Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Leena-66
theward
Corven
kanaljen
Susz X
SiP
Regndrottning
KickTheRasist
MartinLindgren
13 posters

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 16:19

    Slukar i mig en hel del om ämnet, Discovery world och Tv4 fakta har stort utbud,
    Såg ett avsnitt om ett våldtäktsmord i USA, som utredningen imponerade,
    Man hittade en naken våldtagen och strypt kvinna inne i skogen på slutet av en skogsväg,
    Enda spår man hittade var däckavtryck från en pick up, man hittade en misstänkt, som senare släpptes i brist på bevis,
    Men en energisk polis gav inte upp, han var säker på att den misstänkte var gärningsmannen,
    Flera år senare togs bilen som han fortfarande hade kvar, in för nya undersökningar,
    Då hittade man en smula av ett litet torkat löv på flaket, vilket ledde till att man för första gången kunnde jämföra lövets dna med löv från trädet där offret hittades,
    Därmed blev mördaren knyten till platsen, och det visade sig att inget annat träd hade samma dna,
    Tänk att bli fälld p.g.a av ett litet löv mindre än en centimeter i diameter!
    Kriminalteknikerna är så otroligt skickliga så man verkligen imponeras!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-09, 17:44

    martin7lindgren skrev:Slukar i mig en hel del om ämnet, Discovery world och Tv4 fakta har stort utbud,
    Såg ett avsnitt om ett våldtäktsmord i USA, som utredningen imponerade,
    Man hittade en naken våldtagen och strypt kvinna inne i skogen på slutet av en skogsväg,
    Enda spår man hittade var däckavtryck från en pick up, man hittade en misstänkt, som senare släpptes i brist på bevis,
    Men en energisk polis gav inte upp, han var säker på att den misstänkte var gärningsmannen,
    Flera år senare togs bilen som han fortfarande hade kvar, in för nya undersökningar,
    Då hittade man en smula av ett litet torkat löv på flaket, vilket ledde till att man för första gången kunnde jämföra lövets dna med löv från trädet där offret hittades,
    Därmed blev mördaren knyten till platsen, och det visade sig att inget annat träd hade samma dna,
    Tänk att bli fälld p.g.a av ett litet löv mindre än en centimeter i diameter!
    Kriminalteknikerna är så otroligt skickliga så man verkligen imponeras!



    Hejsan Martin!

    Ja Kriminologi är ju väldigt intressant ämne, som litet läste jag en hel del deckare om Hercule Poirot av Agata Christie vet inte om du har kännedom om denna men skall varmt rekommendera dig att dra till bibban och låna någon bok där.

    Back to Case ..


    citat:

    "Flera år senare togs bilen som han fortfarande hade kvar, in för nya undersökningar,
    Då hittade man en smula av ett litet torkat löv på flaket, vilket ledde till att man för första gången kunnde jämföra lövets dna med löv från trädet där offret hittades"

    Tänk på om kille har bara råkat åka genom denna områden efter så många år efter mordet ,detta är lite diffus där ... jag skulle inte kalla den för bevis mera eller ??


    MVH

    //KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 17:51

    Nja, nu blev lövet pricken över i:et, däckavtrycken, lövet blev till ett erkännande!
    Och när det Hercule Poirot så är jag välbekant med honom, polisen med käppen och den välansade mustachen och det välkammade håret! Wink
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-09, 20:22

    Tacka vet jag CSI... Alltid intressant! Very Happy

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 21:08

    Ja tänka sig att en människa lämnar ungefär 50 olika DNA spår efter sig bara genom att passera ett rum,
    Utan att ta i något, hårstrån och hudfragment! Question
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 00:45

    Arrow Näst efter Droger och Vapen, är Människohandel den mest inkomstbringande kriminaliteten i världen,
    Det påstås att ungefär 800.000 människor säljs över gränserna varje år! Arrow
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 00:12

