Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Leena-66
theward
Corven
kanaljen
Susz X
SiP
Regndrottning
KickTheRasist
MartinLindgren
13 posters

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Martään

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 12:04

    martin7lindgren skrev:Förnekelse? Det är värre ställt med dig än jag kunnat ana, Mr.kanalj! No
    Men jag tänker inte ödsla någon tid på det, No

    Det är du som har ett jätteproblem att ta itu med, No

    Och en person som du som tar pedofiler i försvar, och vänder det till ett föräldrar problem, måste ju förstå att du blir placerad i facket, pedofilernas talesman, No

    Sen är det upp till dig om du vill sitta i det facket eller inte, No

    När din flicka blev utsatt, var var du någonstans? Jag skulle aldrig släppa ut min femåring ensam ut för att leka, inte ens en tioåring. Som jag säger när det gäller dig, Martäään, det är alltid någon annans fel. Eller hur?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 12:10

    Inte släppa ut din 5 åring att leka?
    Min var inte någon fånge, i det barnrika område vi bodde i, No

    Självklart ska en 5 åring kunna vara ute på gården och leka med sina kompisar? Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 12:13

    Så är det Mr.Kanalj! No

    Det är alltid pedofilens fel, när det gäller övergrepp mot små barn, alltid! No

    Sen ser jag ditt hårdnackade försvar för pedofiler som något mycket märkligt? No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Martäään.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 12:24

    martin7lindgren skrev:Inte släppa ut din 5 åring att leka?
    Min var inte någon fånge, i det barnrika område vi bodde i, No

    Självklart ska en 5 åring kunna vara ute på gården och leka med sina kompisar? Cool

    Då gick det som det gick också. Nå, var var du någonstans?
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Martäään.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 12:27

    martin7lindgren skrev:Så är det Mr.Kanalj! No

    Det är alltid pedofilens fel, när det gäller övergrepp mot små barn, alltid! No

    Sen ser jag ditt hårdnackade försvar för pedofiler som något mycket märkligt? No


    För att vara ärlig mot dig, jag tror inte ett dyft på din historia. Någonting säger mig att den är felaktig från början tillslut. Jag brukar sällan ha fel.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 12:35

    Vet du vad Mr. Kanalj! No
    Jag skiter fullständigt i vad du tror, är bara glad att du är den nolla du är,
    vilket innebär att du kan sitta där och tro,
    Något annat duger du inte till! No

    Dessutom så kan jag, för kännedom meddela, att scotledaren jag berättat om blev stort uppmärksammad av aftonbladet, Wink

    Det skrevs helsidor om den mannen, och det som hände!

    Allt går verifiera för den som vill!
    Men sen vad du tycker, pedofilernas försvarare är inte värt någonting! No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Martään.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 12:56

    martin7lindgren skrev:Vet du vad Mr. Kanalj! No
    Jag skiter fullständigt i vad du tror, är bara glad att du är den nolla du är,
    vilket innebär att du kan sitta där och tro,
    Något annat duger du inte till! No

    Dessutom så kan jag, för kännedom meddela, att scotledaren jag berättat om blev stort uppmärksammad av aftonbladet, Wink

    Det skrevs helsidor om den mannen, och det som hände!

    Allt går verifiera för den som vill!
    Men sen vad du tycker, pedofilernas försvarare är inte värt någonting! No

    Jag försvarar ingen. Om nu berättelsen är riktig, var var du någonstans?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 13:24

    Ja var är alla andra barnoffers föräldrar när pedofilerna slår till?
    Men ditt betende att lasta föräldrar för gärningsmännens tilltag förefaller mycket märkligt? No


    Men Mr. Kanalj! No Nu kommer det ju från dig, alltså inget som förvånar! No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Martään.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 14:37

    martin7lindgren skrev:Ja var är alla andra barnoffers föräldrar när pedofilerna slår till?
    Men ditt betende att lasta föräldrar för gärningsmännens tilltag förefaller mycket märkligt? No


    Men Mr. Kanalj! No Nu kommer det ju från dig, alltså inget som förvånar! No

    Nä, jag ifrågasätter dig. Du låter en 5 åring leka ensam utan uppsikt från vuxen. Var var du vid den aktuella tiden?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 14:44

