Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  SiP 2009-07-20, 18:37

    martin7lindgren skrev:Gömma huvudet i sanden, jag?

    Suck..., idag har jag verkligen visat upp mig, när jag var inne i gamla stan och käkade, gissa om det vimmlade av turister med sina kameror i högsta hugg!

    Och alla ville knäppa en bild på Martin, detta unikum till "man", som lyckas med att träffa munnen med gaffeln vid varje försök....

    måste vara smått sensationellt för en turist att se det, fan du kanske hamnar på första sida i nationalgeographic.se Martin...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-07-20, 18:52

    martin7lindgren skrev:Men börjar det inte bli dags att du talar om exakt vad du tycker vi ska göra med dessa du ser som tärande och är enligt dig lata bidragslyftare, som är så påfrestande för dig?

    Ska vi ta hand om ofrivilligt inte arbetsföra medmänniskor, vad ska vi göra, dags att du presenterar något nu. Mr.Råtta?

    Börja med att klargöra vilka det är som enligt dig är lata?

    Jag tror inte du skulle fatta en förklaring. Det är för komplicerat för dig martin lille.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-20, 19:08

    Du har rätt Mr.Råtta, fattar inte vad du surrar om?
    Förutom att du snackar massa strunt?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Blåfront 2009-07-20, 19:33

    http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c07%255c20%255c345462%26SectionId%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter


    Det är fortsatt en knapp ledning för regeringspartierna före oppositionen. Det visar Skops väljarbarometer som presenterades på måndagen.Det borgerliga blocket får 48,2 procent av väljarstödet medan oppositionen får 46,9 procent.

    flower flower flower flower flower flower flower
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  berralarzon 2009-07-20, 20:32

    Blåfront skrev:http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c07%255c20%255c345462%26SectionId%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter


    Det är fortsatt en knapp ledning för regeringspartierna före oppositionen. Det visar Skops väljarbarometer som presenterades på måndagen.Det borgerliga blocket får 48,2 procent av väljarstödet medan oppositionen får 46,9 procent.

    flower flower flower flower flower flower flower



    Eftersom du blåfront ideligen bommar vilka som sitter vid makten nu om nu "gudförbjude"dagens regering skulle få sitta kvar kommer du att börja kalla alla för blåjävlar?
    Allt enligt blåfronts logiken.

    Men återigen om nu rödgröna vinner och dom tar bort din jobbcoach som du inte verkar ha haft någon nytta av, då fortsätter du mala på om rödjävlar alltså blåfront.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-20, 21:55

    Ja du Mr.SiP, förmodligen skulle väl du på pannknack om du visste hur många bilder jag figurerar i, men det finns ju ingen anledning att ta upp det med dig, No
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-20, 21:58


    Från Demoskop....

    Väljarbarometer för juli För första gången sedan mars leder oppositionen över alliansen. Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet får tillsammans 48,1% mot alliansens 44,2%.

    Försprånget kan förklaras av att Moderaterna gått bakåt samtidigt som Miljöpartiet gått framåt.

    Moderaterna står för den största förändringen med ett tapp på 6,4 procentenheter till 26,7%. Moderaternas tapp är intressant mot bakgrund av att förtroendet för Fredrik Reinfeldt är rekord stort. Möjligen indikerar detta att Fredrik Reinfeldts identitet i dagsläget mer är statsministerns än partiledarens, vilket gör att ett ökat stöd för honom per automatik inte leder till ett ökat stöd för partiet.

    En del av stödet har med stor sannolikhet gått till Folkpartiet som går fram 2,5 procentenheter till 9,1%

    Miljöpartiet ökar 3,8 procentenheter till 9,3%, vilket är det största väljarstödet hitintills i våra mätningar.

    Förändringarna för övriga partier är måttliga. Vänsterpartiet 5,5% (+0,3 procentenheter), Kristdemokraterna 3,7% (-1,3 procentenheter), Centern 4,7% (-0,1 procentenheter)

    Sverige demokraternas ges stöd av 4,0% (-0,5 procentenheter), medan de icke namngivna småpartierna ges 3,7 procentenheter (+1,9 procentenheter). Piratpartiets framgång i Europaparlamentsvalet förefaller således till del slå igenom även här.

    Två viktiga slag framöver är alliansens förmåga att mobilisera de unga väljarna och oppositionens möjligheter att öka sitt stöd i storstadsområdena. Här har de båda sidorna sina tydligaste problem. Alliansen stöds nu av enbart 23% av de under 30 år och oppositionens stöd i storstad är 38%, varav Socialdemokraterna står för endast 21% (att jämföra med Moderaternas 35%).