    Just nu rasar en debatt inne på aktuella händelser, huruvida OG orginal gangsters ska hänga ut dömda sexförbrytare bl.a pedofiler eller inte, på nätet?
    Jag flyttar ner hit istället,
    Och när man tänker på den 10 åriga Hörby tjejen Helens öde för 15 år sedan, som måste vara bland det värsta sexmord som hänt någonsin i sverige? No
    Hur skräckslagen ska inte hon ha varit, kidnappas av en galning, hölls fånge i en gammal jordkällare under ett sommartorp, och blev våldtagen under minst en veckas tid, för att slutligen bli ihjälslagen med en sten, lagd i en sopsäck, för att kastas som skräp i ett stenrös? No
    Hur ska den gärningsmannen bemötas, vad har han själv för rättigheter kvar och kräva, No
    Vem vill ha honom som vän, bror, eller son efter vad han gjort sig skyldig till, som tur är åkte han fast, förövrigt det äldsta mordet som blivit uppklarat i svensk rättshistoria, och då har han utsatt ett litet helt oskyldigt barn för det värsta man kan råka ut för! No
    Har följt det fallet så mycket jag kunnat, och har läst att han under sin s.k vård redan efter bara ett par år beviljas resturang besök i sin rehabilitering! Evil or Very Mad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 12:01

    Evil or Very Mad Mr. Josef Fritzel i Österike inte att förglömma, det han gjort sig skyldig till måste väl tillhöra minst 10 i topp i ondska? Twisted Evil
    Bygga en ljudisolerad bunker i källaren, där han låser in sin egen dotter i 24 år? Evil or Very Mad
    Våldar henne minst 3000 gånger och hon föder 7 barn, Evil or Very Mad
    Varav en dör, som Fritzel iskallt eldar upp i husets värmepanna? Evil or Very Mad
    Själv reste han på sol och bad semestrar i Thailand, Twisted Evil
    24 långa år inlåst i en källarbunker utan vare sig sol eller dagsljus, knappt luft att andas? Evil or Very Mad
    Det är för mig en stor gåta att tjejen Elisabeth har överlevt alla dessa år helt oskyldigt fängslad? Evil or Very Mad
    Inte ens världens mest fruktade seriemördare kommer i närheten av den bestraffningen? Evil or Very Mad
    En annan har ju inte ens drömt om något liknande i sina värsta mardrömmar! Evil or Very Mad
    Pappan själv, får ta sina dagliga frisklufts promenader i häktet, något han inte unnade sin egen dotter, Evil or Very Mad
    Rättegången mot Josef Fritzel inleds på måndag, Twisted Evil
    Like a Star @ heaven Evil or Very Mad Like a Star @ heaven Evil or Very Mad Like a Star @ heaven Evil or Very Mad Like a Star @ heaven Evil or Very Mad Like a Star @ heaven
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  SiP 2009-03-11, 15:13

    martin7lindgren skrev:Ja tänka sig att en människa lämnar ungefär 50 olika DNA spår efter sig bara genom att passera ett rum,
    Utan att ta i något, hårstrån och hudfragment! Question

    Och ändå kunde inte svenska polisen hitta ett enda DNA spår i huset där tyskan mördade två barn i Arboga!!!
    Antingen är hon otroligt skicklig eller svenska polisen värdelös....jag vet vad jag tror...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-11, 15:27

    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja tänka sig att en människa lämnar ungefär 50 olika DNA spår efter sig bara genom att passera ett rum,
    Utan att ta i något, hårstrån och hudfragment! Question

    Och ändå kunde inte svenska polisen hitta ett enda DNA spår i huset där tyskan mördade två barn i Arboga!!!
    Antingen är hon otroligt skicklig eller svenska polisen värdelös....jag vet vad jag tror...




    Fick hon inte livstids nu ??
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  SiP 2009-03-11, 16:06

    KickTheRasist skrev:
    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja tänka sig att en människa lämnar ungefär 50 olika DNA spår efter sig bara genom att passera ett rum,
    Utan att ta i något, hårstrån och hudfragment! Question

    Och ändå kunde inte svenska polisen hitta ett enda DNA spår i huset där tyskan mördade två barn i Arboga!!!
    Antingen är hon otroligt skicklig eller svenska polisen värdelös....jag vet vad jag tror...




    Fick hon inte livstids nu ??


    Jopp, men inte p.g.a. några DNA bevis utan en indicierkedja, några fysiska bevis fanns inte vad jag vet.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Susz X 2009-03-11, 16:36

    SiP skrev:
    KickTheRasist skrev:
    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja tänka sig att en människa lämnar ungefär 50 olika DNA spår efter sig bara genom att passera ett rum,
    Utan att ta i något, hårstrån och hudfragment! Question

    Och ändå kunde inte svenska polisen hitta ett enda DNA spår i huset där tyskan mördade två barn i Arboga!!!
    Antingen är hon otroligt skicklig eller svenska polisen värdelös....jag vet vad jag tror...




    Fick hon inte livstids nu ??