    Suck du ifrågasätter en hel du Mr. Kanalj! No
    Tycker bara ditt försvarande över pedofilernas härjningar blir märkligare och märkligare? No
    Antingen är du själv en valp, utan några som helst egna erfarenheter av någonting?
    Eller också har du helt enkelt svårt att fatta! No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Corven 2009-03-20, 14:46

    kanaljen skrev:
    Nä, jag ifrågasätter dig. Du låter en 5 åring leka ensam utan uppsikt från vuxen. Var var du vid den aktuella tiden?

    Nu hände ju detta för rätt många år sedan. Idag skulle nog ingen lämna en 5 åring ute utan uppsikt, men förr var det inga problem.Jag fick också vara ute på gården själv när jag var 5 år.... Mamma hade uppsikt från köksfönstret ut över gården
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Corven 2009-03-20, 14:48

    martin7lindgren skrev:Suck du ifrågasätter en hel du Mr. Kanalj! No
    Tycker bara ditt försvarande över pedofilernas härjningar blir märkligare och märkligare? No
    Antingen är du själv en valp, utan några som helst egna erfarenheter av någonting?
    Eller också har du helt enkelt svårt att fatta! No


    Var försvarar Kanaljen pedofiler? Vad jag ser anklagar han dig för att inte ha tagit ordentligt hand om din dotter, men något pedofilförsvar ser jag inte....
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Corven

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 16:08

    Corven skrev:
    kanaljen skrev:
    Nä, jag ifrågasätter dig. Du låter en 5 åring leka ensam utan uppsikt från vuxen. Var var du vid den aktuella tiden?

    Nu hände ju detta för rätt många år sedan. Idag skulle nog ingen lämna en 5 åring ute utan uppsikt, men förr var det inga problem.Jag fick också vara ute på gården själv när jag var 5 år.... Mamma hade uppsikt från köksfönstret ut över gården

    Det finns anledning till varför jag ifrågasätter. Martääään har nämnligen skrävlat på AB:s forum att han förtärt sprit samt knarkat en del. Jag tycker inte att barn är en mänsklig rättighet och jag tycker att det borde vara "körkortskrav" på att få ha barn öht. Även jag har varit ute och lekt på gården medan mina syskon eller föräldrar hållit lekplatsen under uppsikt på håll. Men det går inte i dagens läge.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Corven 2009-03-20, 16:21

    kanaljen skrev:
    Det finns anledning till varför jag ifrågasätter. Martääään har nämnligen skrävlat på AB:s forum att han förtärt sprit samt knarkat en del. Jag tycker inte att barn är en mänsklig rättighet och jag tycker att det borde vara "körkortskrav" på att få ha barn öht. Även jag har varit ute och lekt på gården medan mina syskon eller föräldrar hållit lekplatsen under uppsikt på håll. Men det går inte i dagens läge.

    Vad jag minns av Martins historia, så blev han hemlös efter äktenskapet, och det var under hemlösheten som han hade problem med alkohol och droger. Alltså hände detta med dottern före knarket och spriten.

    Det är lite svårt att veta i förväg att man senare i livet ska börja med sånt. Jag tvivlar starkt på att Martin hade tänkt sig det.....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty vilken värld

    Inlägg  theward 2009-03-20, 16:47

    lever vi i om en 5 åring inte ska kunna leka med sina kompisar på gården utan att ha en "barnvakt" med sig?


    Vem ska skuldbeläggas? äcklena som är pedofiler givetvis.
    Föräldrarna ska ju inte behöva vaka 100% av tiden, deras barn är ute och leker.
    Det föräldrar däremot ska göra, är att lära barnen att aldrig gå med okända människor och gå bort från "faror".
    Sen ska föräldrar även lära dem trafikvett och respekt för andra faror.

