Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-02, 01:35

    martins historia är förmodligen påhittad från början till slut.

    Han säger sig ha varit hemlös 1985 - 2005. Ändå vet han inte hur en uteliggare får tag på ett glas vatten.

    Han säger sig ha ägt en massa dyra bilar mellan 1974 och 1985. Kanske det, men han säger sig också ha lyft bidrag under ett antal av dessa år. Undrar hur det går ihop med Afrikaresor och lyxbilar?

    Samtidigt verkar han intressera sig för kriminellas rättigheter och förhållanden på fängelser. Undrar varför...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 09:28

    Martins historia påhittad, ja du Mr.Råtta om så vore, men tyvärr ser verkligheten ut så,
    Efter alla hemlösa år ute så lär man ju känna många gamla fångar, då många muckar med en plastkasse utan någonting mer, rakt ut på gatan?

    Sen finns det ju en och annan som sitter på kåken oskyldigt dömda, mig veterligt förs ingen sådan statistik, mörkertalet är nog stort?

    Många människor hamnar på kåken som unga för smågrejer och fastnar för resten av livet,
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-02, 09:42

    martin7lindgren skrev:Martins historia påhittad, ja du Mr.Råtta om så vore, men tyvärr ser verkligheten ut så,
    Efter alla hemlösa år ute så lär man ju känna många gamla fångar, då många muckar med en plastkasse utan någonting mer, rakt ut på gatan?

    Sen finns det ju en och annan som sitter på kåken oskyldigt dömda, mig veterligt förs ingen sådan statistik, mörkertalet är nog stort?

    Många människor hamnar på kåken som unga för smågrejer och fastnar för resten av livet,

    Hur ser verkligheten ut, om du kunde förklara det så man kanske började tro på dig.. Tyvärr låter det mer o mer som en pappersprodukt....

    Visst finns oskyldigt dömda...en oskyldig i fängelse är en för mkt.

    Angående småbrott och att man blir fast i brottslighet, tror jag det är ovanligt.
    Om man själv inte väljer den vägen i livet.
    Småbrott ger så korta straff, att det knappast påverkar resten av ens liv, märkbart

    Värre är det i andra länder, där straffen är hårdare och fängelsemiljöerna mkt sämre.

    Svenska fängelser är rena vilohem jämfört med många andra länders fängelser.
    Sen vet du Martin att man sätter inte grova brottligar tillsammans med småskojare
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 10:31

    Nu vet ju att du som den kappvändare dsu är inbillar dig vara någon sorts bror Duktig The Ward,

    Det är en hel del du inte kan se, bland annat att du ykat om sjukdom och dålig behandling av FK, men nu när du lyckats få något okvalifiserat stöd deltidsjöbb på en mack, så vänder du dig mot andra som inte kan jobba,

    För att vara 37 år är du otroligt barnslig och rätt töntig, med stort behov att tala om ständigt hur hård och rättvis du är, en riktig murbräcka kallade du dig själv häromdagen,

    Mindrevärdskomplex kallar jag det för, möjligen klara du av att nacka småfisk du får på kroken!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 10:35

    Svenska fängelser är rena vilohem ylar The Ward, som vanligt talar han väl av egen erfarenhet, eller är det så att han i vanlig ordning pladdrar om sånt han läst i serietidningar?

    Personligen tror jag inte du har en aning om hur det fungerar i svenska fängelser?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-02, 10:41

    martin lille,

    Är det inte dags att du kommer med någonting mer trovärdigt? Hur fungerar det då i svenska fängelser?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 10:46

    Vet du vad The Ward, det är precis vad man gör i sverige, till skillnad mot t.ex Finlands som har första och andra gångsanstalter?

    På våra riksanstalter sitter gråtjuvar sida vid sida med mördare och rånare, huller om buller,

    Dessutom har många anstalter säkerhetsbunkrar, där man låser in folk till isolering i många år,

    Det behöver man inte vara snille att förstå att det inte är någon lek, att hamna där kanske 10/15 år på raken!