    Jopp, men inte p.g.a. några DNA bevis utan en indicierkedja, några fysiska bevis fanns inte vad jag vet.

    Mamman kände igen tyskan-från de utsattas eget hem där tyskan begick morden och mordförsöket. Tyskan dömdes till livstids utvisning och fängelse i sitt hemland.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 17:03

    Vilket enligt Tysklands lagstiftning innebär minst 25 år på kåken! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 00:15

    Ny skolskjutning idag igen, i Tyskland, en 17 åring hinner skjuta och döda 15 personer innan han själv blir den 16:de dödade?
    Det verkar som om dessa skolmassakrer smittar av sig, bara vi slipper något liknande här i sverige?
    Man blir ju inte förvånad om ungarna inte vågar gå till skolan längre, rätt som det är? No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 23:52

    martin7lindgren skrev:Ny skolskjutning idag igen, i Tyskland, en 17 åring hinner skjuta och döda 15 personer innan han själv blir den 16:de dödade?
    Det verkar som om dessa skolmassakrer smittar av sig, bara vi slipper något liknande här i sverige?
    Man blir ju inte förvånad om ungarna inte vågar gå till skolan längre, rätt som det är? No

    Ja du Martin- varifrån får barnen sånt här? Det stod att han haft militärmundering på sig och att han tagit sin pappas ena revolver som inte var inlåst...
    Hoppas de tar med i utredningen kontakter på nätet och ev droger..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-13, 13:13

    Nu ska jag berätta en historia, del:1, något min yngsta dotter råkade ut för, för ett antal år sedan, när hon var i 5 årsåldern, No
    Vi var nyinflyttade i ett barnrikt område, många kompisar på en gång, så jag tog för vana att alltid fråga var ungarna hade varit och vilka deras kompisar var! No

    En kväll blev klockan halv tio utan att den lilla hade kommit hem, vi hade varit ute och letat, och blivit riktigt oroliga, när hon plötsligt bara klev in och sa hej, No
    Frågade var hon varit, hemma hos Lasse sa hon, visa mig var Lasse bor sa jag, ville säga till hans föräldrar att hon inte kunde vara ute så sent,
    Några dagar senare mötte vi en äldre man i scoutkläder och min dotter ropade hej, blev riktigt förvånad, kände du honom, frågade vad heter hans barn, han har inga barn det är Lasse sa hon? No

    Självklart blev jag knepig och ställde frågor, fick veta att han hade allt som ungar gillar hemma, fåglar, katter, en hund och så vidare, kände direkt att allt inte stog rätt till, No

    Frågade runt om andra föräldrar kände mannen, ja han har bott här länge, ordnade knytkalas för barn ute på gården, en del anlitade honom som barnvakt,
    Andra gången min dotter inte kom hem, frågade jag var fan har du varit,
    Hon sa hemma hos Lasse, med sin kompis Emma, Lasse hade4 inte öppnat dörren, och lovade till slut när tjejerna fick gå, att nästa gång skulle dom leka mamma pappa barn, No

    Fick en chock, men tänkte direkt, att det var mitt fel? Visste inte vad jag skulle göra, men då kom kompisens mamma ner och sa att hon också hört, och hade ringt polisen! No


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-03-13, 13:43, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-13, 13:41

    Del 2:, Det min dotter avslöjade var en tidigare dömd pedofil, som avtjänat tio i fängelse och bodde i det här barnrika området under sekretessbeskydd, ingen förälder visste något, No
    Det första som hände efter anmälan var ingenting mot mannen, men jag blev kallad till rättsmedicinsk utreding på Sacska barnsjuket, till rättläkaren Jovan Rice!
    Där fick jag klä av min då vettskrämda dotter, ta henne i knät, dra isär benen på henne så läkaren kunnde gå in med kikare i henne, och när han sa att hon var orörd började glädjetårarna rinna! No
    Nästa steg var förhör hos polisen, på sexroteln, hela förmiddagen frågades min dotter ut, och allt videofilmades, för hon skulle slippa rättegång, jag fick inte vara med, No
    Sen var det min tur på eftermiddagen, dom hade personal som tog hand om min dotter under tiden, No
    Det var då jag fick veta mannens historia, och hans last var smågrabbar inte tjejer, det visade sig att på gården bodde en liten kille som var 8 år, vars föräldrar anlitade Lasse som barnvakt, den grabben råkade värst ut, grova våldtäkter i ett helt år, och vågade inte berätta hemma i tron att inte få gå ut och leka då! No