    Moderaternas tapp och Miljöparitets uppgång är statistiskt signifikanta.


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-20, 22:16

    Härlig liten kvällslektyr så här på sommarkvällen, men inte förvånande,
    snart närmar vi oss slutspurten en spännande period väntar!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-07-21, 01:00

    Känns som det är jämnt just nu.

    Valet står mellan arbetslinjen och bidragslinjen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 01:14

    Helt fel Mr.Råtta, valet står mellan RÄTTVISA eller ORÄTTVISA!

    Men jag vet att du inte begriper det Mr.Råtta, då du har fullt upp med skitsprutan och skvättandet och inpinkandet av ditt revir,

    Men fortsätt med du du lilla råttan, så har du inte lika mycket tid över till annat trams!


    JIDDER RÅTTAN UTE OCH SLIRAR UTI SOMMARNATTEN!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-07-21, 01:36

    martin7lindgren skrev:Helt fel Mr.Råtta, valet står mellan RÄTTVISA eller ORÄTTVISA!

    Men jag vet att du inte begriper det Mr.Råtta, då du har fullt upp med skitsprutan och skvättandet och inpinkandet av ditt revir,

    Men fortsätt med du du lilla råttan, så har du inte lika mycket tid över till annat trams!


    JIDDER RÅTTAN UTE OCH SLIRAR UTI SOMMARNATTEN!


    Varje väljare bestämmer själv vad som är rättvist och orättvist. Att vissa lata bidragslyftare ska kunna glida omkring på en räkmacka och samtidigt lyfta bidrag är knappast vad de hemlösa kallar rättvisa.

    De flesta arbetare har svårt att se rättvisan i att de ska drabbas av tusentals kronor i skattehöjningar - varje månad. Inte blir det bättre av tanken att se Ohly fula flin och långinger hånle åt de som arbetar hårt.

    Varje väljare bestämmer själv vad som är rättvisa för dem. De som tycker det är rättvist att den som arbetar ska få betalt för det röstar blått. Den som föredrar bidragslinjen röstar rött. Enkelt.

    Sen kan vi konstatera att martin här riktar ett inlägg direkt till mig. Något han nyligen påstod sig aldrig göra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 01:42

    Självklart lilla jidder råtta, Martin svara bara på ditt inlägg av idag Kl: 24.00!

    Men sedvanligt försöker den lilla skitsprutande, skvättande och pinkande råttuslingen "projektera" sitt tramsande över mig,


    INGET NYTT PÅ FORUMHIMMELN, JIDDER & FULRÅTTAN UTE OCH SLIRAR SOM VANLIGT!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-07-21, 01:55

    martin7lindgren skrev:Självklart lilla jidder råtta, Martin svara bara på ditt inlägg av idag Kl: 24.00!

    Men sedvanligt försöker den lilla skitsprutande, skvättande och pinkande råttuslingen "projektera" sitt tramsande över mig,


    INGET NYTT PÅ FORUMHIMMELN, JIDDER & FULRÅTTAN UTE OCH SLIRAR SOM VANLIGT!

    Men det inlägget var inte på något sätt riktat till dig martin lille.

    Hur rättvist är det att du käkar gåslever med societeten samtidigt som hemlösa får kämpa för ett glas vatten?

    Hur tror du det kommer gå för röran när väljarna får se Ohly hånleendes med pekandes med sitt långfinger förklara för arbetarna att de är hans valboskap?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  DMustaine 2009-07-21, 02:31

    Jag måste säga att martin7lindgren höll en snyggare profil på aftonbladets tid. Det var mkt snyfthistorier, det ena med det andra! Men här tycker jag hans rätta ansikte börjar framträda. På den tiden kände man sympati och hoppades övertyga honom det politiskt rätta. Nu inser man att han är förblindad och hatisk! martin du är inte längre någon jag tar på allvar!!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-21, 03:33

    martin7lindgren skrev:Helt fel Mr.Råtta, valet står mellan RÄTTVISA eller ORÄTTVISA!

    Men jag vet att du inte begriper det Mr.Råtta, då du har fullt upp med skitsprutan och skvättandet och inpinkandet av ditt revir,

    Men fortsätt med du du lilla råttan, så har du inte lika mycket tid över till annat trams!


    JIDDER RÅTTAN UTE OCH SLIRAR UTI SOMMARNATTEN!