    5 åringar ska ju definitivt kunna leka ute på gården själva om det inte är knarkare och kända pedofiler i närområdet.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Leena-66 2009-03-20, 17:03

    Corven skrev:
    kanaljen skrev:
    Det finns anledning till varför jag ifrågasätter. Martääään har nämnligen skrävlat på AB:s forum att han förtärt sprit samt knarkat en del. Jag tycker inte att barn är en mänsklig rättighet och jag tycker att det borde vara "körkortskrav" på att få ha barn öht. Även jag har varit ute och lekt på gården medan mina syskon eller föräldrar hållit lekplatsen under uppsikt på håll. Men det går inte i dagens läge.

    Vad jag minns av Martins historia, så blev han hemlös efter äktenskapet, och det var under hemlösheten som han hade problem med alkohol och droger. Alltså hände detta med dottern före knarket och spriten.

    Det är lite svårt att veta i förväg att man senare i livet ska börja med sånt. Jag tvivlar starkt på att Martin hade tänkt sig det.....

    Man kliver inte på knark på sina gamla dagar när man möter motgångar om man inte har haft problem innan.Nästan alla alkoholister har varit konsumenter som har druckit ofta och ganska mycket redan långt innan allting blev kaos-och sen utvecklat alkoholism när allting har rasat samman. En vanlig människa som aldrig har haft problem vare sig med alkohol eller knark- hanterar livskriser på ett helt annat sätt. Vissa kan dricka en del en kort period,men vaknar efter ett tag och inser att det här löser inga problem,tvärtom. En som redan har problem löper linan ut.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 17:05

    Det hjälper inte tw att bara varna barnen. Vi har en galning som åker
    runt i skåpbil o försöker ta med sej barn, hitills har han inte
    lyckats men det finns ju en stor risk om inte polisen får tag på
    honom ganska snabbt.Sen finns det ett annat problem också o det är
    att pedofiler är väldigt duktiga på att få barn att glömma allt de
    lärt sej hemifrån om att vara försiktiga.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Corven 2009-03-20, 17:14

    Leena-66 skrev:

    Man kliver inte på knark på sina gamla dagar när man möter motgångar om man inte har haft problem innan.Nästan alla alkoholister har varit konsumenter som har druckit ofta och ganska mycket redan långt innan allting blev kaos-och sen utvecklat alkoholism när allting har rasat samman. En vanlig människa som aldrig har haft problem vare sig med alkohol eller knark- hanterar livskriser på ett helt annat sätt. Vissa kan dricka en del en kort period,men vaknar efter ett tag och inser att det här löser inga problem,tvärtom. En som redan har problem löper linan ut.

    Det finns faktiskt folk som börjat även på senare dagar, även om det är ovanligt. Nu kan jag inte Martins historia, har bara läste lite lösryckta delar av det, så ajg kan ju inte svara för hur det var för hans del.

    Min poäng är att det med dottern ändå hände före hans hemlöshetsperiod, och därför tycker jag det är fel att döma för något som ändå hände senare....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 17:14

    En vanlig människa som aldrig har haft problem vare sig med alkohol eller knark- hanterar livskriser på ett helt annat sätt.

    Tack Leena, precis min erfarenhet också.De flesta jag träffade
    på när jag jobbade hade faktiskt haft en familj som till slut
    inte orkade längre o när skilsmässan var ett faktum så fanns
    det ingen anledning längre att hålla igen för då fanns det ju
    också ytterligare en anledning att fortsätta, har tappat räkningen
    på hur många som har skyllt på att kvinnan tagit barnen o stuckit
    alt. sparkat ut mannen.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Corven 2009-03-20, 17:16

    lazy skrev:Det hjälper inte tw att bara varna barnen. Vi har en galning som åker
    runt i skåpbil o försöker ta med sej barn, hitills har han inte
    lyckats men det finns ju en stor risk om inte polisen får tag på
    honom ganska snabbt.Sen finns det ett annat problem också o det är
    att pedofiler är väldigt duktiga på att få barn att glömma allt de
    lärt sej hemifrån om att vara försiktiga.