    När jag frågade vad som skulle hända, sa polisen att det var nio barn som utsatts, och den nionde var på semester och utredningen inte kunde avslutas innan dom hörts, No
    Jag blev förbannad, fick också veta att han hade en färgad kvinna boende där som inte brydde sig, No
    Jag sa då, nu åker jag hem, det var pingsthelg, och ser jag Lasse, går jag in efter kökskniven och hugger honom, gör inget du får ångra varnade kommisarien mig,
    Struntade jag i, tog en taxi hem, och när vi kom hem stog 15 polisbilar med blåljusen på, och anhöll mannen, No
    Rättegångs datum flyttades så ingen skulle göra något mot pedofilen, men domen blev ytterligare 7 års fängelse, min dotter tilldömdes ett stort skadestånd, för sexuellt ofredande, No
    Men hela händelsen har satt sina spår, kan fortfarande inte prata med min dotter om det som hände, hon vägrar! No
    Aftonbladet slog upp händelsen stort och skrev helsidor om scoutledaren under en lång tid! No Den färgade kvinnan blev utvisad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-13, 16:46

    Det måste ligga någon sorts psykiskt haveri bakom skolskjutningarna, kanske mobbade, som till slut inte orkar längre, No
    För det är inte helt lätt att komma till skott så att säga, tänka tanken är en sak, men därifrån till handling, att bara sätta igång att döda så många som möjligt innan man dör själv, No
    För mig veterligt så har ju inga av dom här överlevt själva, antingen har man till slut skjutit ihjäl sig själv, eller så blir man till slut skjuten av polisen!
    Men man kan nog vara säker på att dom som genomför vansinnesdåden måste må otroligt dåligt och kollapsat psykiskt totalt! No
    Att folk tar sina egna liv av olika anledningar, men göra det och ta så många oskyldiga som möjligt med sig är en gåta? No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 18:10

    mar[quote]tin7lindgren skrev:Del 2:, Det min dotter avslöjade var en tidigare dömd pedofil, som avtjänat tio i fängelse och bodde i det här barnrika området under sekretessbeskydd, ingen förälder visste något, No
    Det första som hände efter anmälan var ingenting mot mannen, men jag blev kallad till rättsmedicinsk utreding på Sacska barnsjuket, till rättläkaren Jovan Rice!
    Där fick jag klä av min då vettskrämda dotter, ta henne i knät, dra isär benen på henne så läkaren kunnde gå in med kikare i henne, och när han sa att hon var orörd började glädjetårarna rinna! No
    Nästa steg var förhör hos polisen, på sexroteln, hela förmiddagen frågades min dotter ut, och allt videofilmades, för hon skulle slippa rättegång, jag fick inte vara med, No
    Sen var det min tur på eftermiddagen, dom hade personal som tog hand om min dotter under tiden, No
    Det var då jag fick veta mannens historia, och hans last var smågrabbar inte tjejer, det visade sig att på gården bodde en liten kille som var 8 år, vars föräldrar anlitade Lasse som barnvakt, den grabben råkade värst ut, grova våldtäkter i ett helt år, och vågade inte berätta hemma i tron att inte få gå ut och leka då! No

    När jag frågade vad som skulle hända, sa polisen att det var nio barn som utsatts, och den nionde var på semester och utredningen inte kunde avslutas innan dom hörts, No
    Jag blev förbannad, fick också veta att han hade en färgad kvinna boende där som inte brydde sig, No
    Jag sa då, nu åker jag hem, det var pingsthelg, och ser jag Lasse, går jag in efter kökskniven och hugger honom, gör inget du får ångra varnade kommisarien mig,
    Struntade jag i, tog en taxi hem, och när vi kom hem stog 15 polisbilar med blåljusen på, och anhöll mannen, No
    Rättegångs datum flyttades så ingen skulle göra något mot pedofilen, men domen blev ytterligare 7 års fängelse, min dotter tilldömdes ett stort skadestånd, för sexuellt ofredande, No
    Men hela händelsen har satt sina spår, kan fortfarande inte prata med min dotter om det som hände, hon vägrar! No
    Aftonbladet slog upp händelsen stort och skrev helsidor om scoutledaren under en lång tid! No Den färgade kvinnan blev utvisad
    [/quote]

    Det måste ha varit en fruktansvärd tid för alla- oxå fram till dagens dato.
    Fruktansvärt- och så är det fortfarande i Sverige.
    Har ingen som helst lust att ens försöka förstå varför brottslingar ev denna avart skall skyddas med sin anonymitet av rättsväsende/ massmedia?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty LIVSTID...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 21:07