    Efter en sådan "volta" är man garanterat kåkskadad för alltid!
    Så sent som långt in på 70 talet tillämpade vi interningstraff på riksanstalterna vilket innebar inte tidsbestämda straff!

    Då kunde ett t,ex 5 årstraff bli ett tioårstraff med påbackningar för små förselser!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 10:52

    Till skillnad mot dig Mr.Råtta snackar jag aldrig om sånt jag saknar täckning för?
    Springa runt och skvätta och pinka in revir som du roar dig med, är inte min grej!

    Du Mr.Råtta, Mr.Bluefront, Mr.Blue, Mr.Sip madame Lazy m.fl, är i mina ögon bara en fårskock, som vimsar runt utan att kunna se andras verkligheter än era egna!

    Er har jag stångats mot alla på en gång i flera år nu, helt utan problem, mig får ni aldrig i gungning!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-02, 12:49

    ren bullshit igen...Martin
    joo jag har lite inblick i svensks fängelser, har några bekanta som suttit inne. Samt en bekant som jobbar som fångvakt.

    Sen sitter man faktiskt i fängelse av en orsak... har den lilla grejen..missats totalt av dig Martin??

    Det finns fängelser för grova brottslingar som tex kumla och öppna anstalter för småbrottlingar, tex som den i karlskoga.

    Så kom inte och säg nåt annat

    isoleringscell ja det får ju ofarliga brottslingar,,eller hur var det med den saken??

    10-15 år.. ja det är många småbrott det och den enda man kan skylla på är sig själv. Man har faktiskt ansvar för sina handlingar
    Märkligt att missbrukare och kriminella ska ses som några offer hela tiden.
    Det är kanske dags att börja ta eget ansvar för sina liv, istället för att lämpa skulden över på andra

    nope jag vänder mig inte mot alla som inte kan jobba, jag vänder mig mot de som skulle kunna men hellre skiter i det för det är bekvämast så.

    om du har läst allt jag skrivit under mina två år på forumen, skulle du inte komma med dessa falska påstånden om mig och vad jag har för åsikter

    Tycker snarare det är du Martin som hela tiden talar om vad hård o rättvis jag är.... Rolling Eyes

    nää du, jag har inte mindervärdskomplex och inte heller storhetsvansinne.
    jag trivs med mig själv och kan med handen på hjärtat säga, att jag alltid gjort mitt bästa och alltid försökt hjälpa andra så gott det går

    Däremot är jag allergisk mot skitprat o översitteri, det får mig att se rött
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-02, 22:42

    martin7lindgren skrev:Till skillnad mot dig Mr.Råtta snackar jag aldrig om sånt jag saknar täckning för?




    Asgarv!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-02, 23:01

    råttan skrev:
    martin7lindgren skrev:Till skillnad mot dig Mr.Råtta snackar jag aldrig om sånt jag saknar täckning för?




    Asgarv!!!

    ja den, var fan kul Twisted Evil

    Tala är silver, tiga är guld... passar kanske Martin bättre?? tongue
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 23:19

    The Ward pissar ni i kors också du och pojkvännen Mr.Råtta?

    Tänka sig att jag håller er sysselsatta från morgon till kväll,
    Hade ni inte varit två blånästa fårskallar skulle det kunna vara hedrande med er flängande i bakhasorna,

    Men efter som ni är fårskallar så är det närmast pinsamt?


    TVÅ SMÅ YNKLIGA MUNSBITAR OCH INGET MER!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 23:21

    Du The Ward är bullshit hela du, en pajas som nackar småfisk är det enda du duger till!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-02, 23:21

    prinsessan på ärten,

    Har du sparkat på nån hemlös idag?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-02, 23:23

    martin7lindgren skrev:Du The Ward är bullshit hela du, en pajas som nackar småfisk är det enda du duger till!