    Okej Martin,

    Nu har jag kollat på erat tjöt länge nog. Kan du i alla fall säga vad som är orättvist i dagens samhälle?
    Hoppa inte på mig utan snälla kom med ett svar. Vad är det som är så fruktansvärt orättvist?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 10:29

    Vad som är orättvist?

    Tycker du det är rättvist att alla inte arbetsföra, sjuka, skadade, pensionärer,

    Hitills efter tre års borgarstyre inte kunnat tillgodogöra sig en enda krona eller annat i alliansens sverige,
    till skillnad mot alla som redan har allt,

    Och då regerade alliansen sina två första år i mycket goda tider! No
    :
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 10:35

    Ömsesidigt DuMustaine!
    självklart får du ta mig hur fan du vill, det är ditt val,

    Men det hindrar inte mig att kämpa vidare, att du kallar utsatta människors olika stora problem för snyfthistorier säger ju rätt så mycket om din personlighet, No

    Jag tar människors olika utsattheter på allvar, det är på riktigt!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-21, 12:45

    martin7lindgren skrev:Vad som är orättvist?

    Tycker du det är rättvist att alla inte arbetsföra, sjuka, skadade, pensionärer,

    Hitills efter tre års borgarstyre inte kunnat tillgodogöra sig en enda krona eller annat i alliansens sverige,
    till skillnad mot alla som redan har allt,

    Och då regerade alliansen sina två första år i mycket goda tider! No
    :


    Jag tycker inte det är orättvist att de som faktiskt arbetar in pengarna har mera än de som inte gör det.
    Det är ju inte så att "de" bara har allt. de har ju slitit hårt för detta. (då talar jag om vanliga löntagare). Vad är felet att de får behålla mera av sin lön. Jag tycker att avundsjukan lyser igenom i många fall. Det är väldigt lätt att ge bort andras pengar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 12:55

    Du har din syn på det du anser vara verkligheten, jag min, men bara för du är så lyckligt lottad att få vara frisk och arbetsför, betyder inte det att du äger världen och att ensam ha rätten till ett drägligt liv!

    NO WAY!


    Som du ser så fick du mitt svar på din fråga, en fråga jag undrar varför du ställde, då du vägra acceptera andras syn än din egen,
    Inget som förvånar mig! No


    NI BLÅNÄSOR ÄR LIKA GODA KÅLSUPARE HELA HÖGEN!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-07-21, 13:07

    Rättvisa för martin innebär orättvisa för andra om någon har så beror det på att han orättvist har fått detta tilldelat, om vederbörande själv har skapat realvärdet spelar ingen roll i martins värld!

    * ändrat på grund av häckel från theward!


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-07-21, 13:15, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-07-21, 13:09

    blueheaven skrev:Rättvisa för martin innebär orättvisa för andra om någon har så beror det på att han orättvist har fått detta tilldelat, om vederbörande själv har skapat pengarna spelar ingen roll i martins värld!

    Falskmynteri, det är olagligt tongue
    Fast det vore ju bra att ha en sedelpress hemma i källern iofs Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 13:11

    Jasså sverige snikaren och snyltaren är ute och hämtar luft igen?
    Mr.Blueheaven igen! No
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  SiP 2009-07-21, 13:26

    martin7lindgren skrev:Ja du Mr.SiP, förmodligen skulle väl du på pannknack om du visste hur många bilder jag figurerar i, men det finns ju ingen anledning att ta upp det med dig, No

    Räknar du med alla "mugshots" snuten tagit på dig då eller???
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-21, 13:59

    martin7lindgren skrev:Du har din syn på det du anser vara verkligheten, jag min, men bara för du är så lyckligt lottad att få vara frisk och arbetsför, betyder inte det att du äger världen och att ensam ha rätten till ett drägligt liv!

    NO WAY!


    Som du ser så fick du mitt svar på din fråga, en fråga jag undrar varför du ställde, då du vägra acceptera andras syn än din egen,
    Inget som förvånar mig! No


    NI BLÅNÄSOR ÄR LIKA GODA KÅLSUPARE HELA HÖGEN!


    Jag vägrar inte att acceptera andras syn än min egen. Hur kan du tolka det så? Jag håller dock inte med dig. Det måste jag väl ändå ha rätt till lika mycket som du har rätt till din åsikt eller?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-21, 20:48

    Du ser själv, det som är rätt för dig, är fel för andra!

    Har jag på något sätt hindrat dig att ha dina egna åsikter?
    Du ställde en fråga direkt till mig taxpayer, eller hur?

    Du fick mitt svar, och hur du får det till att jag ifrågasätter din rätt att tycka vad vill, vet inte jag?

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 11 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 07:32