    Två livstidsdomar har utdömts idag, Josef Fritzel i österike, fick sin dom för det han gjort mot sin dotter under 24 år, bounce

    Här i sverige fick mördaren Tony Allde´n sin livstidsdom för mordet på Carolin Stenwall, bounce

    Enligt mitt sätt att se, så har rättvisan segrat till slut! bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 21:12

    Så är det, visserligen vet jag att det "bara" handlade om sexuellt ofredande för min då 5 åriga dotters del, No

    Förmodligen har jag klarare minnen av det som hände än henne, No
    Men har fortfarande inte en idag kunnat snacka igenom alltihopa med henne, No

    Min dotter fäller ut taggarna direkt bara vid tanken på det som hände! No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 07:00

    martin7lindgren skrev:Nu ska jag berätta en historia, del:1, något min yngsta dotter råkade ut för, för ett antal år sedan, när hon var i 5 årsåldern,

    En kväll blev klockan halv tio utan att den lilla hade kommit hem, vi hade varit ute och letat, och blivit riktigt oroliga, när hon plötsligt bara klev in och sa hej,

    Nog borde det vara körkort för att skaffa barn, alla ska inte ha rätten att få skaffa sig barn. Det är förvisso min åsikt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 10:56

    Och vad vill du ha sagt med ditt sedvanliga tramsinlägg, Mr.Kanalj! No
    Jag tolkar ditt påtalande att du ser pedofolibrott mot barn som ett föräldrar problem? No

    Du tycks ha några stora problem med ditt eget betende att ta i tu med, du? No
    Du anklagar mig öppet för att vara "knarkare", No
    Du känner ju inte mig, stora ord i en liten mun, helt enkelt! No

    Du påtalar och att mina köldskador är helt och hållet mitt fel? No
    Och nu i pedofoli diskutionen mot små barn, efter att ha läst min berättelse, trumpetar du att jag inte borde ha rätten att vara förälder, No

    För det är ju mig du menar, mycket märkligt betende att hårdnackat försvara sexbrottslingar mot barn, bara påstå att det skulle vara ett föräldrar problem, No

    Är nog ett av dina absoluta största skitinlägg jag hört, No


    Men istället för att bli förbannad, så får man nog vara tacksam, att inte du sitter i maktposition och dömmer pedofiler! Twisted Evil
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Martäään.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 11:32

    martin7lindgren skrev:Och vad vill du ha sagt med ditt sedvanliga tramsinlägg, Mr.Kanalj! No
    Jag tolkar ditt påtalande att du ser pedofolibrott mot barn som ett föräldrar problem? No

    Du tycks ha några stora problem med ditt eget betende att ta i tu med, du? No
    Du anklagar mig öppet för att vara "knarkare", No
    Du känner ju inte mig, stora ord i en liten mun, helt enkelt! No

    Du påtalar och att mina köldskador är helt och hållet mitt fel? No
    Och nu i pedofoli diskutionen mot små barn, efter att ha läst min berättelse, trumpetar du att jag inte borde ha rätten att vara förälder, No

    För det är ju mig du menar, mycket märkligt betende att hårdnackat försvara sexbrottslingar mot barn, bara påstå att det skulle vara ett föräldrar problem, No

    Är nog ett av dina absoluta största skitinlägg jag hört, No


    Men istället för att bli förbannad, så får man nog vara tacksam, att inte du sitter i maktposition och dömmer pedofiler! Twisted Evil

    Du är fortfarande i förnekelsefas. Hmmm! Vad säger det? Nä, jag tycker inte att alla ska ha rätten att bli föräldrar. Det borde finnas ett körkort för sådant. Jag fösvarar inte pedofiler, det finns även pedofiler som är föräldrar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 11:49

    Förnekelse? Det är värre ställt med dig än jag kunnat ana, Mr.kanalj! No
    Men jag tänker inte ödsla någon tid på det, No

    Det är du som har ett jätteproblem att ta itu med, No

    Och en person som du som tar pedofiler i försvar, och vänder det till ett föräldrar problem, måste ju förstå att du blir placerad i facket, pedofilernas talesman, No

    Sen är det upp till dig om du vill sitta i det facket eller inte, No

    Sponsored content


    KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT... Empty Sv: KRIMINOLOGI ÄR INTRESSANT...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 10:28