    Gud vad rolig du är lol!

    Dina ovettigheter biter lika mkt på mig, som blankslitna sommardäck biter på en isgata Wink

    Varför inte vara karl för din hatt och sluta slingra dig och börja vara 100% ärlig??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-02, 23:27

    martin7lindgren skrev:The Ward pissar ni i kors också du och pojkvännen Mr.Råtta?

    Tänka sig att jag håller er sysselsatta från morgon till kväll,
    Hade ni inte varit två blånästa fårskallar skulle det kunna vara hedrande med er flängande i bakhasorna,

    Men efter som ni är fårskallar så är det närmast pinsamt?


    TVÅ SMÅ YNKLIGA MUNSBITAR OCH INGET MER!

    Du förstorar upp din betydelse...
    nog håller jag mig sysselsatt, men du har inget med det att göra.
    Här(vid datorn) sitter jag jag när jag softar och lyssnar på musik

    Aha så nu är man inte bara nasse, nu är man bög också Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 23:47

    Jag förstorar inte upp någonting The Ward, särskillt inte när jag ärligt tycker bara synd om dig!

    Är inte förvånad har vetat länge att ditt nylle och fasad skulle crackelera, har sagt tidigare säger det igen ditt kappvänderi är väntat?

    Tror inte ens du klarar av att sätta på tjejen du brukar snacka om, för det krävs ju en dingeling,

    Din duger väl med nöd och näppe till småfirrarna du landar i ekan!

    Jag har väl aldrig sagt att du är bög, det är det du som säger, jag frågade bara om du och din pojkvän (polare) Mr.Råtta pissar i kors också!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Vilken tråkig stämning

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-02, 23:52

    Vilken tråkig stämning det är här inne. Försök att vara lite ödmjuka inför varann och gå inte på så hårt!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-02, 23:59

    Anna, denna tråd och 'Leve Mona Sahlin' är martins två 'lektrådar'.... Här bestämmer han tonen och alla får finna sig i detta. Det är ytter sällan jag har något att säga i dessa två trådar.

    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-03, 00:04

    martin7lindgren skrev:Jag förstorar inte upp någonting The Ward, särskillt inte när jag ärligt tycker bara synd om dig!

    Är inte förvånad har vetat länge att ditt nylle och fasad skulle crackelera, har sagt tidigare säger det igen ditt kappvänderi är väntat?

    Tror inte ens du klarar av att sätta på tjejen du brukar snacka om, för det krävs ju en dingeling,

    Din duger väl med nöd och näppe till småfirrarna du landar i ekan!

    Jag har väl aldrig sagt att du är bög, det är det du som säger, jag frågade bara om du och din pojkvän (polare) Mr.Råtta pissar i kors också!

    " men gud,vilken fjant" sa nyss min tjej när hon läste ditt inlägg.

    Ärligt talat förstår jag inte vad det är för kul att skoja om andras eventuella sexuella problem?

    inte för jag har några, sådana problem och aldrig har haft det..
    Dingelingen är väl den delen av kroppen som fungerat och fungerar bäst Wink

    Tur är väl det, annars vore det ännu jobbigare att ha ont och varständigt trött

    på vilken sätt har mitt nylle och min fasad krackerarat?
    jag kan ärligt säga att , jag är 100% genuin.
    Jag är den jag påstår att jag är och jag har upplevt och gått igenom det jag säger att jag gjort

    ps fiskar har inte yttre könsorgan Wink

    kallar du dina polare för pojkvänner, då tror nog 110% av befolkningen att du är bög.

    jag kallar inte mina kvinnliga vänner för flickvänner, de kallar jag för tjejkompisar Wink
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-03, 00:07

    martin7lindgren skrev:Jag förstorar inte upp någonting The Ward, särskillt inte när jag ärligt tycker bara synd om dig!

