte göras på blotta misstanken.

    som jag ser det så är det du talar om en väg till ett HÅRDARE samhälle där de som inte passar in ska förpassas UT

    Nej, jag är inte för ett hårdare samhälle.... Samtidigt som jag är inte för ett otryggare samhälle, heller.

    Men, självklart är allt detta tal om bevisade brottslingar.....inte tu tal om annat. För då skulle det det lätt bli till anarki i samhället om 'svensson' tilläts stöta ut alla som svensson misstänker kan utgöra fara. Då skulle 'svensson bli den farligaste.

    Kunskap är den bästa vägen, anser jag. Om en 'våldbenägen skulle flytta in då vill jag det skall finnas kunskap till alla. 'Varför denne tillåts flytta in.' 'Vad denne har begått för brott, varför denne tillåts att bo 'här' och varför denne inte skall anses som farlig längre.

    Med kunskap så kan man undvika fördomar, rädsla som leder till utstöttning. Med kunskap såkan omgivningen bli stöttande istället för stötande..


    queen
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  marxisten 2009-07-06, 11:31

    Blåfront skrev:4:e tråden rödjävel kommer med förtal att någon är psykisk sjuk

    Inte konstigt man tröttnar och påminner om hans cancer

    Blåfront, exakt var i helvete ser du personangreppet. Neutralt ställd fråga, skulle du vilja veta om du bodde granne med en psykiskt sjuk person. Inte ens vilket kön det handlar om. Vem är angreppet mot?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-06, 11:38

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:JAvisst hårddrar jag, för jag VET hur svårt det skulle bli att dra gränser, att många skulle drabbas av att spärras in respektive INTE fick bo någonstans.
    Och om de är för lätta på det så drabbar kanske dennes våld någon.

    och jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa att de som BEVISAT är farliga för sig själva, eller sin omgivning BLIR inspärrade enligt dagens lagar, MEN det krävs reella bevis och kan ju inte göras på blotta misstanken.

    som jag ser det så är det du talar om en väg till ett HÅRDARE samhälle där de som inte passar in ska förpassas UT

    Nej, jag är inte för ett hårdare samhälle.... Samtidigt som jag är inte för ett otryggare samhälle, heller.

    Men, självklart är allt detta tal om bevisade brottslingar.....inte tu tal om annat. För då skulle det det lätt bli till anarki i samhället om 'svensson' tilläts stöta ut alla som svensson misstänker kan utgöra fara. Då skulle 'svensson bli den farligaste.

    Kunskap är den bästa vägen, anser jag. Om en 'våldbenägen skulle flytta in då vill jag det skall finnas kunskap till alla. 'Varför denne tillåts flytta in.' 'Vad denne har begått för brott, varför denne tillåts att bo 'här' och varför denne inte skall anses som farlig längre.

    Med kunskap så kan man undvika fördomar, rädsla som leder till utstöttning. Med kunskap såkan omgivningen bli stöttande istället för stötande..


    queen

    Tja, vi ska kanske ha som i USA, vid tredje resan livstid utan chans till benådning?
    Psyksjuk som skadar någon, livstid på anstalt fullproppad med haldol?

    Sponsored content


    Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk? Empty Sv: Skulle ni vilja bo granne med en svårt psyksjuk?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 17:28