    Den pedofil som gav sig på Martins dotter hade vad jag minns under en längre tid byggt upp ett förtroende hos barnen, som såg honom som den snälle farbrorn i området. Och såna är det väldigt svårt att få barn att förstå att dom ska vara försiktiga med. Det är nog lättare för barn att se att någon som åker runt i en skåpbil är suspekt, än han den snälle farbrorn med de roliga sakerna....
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Leena-66 2009-03-20, 17:23

    Corven skrev:
    Leena-66 skrev:

    Man kliver inte på knark på sina gamla dagar när man möter motgångar om man inte har haft problem innan.Nästan alla alkoholister har varit konsumenter som har druckit ofta och ganska mycket redan långt innan allting blev kaos-och sen utvecklat alkoholism när allting har rasat samman. En vanlig människa som aldrig har haft problem vare sig med alkohol eller knark- hanterar livskriser på ett helt annat sätt. Vissa kan dricka en del en kort period,men vaknar efter ett tag och inser att det här löser inga problem,tvärtom. En som redan har problem löper linan ut.

    Det finns faktiskt folk som börjat även på senare dagar, även om det är ovanligt. Nu kan jag inte Martins historia, har bara läste lite lösryckta delar av det, så ajg kan ju inte svara för hur det var för hans del.

    Min poäng är att det med dottern ändå hände före hans hemlöshetsperiod, och därför tycker jag det är fel att döma för något som ändå hände senare....

    Jag har inte dömt någon- jag skrev bara att problemen oftast (99%) har funnits redan innan katastrofen-i detta fall skilsmässa- var ett faktum. Detta har ingenting att göra med hur han var som pappa,eller make.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 21:22

    Hör upp noga nu! Wink
    Det som min dotter drogs in i, har alltså inget med varken hemlöshet, droger eller alkohol och göra, No
    Det berodde till 100%, och inget annat av att en känd pedofil, som dessutom var verksam som scoutledare, bodde i ett barnrikt område, No
    Han och ingen annan var helt ansvarig för det han gjorde mot barnen, No

    Jag har inte öppnat mig och berättat min story för att få en massa skit kastat i ansiktet av någon, No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty MATTIAS FLINK...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 11:44

    Livstidstraff eller inte? Nej tycker inte vi ska livstid överhuvudtaget, straff borde vara tidsbestämmda, No

    Visst begick han ett allvarligt brott, genom att skjuta ihjäl 7 personer? No
    Men nu anser vi oss här i sverige bedriva kriminalvård,

    Därför är ju frågan intressant, ska en livstidsfånge, som anses vara en mönsterfånge, inte brytit mot någonting under 15 år, skött permissioner, verkligen visat på alla sätt som finns att han blivit än annan människa?

    Ska han då inte efter 15 år få sitt straff tidsbestämt, jag tycker det,
    Vad tycker ni?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 09:28

    Nu är Annicka Östberg hemma igen, hon sitter på Hinseberg, och kommer behandlas som andra livstidsdömda sa UD:s taleskvinna!

    Men nu är hon dömd till 25 år och livstid, vilket hon avtjänat 28 år redan, honn blir garanterat drottning på Hinsan med den voltan, då hon nu är den fånge som avtjänat längst i sverige!

    Hon kommer vara muck inom max 1 år, som Leif Sillbersky hennes tidigare svenska advokat sa igår, 1 månad trodde han, då hon inte ens blivit åtalad för sitt brott här hemma efter svensk lagstiftning!

    Grattis till Annicka, nu är du hemma igen, dra en suck av lättnad, snart är du muck?


    Men nu blir det Örebros tingsrätt som har det slutgiltiga beslutet, troligen blir hon den första livstidaren som får straffet omvandlat och tidsbestämt, kan inte tänka mig att det blir max 1 år till, No

    Annicka Österberg är ju redan nu en fånge som redan suttit nästan dubbelt så länge som alla mördarna här i sverige, och då är hon dömd för ett tveksamt medhjälp, en händelse hon inte kunde styra utan bara hamnade i,hon har betalat klart, tycker jag!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 14:13

    L. G Person säger idag samma sak som jag,
    Annicka Östberg är numera den fånge som suttit längst av alla i svensk kriminalhistoria,
    Hon är muck senast inom ett år!

    Sponsored content


    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... - Sida 2 Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 01:09