    Är inte förvånad har vetat länge att ditt nylle och fasad skulle crackelera, har sagt tidigare säger det igen ditt kappvänderi är väntat?

    Tror inte ens du klarar av att sätta på tjejen du brukar snacka om, för det krävs ju en dingeling,

    Din duger väl med nöd och näppe till småfirrarna du landar i ekan!

    Jag har väl aldrig sagt att du är bög, det är det du som säger, jag frågade bara om du och din pojkvän (polare) Mr.Råtta pissar i kors också!


    martin lille,

    Inte för att ditt bidragstiggande brakego behöver förstoras upp, men jag tycker nog du lyckas med det konststycket.

    Resten av martins perversa sexfantasier - lyckligtvis denna gång inte i kombination med kvinnoförnedrande uttryck - lämnar jag åt sitt öde.

    martin har förlöjligat uteliggarna länge nog. Skärpning.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-08-03, 00:10

    Orsaken till att martin är extra frustrerad just nu är att han uppenbarligen inte har en aning om hur en hemlös får tag på vatten. T.o.m martin lille inser att detta kan vara mindre bra för hans trovärdighet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-03, 00:11

    Regndrottning skrev:Anna, denna tråd och 'Leve Mona Sahlin' är martins två 'lektrådar'.... Här bestämmer han tonen och alla får finna sig i detta. Det är ytter sällan jag har något att säga i dessa två trådar.

    queen

    jag finner mig inte längre med Martins skitkastande...
    Han har gått för långt...

    Till Anna kan jag bara säga, att för att få en vettig nivå på det hela.
    Måste alla behandlas lika....
    Martin får i princip säga vad sjutton som helst och vänstern håller tyst.

    Hur mkt "hjälp" har jag fått... när han kallar mig det ena efter det andra..

    Att ifrågasätta han historier och äkthet... är inte tillnärmelsvis samma sak

    Det är relevant till hans trådar snarare....

    Men visst ska han få kalla andra för vad som helst utan att nån reagerar så är det väl så......
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-08-03, 00:15

    råttan skrev:Orsaken till att martin är extra frustrerad just nu är att han uppenbarligen inte har en aning om hur en hemlös får tag på vatten. T.o.m martin lille inser att detta kan vara mindre bra för hans trovärdighet.

    Varför vägrar i stort sett hela vänstern på detta forumet ifrågasätta det Martin säger??

    Det gör mig väldigt frågande och ganska brydd.
    Kan ju säga att det inte är direkt smickrande för de som tiger.........

    För ska det inte vara så att oavsett vilken sida man är på, ska samma krav på att sanning skrivs och att hyfs och etikett efterlevs på forumet gälla..
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-03, 00:18

    theward skrev:
    Regndrottning skrev:Anna, denna tråd och 'Leve Mona Sahlin' är martins två 'lektrådar'.... Här bestämmer han tonen och alla får finna sig i detta. Det är ytter sällan jag har något att säga i dessa två trådar.

    queen

    jag finner mig inte längre med Martins skitkastande...
    Han har gått för långt...

    Till Anna kan jag bara säga, att för att få en vettig nivå på det hela.
    Måste alla behandlas lika....
    Martin får i princip säga vad sjutton som helst och vänstern håller tyst.

    Hur mkt "hjälp" har jag fått... när han kallar mig det ena efter det andra..

    Att ifrågasätta han historier och äkthet... är inte tillnärmelsvis samma sak

    Det är relevant till hans trådar snarare....

    Men visst ska han få kalla andra för vad som helst utan att nån reagerar så är det väl så......

    Ward... Martin får säga vadsomhelst... det får vi alla!

    Däremot fungerar det inte stt sägs till honom när han går för långt, han lyssnar inte!

    Tvärtom, han flippar ur totalt då! Jag vet, jag har försökt....

    Nu har jag lärt mig att ignorera martin, och att blockera honom. Då kan han hålla på bäst han vill utan att det stör mig.

    queen

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 19 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 06:32